
با توجه به اهمیت بیو اینستاگرام که نشاندهنده هویت کسب وکار هست. اما شاهد هستیم که خیلی از کسب وکارهای اینستاگرامی اصلاً به این موضوع دقت نمیکنند.
متاسفانه بلاگرها یا اینفلوئنسرها و کسب وکارهای کمی هستند که از بیو نسبتاً مناسبی استفاده میکنند.
ما در این مقاله در مورد مهمترین نکات و تکنیکهای جذاب بهترین بیو اینستاگرام توسط برترین کسب وکارهای اینستاگرامی صحبت میکنیم.
با دیدن این مقاله جذاب و دیدنی شما میتوانید یک بیو زیبا در اینستاگرام برای خود داشته باشید.
اگرچه ممکن است بی اینستاگرام بخش کوچکی از پیج شما به نظر برسد، اما تهیه بیو مناسب برای اینستاگرام برای تجارت بسیار مهم هست.
رزومه شما راه را برای حضور نام تجاری شما در بستر اینستاگرام هموار میکند.
و شما فقط 150 کاراکتر دارید تا خلاصهای ازآنچه کسبوکار شما نشان میدهد، داشته باشید، بنابراین فکر کردن در مورد آن کاملاً منطقی است.
برای سهولت در ساختن بیو اینستاگرام، ما تکنیک هایی را در مورد بهترین بیو اینستاگرام برای تجارت و نحوه نوشتن آن برای نام تجاری شما وجود دارد، معرفی خواهیم کرد.
یکی از نکات مهم در بازاریابی اینستاگرام ، داشتن یک بیو بسیار جذاب و ترغیبکننده کاربر ، در جهت دنبال کردن پیچ شما هست.
چرا بیوگرافی اینستاگرام شما برای تجارت اهمیت دارد
اول از همه، چرا مشخصات تجاری بیو اینستاگرام شما بسیار مهم است؟
هرچند ساده به نظر میرسد، اما بیو اینستاگرام شما نقش مهمی در ایجاد حضور برند شما دارد.
این نشان میدهد که شما چه کسی هستید و چه چیزی میفروشید.
همچنین میتوانید از همان فضا برای توضیح علت فالووکردن توسط کابران به کار شما و پیشنهادات جذاب استفاده کنید.
در بسیاری از موارد، نمایه اینستاگرام شما میتواند اولین نقطه تماس با شما باشد.
این نقطه تماس می تواند ، از طریق هشتگ اینستاگرام باشد یا با کلیک روی یک تبلیغ پولی یا از طریق به اشتراک گذاشتن آن در استوری اینستاگرام شخصی دیگر.
رزومه کاری شما اولین تصویر مناسب با توضیح علت فالووکردن شما است.
به همین دلیل است که شما باید بر ایجاد یک بیو تجاری در اینستاگرام تمرکز کنید.
که بهطور مؤثر شخصیت برند شما را به تصویر میکشد و پیشنهاد ارزش منحصربهفرد شما را ایجاد میکند.
بهعبارتدیگر، استراتژی کلی بازاریابی اینستاگرام شما باید موردتوجه قرار گیرد.
بیو اینستاگرام شامل چه مواردی میشود؟
نوشتن بیو اینستاگرام برای کسبوکار شما بخش مهمی از ایجاد حساب تجاری بینقص اینستاگرام است.
در اینجا عناصر اساسی موردنیاز در بیو اینستاگرام شما آمده است:
1. نام و نام کاربری
نام کاربری اینستاگرام شما هویت اینستاگرام شما است.
این بخشی از آدرس پروفایل اینستاگرام شما (instagram.com/myusername) است و موقعیت برجستهای در بالای صفحه نمایه شما دارد.
از طرف دیگر، نام شما نام تجاری واقعی یا کامل شما است.
بسته به منابعی که در اختیار دارید مانند تحقیقات مخاطبان و کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده کرده اند ، ممکن است از کلمات اختصاری یا تغییرات نام تجاری خودتان استفاده کنید.
ممکن است از مواردی که در بیو اینستاگرام خود دارید، به عنوان نام کاربری خود استفاده کنید.
در مثال زیر از حساب تجاری اینستاگرام، نام کاربری برای Sprouts Farmers Market را به دقت نگاه کنید.
اما قسمت نام شامل نام کامل شرکت است.
2. عکس پروفایل
عکس پروفایل با هویت بصری برند شما ارتباط بسیار مناسبی داشته باشد. میتوانید لوگوی برند، وبسایت فیزیکی یا حتی تصویر محصول خاصی را وارد کنید.
اما مهم نیست که از کدام تصویر استفاده میکنید، باید عالی و مرتبط با تجارت شما باشد.
برای برندهایی با هویت بصری شناختهشده مانند تلویزیون National Geographic، فقط نماد مستطیل با زرد نمادین یک عکس پروفایل عالی را ایجاد میکند. مسلما همه این برند را با همین لوگو می شناسند.
اطمینان حاصل کنید که ازنظر بصری یک نظم واحد را در تمام حسابهای خود انتخاب کنید تا به ایجاد هویت نام تجاری معتبر و قابلتشخیص کمک کنید.
یکی از راههای اطمینان از مطابقت همه عکسهای اینستاگرام با استانداردهای برند تجاری، اعم از لوگوی حساب اینستاگرام یا محتوای موجود در فید، استفاده از ابزاری مانند فتوشاپ است که میتواند لوگو و عکسهای بسیار زیبایی را با آن طراحی کنید.
3. قسمت بیو اینستاگرام
این بخشی است که تحت نام شما وجود دارد، جایی که میتوانید خود (یا در این مورد، شخصیت برند خود) را بیان کنید.
شما نهایتا 150 کاراکتر دارید که به مردم در مورد حساب اینستاگرام خود، آنچه برند شما ارائه میدهد و چرا آنها باید شما را دنبال کنند، توضیح دهید.
این موضوع باعث میشود برنامهریزی و تکمیل کسب وکار اینستاگرامی شما اهمیت بیشتری پیدا کند.
4. آدرس سایت
بیو اینستاگرام تنها بخشی از اینستاگرام است که به شما امکان میدهد لینک قابل کلیک را اضافه کنید، بنابراین مطمئن شوید که از این فضا عاقلانه استفاده کنید.
نیاز نیست که همیشه یک URL به صفحه اصلی خود اضافه کنید.
شما میتوانید با ارسال محصولات جدید، محتوای جدید، پروژههای جدید و موارد دیگر، لینک بیو را بهطور مکرر بهروزرسانی کنید.
بسیاری از برندها از خدماتی مانند ابزار اینستاگرام Linktree برای حداکثرکردن محدودیت استفاده از لینک با بردن کاربر به یک صفحه فرود با محتوای ویژه و صفحات محصول استفاده میکنند.
5. دستهبندی
اینستاگرام همچنین به شما امکان میدهد تصمیم بگیرید که برند تجاری شما در کدام دسته قرار میگیرد؟
آیا شما رستوران یا شرکت رسانه ای و یا یک پیج سرگرمی را مدیریت میکنید.
اگر فعالسازی آن را انتخاب کردهاید، دقیقاً در زیر نام کسبوکار شما ظاهر میشود. بنابراین به شما کمک میکند تا سایر اطلاعات مهم را در بیو اینستاگرام خود راحت تر وارد کنید.
6. دکمههای دعوت به اقدام
اگر بیشترین استفاده را از دکمههای فراخوانی برای حسابهای بیزینسی اینستاگرام بکار ببرید، میتوانید فضای بیشتری در بیو اینستاگرام خود ایجاد کنید.
این به مردم امکان میدهد هنگام استفاده از طریق برنامه موبایل ، مستقیماً از حساب اینستاگرام شما اقدام کنند.
این امر باعث میشود مشتریان بتوانند اقدامات خود را از خرید بلیط گرفته تا رزرو میز آسانتر کنند.
7. اطلاعات تماس
گزینههای تماس، اطلاعاتی را برای ارتباط با شغل شما به مشتریان احتمالی، در اختیار مشتریان بالقوه قرار میدهد.
از ایمیل و تماس حداکثر استفاده را کنید تا اطلاعات تماس تجاری خود را برجسته کنید، بدون اینکه در رزومه خود فضای زیادی را اشغال کنید.
نکاتی برای نوشتن بهترین بیو اینستاگرام برای مشاغل
حالا که میدانید در بیو اینستاگرام چه میگذرد، بیایید نکاتی را در مورد نحوه نوشتن بهترین بیو اینستاگرام برای کسب و کار بررسی کنیم:
1. بدانید هدف شما چیست
از آنجا که شما باید در محدوده 150 کاراکتر باقی بمانید، داشتن یک هدف مشخص هنگام نوشتن رزومه تجاری اینستاگرام بسیار مهم است.
دانستن اینکه دقیقاً از رزومه خود چه میخواهید، به شما کمک میکند تا آنچه را که میخواهید بگویید کوتاه کنید.
بهعنوان مثال، میتوانید بهسادگی از آن برای بیان شخصیت برند خود و تبلیغ حضور خود در اینستاگرام استفاده کنید.
همچنین میتوانید از آن برای تبلیغ جدیدترین محصولات و پیشنهادات خود استفاده کنید. یا به مردم اطلاع دهید که کسبوکار شما در حال انجام چه کاری است.
اگر فروش و محصولات اخیر را تبلیغ میکنید، مطمئن شوید که تیم شما آماده است تا بیو اینستاگرام شما را بهطور مرتب بهروز کند و مطمئن شوید که اطلاعات بهروز است.
برخی از شرکتها نیز از این بخش برای بیان رسالت برند خود و معنای آن استفاده میکنند.
مثال زیر از حساب تجاری اینستاگرام از اکانت ...blackeleph را بررسی کنید.
بیو شرکت کمی در مورد آنچه شرکت میفروشد و ارزش برند آن چیست به ما میگوید.
2. اجازه دهید شخصیت برند شما مشخص شود
برای بیان شخصیت برند خود از بیو اینستاگرام خود نهایت استفاده را ببرید. این شامل زبان و لحنی است که استفاده میکنید یا بهطور کلی آنچه میگویید.
بهعنوان مثال، کانال ریس از لحن شوخ طبعی و دوستانه در رزومه خود استفاده میکند. در همین حال از فرصت مناسبی برای ایجاد اعتبار برند خود نیز استفاده میکند.
اگر این نوع رویکرد متناسب باشخصیت برند شما باشد، پیشنهاد می کنیم حتما از ایموجی های مربوطه استفاده کنید.
اما توجه داشته باشید که ممکن است کاراکترها و ایموجی های خوب روی صفحه موبایل کاربر بخوبی ترجمه نشوند.
مطمئن باشید که بهترین روشهای دسترسی را برای همه فالوورهای خود در نظر بگیرید.
همچنین از پر کردن کل رزومه خود با متنهایی که خواندن یا درک آنها برای کاربران اینستاگرام دشوار است، اجتناب کنید.
3. هشتگ های مرتبط و پیوندهای حساب
اینستاگرام به شما امکان میدهد هشتگ های قابل کلیک و لینکها را در بیو اینستاگرام خود اضافه کنید.
استفاده از هشتگ نیاز به دانش کافی دارد که در سایت فالوور یک راهنمای کامل در مورد هشتگ گذاری اینستاگرام قرار دده ایم.
بنابراین، حداکثر استفاده را از مشتریان برای هدایت به سایر دستههای اینستاگرام خود یا محتوای مرتبط و ویژه و مخصوصا پیج های مرتبط با پیچ اصلی خود ایجاد کنید.
همچنین افزودن هشتگ ها به بیو این امکان را به شما میدهد که مخاطبان خود را به محتوای خاصی توسط کاربر برای برند خودتان هدایت کنید.
برای جمعآوری محتوای تولیدشده توسط کاربر مانند برنامه کانوا (Canva)، میتوانید از یک هشتگ برنددار استفاده کنید.
از طرف دیگر، میتوانید از هشتگ های برنددار برای تبلیغ یک کمپین خاص یا انتشار محصول جدید در آینده استفاده کنید.
در تصویر زیر خواهید دید که OnePlus چگونه از هشتگ #OnePlus8T برای تبلیغ رویداد عرضه این محصول خود استفاده میکند.
4. مطمئن شوید که خواندن آن آسان است
همانطور که قبلاً ذکر شد، بیو اینستاگرام شما باید بتواند آنچه را که کسبوکار شما انجام میدهد یا ارائه میدهد، منتقل کند.
بنابراین بسیار مهم است که مردم بتوانند بهراحتی اطلاعات را بدون دردسر زیاد بخوانند.
قالببندی مانند خطوط شکاف و فاصله باعث میشود خواندن و تأکید بر اطلاعات مهم با یک نگاه آسان شود.
برای توزیع اطلاعات خود میتوانید از یک المان جدا کردن (خط فاصله پایپ به صورت عمودی) مانند مثال زیر برای حساب تجاری اینستاگرام خودتان استفاده کنید.
این موضوع می تواند به درک کاربر درباره موضوعات مختلف پیج شما بسیار کاربردی باشد.
همچنین میتوانید از المانها برای طراحی اطلاعات خود در قالب لیست استفاده کنید.
تماشا کنید که چگونه حساب اینستاگرامی زیر به طرز ماهرانهای از لیستها در رزومه خود استفاده میکند و از ایموجی ها بهعنوان نوعی قلاب استفاده میکند.
به خاطر داشته باشید که این کاراکترها و خطوط فاصله به تعداد زیاد آسیبی به شخصیت برند شما وارد نکند.
بنابراین مطمئن شوید که از آن کم و استراتژیک استفاده میکنید تا از حد معمولی بیشتر نشود.
پیشنهاد می کنیم در فواصل زمانی خاصی ، فرمتهای مختلفی را آزمایش کنید، تا ببینید چگونه بهطور کلی بر اشتراکگذاری حساب شما تأثیر میگذارد.
5. شامل یک CTA برای دعوت به اقدام باشید
درحالیکه دکمههای دعوت به اقدام فضای زیادی را در بیو شما دربرمیگیرد، اما با استفاده از CTA در زمان های عرضه محصول خاصی ، مشکلی پیش نمی آید.
با قرار دادن CTA در رزومه خود، اطمینان حاصل کنید که مردم دقیقاً میدانند هنگام مراجعه به حساب شما چهکاری باید انجام دهند.
بسته به هدف حساب تجاری اینستاگرام خود، در این مورد بسیار دقیق عمل کنید.
میتوانید از آنها دعوت کنید تا از وبسایت شما دیدن کنند، محصول موردعلاقه خود را خریداری کنند، آخرین پست وبلاگ شما را بررسی کنند.
راهنمای جدید خود را دریافت کنند یا حتی عکسهای خود را با استفاده از هشتگ شما به اشتراک بگذارند.
اگر میخواهید فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید، حتی میتوانید برای محتوای معمولی خود مانند دستورالعملهای روزانه، بهروزرسانی مد و غیره CTA اضافه کنید.
بهعنوان مثال، Ahrefs از اسکریپت جدید خود برای ایجاد CTA استفاده میکند که نشان دهنده انتشار آخرین نسخه آن هست. ( به لطف استفاده از ایموجی)
بر حضور خود در اینستاگرام مسلط شوید
نگاهی به بیو خود تنها یکی از جنبههای ایجاد یک حضور هدف دار در اینستاگرام است.
این راهنماها را برای بهترین شیوهها و استراتژیهای حیاتی بیو اینستاگرام بررسی کنید.
آیا آماده ایجاد بیو تأثیرگذار اینستاگرام هستید؟
بیو اینستاگرام شما میتواند تفاوت زیادی با رقبای شما در تقویت حضور اجتماعی برند شما ایجاد کند.
این مکان عالی برای نشان دادن هویت نام تجاری شما و نشان دادن جنبه خلاقانه حساب تجاری ایستاگرام شما است.
همچنین میتواند به شما کمک کند منحصربهفرد بودن خود را نشان دهید و مخاطبان خود را سرگرم کنید.
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید