p 9 ابزار تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام برای تسلط بر عملکرد
9 ابزار تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام برای تسلط بر عملکرد

9 ابزار تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام برای تسلط بر عملکرد

اینستاگرام
دوشنبه - ۰۴ بهمن ۰۰

اینستاگرام از نظر داشتن ابزارهای بازاریابی واقعاً به یک صحرا نزدیک‌تر هست. به‌سختی می‌توانید از آن اطلاعات بسیار خوبی را گردآوری کنید.

باید سال‌ها تجربه با آن را داشته باشید تا بتوانید از تکنیک‌های خودتان که به‌زحمت به‌دست آورده‌اید به یک جمع‌بندی و گزارشاتی برسید.

اما امروزه ابزارهای تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام بسیار زیاد و حرفه‌ای شده‌اند. شما می‌توانید در هر بخشی از اینستاگرام که نیاز به اطلاعات خاصی دارید، از این ابزارها کمک بگیرید تا بتوانید برای رشد پیج وافزایش فالوور واقعی پیج اینستاگرام خودتان استفاده کنید.

از سال 2018 به بعد اینستاگرام تغییرات زیادی را انجام داده است. زیرا کاربران بسیار زیادی در این چند سال وارد این شبکه اجتماعی شدند.

از بررسی موفقیت پست‌ها گرفته تا معیارهای تعامل کاربران، برای کسب‌وکارها در اینستاگرام، وقتی صحبت از برنامه‌ها و ابزارهای ردیابی اینستاگرام به میان می‌آید، انتخاب‌های زیادی ندارند.

با این حال، تمرکز بر ابزارهای تحلیلی مناسب اینستاگرام می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. افزایش اخیر محبوبیت این پلتفرم همراه با تغییرات مکرر در API، یافتن راه‌حل قابل‌اعتماد و دائمی را دشوار می‌کند.

به همین دلیل است که فهرستی جامع از اپلیکیشن‌ها و ابزارهای تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید در کنار سایر ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی برای تسلط بر معیارهای کلیدی استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود از آنها استفاده کنید.

با توجه به تنوع پلت فرم گزارشگیری از داده های اینستاگرام و محتوای آن، اغلب بهتر است منابع متعددی از آمار اینستاگرام را بر اساس اولویت‌های خود داشته باشید.

شاید روی استوری ها و محتوای تولیدشده توسط کاربر تمرکز کنید. این احتمال وجود دارد که شما به‌طور مکرر تبلیغات و کمپین‌های اینفلوئنسر را اجرا کنید.

مهم نیست که چه اهدافی دارید، مجموعه ابزارهای گزارش رایگان و پولی اینستاگرام زیر، می‌تواند به شما کمک کند تا سرعت ردیابی داده‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن افزایش دهید.

معروف‌ترین ابزارهای تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام

از این ابزارهای تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام برای تبدیل‌شدن به یک کاربر قدرتمند استفاده کنید.

    Sprout Social
    Iconosquare
    Phlanx
    TapInfluencer
    Curalate
    Union Metrics
    Bitly
    Keyhole
    Instagram Insights

1. Sprout Social

اگرچه ممکن است این لیست را به شما ارائه دهیم، اما نمی‌توان منکر تجزیه‌وتحلیل قدرتمند اینستاگرام Sprout Social شد.

این ابزار علاوه بر توانمندسازی شما با ویژگی‌های برنامه‌ریزی و پست اینستاگرام با استفاده آسان، و همچنین پشتیبانی از اشتراک‌گذاری از طریق نظارت زمان واقعی، به شما امکان می‌دهد به‌سرعت داده‌های اینستاگرام را در سطح پست و نمایه تجزیه‌وتحلیل کنید.

با Sprout، می‌توانید با نمودارها و معیارهای تعاملی، اطلاعات اینستاگرام خود را عمیق‌تر تجزیه‌وتحلیل کنید.

1. Sprout Social

آیا می‌خواهید پست‌های برتر را بر اساس تعامل در بازه‌های زمانی خاص تعیین کنید؟

آیا به دنبال پیدا کردن اینفلوئنسرها در صنعت هستید که با پست‌های شما تعامل دارند؟ کنجکاو هستید که ببینید محتوای ویدیوی شما چگونه است؟

این ابزار فوراً شما را تحت پوشش کامل تجزیه‌وتحلیل قرار داده است و گزینه‌ای برای افزایش قدرت داده‌های خود با Premium Analytics دارد. با پرمیوم آنالیتیکس، می‌توانید ابتدا به داده‌های خود اینستاگرام و روندهای سطحی در مهم‌ترین معیارها بپردازید.

و با طیف وسیعی از گزینه‌های گزارش دهی بصری، ایجاد یک گزارش دقیق و سفارشی آماده برای ارائه با داده‌هایی که برای شما مهم است، آسان است.

چه در حال بررسی روندهای هشتگ برای بررسی محتوای آینده یا ارزیابی عملکرد تیم برای بهبود عملکرد هستید، می‌توانید این کار را در مقیاس‌های متعدد و با اندازه‌گیری همه‌چیز، از رشد فالوور گرفته تا تعامل بین محصولات، مارک‌ها یا سایت‌های مختلف به‌طور همزمان انجام دهید.

البته، بدون تمرکز بر دیگر انواع محتوای مهم اینستاگرام مانند استوری و IGTV، راه‌حل کاملی نخواهد بود.

همراه با معیارهای خاص استوری اینستاگرام مانند کلیک‌ها، ذخیره‌ها و پاسخ‌ها، Sprout با ارائه بینش‌های بلندمدت در مقابل آمارهای نه چندان جالب که اینستاگرام به‌طور واقعی ارائه می‌کند، به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید استوری‌های شما در بلندمدت تأثیرگذار هستند.

همچنین می‌توانید با بررسی این معیارها در یک مکان و با راه‌حل‌های یکپارچه این ابزار، نحوه انباشته شدن بازدیدها و نظرات IGTV خود را با بقیه فید اینستاگرام خود مقایسه کنید.

2. Iconosquare

Iconosquare یک ابزار تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام است، که برای آژانس‌ها و برندهایی طراحی‌شده که چندین حساب را مدیریت می‌کنند.

ویژگی‌های پلتفرم شامل هشتگ رقابتی و ردیابی رشد پیج اینستاگرام است که بی‌شباهت به Sprout نیست.

Iconosquare

Iconosquare علاوه بر پلتفرم تجزیه‌وتحلیل کامل خود، audit پروفایل تجاری اینستاگرام رایگان نیز ارائه می‌دهد.

این ابزار تضمین می‌کند که نمایه شما "کامل" است و به بهترین شیوه‌های پلت فرم پایبند است.

audit 30 پست اخیر و همچنین تنظیمات عمومی حساب شما را ارزیابی می‌کند.

Iconosquare علاوه بر پلتفرم تجزیه‌وتحلیل کامل

با توجه به رقابتی بودن اینستاگرام، داشتن نوعی "ابزار دوم" در مورد بررسی داده‌ها، هرگز ضرری ندارد.

3. Phlanx

برخلاف برخی از گزارش‌های عمیق‌تر اینستاگرام در این لیست، Phlanx ساده است.

ماشین‌حساب تعامل Phlanx میزان تعامل هر حساب اینستاگرام را تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

اگرچه این ابزار برای اینفلوئنسرها در نظر گرفته شده است، اما هر حساب شخصی یا تجاری را می‌توان متصل کرد.

Phlanx

نرخ تعامل با تقسیم تعداد لایک ها و نظراتی که یک پست دریافت می‌کند بر تعداد دنبال کنندگان حساب محاسبه می‌شود.

هیچ عدد جادویی از نظر اینکه یک برند برای نرخ تعامل یک اینفلوئنسر چگونه باید باشد وجود ندارد، اگرچه یک میانگین حدود 3 درصد به‌طور متوسط خوب در نظر گرفته می‌شود.

ابزارهایی مانند Phlanx برای شناسایی حساب‌های دارای فالوورهای جعلی یا تعیین اینکه آیا پست‌های یک اینفلوئنسر تعامل قانونی دریافت می‌کنند یا خیر بسیار ارزشمند هستند.

 Phlanx همچنین می‌تواند برای ردیابی مشارکت رقبا علاوه بر حساب شخصی شما استفاده شود.

4. TapInfluencer

اگر صحبت از اینفلوئنسرها شد، می‌توان از اپلیکیشن های تحلیلی اینستاگرام برای شناسایی مستقیم اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی استفاده کرد.

و این دقیقاً همان کاری است که TapInfluence انجام می‌دهد.

TapInfluence پایگاه داده‌ای از بیش از 50000 اینفلوئنسر را تجزیه‌وتحلیل می‌کند تا به برندها کمک کند تا مناسب کمپین‌های تأثیرگذار خود را پیدا کنند.

شرکت‌ها می‌توانند بر اساس صنعت یا هشتگ های خاص بر اساس آنچه به دنبال آن هستند جستجو کنند.

سپس این پلتفرم مروری سریع از تأثیرگذاران مختلف، از جمله نرخ و هزینه تعامل آنها ارائه می‌دهد.

داشتن همه این داده در یک مکان به صرفه‌جویی در زمان زیادی هنگام بررسی اینفلوئنسرها کمک می‌کند.

TapInfluencer

TapInfluence همچنین گزارش‌های جالبی را بر اساس داده‌های صنعت ارائه می‌کند، تا به برندها کمک کند تا بفهمند کمپین‌های اینفلوئنسرشان چگونه است.

این موضوع از آن جهت مهم هست، که می‌توانید دریابید که آیا برای تبلیغات دوباره یک پیج خاص مناسب هست یا خیر؟

ابزارهای تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام

5. Curalate

رونق فروش اجتماعی از طریق محتوای تولیدشده توسط کاربر، به نیاز به ابزارهای تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام اشاره دارد، که شما را از محصولات پرفروش خود به‌روز نگه می‌دارد.

به‌عنوان مثال، ممکن است پیوند بیوگرافی "Like2Buy" را دیده باشید، درست است؟

Curalate

این پیوندها متعلق به Curalate است، پلتفرمی که محتوای تولیدشده توسط کاربر را مدیریت می‌کند، تا به برندها کمک کند محصولات خود را مستقیماً از اینستاگرام بفروشند.

پیوند قابل‌ردیابی "Like2Buy" به برندها اجازه می‌دهد تا ROI کمپین‌های اجتماعی خود را ردیابی کنند.

علاوه بر معیارهای تعامل و فروش، Curalate برچسب‌ها و سیگنال‌ها را نظارت می‌کند و تشخیص UGC را در واقعیت آسان می‌کند.

ابزارهای تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام

پلتفرم‌های فروش اجتماعی اختصاصی مانند Curalate وظیفه مهم شناسایی ارزشمندترین محتوای شما را در حین ارزیابی بازده مالی به‌صورت مستقیم، از کمپین‌های اینستاگرام شما انجام می‌دهند.

6. Union Metrics

Union Metrics یک پلت فرم هوشمند بازاریابی قدرتمند است که به برندها کمک می‌کند رسانه‌های متعلق به خود و روند صنعت خود را پیگیری کنند.

به غیر از مجموعه کامل ویژگی‌های Union Metrics، برندها می‌توانند از ابزار رایگان بررسی حساب اینستاگرام این پلت فرم نیز استفاده کنند.

اسکن گزارش مفصلی ازجمله مهم‌ترین هشتگ، تجزیه‌وتحلیل اختصاصی‌ترین فالوورها و میانگین مشارکت پست ارائه می‌دهد.

Union Metrics

هر چیزی که بررسی رایگان حضور در رسانه‌های اجتماعی را برای شما آسان کند یک امتیاز مثبت است.

مانند ابزار رایگان تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام Iconosquare، برندها می‌توانند از Union Metrics برای به‌دست آوردن درک بهتری از تجزیه‌وتحلیل حساب خود در یک لحظه استفاده کنند.

7. Bitly

همان‌طور که Curalate توضیح داد، بیوگرافی اینستاگرام شما دارای ارزشی باورنکردنی است.

ردیابی لینک به یو برای نظارت بر موفقیت کمپین‌های اجتماعی شما ضروری است.

به نظر می‌رسد که این درست باشد، چه بخواهید محصولاتی را بفروشید یا صرفاً ترافیک را به سایت خود هدایت کنید.

Bitly یک ابزار ردیابی لینک قوی و تست شده است که یک کار جذاب را در اینستاگرام برای استارتاپ ها و برندهای بزرگ انجام داده است.

Bitly

آیا ترافیک را به صفحه فرود خاصی هدایت می‌کنید؟ Bitly پیوندهای کلیکی حیاتی شما را تقسیم‌بندی می‌کند و می‌تواند در ارتباط با سازنده URL گوگل برای ارائه گزارش عملکرد عمیق برای کمپین‌های شما استفاده شود.

علاوه بر URL های پویا، Bitly می‌تواند برای ردیابی لینک‌های بکار گرفته شده در کمپین‌های پولی اینستاگرام شما نیز استفاده شود.

تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام

8. Keyhole

ابزارهای گزارش دهی اینستاگرام که عملکرد قبلی ما را اندازه‌گیری می‌کنند، زیاد هستند، اما تجزیه‌وتحلیل داده‌های حال حاضر نیز مفید است.

Keyhole ردیابی هشتگ در حال حاضر اینستاگرام را فراهم می‌کند، که برای مسابقات رسانه‌های اجتماعی، کمپین‌های برند یا سایر تلاش‌های بازاریابی شامل هشتگ ها ایده آل است.

Keyhole

Keyhole علاوه بر دانستن تعداد دفعات استفاده از هشتگ، داده‌های اضافی مانند پست‌های برتر با هشتگ شما، جذاب‌ترین پست‌ها و هشتگ های مرتبط را نیز نمایش می‌دهد.

داشتن ایده‌های هشتگ جدید هرگز ضرری ندارد، به‌خصوص با توجه به اینکه نزدیک به 10 تگ برای یک پست اینستاگرام "عالی" در نظر گرفته می‌شود.

در زیر یک اسکرین شات از ابر هشتگ کلیدواژه برای کمک به برندها در طوفان فکری  آن آمده است.

بهترین ابزارهای تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام

9. Instagram Insights

درنهایت، از گزارش‌های اصلی ارائه‌شده توسط اینستاگرام غافل نشوید.

گزارش‌های Instagram Insights شامل برداشت‌ها، تعامل، دسترسی و سهم‌های برتر در میان معیارهای دیگر است.

این داده‌ها را می‌توان در طی چند ماه یا حتی چند سال تجزیه کرد، که کلید بررسی عملکرد شما از ابتدا تا الآن است.

علاوه بر این، به تجزیه‌وتحلیل فالوورها و اطلاعات جمعیتی دسترسی خواهید داشت تا بتوانید بدانید چند درصد از مخاطبان شما مرد/زن، گروه‌های سنی و حتی بیشتر آنها از کجا هستند.

دانستن اینکه با چه کسی در اینستاگرام صحبت می‌کنید بدون شک مفید است.

ممکن است مخاطب هدفی را در نظر بگیرید که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید، اما تنها راه برای اینکه واقعاً بدانید چه کسی با پست‌های شما در تعامل است، نگاه کردن به تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام است.

Instagram Insights

به‌عنوان یک یادداشت جانبی، باید از Facebook Ads Manager نیز به‌عنوان یکی دیگر از ابزارهای بومی که پست‌های پولی را تجزیه‌وتحلیل می‌کند، یاد کنیم.

با سرمایه‌گذاری بیشتر و بیشتر برندها در شبکه‌های اجتماعی پولی، این معیارها می‌توانند از هدر دادن هزینه‌های تبلیغاتی شما جلوگیری کنند.

نکته: فیس بوک دارای برخی از قوی‌ترین و عمیق‌ترین تجزیه‌وتحلیل تبلیغات رسانه‌های اجتماعی است.

به عبارت ساده، برندها داده‌های زیادی برای تعیین اثربخشی (یا ناکارآمدی) تبلیغات اینستاگرام خود دارند.

جمع‌بندی ابزارهای تجزیه‌وتحلیل داده‌های اینستاگرام

جمع‌بندی ابزارهای تجزیه‌وتحلیل داده‌های اینستاگرام

آیا امروز آماده هستید تا بهترین ابزارهای تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام را امتحان کنید؟

روزهایی که شرکت‌ها به‌راحتی می‌توانستند با یک پست فالوورهای زیادی را جذب و فروش را در مرحله اول کسب‌وکار اینستاگرامی خود شروع کنند، گذشته است.

به لطف ابزارهای امروزی اینستاگرام، مشاغل با هر شکل و اندازه‌ای این امکان را دارند که پست‌های خود را برای تعامل بهینه کنند.

آیا می‌خواهید لایک و کامنت بیشتری دریافت کنید؟ آیا می‌خواهید بدانید کدام هشتگ ها به حداکثر رساندن دسترسی شما کمک می‌کنند؟

این داده‌ها و برخی دیگر در دسترس شما هستند و سپس برخی با کمک ابزارهای تحلیلی اینستاگرام در خدمت شما هستند.

با این حال، ما می‌خواهیم از شما بشنویم. از نظر معیارهای اینستاگرام به دنبال چیز دیگری هستید؟

اگر با استفاده از ابزار تجزیه‌وتحلیل که در این مقاله به آنها اشاره کرده‌ایم، این بررسی‌ها را انجام نداده‌اید، دیگر چه چیزی مانع تجزیه‌وتحلیل شما می‌شود؟

در قسمت نظرات حتماً برای ما ابزارهایی که با آنها کار می‌کنید را حتماً ارسال کنید.
 

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید