p ایجاد حساب تجاری اینستاگرام به صورت گام به گام
چرا و چگونه حساب تجاری اینستاگرام خود را تنظیم کنید

چرا و چگونه حساب تجاری اینستاگرام خود را تنظیم کنید

اینستاگرام
چهارشنبه - ۲۸ مهر ۰۰

هرکسی که قصد داشته باشد تا از اینستاگرام درآمدزایی کند، باید یک حساب بیزینسی اینستاگرامی داشته باشد.

داشتن حساب بیزینسی اینستاگرام مزیت‌های بسیار زیادی دارد که هر شخصی با داشتن یک حساب معمولی از این ویژگی‌ها و امکانات نمی‌تواند استفاده کند.

اما اینکه چگونه بتوانیم یک حساب اینستاگرم را بیزینسی کنیم، شاید کمی برای افرادی که تازه از این شبکه اجتماعی پرطرفدار استفاده می‌کنند، کمی سخت باشد.

در این مقاله به‌صورت مفصل در مورد نحوه ساخت حساب بیزینسی اینستاگرام صحبت خواهیم کرد.

هنگامی‌که اینستاگرام برای اولین بار راه‌اندازی شد، افراد معمولی و کسب وکارهای تجاری دارای یک نوع پروفایل معمولی بودند.

در ابتدا هیچ‌چیز جذاب و امکانات خاصی وجود نداشت، فقط یک بیوگرافی اولیه و فید اینستاگرام بود.

رسانه‌های اجتماعی به‌سرعت در حال تغییر است. بر اساس همین تغییرات در سال 2016، اینستاگرام پروفایل‌های تجاری را معرفی کرد.

از آن زمان، این امکانات جدید که هرچند وقت یک‌بار بروز رسانی هم می‌شوند، روش جدیدی از بازاریابی اجتماعی را معرفی کرده است.

مزایای پروفایل‌های تجاری اینستاگرام بسیار عالی است. حتی می توانید براحتی فروش را در آن انجام دهید.

از زمان شروع پروفایل‌های تجاری، دکمه‌های تماس و خرید ظاهر شد، خریدهای اینستاگرام برجسته‌تر شد و این پلتفرم تجزیه‌وتحلیل و گزارشات خود را راه‌اندازی کرد.

در حال حاضر، از شرکت‌ها گرفته تا استارتاپ ها و حتی اینفلوئنسرها، نیاز به یک پروفایل تجاری در اینستاگرام دارند.

در پایان این مقاله، متوجه خواهید شد که چرا باید یک حساب تجاری اینستاگرام را داشته باشید و چگونه آن را تنظیم کنید.

چرا باید یک پروفایل تجاری اینستاگرام ایجاد کنید؟

اگر برندی هستید که به دنبال افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام هستید و از این پلتفرم به‌صورت استراتژیک استفاده می‌کنید، پس به یک پروفایل تجاری اینستاگرام نیاز دارید.

استفاده از پروفایل تجاری به این دلیل است که ویژگی‌های خاصی در مشخصات پروفایل تجاری وجود دارد که قابلیت استفاده به‌عنوان یک نام تجاری را بهبود می‌بخشد.

بیایید به برخی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از حساب تجاری اینستاگرام در مقابل یک حساب معمولی بپردازیم.

1. حساب شما را جدی‌تر می‌گیرند

در زیر تفاوت‌های دو پروفایل اینستاگرام را مشاهده کنید. احتمالاً متوجه تفاوت‌های کلیدی خواهید شد.

نحوه ایجاد حساب بیزینسی اینستاگرام

با توجه به عکس بالا می‌توانید اولین تفاوت‌ها را در قسمت اصلی حساب‌ها مشاهده کنید. البته این ویژگی در همه حساب‌های تجاری وجود دارد.

ویژگی های اصلی حساب‌های تجاری اینستاگرام شامل موارد زیر هست:

  •     انتخاب دسته‌بندی صنعت شما
  •     قراردادن  آدرس شرکت
  •     قراردادن دکمه تماس

مهم‌تر از این تفاوت‌ها در بخش گزارش‌گیری هم تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد که اینستاگرام در اختیار پروفایل‌های تجاری قرار می‌دهد.

در بخش زیر مختصراً به آنها اشاره خواهیم کرد.

ازآنجا که تفاوت بین این دو نوع حساب در اینستاگرام بسیار آشکار است، کاربران اینستاگرام می‌توانند به‌راحتی متوجه شوند که یک حساب برای یک شرکت یا تولیدکننده محتوا است و این اعتماد بیشتری را ایجاد می‌کند.

یکی دیگر از راه‌های ایجاد اعتماد در حساب های تجاری ارسال پست و استوری و به اشتراک‌گذاری مداوم در اینستاگرام است.

اما ارسال محتوا و تعامل با مخاطبان تنها دو بخش از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما است.

حتما در این مطلب راهنمای جامع  را بخوانید تا نحوه ایجاد حساب تجاری اینستاگرام را بیاموزید.

2. می‌توانید به Analytics دسترسی داشته باشید

این یکی از بزرگ‌ترین و آپدیتهای حسابهای تجاری اینستاگرام است.

تغییر به یک حساب تجاری در اینستاگرام به شما امکان می‌دهد به گزارش‌هایی درباره حساب خود و عملکرد آن دسترسی پیدا کنید.

ایجاد حساب تجاری اینستاگرام

می‌توانید به عملکرد پست، فعالیت فالوورها و آمار مخاطبان نگاهی بیندازید. گرچه این گزارشات خیلی هم جامع نیست.

اما برای نگاهی جامع به میزان پیشرفت و نحوه فعالیت حساب شما مناسب است، که می‌تواند درک اساسی از عملکرد محتوای شما را در اختیارتان قرار دهد.

3. می‌توانید لینک‌هایی به استوری های اینستاگرام خود اضافه کنید

اینستاگرام به دلیل عدم امکان لینک مستقیم به پست‌های وبلاگ و صفحات فرود پست‌های سایت شما گزینه مناسبی نیست.

ازاین‌رو گزینه" لینک در بیو" در اینستاگرام و ابزارهایی برای ترکیب تمام لینک‌های مهم شماف در یک صفحه قابل‌دسترسی با قرار گرفتن تمام آن لینک ها، طراحی‌شده است.

با توجه به اهمیت بیو اینستاگرام که نشان‌دهنده هویت هر کسب وکار هست، اما شاهد هستیم که خیلی از کسب وکارهای اینستاگرامی اصلاً به موضوع ساختار دقیق بیو اینستاگرام دقت نمی‌کنند.

تکنیکهای ساخت بیو اینستاگرام بسیار مهم هست و پیشنهاد می کنیم در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بااین‌حال، حساب‌های دارای بیش از 10 هزار دنبال کننده می‌توانند به لینک‌های سریع در استوری اینستاگرام دسترسی داشته باشند، اما تنها درصورتی‌که آن حساب ، اکانت تجاری اینستاگرام باشد.

البته باید زمان زیادی را صرف تولید محتوای جذاب و کاربرپسند بکنید، تا بتوانید حساب اینستاگرام خود را به 10000 دنبال کننده برسانید.

گرچه راه‌های دیگری هم برای رسیدن سریع به 10 هزار دنبال کننده وجود دارد (خرید فالوور واقعی) که در این مقاله در مورد آن صحبتی نخواهیم کرد.

استفاده از لینک‌های استوری یک راه عالی برای نشان دادن مهمترین مطالب شما، یا ارسال مجدد محتوا در استوری و محصولات جدید بر اساس روند استراتژی شما است.

4. می‌توانید از تبلیغات اینستاگرام بهره‌مند شوید

تبلیغات اینستاگرام و پست‌های تبلیغاتی از طریق مدیر تبلیغات فیس‌بوک ایجاد می‌شود.

 به این معنی که شما باید یک پروفایل تجاری اینستاگرام به صفحه فیس‌بوک خود وصل کنید، تا بتوانید کمپین‌های تبلیغاتی در اینستاگرام را ایجاد کنید.

البته در ایران این موضوع آن‌چنان اتفاق نمی‌افتد. اکثر پیج های بیزینسی با هزینه کردن در پیج های قوی مرتبط، تبلیغات اینستاگرام را انجام می‌دهند.

برای کمک به افزایش فالوور، افزایش تبدیل و رسیدن سریع‌تر به 10 هزار فالوور، برند تجاری شما باید از تبلیغات اینستاگرام بهره‌مند شود.

برای افزایش سریع فالوور و غلبه بر برخی از چالش‌ها در مورد الگوریتم اینستاگرام که با آن روبرو هستید، تبلیغات پولی می‌تواند به شما در هدف قرار دادن فالوورهای علاقمند بسیار کمک کند.

5- می‌توانید پست‌های خود را زودتر برنامه‌ریزی کنید

یکی دیگر از کاهریی که می توانید برای زمان ارسال پست انجام دهید، (اما ارزش زیادی برای بازاریابان دارد)، این است که کسب وکارها بتوانند پست‌های خود را به‌طور خودکار زمان‌بندی کنند.

بنابراین اگر می‌خواهید مدیریت رسانه‌های اجتماعی خود را آسان‌تر کنید، به دنبال یک حساب تجاری در اینستاگرام باشید.

سایت‌ها و ابزارهای زیادی هستند که می‌توانید حساب اینستاگرام خود را به آنها متصل کنید و سپس با کمک آنها پست‌های خود را طبق زمان‌بندی از پیش تعریف‌شده انتشار دهید.

6. می‌توانید محصولات را در پست‌های خود تگ گذاری کنید

این مورد در ایران در حال حاضر قابل انجام نیست. اما امیدواریم که این مشکل رفع شود تا کسب‌وکارهای اینستاگرامی بتوانند فروش بیشتری داشته باشند.

درنهایت، یکی دیگر از ویژگی‌های عالی که فقط برای حساب‌های تجاری موجود است، قابلیت تبدیل پست خود به یک فروشگاه آنلاین است.

تگ کردن محصولات و تبدیل عکس‌ها به پست‌های قابل خرید، راهی عالی برای باز کردن جریان درآمد جدید برای تجارت شما است.

اما ابتدا باید به حساب خود بروید یا آن را به‌عنوان یک حساب تجاری تنظیم کنید.

با توجه به اینکه 46 درصد از کاربران پس از مشاهده یک محصول در اینستاگرام خرید می‌کنند، و حتی پس از مشاهده در مورد آن محصول بیشتر تحقیق می‌کنند، گزینه مناسبی که حتما باید از آن استفاده کنید.

نحوه تغییر حساب کاربری در اینستاگرام

اکنون‌که مزایای اکانت بیزینسی را می‌دانید، آیا آماده هستید حساب خود را به حساب تجاری اینستاگرام تبدیل کنید؟

اجازه دهید ما شما را در جریان این روند قرار دهیم تا بتوانید از مزیت‌های این امکانات عالی بهتر استفاده کنید.

مرحله 1: به تنظیمات حساب Instagram خود بروید

به حساب خود وارد شوید، سپس روی منوی 3 نقطه در گوشه سمت راست بالای برنامه ضربه بزنید.

برای شروع روی تنظیمات و سپس روی Account کلیک کنید.

مرحله 2: کلیک روی Switch to Professional Account

هنگامی‌که وارد تنظیمات حساب خود شدید، یک فراخوان آبی برای اقدام در پایین صفحه مشاهده می‌کنید تا بتوانید به یک حساب تجاری بروید.

حساب بیزینسی اینستاگرام

مرحله 3: یک حساب تجاری انتخاب کنید

تعریف کسب‌وکار به شما امکان می‌دهد تا برداشت‌ها، بازدیدها و بازدیدهای ویدئویی را در بخش گزارش خود جمع‌آوری کنید، و همچنین برنامه‌ریزی محتوا از قبل با استفاده از ابزارها و سایت‌های مرتبط.

اینستاگرام اخیراً نوع جدیدی از حساب تجاری را معرفی کرده است. (Instagram creator account).

این اکانت بیشتر برای تأثیرگذاران، اینفلوئنسرها یا سایر انواع تولیدکنندگان محتوا هستند.

درحالی‌که حساب تجاری برای برندها و شرکت‌های فروش محصول یا خدمات مناسب است.

حساب تجاری اینستاگرام

این موضوع بیشتر برای تفکیک تأثیرگذاران و کسب‌وکارها است که در قسمت‌بندی کردن کسب‌وکارها بسیار مناسب هست.

ابزارهای موجود در مورد Instagram creator account کمی متفاوت از ابزارهای موجود در حساب تجاری است.

این نوع اکانت داری ویژگی‌های بیشتری در مورد پیام‌رسانی و یکسری تفاوت در مشخصات با اکانت بیزینسی هست.

البته ویژگی‌های اصلی مشخصات تجاری همانند: پست‌های محصول با تگ خرید، برای تأثیرگذاران نیز در دسترس هست.

این ویژگی باعث می شود که اینفلوئنسرها بتوانند محصولاتی را که از کسب‌وکارهای اینستاگرامی دیگر و حتی غیر اینستاگرامی تبلیغ می‌کنند، مستقیماً در پست‌های اینستاگرام خود قرار دهند و خرید ساده‌تری را برای فالوورها انجام دهند.

اگر قصد دارید به‌عنوان یک عامل تأثیرگذار با شرکت‌ها همکاری کنید، می‌توانید یک Instagram creator account ایجاد کنید.

در غیر این صورت، اگر قصد دارید با افراد تأثیرگذار برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود همکاری کنید، باید یک حساب بیزینسی در اینستاگرام ایجاد کنید.

مرحله 4: صفحه فیس بوک خود را متصل کنید

اگر قصد ایجاد یا تغییر به حساب تجاری را دارید، گام بعدی شما لینک دادن صفحه فیس‌بوک است.

پس از تأیید صفحه فیس‌بوک که باید منتظر بمانید تا به آن متصل شوید، در این لحظه حساب تجاری شما آماده راه‌اندازی است.

ایجاد اکانت تجاری اینستاگرام

اگر در حال تغییر به حساب دیگری هستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دسته از لیست زیر را برای خود انتخاب کنید.

مهمترین نکته در مورد اتصال حساب تجاری به فیس‌بوک، تأثیر بسیار بالای آن در امنیت پروفایل شما هست.

برای همین پیشنهاد می‌کنیم حتماً اتصال به اکانت اینستاگرام و فیس‌بوک را انجام دهید.

ساخت اکانت تجاری اینستاگرام

نحوه بازگشت به حساب شخصی اینستاگرام

اگر احساس کردید که یک حساب تجاری اینستاگرام برای شما مناسب نیست، می‌توانید خیلی راحت و مستقیماً به یک حساب شخصی برگردید.

همچنین می‌توانید بین حساب‌های Business و Creators جابجا شوید تا حسابی را انتخاب کنید که مناسب نام تجاری شما و حوزه کاری شما باشد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که مستقیماً به تنظیمات حساب خود بازگردید، و این بار فراخوان اقدام برای رفتن به حساب تجاری (حرفه ای) آبی، با دو گزینه متفاوت جایگزین می‌شود: تغییر به حساب شخصی یا تغییر به حساب Creators.

ایجاد پروفایل تجاری و بیزینسی اینستاگرام

شروع به استفاده از ابزارهای حساب تجاری اینستاگرام کنید

آیا آماده حضور در دنیای کسب‌وکار اینستاگرامی و برنامه‌ریزی برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود هستید؟

با تغییر به حساب تجاری اینستاگرام، به بسیاری از ابزارها و امکانات تجاری عالی دسترسی پیدا می‌کنید، که به شما این امکان را می‌دهد تا مخاطبان و فالوورهای خود را در این پلتفرم واقعاً شگفت‌زده کنید.

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید

شاهین کولیوند