اگر احساس میکنید که با بازاریابی اینستاگرام «به خوبی» پیش نمیرود، تنها نیستید. شاید باید یک بهروزرسانی در استراتژی اینستاگرام داشته باشید.
اینستاگرام معدن طلا برای مشاغل در هر شکل و اندازه است.
از فروش اجتماعی گرفته تا ایجاد جامعه و فراتر از آن، دلیلی وجود دارد که اینستاگرام در حال حاضر در بین مشاغل و مصرفکنندگان بهطور یکسان رونق دارد.
با این حال، "سادگی" اینستاگرام میتواند فریبنده باشد. بسیاری از برندها برای رشد، از اینستاگرام بهعنوان بخشی از استراتژی اجتماعی خود تلاش میکنند و ما کاملاً دلیل آن را درک میکنیم.
اما اگر میخواهید حضور خود را افزایش دهید و مشتریان را جذب کنید، به یک استراتژی واضح و کاربردی در اینستاگرام نیاز دارید.
به همین دلیل این پست را گردآوری کردهایم. در زیر، راهنمای بهروزرسانی استراتژی اینستاگرام را بهتفصیل شرح دادهایم، تا به شما کمک کنیم در این پلتفرم شروع به کار کنید و بهترین شیوههای رشد را درک کنید.
1. اهداف بازاریابی اینستاگرام خود را در پلتفرم مشخص کنید
این ممکن است بیمعنا به نظر برسد، شما باید بتوانید دقیقاً پاسخ دهید، که چرا میخواهید در وهله اول در اینستاگرام باشید.
آیا به تولید سرنخ علاقه دارید؟ ساختن یک جامعه؟ آگاهی از برند؟
تعیین اهداف رسانههای اجتماعی کار کوچکی نیست. این اهداف همهچیز را از استراتژی محتوای شما گرفته تا مدتزمانی که در پلتفرم سپری میکنید را مشخص میکند.
هیچ هدف یا هدفی «درست» وجود ندارد که شما مجبور باشید به آن پایبند باشید. با این حال، ROI از اینستاگرام واقعاً به اهداف شما خلاصه میشود.
بهعنوان مثال، Crate and Barrel نمونه بارز یک برند خردهفروشی است، که استراتژی اینستاگرام آن بر فروش اجتماعی متمرکز است.
تمام فید آنها به نمایش محصولاتشان و تشویق فالوورها برای بررسی آنها میپردازد.
تمام فید آنها به نمایش محصولاتشان و تشویق فالوورها برای بررسی آنها می پردازد.
در همین حال، مارک های زیبایی اغلب بر روی برجسته کردن محصولات تمرکز می کنند و در عین حال جامعه ای را با پیمایش مداوم با دنبال کنندگان ایجاد می کنند.
به عنوان مثال، Glossier اغلب دنبال کنندگان را در فیدهای خود و همچنین جوک های داخلی نشان می دهد که فقط مشتریان از آنها استقبال می کنند.
کسبوکارهای محلی اغلب بر بهروز نگهداشتن مشتریان، از آخرین تبلیغات خود و در عین حال ایجاد روابط متمرکز هستند.
توجه داشته باشید که چگونه اکانت زیر برای پاسخ دادن به نظرات مشتریانش و همچنین به رخ کشیدن صبحانههای خوشمزه آنها، وقت میگذارد.
و برخی از برندها، از اینستاگرام بهعنوان راهی برای نشان دادن تیم خود و حضور در پشتصحنه کسبوکار خود استفاده میکنند.
برندهای B2B مانند Zapier ممکن است به نظر نتوانند از اینستاگرام سود زیادی کسب کنند، اما آنها توانستهاند از پلتفرم خود برای نشان دادن جنبه انسانی برند استفاده کنند.
زیبایی اینستاگرام در آزادی خلاقانهای است که در اختیار شما قرار میگیرد. در هر صورت، تصمیمگیری برای استفاده از تاکتیکهای اینستاگرام با اهداف شما شروع میشود.
توصیه میکنیم برای کمک به الهام بخشیدن به استراتژی کسبوکار خود، زمان خود را برای تحقیق در مورد اینستاگرام بیشتر اختصاص دهید.
برخی از برندهای مورد علاقه خود را دنبال کنید. برخی از رقبا را نیز دنبال کنید. آزمایش پلت فرم بهعنوان یک کاربر، بهترین راه برای درک نحوه تعامل کسبوکارها و مصرفکنندگان با یکدیگر است.
2. پروفایل اینستاگرام خود را برای تعامل بهینه کنید
در اینجا چند خبر خوب وجود دارد: از نظر تنظیم پروفایل، اینستاگرام نسبتاً ساده است.
با این حال، برخی از جزئیات کوچک وجود دارد، که باید هنگام جمعآوری پروفایل خود به آنها توجه کنید.
قبل از اینکه نگران تولید محتوا برای اینستاگرام باشید، حتماً کادرهای زیر را علامت بزنید.
این در مورد پروفایلها و برندهای جدیدی که به دنبال بهبود بازاریابی اینستاگرام خود هستند، صدق میکند.
تبدیل به نمایه کسبوکار
برای شروع، مطمئن شوید که حساب خود را به پروفایل تجاری اینستاگرام تبدیل کنید.
انجام این کار به شما امکان میدهد اطلاعات اضافی مانند صنعت، مکان، شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را به عنوان بخشی از بیوگرافی اینستاگرام خود برجسته کنید.
علاوه بر این، پروفایلهای تجاری اینستاگرام به تجزیهوتحلیل دسترسی دارند، تا به شما کمک کنند تا ببینید که چگونه فالوورهای شما با حساب شما تعامل دارند.
البته، توصیه میکنیم با کمک ابزارهای آنالیز پیچ اینستاگرام از معیارهای سطح پایه فراتر بروید.
طرحهای برند خود را مشخص کنید
اگرچه نادیده گرفتن آن آسان است، اما طرحهای برند شما بخشی جداییناپذیر از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما هستند.
بهطور خاص، هشتگ ها و بیوگرافی شما.
فرآیند ایجاد هشتگ نباید سخت باشد. بهعنوان مثال، بیشتر هشتگ ها یا یک نام تجاری هستند یا تغییرات جزئی از یک نام تجاری.
#تکنو-زومیت #آرایش-خانومی #دیجی-کالا
چرا هشتگ در تغییر استراتژی اینستاگرام تأثیر دارد؟
هدف از داشتن هشتگ، تشویق فالوورها برای متمایز کردن برند شما است و شما را قادر به انجام همین کار میکند.
هشتگ ها، بهعنوان نوعی فراخوان برای اقدام برای تشویق عکسها و داستانهای مشتری عمل میکنند.
بهنوبه خود، شما و فالوورهایتان میتوانید افراد دیگری را ببینید که از برچسب شما استفاده کردهاند و عکسهای خود را به اشتراک گذاشتهاند.
برای ایدهها و الهامپذیری بیشتر، کمی وقت بگذارید و راهنمای جامع هشتگگذاری اینستاگرام را مرور کنید.
یک بیوگرافی جذاب برای اینستاگرام تهیه کنید
با وجود اینکه فقط 150 کاراکتر دارد، بیو اینستاگرام شما یک دارایی بسیار باارزش است.
این اولین برداشت از برند شما بر مشتریان و پیروان بالقوه است. این فرصتی است برای برجسته کردن برند شما و تشویق دنبال کنندگان به اقدام.
این بهترین جایی است که میتوانید، ترافیک اینستاگرام خود را به یک صفحه فرود تبلیغاتی یا وبسایت خود هدایت کنید.
بهعنوان بخشی از استراتژی اینستاگرام خود، مطمئن شوید که رزومه شما شامل موارد زیر است.
- هشتگ (های) مربوط به کسبوکار شما
- نوعی فراخوان برای اقدام ("لینک زیر را بررسی کنید"، "عکسهای خود را تگ کنید")
- پیوند قابل ردیابی برای نظارت بر رفتار ترافیک اینستاگرام (Bitly، Tap.bio یا Linktree همگی گزینههای عالی هستند)
استفاده از یک بیوگرافی اینستاگرام نیازمند یک برنامه دقیق هست که باید اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید.
برای مثال، اینستاگرام اکانت زیر، موفق به دستیابی به تمام موارد فوق میشود.
یک عکس پروفایل "گرم" را انتخاب کنید
با توجه به راهنمای ما در مورد اندازه تصاویر رسانههای اجتماعی، تصویر پروفایل اینستاگرام شما به 110 در 110 پیکسل محدود شده است.
معنی آن چیست؟ یعنی عکس باید سبک، زیبا، ساده و با وضوح بالا باشد.
بهعنوان مثال، برند زیر، تنها حرف اول فونت سبک برند خود را برای یک عکس نمایه پررنگ شامل میشود.
در همین حال، اکانتی به نام BarkBox توانست، کل نام را در متنی واضح و خوانا قرار دهد.
سعی نکنید المانهای ریز زیاد و بیشازحد، در عکس پروفایل خود قرار دهید. ابزارهای ویرایش رسانههای اجتماعی زیادی وجود دارد که به شما کمک میکند تا در صورت نداشتن لوگو، یک لوگوی ساده و زیبا طراحی کنید.
3. محتوای اینستاگرامی ایجاد کنید که مشتریان شما آن را دوست داشته باشند
حالا بیایید به جزئیات استراتژی اینستاگرام شما بپردازیم.
تولید محتوا
بار دیگر، مفهوم آزادی خلاقانه در اینستاگرام خود را نشان میدهد. با این همه امکانات برای اینکه چه چیزی میتوانید پست کنید، از کجا شروع میکنید؟
در اینجا ما برخی از نکات برزورسانی استراتژی اینستاگرام را برجسته کردهایم که انواع محتوایی را که بر اساس بهترین شیوهها در حال منتشر کردن هستید، نشان میدهد.
در حالی که اینها تنها انواع محتوایی نیستند که میتوانید پست کنید، این نوع پستها را سنگ بنای بازاریابی اینستاگرام خود در نظر بگیرید.
- عکسهای جذاب
- عکسهای شیک
این دقیقاً همان چیزی است که اینستاگرام آن را بسیار مورد اهمیت قرار داده است.
عکسهایی که نوعی برند خلاق چشمنواز را به نمایش میگذارند، چه یک محیط خیرهکننده یا یک طرح رنگ روشن، انواع پستهایی هستند که در "لایک ها" و نظرات ظاهر میشوند.
البته همه ما این امتیاز را نداریم، که در صنعتی کار کنیم که به ما اجازه میدهد عکسهای عجیبوغریب بگیریم.
خوشبختانه، بیشتر گوشیهای هوشمند مدرن، دارای ویژگیهایی هستند که میتوانند از هر چیزی عکسهای خلاقانهای بگیرند.
همچنین، برنامههای اینستاگرام زیادی وجود دارد، که شامل فیلترها و گزینههای سبک برای زیباتر کردن عکسهای شما میشود.
عکسهای کاربران
ممکن است کلیشهای به نظر برسد، اما رسانههای اجتماعی، خوب، اجتماعی هستند.
این به معنای تمرکز استراتژی محتوای خود بر روی افراد است. بهطور خاص، افرادی که از کسبوکار شما حمایت میکنند را برجسته کنید.
بهعنوان مثال، محتوای تولیدشده توسط کاربر و عکسهای مشتری، از اجزای اصلی اینستاگرام هستند.
اشتراکگذاری این عکسهای فوری، به شما این امکان را میدهد که مشتریان راضی خود را به رخ بکشید و محصولات خود را در یک محیط واقعی قرار دهید.
فراموش نکنید که به تیم خود نیز عشق نشان دهید. رفتن به پشتصحنه و تجلیل از همکاران خود راهی ساده و درعینحال مؤثر برای انسانی کردن برند شماست.
محتوای ویدیویی
محتوای ویدیویی یکی از محبوبترین ها و به اشتراک گذاشتهشده ترین ها در رسانههای اجتماعی، از جمله اینستاگرام است.
اگر فیلمبردار حرفهای نیستید، نترسید. بسیاری از برندها بهجای محصولات بزرگ، بر روی تبلیغات کوچک و ساده هزینه میکنند.
بله، میتوانید ویدیویی ایجاد کنید که با ابزارهای معمولی ادیت ویدیو در گوشیهای هوشمند هم قابل انجام هست.
به خاطر داشته باشید که محتوای ویدیویی در اینستاگرام، نباید شبیه تبلیغات سنتی باشد.
ویدیوهای سبک تیکتاک و تایم لپس بسیار محبوب هستند و به لطف برنامههای شخص ثالث میتوانند در عرض چند ثانیه جمع شوند. بهعنوان مثال، خیلی آر ویدیوهای اینستاگرام با استفاده از برنامه LifeLapse ایجاد شده است.
اموجی ها و ماکروهای عکس
ایده آل برای طنز یا الهام، همهچیز در اینستاگرام لازم نیست از رول دوربین شما باشد.
در واقع، اموجی ها و ماکروهای عکس راهی برای از بین بردن یکنواختی فید شما و جذب فالوورهای شما در سطح شخصی هستند.
جوک؟ نکات؟ نقلقول پیشنهادی؟ اگر به ایدهها علاقه دارید، پستهایی مانند این میتوانند این کار را انجام دهند.
شما میتوانید به لطف ابزارهایی مانند Canva در کوتاهترین زمان آنها را شکست دهید.
استوری های اینستاگرام
برندها مانند گذشته، استوری ها را در تاکتیکهای اینستاگرام خود وارد میکنند.
برای شروع، استوری اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که با قرار دادن حساب خود در جلوی صف استوری ها، در فیدهای فالوورهای خود از خط عبور کنید.
علاوه بر این، محتوای حساس به زمان، از احساس ترس مشتریان شما (ترس از دست دادن) سوءاستفاده میکند.
استوریها برای معاملات، بهروزرسانیهای شرکت یا صرفاً محتوای سرگرمکننده عالی هستند، آنها چیزی هستند که باید بهطور روزانه برای ایجاد آن تلاش کنید.
راهنمای ما برای استوری های اینستاگرام را بررسی کنید تا بهتر متوجه شوید که چگونه یک استوری پرفروش بسازید.
ابزارهای بازاریابی اینستاگرام
مهم نیست که چه نوع محتوایی را برای ایجاد انتخاب میکنید، پیگیری عملکرد محتوای خود در طول زمان ضروری است.
این به شما امکان میدهد ببینید کدام پستها واقعاً به یک پست معنادار منجر میشوند.
این جایی است که سایت و ابزارهای آنالیز اینستاگرام، در مقایسه با تجزیهوتحلیل خود اینستاگرام، بازی را تغییر میدهند.
این ابزارها روندهای تعامل و عملکرد محتوا را کنترل میکند، تا به شما در بهبود استراتژی محتوای خود در طول زمان کمک کند.
4. برای افزایش تعامل، محتوای خود را در اینستاگرام ارسال کنید
فرض کنید محتوای شما آماده انتشار است. حالا چه هدفی از ارسال آن داشتید؟
سؤال خوبی بود! صرفاً ارسال بهصورت تصادفی، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.
بهعنوان بخشی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود، قبل از انتشار پست بعدی، موارد زیر را یادداشت کنید.
کپشن و نظرات
هر پستی که منتشر میکنید باید یک عنوان منحصربهفرد داشته باشد. حتی بهظاهر کوچکترین جزئیات این کپشن ها میتواند بر میزان تعامل شما و قابلکشف بودن یا نبودن پست شما تأثیر بگذارد.
با بیش از 2000 کاراکتر برای کار، قطعاً آزادی خلاقانه دارید.
با این حال، متوجه خواهید شد که بسیاری از کسبوکارها رویکرد «کمتر، بیشتر» را برای کپشنهای اینستاگرام خود اتخاذ میکنند.
مهم نیست که چه چیزی میگویید یا میفروشید، حتماً ترکیبی از موارد زیر را در کپشن خود بگنجانید.
- فراخوانی برای اقدام (سؤال «رزومه ما را بررسی کنید» و غیره)
- لمس شخصی (استفاده از ایموجی، استفاده از لحن مکالمه)
- هشتگ ها (از جمله هشتگ های برند خود شما، بین یک تا پنج بهینه در نظر گرفته میشود)
زمانبندی پست
زمانی که محتوای خود را پست میکنید و اهمیت آن در مورد تعامل چقدر است.
اکثر برندها روزانه یا تقریباً روزی چند بار پست میکنند. البته، شما نمیخواهید کیفیت را فدای کمیت کنید.
همچنین، زمانبندی پستهای شما، بر میزان احتمال دیدن فالوورهای شما تأثیر میگذارد.
برای شما، در اینجا بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام، بر اساس تحقیقات در مورد بهترین زمانها برای ارسال در رسانههای اجتماعی آورده شده است.
ارسال پست از سایر شبکههای اجتماعی
برای بسیاری از برندها منطقی است که محتوای اینستاگرام خود را از طریق شبکههایی مانند توییتر، فیس بوک یا پینترست پست کنید.
انجام این کار باعث صرفهجویی در وقت شما میشود و از پرش از یک شبکه به شبکه دیگر جلوگیری میکند.
با سایتهای خاصی، میتوانید پستهای فردی خود را منتشر و ویرایش کنید تا مطمئن شوید که بهطور خاص برای اینستاگرام بهینه شدهاند.
5. اینستاگرام خود را در طولانیمدت تبلیغ کنید
مهم نیست که چه استراتژیهای اینستاگرام را امتحان میکنید، بخش زیادی از تعامل شما به نحوه تبلیغ شما در اینستاگرام بستگی دارد.
فالوورها و مشتریان تصادفی ظاهر نمیشوند. در نتیجه، باید اینستاگرام خود را در جلو و مرکز سایر کانالهای بازاریابی خود قرار دهید.
بهعنوان مثال، مطمئن شوید که اکانت اینستاگرام شما بهطور مؤثر، برجسته شده است.
خواه دکمههای اجتماعی باشد یا فید عکسهای فالوورهای شما، مشتریان باید بدانند که شما در "اینستاگرام" فعال هستید.
علاوه بر این، تبلیغ اینستاگرام از طریق ایمیل یک حرکت هوشمندانه است. امضای ایمیل بلروی بهطور مداوم دارای هشتگ مارک آن است و مشتریان را تشویق میکند عکسهای خود را به اشتراک بگذارند.
تکنیک جذاب: شما حتی میتوانید از هشتگ خود بهعنوان بخشی از بستهبندی فیزیکی و بازاریابی خود استفاده کنید. این دقیقاً همان کاری است که برند زیر انجام میدهد.
و البته، تبلیغ اینستاگرام شما نیز به معنای نمایش روزبهروز است.
پاسخ به فالوورها، برخورد با حسابهای دیگر و حضور ثابت در اینستاگرام، به معنای مشارکت فعال در پلتفرم است.
فراموش نکنید که مراقب تجزیهوتحلیل خود باشید!
دادههایی مانند آنچه از طریق ابزارها ارائه میشود، میتواند انگیزه بزرگ و بیپایانی برای برندهایی باشد که در اینستاگرام با مشکل مواجه هستند.
به جای اینکه در مرحله بعدی حدس بزنید چه چیزی را پست کنید، تجزیهوتحلیل شما احتمالاً به شما کمک خوبی خواهد داد.
برو رسانی استراتژی اینستاگرام شما چگونه است؟
بهترین شیوهها و نکات ذکرشده در بالا، روشهای خلاقانهای برای برندها در هر شکل و اندازه است.
از بهینهسازی نمایهتان گرفته تا جذب فالوورها و موارد دیگر، دانستن اینکه چه کسی با مشتریان کلیک میکند، یک موضوع ثابت و آزمایش است.
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید