بر هیچکس پوشیده نیست که استوری های اینستاگرام یک بازار بزرگ هستند. داشتن بیش از 500 میلیون استوری روزانه، یکی از محبوبترین ویژگیهای اینستاگرام است.
این به این دلیل است که ویژگی آسان و جذاب "استوری" باعث دنبال کردن همیشگی پستهای اکانت شما توسط فالوورها میشود.
اینستاگرام توانست در مدتزمان بسیارکمی از انواع شبکههای اجتماعی که رقبای آن بودهاند، پیشی بگیرد.
در حال حاضر برای تبلیغات و جذب مشتری توسط برندهای بزرگ و کوچک، به یک بستر عالی تبدیلشده است.
امروزه همه کسب وکارها میدانند که برای حضور در این شبکه اجتماعی پرمخاطب باید در استراتژیهای پست اینستاگرام و استوری آن، سرمایهگذاری کنند.
اینستاگرام بستر مناسبی را برای شما فراهم میکند تا انواع محتواهای عکس یا ویدیو را به اشتراک بگذارید و به شیوههای جدیدی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
در اینجا گزارشات جدید در مورد فعالیت کاربران در اینستاگرام را مشاهده خواهید کرد:
- ماهیانه 1 میلیارد کاربر فعال.
- تقریباً دو نفر از هر سه بزرگسال بین 18 تا 29 سال از اینستاگرام استفاده میکنند.
- 80 درصد حسابها یک کسب و کار را دنبال میکنند.
- 2 میلیون تبلیغکننده در ماه.
طبق گزارشاتی که بدست آمده است ، بهترین زمان برای ارسال استوری در روزهای هفته، بین 10 صبح تا 3 بعدازظهر است.
البته زمان ارسال با توجه به نوع فالوورهای شما و حوزه فعالیت شما، ممکن هست کمی متفاوت باشد. در این مورد باید تحقیقات بیشتری انجام دهید.
برای برندها، این یک فرصت مناسب (اما محدود به زمان) برای ارسال استوری جذاب است، که به شما آزادی برای استفاده از خلاقیتهای بالایی را میدهد.
اگر شما قصد دارید تا بتوانید از ترفندهای استوری اینستاگرام بهترین بهره را ببرید همراه ما باشید تا مهمترین نکات برای موفقیت در استوری های اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.
در این مقاله به بهترین شیوهها و تکنیکها برای کمک به شما در جذب هرچه سریعتر فالوور از طریق استوری، خواهیم پرداخت.
آیا از استوری های اینستاگرام خود نهایت استفاده را میبرید؟
هیچ شکی در این مورد وجود ندارد که استوری باید در استراتژی اینستاگرام شما نقش اساسی داشته باشند.
با توجه به آزادی بسیار زیاد در خلاقیتهای که می توانید در استوری استفاده کنید، انتشار استوریهای اولیه شما مطمئناً با یکسری ضعف و یکسری اشتباهات خواهد بود.
اما با کمک برنامهریزی در طراحی قالبهای مناسب برای پست و استوری کسب وکارتان و بهترین شیوههای ذکرشده در ادامه، میتوانید با اطمینان از موفقیت در استوری، استفاده کنید.
استوری اینستاگرام چیست؟
استوری های اینستاگرام ، عکس یا فیلم کوتاه 15 ثانیه ای هستند، که پس از 24 ساعت از حساب شما حذف میشوند. محتوای استوری های شما جدا از پستهای معمولی شما است.
استوری ها بهعنوان نوعی نمایش اسلایدی در اکانت اینستاگرام عمل میکنند و هر عکس یا ویدیویی در آنجا قرار میگیرد، نشاندهنده یک اسلاید جدید است.
این نکته را باید بدانید که در استوری اینستاگرام ، عکسها بهطور پیشفرض، به مدت هفت ثانیه ظاهر میشوند.
درحالیکه طول فیلمها میتواند تا پانزده ثانیه باشد. این یک مزیت بسیار مهم در مورد فیلمهای کوتاه 15 ثانیهای هست.
هنگامیکه یک استوری جدید ارسال میکنید، یک حلقه بنفش و نارنجی در اطراف تصویر اکانت شما ظاهر میشود.
نکته بعدی دیگر در مورد سایز استوری هست که باید به آن بسیار دقت کنید تا اندازه کل صفحه گوشی هوشمند کاربر را کامل بگیرد.
این به دنبال کنندگان شما نشان میدهد که محتوای جدیدی برای نشان دادن به آنها دارید.
و درحالیکه استوری ها پس از یک روز "بهصورت اتوماتیک حذف میشوند"، میتوانید بهترین نمایش اسلاید خود را بهعنوان استوری های برجسته (highlight) که در حساب شما درست بالای پستهای شما ظاهر میشوند، ذخیره کنید.
برای تعامل با کاربران ، میتوانید از طریق عناصر تعاملی مانند: سوال ، نظرسنجی و تگ کردن افراد ، کاری کنید که آنها به استوری های شما پاسخ دهند.
در همین حال، کارهای خلاقانه مانند: جملات جذاب و منحصربهفرد، استفاده از ابزارها و موزیک باعث میشود استوری بسیار متفاوت از پستهای معمولی باشد.
استوری ها را بهعنوان یک نوع محتوای ثانویه و اختصاصی برای فالوورهایی که در اکثر اوقات در اینستاگرام حضور دارند، در نظر بگیرید.
چرا از استوری های اینستاگرام استفاده میکنیم و چه چیزی آنها را بسیار خاص میکند؟
مزایای استفاده از استوری در استراتژی محتوای شما، بهویژه برای مشاغل، کاملا تأیید شده است.
در واقع، آمارهای اخیر اینستاگرام نشان میدهد که یک سوم بیشترین استوری های پربیننده از برندها و افراد تأثیرگذار معروف است.
در اینجا برخی از دلایل اصلی که چرا استوری باید اولویت اصلی رشد حسابهای بیزینسی شما باشد، آورده شده است.
استوری ها خبرهای جدید برندتان را در بالای پستهای فالوورهای شما و در مرکز دید آنها قرار میدهند.
این موضوع به عنوان بهترین و بزرگترین مزیت استفاده از استوری اینستاگرام شناخته شده است.
حتما به این نکته توجه خاصی داشته باشید که اگر در فواصل زمانی کوتاهی استوری جدیدی در اینستاگرام ارسال می کنید ، به طور خودکار در فیدهای فالوورهای خود همیشه قرار خواهید داشت.
این به این دلیل است که فید استوری همیشه در بالای صفحه اصلی اینستاگرام کاربران وجود دارد.
بنابراین ، اگر دائماً استوری ارسال می کنید ، همیشه در ذهن مشتریان خود خواهید بود.
حضور همیشگی در ذهن مشتریان ، مهمترین رکن موفقیت در تعامل با فالوورها در اینستاگرام هست.
با توجه به تغییر الگوریتم اینستاگرام ، استوری یک عامل بسیار مهم برای جلب توجه بیشتر به محتوای شما، با دسترسی دائمی کاربران به محتوای شما هست.
یکی از مهمترین خصوصیات آن برای کسب وکارهای مجازی ، انسان سازی برند شما و ایجاد حس تعامل و اعتماد در کاربران هست.
به خاطر داشته باشید، که اکثر استوری های اینستاگرام معمولی و غیررسمی هستند ، حتی برندها هم از این موضوع استفاده می کنند.
این یک تکنیک خاص هست تا زمانی که نیاز به یک تبلیغ جذاب تر در مورد محصول جدید و پرفروش نیاز باشد.
خیلی از برندها از تیم و گروه خود عکس سلفی می گیرند. پیشنهاد می کنیم که حتما اینکار را اگر دارای یک تیم هستید ، انجام دهید.
استوری ها مکان مناسبی برای صحبت و تعامل با مشتریان، برای نشان دادن صدا و شخصیت برند شما هستند.
همچنین فرصتهای بی پایان برای مشارکت و تبلیغات با بازدهی مناسب را فراهم می کند.
هر چقدر استوری های بیشتری ارسال کنید ، هم اشتباهات قبلی را متوجه خواهید شد و هم خلاقیتهای جدیدی را یاد خواهید گرفت.
همینطور متوجه خواهید شد، که کاربران شما با چه سبک از استوری های برند شما، بیشتر تعامل دارند.
ویژگی هایی که در استوری قرار داده شده است ، برای برندهایی که دوست دارند در حین کار در شرکت کمی طنز و تعامل جالب داشته باشند، بسیار مناسب است.
همانند: نظرسنجی و آزمون، برچسب و موسیقی دلخواه، #هشتگ و @تگ کردن و این فهرست همچنان ادامه دارد.
اضافه کردن آهنگ به استوری کار چندان سختی نیست و می توانید خیلی سریع آن را یاد بگیرید.
استوری با کمی خلاقیت شما را قادر میسازد تا با چند کلیک، فالوور خود را درگیر کرده و آنها را وادار به صحبت کنید.
نحوه استفاده از استوری های اینستاگرام بهعنوان یک نام تجاری یا شرکت
به بیان ساده، استوری ها باید بخشی جداییناپذیر از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما باشند.
گرچه ممکن است در ابتدا برای تولید محتوای استوری ، کمی استرس داشته باشید.
در ادامه ما بسیاری از سبکهای پست گذاری و ایدههای استوری اینستاگرام را مشخص کردهایم، که بدون توجه به آنچه میفروشید، میتوانید از آنها استفاده کنید.
راهنما و الگوها برای استوری های اینستاگرام
در اینجا به شما خواهیم گفت که چگونه برای افزایش اعتبار نام تجاری خود از استوری اینستاگرام بهترین استفاده را ببرید.
- نحوه استفاده از تجزیهوتحلیل استوری اینستاگرام
- نحوه افزودن لینک به استوری های اینستاگرام
- تبلیغات استوری اینستاگرام: قوانین و بهترین شیوهها برای نتایج چشمگیر
1- مخاطبان خود را با چگونگی انجام کار آموزش دهید
طرح ها و المانهای مختلف استوری، آن را برای ارائه محتوای آموزشی و نحوه طراحی آن مناسب می کند.
از دستورالعملهای آشپزی گرفته تا آموزشهای زیبایی و روانشناسی و دیگر موارد آموزشی، می توانید از انواع محتوای آموزشی کوتاه به عنوان جایگزین مناسبی برای فیلمها یا پستهای وبلاگ استفاده کنید.
2- با نظرسنجیها، آزمونها و سؤالات در استوری اینستاگرام حرکت کنید.
کاربران در فضای مجازی عالقه زیادی به تعامل ندارند و شما باید راهی جذاب و خلاقیت جالبی را ارائه دهید ، تا انها به تعمال با شما علاقه نشان دهند.
یکی از بهترین راه ها ارائه سوال و نظرسنجی در مورد یک محتوای خاص هست.
با تکنیک سؤالات سرگرمکننده ، میتوانید از استوری مکانی عالی برای گفتگو با فالوورها بسازید.
ویژگیهایی مانند نظرسنجی و آزمونها، این کار را آسان تر و سرگرمکننده میکند.
در بخش زیر شما میتوانید یک نوع نظرسنجی در استوری اینستاگرام را مشاهده کنید.
3- تبلیغ کنید و اخبار خود را منتشر کنید
برخی از برندها از استوری بهعنوان یک فضای تبلیغاتی استفاده میکنند.
این یک حرکت هوشمندانه است تا فالوور خود را در مورد کسبوکار خود مطلع کنید.
بهعنوان مثال، شرکتی دارای ویژگی استوری خاصی است که بهمحض دیدن استوری شرکت، مکانهای جدید آنها و اخبار خاصی را تگ و مشخص میکند.
این موضوع همیشه در ذهن فالوورها وجود دارد، که برای دریافت این نوع اطلاعات به سمت استوری این برند هدایت شوند.
4- جدیدترین پستها را در فید اصلی خود نشن دهید .
فرض کنید شما یک پست جدید عالی در فید اکانت خود انتشار داده اید.
این موضوع می تواند حتی در مورد انتشار یک محصول در آینده، و قرار گرفتن آن در بین پست های اکانت شما نیز باشد.
سعی کنید با توجه به تعداد دفعاتی که در اینستاگرام پست میکنید، برای تبلیغات پستهای خود در استوری، زیادهروی نکنید.
سعی کنید از این تکنیک فقط برای مهمترین تبلیغات و پیشنهادات خود استفاده کنید.
5- قرار دادن لینک در استوری برای خرید و آموزش خاصی
حسابهای تأییدشده یا حسابهای تجاری با بیش از 10 هزار دنبال کننده نیز میتوانند از لینکها در استوری ها استفاده کنند.
این موضوع می تواند تبلیغات و لینک دادن به محتوایی به غیر از یک لینک همیشگی که در بخش بیو قرار می دهید ، را آسانتر کند.
6- برای مطالب یا محصولات آینده تیزر ارسال کنید.
اگر چیز خاصی در ذهنتان برای استوری محصول ندارید، ابزارهای استوری به شما کمک میکنند تا ایدههای جدید خود را تست کنید.
ویژگیهای خلاقانه استوری ها (تگ کردن، شمارش معکوس، نظرسنجی و...) بدون در نظر گرفتن هرگونه استراتژی ، گزینه عالی برای جذابتر کردن هدف و محتوای شما است.
با کمک این ابزارها میتوانید در هرلحظه یک ایده جذاب را به اشتراک بگذارید و کاربران را ترغیب به تعامل با پیج کنید.
7- پیشنهادات حساس به زمان را تبلیغ کنید
همانطور که یک پیشنهاد را از طریق تبلیغکنندگان اینستاگرام تبلیغ میکنید، میتوانید همین کار را از طریق استوری نیز انجام دهید.
همیشه این نوع خبر در مورد یک محصول جدید ، یک نوع تبلیغ ایده آل برای کسب وکارهای آنلاین و حتی برای فروشگاه های سنتی است.
8- مطالب تولیدشده توسط کاربر و عکسهای مشتری را به اشتراک بگذارید
بسیاری از برندها استوری هایی را که به محتوای تولیدشده توسط کاربر اختصاص دادهشده است به اشتراک میگذارند، مانند عکسهای تگ شده از مشتریان.
استفاده از استوری برای این کار به شما این امکان را میدهد، که یک هایلایت استوری فقط مختص مشتریان راضی ایجاد کنید. بدون اینکه نگران هیچ موضوع خاصی شوید.
این موضوع به شدت در جلب اعتماد کاربران و فالوورهای جدید تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
9- دنبال کنندگان خود را به پشتصحنه کسب وکارتان ببرید
بخشی زیبایی از استوری در اینستاگرام، این است که نیازی به محتواهای با گرافیک بالا و کارهای بسیار سخت ندارید.
درواقع، بسیاری از برندها استوریهای سریع و بدون فیلتر ایجاد میکنند.
که این موضوع در تعامل کاربران و حس اعتماد در آنها بسیار مناسب هست.
از عکسهای رویداد خاصی گرفته تا محتوای "کارهای روزمره" که روال زندگی کاری شما را نشان می دهد.
حتی به این فکر کنید که چگونه میتوانید از استوری برای فالوور خود در هنگام سفر چیزی ارسال کنید.
3 تا از بهترین شیوههای استوری اینستاگرام که برندها باید از آنها پیروی کنند
درحالیکه استوری های اینستاگرام بهخودیخود به بهینهسازی زیادی احتیاج ندارند، اما نباید در استفاده از آنها ، به صورت یک فرد مبتدی رفتار کرد.
برای جمعبندی همهچیز، بیایید به سه شیوه اصلی برای استوری اینستاگرام نگاهی بیندازیم. زیرا باید آنها را در استراتژی محتوای خود قرار میدهید.
1. فرکانس برند خود را برای ارسال بیابید
یکی از مزایای اصلی استوری ها این است که میتوانید آنها را مرتباً، و بدون نگرانی در مورد اسپم شدن در پیج فالوورهای خود، ارسال کنید.
در آمارهایی که منتشرشده است رابطهای بین استوری ها و مشارکت مخاطبان وجود دارد. بهطوری که برندهای برتر بیش از پانزده استوری در ماه ارسال میکنند.
بااینحال، نمیتوان سرمایهگذاری زمان و منابع اختصاص دادهشده برای ارسال پست یا محصول و هر چیز دیگری را بهصورت روزانه، در استوری را انکار کرد.
باید استوری را مکمل پستهای معمولی خود، و بدون در نظر گرفتن کیفیت طراحی پست های معمولی اکانت خود در نظر بگیرید.
2. از امکانات، ابزارها و قالبهای خلاقانه نهایت استفاده را ببرید
اینستاگرام بهغیراز مواردی که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، دائماً در حال ارائه ویژگیها و قابلیتهای جدید برای استوری است.
بهمنظور یافتن فرصتهای جدید برای مشارکت با مشتریان و اطلاع از روندها، توصیه میکنیم این به روز رسانیها را از نزدیک زیر نظر داشته باشید.
به روزرسانی های اخیر که اینستاگرام برای رقابت با تیکتاک اجرا کرده است، مثال خوبی است.
بهعنوان مثال، میتوانید موسیقیهای محبوب را در استوریهای خود بارگذاری کنید و ویدئوها را ارسال کنید.
3. پست استوری های اینستاگرام خود را از نزدیک زیر نظر داشته باشید
بررسی تجزیه و تحلیلهای اطلاعات بدست آمده، بسیار مهم هست. اما در هنگام بررسی دادهها، در اغلب اوقات ، استوری ها به عنوان یک منبع عالی برای گزارشگیری تلقی نمیشوند.
شاید به این فکر کنید که استوری ها بسیار ساده هستند، که شاید درست باشد. اصلا از چند ثانیه محتوا چه میتوان برداشت کرد؟
بااینحال، به خاطر داشته باشید که ردیابی تجزیهوتحلیل استوری میتواند شما را با اطلاعاتی مانند:
- چه نوع استوری هایی بیشترین بازدید، پاسخ و اشتراک را دریافت میکنند.
- هرچند وقت یکبار باید بر اساس دادههای زنده داستان ارسال کنید.
- مخاطبین کلی شما در مقابل بینندگان استوری شما چقدر درگیر هستند.
ابزارهای انلاینی و تحت وب هستند که میتوانند همه موارد فوق را در یک داشبورد ساده و آسان برای خواندن آسان توسط شما نشان دهند.
با درک این دادهها و موارد دیگر، میتوانید استراتژی استوری خود را بهبود ببخشید و آنها را به گونهای منتشر کنید که واقعاً با سلیقه مخاطبان شما همخوانی داشته باشد.
جمعبندی
استفاده از استوری اینستاگرام و ابزارهایی که در آن وجود دارد، کار را برای هر کسبوکار و حتی هرکسی که قصد دارید به شکلی از آن درآمدی کسب کند، آسانتر کرده است.
اما آشنایی با ترندهای جدید و تکنیکهای جدید برای استوری و ترغیب کاربران به تعامل با پیج شما نکاتی هست که باید همیشه در مورد آن اطلاعات بروزتری را کسب کنید.
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید