
چقدر زمان برای فکر کردن به استفاده از هشتگ های خود در اینستاگرام اختصاص میدهید؟
اگر تمام برنامههای خود را برای استفاده زیاد از هشتگ بکار بگیرید، ممکن است احساس بهتری داشته باشید، اما همیشه اینطور نیست.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه استفاده از هشتگ در اینستاگرام میتواند به نفع نام تجاری شما باشد و نحوه اجرای این استراتژیها را بخوانید.
5 فایده استفاده از هشتگ های اینستاگرام
چرا باید بهعنوان یک برند حتی به هشتگ ها اهمیت دهید؟ استفاده از هشتگ در اینستاگرام مزایای زیادی دارد.
مهم نیست که اهداف شما در شبکههای اجتماعی چیست، #advantage (نقص) برای همه وجود دارد.
1. نوردهی و تشخیص را افزایش میدهد
بزرگترین دلیل استفاده از هشتگ ها افزایش میزان پیدا کردن و افزایش فالوور واقعی در ایسنتاگرام است.
کلیک بر روی هشتگ در اینستاگرام منجر به مشاهده گالری زیادی از داغترین پستها و جدیدترین پستهایی میشود که از هشتگ استفاده کردهاند.
از آنجا، میتوانید تمام پستهای مربوطه را کاوش کنید، که هشتگ ها را برای افرادی که به یک موضوع خاص علاقهمند هستند راهی عالی برای پیدا کردن حسابهای بیشتر برای دنبال کردن میکند.
این بدان معناست که اگر از هشتگ های مناسب که بیشترین ارتباط را با نام تجاری شما دارند استفاده کنید،
دیگران که این هشتگ را جستجو میکنند، آن پستها را پیدا میکنند.
مخاطبان شما میتوانند از هشتگ های برنددار برای نشان دادن تجربیات خود در مورد محصولات یا خدمات شما به عنوان نوعی از نام تجاری استفاده کنند.
هشتگ ها برای معرفی کلی نام تجاری خوب هستند.
حتی کلیک بر روی یک پست در صفحه نتایج جستجو، شما را به سایر پستهای مشابه هدایت میکند.
2. تعامل مخاطب را تشویق میکند
وقتی از هشتگ های برنددار استفاده میکنید و آنها را بکار میگیرید، به نوعی دیگر از تعامل تبدیل میشود.
پستهای فید برچسب شده در نتایج جستجو ذخیره میشوند و پستهای برچسبگذاری شده استوری تا آخر عمر ذخیره میشوند.
هشتگ ها را به عنوان راهی دیگر برای دستیابی و جذب مشتریان خود در نظر بگیرید.
بیشتر بخوانید: 3 استراتژی تبلیغات در شبکه اجتماعی
3. تجزیه و تحلیل رقبا
رقبای شما چقدر فضای دیجیتالی در بازار شما اشغال میکنند؟
هشتگ ها به شما کمک میکنند تا سهم خود را در رسانههای اجتماعی تجزیهوتحلیل کنید.
شما و رقبای خود احتمالاً دارای هشتگ های شبیه به هم خواهید بود، بهویژه اگر صنعت شما محلی و یا در حوزه خاصی باشد.
پستهای شما و پستهایی که مشتریان شما از آنها استفاده میکنند، بخش عمدهای از نتایج جستجوی هشتگ را به خود اختصاص میدهند.
همچنین میتوانید پستهایی با هشتگ های مربوطه را برای الهام بخشیدن به محتوا و ایده گرفتن در مورد نقاط ضعف برند خود در مقایسه با محتوای رقبا بررسی کنید.
4. جستجوی محتوا
مشابه آنچه برای جستجوی کلمات کلیدی سئو انجام میدهید، هشتگ ها میتوانند به شما در تحقیق در مورد ایدههای مختلف محتوا کمک کنند.
فرض کنید میخواهید سهم خود را در هشتگ #مراقبت از پوست طبیعی افزایش دهید.
این با توجه به اینکه بیش از 6.9 میلیون پست با هشتگ وجود دارد، بسیار دشوار است.
با این حال، میتوانید از برگه بالا در صفحه نتایج جستجو برای مشاهده بهترین پستها استفاده کنید.
از این منطقه به عنوان الهام استفاده کنید. به نظر میرسد چه چیزی برای برندهای مشابه کار میکند؟
آیا سبک یا عنوان خاصی وجود دارد که در حال حاضر مرسوم است؟
با کلیک روی پستهای برتر برای جزئیات، ممکن است بتوانید هشتگ های اضافی را پیدا کنید که جمعیت کمتری دارند،
اما مربوط به مخاطبان شما هستند، مشابه کلمات کلیدی مترادف برای بهینه سازی جستجو.
حتما بدانید: 10 ابزار برتر اینستاگرام برای بازاریابان
5. کمپینهای دیجیتالی و کمپینهای IRL را متصل میکند
این روزها از هر فروشگاه خردهفروشی خرید کنید و بهاحتمال زیاد با یک کمپین بازاریابی با هشتگ پیوست شده مواجه خواهید شد.
احتمالاً آنها شما را تشویق به استفاده از هشتگ عمومی نام تجاری خود یا یک کمپین واحد کنند،
هشتگ ها راهی آسان برای اتصال کمپینهای دیجیتالی و دنیای فیزیکی ارائه میدهند.
7 بهترین روش برای هشتگ های اینستاگرام
آیا این پست #جالب و #خلاق است؟ دیگر آن روزهایی که هشتگ ها جدید بودند و برندها هر هشتگ محبوبی را که فکر میکردند، مهم نیست، در حالی که مهم بود، سپری شده است.
ما روشهایی را که استفاده از هشتگ ها میتواند برای شما مفید باشد بررسی کردهایم، و اکنون زمان آن رسیده است که بهترین راههای استفاده از آنها را بشناسید.
هیچ روش صحیحی برای استفاده از هشتگ در اینستاگرام وجود ندارد. اما قطعاً برخی از بهترین روشها وجود دارد.
در اینجا هفت مورد است که باید به آنها فکر کنید.
1. عدد بهینه چیست؟
این سؤال دشواری است زیرا پاسخ آن بسیار متفاوت است. در کپشن، 1-3 هشتگ توصیه میشود.
اگر هشتگ های بیشتری را به عنوان اولین نظر وارد کنید، حداکثر 30 هشتگ پذیرفته میشود.
با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید از 30 هشتگ در هر پست استفاده کنید. این ما را به نکته بعدی میرساند.
پیشنهاد عالی: 5 دلیل نتیجه ندادن تبلیغات در اینستاگرام
2. از هشتگ در اولین کامنت استفاده کنید
هشتگ های زیاد در یک عنوان کپشن و متن ارزشمند را تحتالشعاع قرار میدهد و میتواند باعث خراب شدن آن شود.
کپشن را به حداقل برسانید و اگر از هشتگ های بیشتری استفاده میکنید و آن را به کامنت منتقل کنید.
با قابلیت Sprout's Compose، میتوانید اولین نظر را با پست و کامنت اینستاگرام برنامهریزی کنید.
3. بهترین هشتگ ها را برای خود بیابید
چندین راه برای یافتن بهترین هشتگ ها برای شما وجود دارد.
اولین و سادهترین این است که به اینفلوئنسرها و حسابهایی که قبلاً دنبال میکنید نگاه کنید و هشتگ هایی را که قبلاً استفاده میکنند یادداشت کنید.
راه دیگر این است که ایدههای مختلف را بارگذاری کنید و آنها را در نوار جستجوی اینستاگرام تایپ کنید.
هنگام تایپ کردن، هشتگ های مربوطه نیز ظاهر میشوند.
در مثال بالا، #قهوه یک هشتگ محبوب است که استفاده از آن ممکن است بیش از آنچه میخواهید به نظرات اسپم منجر شود.
در عوض، نتایج را اسکرول کنید تا نتایج بیشتر و کلمات طولانیتر را که هدفمند و مرتبط با مخاطبان شما هستند، بیابید.
یکی دیگر از راههای یافتن هشتگ های مرتبط استفاده از خدماتی مانند All Hashtag برای تولید هشتگ های مربوطه بر اساس مواردی است که وارد کردهاید.
4. هشتگ را دنبال کنید
اینستاگرام توانایی پیگیری نتایج جستجوی هشتگ را فراهم میکند. وقتی این کار را انجام میدهید،
آن پستها در کنار همه پستهای دیگر از حسابهایی که دنبال میکنید، در فید شما ظاهر میشود.
این روش خوبی برای دنبال کردن هشتگ های صنعت یا جامعه است. زیرا به شما کمک میکند تا آنها را زیر نظر داشته باشید.
با این حال، نباید از آن بهعنوان راهحلی برای هشتگ های برند دار استفاده کرد، زیرا تضمین نمیکند که هر پست در فید شما ظاهر شود.
در مثال بالا از #plantmom بهعنوان هشتگ استفاده میشود. برای ادامه، کافی است دکمه follow را بزنید.
5. استفاده از برندهای خردهفروشی برند دار را تبلیغ کنید
پس از ایجاد لیست هشتگ خود، مطمئن شوید که از آن در هر پست مربوطه استفاده میکنید.
محبوبترین هشتگ های برند دار اغلب در بیوگرافی اینستاگرام شما به همراه فراخوانی برای استفاده از آنها قرار داده میشود.
در مثال بالا، Papier هشتگ خود را روی رزومه قرار میدهد.
سپس مشتریان هر زمان که در مورد نام تجاری پست میگذارند از این هشتگ استفاده میکنند.
در انتهای Papier، آنها از استراتژی محتوای تولیدشده توسط کاربر استفاده میکنند و تصاویر را مجدداً قالببندی میکنند.
6. فهرستهای هشتگ را برای دسترسی آسان نگه دارید
به جای کپی و چسباندن مجموعهای از هشتگ ها برای هر پست، آن را به علائم مکان تقسیم کنید.
بهعنوان مثال، پستهای آموزشی شما ممکن است هشتگ های متفاوتی نسبت به پست اعلام محصول جدید داشته باشند.
بهجای ایجاد یک لیست جدید برای هر پست، لیستهای مختلف را برای انواع مختلف موضوعات محتوایی که ارسال میکنید، مفید نگه دارید.
7. افزودن هشتگ به استوری های اینستاگرام را فراموش نکنید
در حالی که استوری ها پس از 24 ساعت ناپدید میشوند، استفاده از هشتگ روی آنها را فراموش نکنید.
این موارد در نتایج جستجو نیز ظاهر میشود، که یکی دیگر از راههای آسان برای جذب فالوورهای علاقهمند بیشتر است.
آیا هشتگ های زیادی برای قرار دادن در استوری دارید؟ متن خود را طبق معمول وارد کنید و سپس آن را پشت GIF یا برچسب پنهان کنید.
یک مطلب مهم: راهنمای کامل بازاریابی در اینستاگرام
انواع مختلف هشتگ
چندین نوع مختلف هشتگ وجود دارد که برندها باید در مورد آنها بدانند. هر کدام علاقه و کاربرد خاص خود را دارند.
برندها و محصولات خردهفروشی برند دار
اگر مدتی است که در حال مدیریت یک نام تجاری در اینستاگرام هستید، بهاحتمال زیاد یک کپی از هشتگ برند شما وجود دارد، خواه آن را ایجاد کرده باشید یا نه.
هشتگ های برند دار اغلب نام تجاری، نشان تجاری یا مرتبط با جامعه برند هستند.
اولین موردی است که احتمالاً قبلاً برای نام تجاری شما وجود داشته است. شما باید دو مورد اخیر را ایجاد و استفاده کنید.
هشتگ های محصول تمایل به ترکیب نام تجاری و نام محصول شما دارند.
به این ترتیب، میتوانید پستها را نه تنها با نام تجاری کلی خود بلکه برای محصولات خاص پیگیری کنید.
ایجاد هشتگ برای نام تجاری شما ساده است و میتواند بهراحتی به سایر شبکههای اجتماعی شما منتقل شود.
برای EcoTools، هشتگ برند دار آنها نام آنها است. برای تشویق استفاده از آن، این شرکت هشتگ را در بیوگرافی اینستاگرام خود قرار داده و آن را به فراخوان اقدام متصل کرد.
این در هر پست برند تجاری و در بسیاری از پستهای مشتریان آنها وجود دارد، درمجموع بیش از 131k فقط در این هشتگ.
هشتگ های کمپین
هشتگ های کمپین مختص کمپینهای بازاریابی است که اجرا میکنید. بهطور معمول این برند تجاری شامل اجرای یک کمپین معمولی و افزودن هشتگ به آن در کامنت یا گوشه پست است.
در انواع تبلیغات تلویزیونی، آن را در گوشهای بهصورت کوچک و باریک خواهید یافت، اما اگر کمپین حول خود هشتگ متمرکز شود، میتواند بسیار برجسته باشد.
کمپینهای مربوط به هشتگ باید خیلی کم استفاده شود و فقط برای تبلیغات و تأثیرگذاری برند بر ری کاربران و فالوورها استفاده شود.
پس از در دسترس بودن مجموعه برای خرید، مشتریان همچنین از هشتگ برای ثبت نظرات و خریدهای خود استفاده میکنند.
هشتگ های کمپین نیازی به ارتباط با محصول یا فروش ندارند.
کمپین REI در OptOtside# مردم را تشویق کرد تا بهجای خرید در جمعه سیاه بیرون بروند، بنابراین همهچیز در مورد خرید نبود.
بیشتر: استراتژی موفق بازاریابی اینستاگرام
هشتگ های صنعتی و اجتماعی
تقریباً هر جامعه و صنعتی حداقل یک هشتگ دارند که در آن استفاده میشود.
برای یافتن پستهای خود، به برخی از پستهای تأثیرگذار جامعه و صنعت مراجعه کنید و هشتگ های آنها را بررسی کنید.
بسیاری از این هشتگ ها ساده هستند. معمولاً هشتگ هایی که تصور اینکه خیلی کم استفاده میشوند و تأثیر خاصی ندارند، بیشترین تأثیر را در جذب فالوور هدفمند دارند.
هشتگ های مکان
هشتگ های مکان خود گویا هستند. اکثر برندها جایی هستند و اگر فروشگاه فیزیکی دارید، این برای شما مفیدتر است.
هشتگهای مکانهای مرتبط شامل شهر شما و هشتگهای موضوعی مرتبط با آن، محلهای که در آن اقامت دارید،
نام مرکز خریدی که در آن هستید و سایر ویژگیهای خاص دیگر.
یکی از این مثالها #dmvfoodie در بالا است. این یکی از هشتگ های مکانها و موضوعات است.
پستهای پرچمدار مربوط به هرکسی است که به دنبال غذا یا توصیههای کاربر در منطقه پایتخت مرکزی است.
هشتگهای دیگر برای مکانهایی که میتوانید آنها را کاوش کنید شامل مواردی است که تابلوهای گردشگری در شهر و ایالت شما قبلاً ایجاد کردهاند.
هشتگ هایی تحت عنوان خاص
آیا تا به حال مطلبی در مورد روز ملی غذا دیدهاید و فکر کردهاید چه کسی با آن روبرو میشود؟
اگرچه روزهای هشتگ ملی اغلب تا حدودی تصادفی هستند، اما برای شرکتکنندگان و جلبتوجه آنها به موضوعات خاص هنوز هم قابلاستفاده است.
بنابراین وقتی روزی فرا میرسد که با کار شما مطابقت داشته باشد، چرا به آن ملحق نشوید؟
بهعنوان مثال، روز جهانی سوشی 18 ژوئن است و در اینستاگرام، هشتگ بیش از 18000 پست دارد.
برای ارسال اطلاعات در مورد آن نیازی به فعالیت در زمینه سوشی ندارید، فقط باید به آن مرتبط باشید.
شاید شما برای یک شرکت سوشی محلی کار کنید یا دوست باشید. آن را در یک پست برجسته کنید تا به تبلیغ آن کمک کنید.
برای سهولت برنامهریزی و استراتژی تولید محتوای اینستاگرام برای این موارد، آنها را به تقویم رسانههای اجتماعی خود اضافه کنید.
هشتگ روزانه
هشتگ های روزانه محدود به اینستاگرام نیستند و یافتن آنها آسان است.
این هشتگ ها از روز هفته شروع میشود و سپس با موضوع ادامه مییابد.
موارد کلی مانند #انگیزه-در-دوشنبه و #پنجشنبه-زیبا وجود دارد.
تقریباً هر برندی میتواند در این موارد شرکت کند، و موضوعات زیادی در آن پوشش داده شده است.
این هشتگ ها بیشتر موضوعات مبتنی بر علاقه را پوشش میدهند و روزانه ایجاد میشوند.
بهعنوان مثال، در #دوشنبه، دوستداران گیاه در حال ارسال تصویری از گیاهان خود هستند.
پیدا کردن این هشتگ های روزانه کمی بیشتر نیاز بهکار دارد.
اما اگر اینفلوئنسرها را در قسمتهای خاصی دنبال کنید، آنها را مشاهده خواهید کرد.
هشتگ های محبوب
این نوع هشتگ یکی از سختترین انواع برای ارسال است. زیرا شامل پیگیری آخرین اخبار و نحوه استفاده از آن برای برند شما است.
بهعنوان مثال، تصویری از برنی سندرز که روی صندلی با دستکش و ماسک روی صورت نشسته بود تبدیل به یک الگوی رفتاری فوری شد.
این تصویر تقریباً در همهجا نصب شده است که توسط افراد و برندهای مختلف قابلتصور است.
اما، مانند الگوهای رفتاری و الگوها، آنها کوتاهمدت بودند. اگر زودتر شرکت کردید و شرکت میکردید، میتوانید از مزایای رشد سریع فالوور به خوبی استفاده کنید.
ممکن است لازم باشد مهارتهای تشخیص روند رسانههای اجتماعی خود را بالا ببرید تا از افزایش فالوور در اینستاگرام و روندها به بهترین نحو و بهموقع و مرتبط با نام تجاری استفاده کنید.
هشتگ ها یا نظرات فان
اینها طنز بیشتری میطلبد و اغلب توسط برندها استفاده نمیشود. هشتگ ها در نظرات به کپشن ضمیمهشده و معمولاً در انتهای آن قرار دارند.
این هشتگ ها برای جستجو یا تبلیغ چیزی اضافه نمیشوند. آنها ازنظر ماهیت بهصورت سرگرمی و یا طعنهآمیز هستند.
برای برندها، این هشتگ ها مفیدترین نیستند، اما اگر صدای برند شما متناسب با آن نوع طنز باشد، ممکن است مرتبط باشند.
هشتگ های ممنوعه
و در نهایت، اجازه دهید در مورد هشتگ هایی که در اینستاگرام مسدود شدهاند صحبت کنیم.
یک لیست بهطور مداوم از هشتگ ها وجود دارد که در صورت استفاده، منجر به نتایج جستجو نمیشود.
برخی از هشتگ ها، معمولاً توهینآمیز یا هرزنامه، باعث میشوند برچسبی در حساب شما ظاهر شود.
ممکن است موارد دیگری نیز اضافه شوند، زیرا جدیدترین پستها بهعنوان هرزنامه علامتگذاری شدهاند.
روشهای مختلفی برای فهمیدن مسدود شدن هشتگی که مدنظر شماست وجود دارد.
وقتی شروع به جستجوی آن میکنید، هنگام تایپ در نتایج جستجو ظاهر نمیشود.
نتایج جستجو شامل برگههای "بالا" و "اخیر" نخواهد بود. اگر آن را به یک پست اضافه میکنید، به شما نمیگوید که تکمیل خودکار است.
گاهی اوقات، آنها هیچ نتیجهای نشان نمیدهند یا در مورد هشتگ هشدار میدهند.
درحالیکه بهطور کلی این اصطلاحات در استراتژی هشتگ ایسنتاگرام محتوای مربوط به نام تجاری شما نیستند،
نکته مهم اینجاست که نباید بههیچعنوان از آنها در استراتژی هشتگ گذاری پیج اینستاگرام استفاده کنید.
هشتگ های اینستاگرام را ردیابی و تحلیل کنید
شما تصمیم گرفتهاید از تمام هشتگ های خود استفاده کنید و آماده هستید تا استراتژی اجتماعی جدید خود را شروع کنید.
بعدش چی شد؟ نحوه عملکرد همه این هشتگ ها را برای شما بررسی کنید.
هنگامیکه شروع به استفاده از هشتگ های مشابه میکنید، متوجه خواهید شد که تعامل بیشتر یا نظرات اسپم بیشتری دریافت میکنید.
برای اطمینان از استفاده از هشتگ های مناسب برای خود، به دنبال یک ابزار رسانههای اجتماعی باشید که تجزیهوتحلیل هشتگ را ارائه میدهد.
دران صورت در یک نگاه متوجه خواهید شد که کدام یک بیشتر مورداستفاده قرار میگیرد و کدامیک بیشترین تعامل را دارند.
این دو مورد ممکن است نتایج یکسانی ایجاد نکنند، بهخصوص اگر شما هشتگ ها را برای پستها تغییر میدهید.
با مرور تجزیه و تحلیلهای خود، ممکن است متوجه شوید که بیشترین هشتگ های پذیرفتهشده شما درواقع آنهایی نیستند که بیشترین تمرکز را روی آنها داشتید.
برندها باید از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنند
استفاده از هشتگ در اینستاگرام مزایای زیادی برای برندها دارد: افزایش دید برند، افزایش تعامل، دید و تجزیهوتحلیل رقبا.
قبل از استفاده از هشتگ، توصیه میشود انواع مختلف موجود و برخی از بهترین شیوهها را دنبال کنید.
هر وقت توانستید که یک استراتژی و برنامه صحیح برای استفاده از هشتگ در اینستاگرام داشته باشید، میتوانید بهترین تعامل و بهترین تأثیر را از جامعه هدف خود دریافت کنید.
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید