اینستاگرام برای عرضه ویژگیهای بهتر برای جامعه بازاریابی خود در تکاپو است. اما همه بازاریابان نمیتوانند از پتانسیل کامل آن استفاده کنند.
در حالی که تفاوت در استراتژی پست کردن در انواع کانالها با توجه به فالوورهای آنها مهم میشود، اکثر آنها بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام را به صورت یک برنامه برای تمام حوزهها را مطمئناً رد میکنند و درنهایت سعی میکنند با تجزیهوتحلیل پیج خودشان و دیگر رقبا به بهترین زمان ارسال پست دست پیدا کنند.
اما تمام افراد اینگونه برنامهریزی نمیکنند و دوست دارند هر زمان که دلشان میخواهد یک پست را به اشتراک بگذارند.
این یکی از عوامل مهم عدم موفقیت در اینستاگرام در پس دادههای آماری ارسال پست است.
نکته مهمی که در این مطلب باید دقت کنید، معرفی بهترین زمانهای ارسال پست هست. نه استوری. استوری زمان خاصی ندارد، اما بهترین زمان برای ارسال استوری در هنگام شب و حدود ساعت 9 تا 12 شب هست.
استوری الگوریتم خودش را دارد که می توانید در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.
اگرچه برای ایجاد و انتشار پستهای خوب تلاش و زمان میکنید، اما اگر در هر ساعت تصادفی پست کنید، ممکن است در مقابل مخاطبان خود ظاهر نشوید.
به همین دلیل این سؤال مطرح میشود که بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام چه زمانی است؟
خوب، این یک پاسخ کوتاه و یک پاسخ طولانی دارد. پاسخ کوتاه این است که بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام بین ساعت 6 صبح تا 11 صبح (PST) است.
اکنون که پاسخ کوتاه بسیار دقیق است، چرا کسی به دومی اهمیت میدهد؟
ما دلایل خود را آماده کردهایم! اکنون دلایل زیادی وجود دارد که بهترین زمان ذکر شده در بالا ممکن است برای شما کارساز نباشد.
هر کسبوکاری بسته به جایگاه و مکان مخاطب موردنظر خود، بهترین زمان شخصی خود را برای ارسال پست دارد.
به سختی میتوان گفت که بهترین زمان برای انتشار در طیف گستردهای از کسبوکارها، بر اساس دادههای شرکتهای مختلف در نقاط مختلف جهان، برای کسبوکار شما نیز صدق میکند.
از این رو، نیاز فوری به بررسی پاسخ طولانی برای یافتن بهترین چارچوب زمانی سفارشی وجود دارد.
این مطلب شما را راهنمایی میکند تا بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای کسبوکار خود را پیدا کنید.
اما قبل از انجام این کار، بیایید دریابیم که چرا دانستن بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام تا چه اندازه اهمیت دارد؟
چرا یافتن بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام مهم است؟
اینستاگرام به بهبود الگوریتم خود ادامه میدهد و زمانبندی را برای دستهبندی پستها در فید کاربر و گنجاندن ویژگیهای جدیدتر ضروری میکند.
با این حال، عوامل رتبهبندی اساسی کموبیش به این سه عامل بستگی دارد:
- علاقه: پستهایی با محتوای مشابه با آنچه قبلاً به آن علاقه نشان دادهاید، در بالای فید شما ظاهر میشوند.
- جدید بودن: پستهای جدیدتر برای رتبهبندی بالاتر در فیدها در طول روز یا پستهای قدیمیتر از یک هفته در اولویت قرار میگیرند.
- رابطه: پستها و حسابهایی که در گذشته بیشتر در اینستاگرام با آنها تعامل داشتهاید، در فید شما رتبه بهتری دارند.
با توجه به اینکه تازگی یک عامل اصلی در رتبهبندی یک پست در اینستاگرام است، انتخاب زمان مناسب برای پست کردن برجستهتر میشود.
اگر فعالترین افراد پست را مشاهده کنند، نرخ تعامل در اولین ساعت ارسال پست بیشتر میشود.
بر این اساس، الگوریتم اینستاگرام تعداد فیدهای اضافی را که میتوانید برای افزایش تعامل مدتها پس از ارسال پست نشان دهید، محدود میکند.
پس این برای شما چه معنی دارد؟
این به این معنی است که اگر زمانی را برای ارسال پست انتخاب کنید که مخاطبان شما بیشتر در اینستاگرام فعال هستند، ممکن است پست شما را زودتر در فید خود پیدا کنند.
اما صبر کنید، نکات جالبتری در این مورد وجود دارد!
برای استفاده از فاکتور تازگی به نفع خود، مکرراً در زمان اوج به پلتفرم پست ارسال کنید. شانس بیشتری برای نمایش نام تجاری شما در فیدها دارد.
بیایید به نکته اصلی برسیم و بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام را پیدا کنیم تا به شما در رسیدن به اهداف بازاریابی اینستاگرام کمک کند.
چگونه بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام را برای کسبوکار خود پیدا کنید؟
دو راه برای یافتن بهترین زمان مناسب برای پست گذاشتن برای جذب بیشتر در پروفایل برند اینستاگرام خود وجود دارد:
1. استفاده از Insights در اینستاگرام
تجزیهوتحلیل خود اینستاگرام، راهی عالی برای یافتن زمان مناسب برای ارسال پست در اینستاگرام است. دو راه برای بررسی این موضوع وجود دارد.
اولین مورد استفاده از اپلیکیشن موبایل اینستاگرام است.
این ابزار مناسبی است که به شما امکان میدهد آمارهای مهمی مانند مکان فالوورهای خود، جنسیت، سن آنها و زمانی که بیشتر در اینستاگرام فعال هستند را پیدا کنید.
برای دسترسی به اطلاعات در اینستاگرام، داشتن یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام یا پروفایل سازنده اینستاگرام ضروری است.
یکی دیگر از مزیتهای دیگر داشتن پروفایل تجاری این است که میتوانید به " Instagram Creator Studio " دسترسی داشته باشید.
استفاده از Instagram Creator Studio این راه دوم است. مانند Instagram Insights، به شما امکان دسترسی به دادههای چندگانه مخاطب را میدهد تا بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام را پیدا کنید.
یکی از کاستیهای Insights اصلی اینستاگرام این است که فقط دادههای فعالیت آنلاین فالوورهای شما در هفت روز گذشته را در اختیار شما قرار میدهد.
بنابراین، ما SocialPilot را توصیه میکنیم، که به شما اطلاعات دقیقی را در مورد کل بخش Audience Analytics در 3 ماه گذشته ارائه میدهد.
2. استفاده از ابزارهای دقیقی مانند SocialPilot's Instagram Analytics
بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام به سه چیز بستگی دارد: مخاطب، روز هفته و منطقه زمانی.
خوشبختانه، این ابزار به شما کمک میکند تا همه زمانها را در یک داشبورد بررسی کنید.
بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام چه زمانی است؟
ما متوجه شدهایم که آزمایش و یافتن دادههای خود، راحتتر از چسبیدن به یک الگوی ثابت برای بهترین زمانها است.
از سوی دیگر، اگر در تبلیغات اینستاگرام تازهکار هستید، بازههای زمانی عمومی میتواند شروع خوبی باشد قبل از اینکه بهترین زمان شخصی خود را برای ارسال پست آزمایش کنید.
این احتمال وجود دارد که این زمانهای ثابت برای برند اینستاگرام شما معجزه کنند.
دادههای زیر از شرکتهای معروف بازاریابی رسانههای اجتماعی جمعآوری شده است، که نشان میدهند چه زمانی برندها باید در اینستاگرام پست بگذارند.
- Later محدوده زمانی بین 9 صبح تا 11 شب را پیشنهاد میکند.
- Hubspot زمان بین 2 بعدازظهر تا 3 بعدازظهر و پنجشنبه را بهعنوان بهترین روز برای ارسال پست ترجیح میدهد.
- Sprout Social چهارشنبه 11 صبح و پنج شنبه 10 صبح تا 11 صبح بهعنوان زمان ترجیح میدهد.
- Search engine Journal روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه را در ساعت 11 صبح و حتی سه شنبه ساعت 2 بعدازظهر را ترجیح میدهد.
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام بر اساس روزهای هفته
بهطور خلاصه، بر اساس تمام دادههای جمعآوریشده توسط چندین برند، میتوان گفت که پست کردن در روزهای هفته در طول:
قبل و بعد از ساعات کاری (6 صبح تا 9 صبح، 5 بعدازظهر تا 6 بعدازظهر): خب، این تعجبآور نیست. مردم تمایل دارند هنگام رفتن به محل کار در صبح زود یا پس از پایان روز کاری و بازگشت به خانه، فید اینستاگرام خود را تماشا کنند.
ساعات ناهار (12 بعدازظهر تا 14 بعدازظهر): مردم بیشتر بهاحتمال زیاد در زمان استراحت بین کار اینستاگرام خود را بررسی میکنند، بنابراین ارسال پست در ساعات ناهار نیز، یک ایده خوب است.
یک ایده جالب دیگر در بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام، ادامه پست در آخر هفته است.
تعطیلات آخر هفته روزی است که اغلب پیج ها برای ارسال هر چیزی در اینستاگرام دوست دارند.
معمولاً اکثر مخاطبان شما دور از خانه هستند و مشغول زندگی شخصی خود هستند. اما هنوز هم میتوانید تا ساعت 2 بعدازظهر پست بگذارید.
چگونه بهطور مؤثر از زمانهای مختلفی برای ارسال در اینستاگرام استفاده کنیم؟
در پایان، خواهید دانست که پس از استفاده از ابزارهای بالا، بهترین روز یا زمانی برای پست گذاشتن در اینستاگرام وجود ندارد.
به هر حال، دنیایی را نمیخواهید که فقط یک زمان خاصی برای ارسال در اینستاگرام داشته باشید.
اما، برای یک مدیر رسانه اجتماعی یا آژانس بازاریابی میتواند کسلکننده باشد که در حین فعالیتهای مختلف روزانه و سروکار داشتن با حسابهای مختلف رسانههای اجتماعی، انواع پست خود را در چند بازه زمانی ارسال کند.
البته میتوانید از چند بازه زمانی صرفنظر کنید و یکی از بهترین زمانهای روز برای هر پست انتخاب کنید و بهصورت دستی در بازههای زمانی مختلف پست کنید.
انتخاب اولی زمانهای تعامل بهتر شما را تلف میکند و رفتن به سراغ دومی مقدار زیادی از زمان شما را تلف میکند.
اینجاست که باید محتوای رسانههای اجتماعی و حسابهای مختلف اینستاگرام را برنامهریزی کنید!
ابزارهایی هستند که به شما اجازه میدهند تا پستهای اینستاگرام خود را روزها، هفتهها و حتی ماهها جلوتر از زمان ایجاد و برنامهریزی کنید.
بنابراین ابزار ارسال خودکار به شما کمک میکند تا در بازههای زمانی مختلف بدون هیچ زحمتی پست ارسال کنید.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای هر روز از ماه چندین بازه زمانی را در برنامه ریزی محتوای آن انتخاب کنید تا پستهای ایجادشده شما در اینستاگرام منتشر شود.
سعی کنید انواع مختلف محتوا را در زمانهای مختلف پست کنید تا در نقطه دلخواه خود به صفر برسانید.
خیلی از این برنامهها قابلیت ارسال پست، ارسال استوری و reels و حتی igtv را هم دارند.
پست گذاشتن در اینستاگرام در شب بهتر است یا صبح؟
میانگین دادهها نشان میدهد که ارسال پست در صبح بین ساعت 6 صبح تا 9 صبح بهتر از شب است.
زیرا اکثر مردم هنگام رفتن به محل کارشان فیدهای خود را بررسی میکنند.
بدترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه زمانی است؟
بدترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام بعد از ساعت ۲ بعدازظهر آخر هفته است.
دلیلش این است که بیشتر مخاطبان شما در بیرون از خانه هستند، با دنیای واقعی معاشرت میکنند یا با خانوادهشان وقت میگذرانند و کمتر با تلفنهایشان.
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه زمانی است؟
بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام کاملاً به مخاطبان شما بستگی دارد.
با این حال، زمانهای معمول برای پست گذاشتن در اینستاگرام پیشنهاد میشود بین ۶ صبح تا ۹ صبح، ۱۲ بعدازظهر تا ۲ بعدازظهر و عصرها بین ۵ بعدازظهر تا ۷ بعدازظهر پست بگذارید.
بهترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه روزی است؟
سه شنبه و یکشنبه بهترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام است.
شنبهها با شروع هفته بیشتر شلوغ هستند و مردم مشغول برنامهریزی برای هفته پیش رو هستند.
در طول روزهای هفته، مردم دوست دارند معاشرت کنند و از اوقات استراحت خود لذت ببرند.
بنابراین اواسط هفته، بهخصوص سه شنبه، بهترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام است.
آیا شنبه زمان بدی برای پست گذاشتن در اینستاگرام است؟
شنبه صبح ارسال پست کمی کمتر از سایر روزهای هفته در اینستاگرام در آمارها نشان داده است.
بنابراین توصیه میشود پستهای خود را بعد از ساعت 11 صبح روز شنبه برنامهریزی کنید.
آیا زمانی که در اینستاگرام پست میگذارید مهم است؟
بله، این مهم است. با توجه به اینکه تازگی یک عامل اصلی در رتبهبندی یک پست در فیدهای اینستاگرام است، ارسال پست زمانی که افراد برای مشاهده پست شما در دسترس هستند بسیار مهم است.
این تضمین میکند که در حداکثر فیدها ظاهر میشوید و نرخ تعامل بالاتری را حفظ میکنید.
آیا باید روزی دو بار در اینستاگرام پست بگذارم؟
بله، شما میتوانید دو بار در روز در اینستاگرام پست بگذارید، اما نه بیشتر از آن.
ارسال یک بار در روز در اینستاگرام فرکانس خوبی برای حفظ دسترسی مناسب فالوورها با اکانت شما است.
لطفاً توجه داشته باشید که پست کردن زیاد در طول روز، اغلب ممکن است فالوورها شما را یک اکانت با پستهای هرزنامه در نظر بگیرند.
پس دقت کنید که در هنگام ارسال گست زیادهروی نکنید. تنها در شرایطی انجام دهید که تخفیف دارید.
اجرای کمپینها در اینستاگرام در فواصل زمانی زیاد، مانعی برای چندین پست در طول روز نیست. اما در این شرایط هم نباید زیادهروی کنید.
جمعبندی
ارسال پستهای خود در زمانهای اوج حضور کاربر برای برند شما، میتواند در عملکرد کلی تفاوت بسیار چشمگیری ایجاد کند.
این به شما کمک میکند تا با مخاطبان خود تعامل بهتری داشته باشید و شما را سریعتر به افزایش فالوور واقعی برساند. اما عوامل علاقه، اهمیت و تعامل با فالوور را نیز فراموش نکنید.
اگر محتوای شما نتواند علاقهای ایجاد کند، اشتراکگذاری حتی در بهترین زمان برای پست کردن در اینستاگرام، نمیتواند لایک یا نظری را که میخواهید دریافت کند.
توجه داشته باشید که ارسال پست در بهترین زمان تنها به پست شما امکان میدهد تا مرحلهای برای ارائه خود پیدا کند. سپس، نتیجه آن به محتوای شما بستگی دارد.
اگر یک بازاریاب رسانههای اجتماعی هستید و چندین اکانت اینستاگرام را برای مشتریان خود انتخاب میکنید، از ابزار رسانههای اجتماعی استفاده کنید.
این به شما کمک میکند تا مقدار زیادی در زمان و هزینه خود صرفهجویی کنید، بنابراین ثابت میکند که بهترین سرمایهگذاری شما بوده است.
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید