اینگیجمنت چیست و چگونه اینگیجمنت اینستاگرام خود را محاسبه کنیم؟

اینگیجمنت چیست و چگونه اینگیجمنت اینستاگرام خود را محاسبه کنیم؟

اینستاگرام
یکشنبه - ۱۷ اسفند ۹۹

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در جهان است. درواقع، هرماه حدود 1 میلیارد نفر از اینستاگرام استفاده می‌کنند که حدود 13 درصد از جمعیت جهان است.

همچنین 80 درصد کاربران اینستاگرام یک یا چند برند را دنبال می‌کنند و 72 درصد کاربران، محصولی را خریداری کرده‌اند که برای اولین بار در اینستاگرام دیده‌اند.

همه این آمارها یک نکته اساسی و مهم را به ما یادآوری می‌کند: اینستاگرام برای بازاریابان، مشاغل و کارآفرینان یک معدن طلا است.

اما چگونه می‌توانید میزان موفقیت خود در اینستاگرام را اندازه‌گیری کنید؟

اولین فکر شما ممکن است وسواس در مورد تعداد فالوورها باشد، اما میزان اینگیجمنت اینستاگرام، یک معیار بسیار درست برای اندازه‌گیری است و دقیقاً به همین دلیل است که ما این مقاله را نوشتیم.

امروز ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه نرخ اینگیجمنت اینستاگرام خود را محاسبه کنید.

همچنین برخی از نکات برتر خود را به شما ارائه خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند نرخ اینگیجمنت

اینستاگرام خود را بهبود بخشید و تلاش‌های بازاریابی اینستاگرام خود را به سطح بالاتری برسانید.

حتما بخوانید: راز یک صفحهٔ موفق اینستاگرام چیست؟

نرخ اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

به بیان ساده، میزان اینگیجمنت اینستاگرام شما، مجموع لایک ها و نظراتی است که در هر پست دریافت می‌کنید، تقسیم‌بر تعداد فالوورهای شما.

نرخ اینگیجمنت یک معیار درست برای نظارت است، زیرا بر چگونگی تعامل مخاطبان شما با محتوای شما تأکید می‌کند و شمارا مجبور می‌کند تا به‌جای معیارهای بیهوده (مانند تعداد دنبال کنندگان خود) روی داده‌های مهم تمرکز کنید.

چگونه اینگیجمنت اینستاگرام خود را اندازه‌گیری کنیم

به یاد داشته باشید، فرمول اندازه‌گیری نرخ اینگیجمنت اینستاگرام این است که لایک ها و نظراتی را که در هر پست می‌گیرید باهم جمع کنید و مجموع آن‌ها را بر تعداد دنبال کنندگان خود تقسیم کنید و جواب آن را در 100 ضرب کنید.

مثال:

اوبرلو (در زمان نوشتن مقاله) حدود 63 هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

به‌طور متوسط، Oberlo در هر پست حدود 733 لایک و 31 نظر دریافت کرده است.

با توجه به معادله فوق، باید این دو عدد را باهم جمع کنیم. مجموع لایک و کامنت = 764

برای محاسبه نرخ اینگیجمنت اوبرلو در اینستاگرام، اکنون باید میانگین تعداد تعامل‌ها (در این مورد 764) را بر تعداد دنبال کنندگان (63000) تقسیم کنیم و سپس آن مقدار را در 100 ضرب کنیم.

نرخ اینگیجمنت اینستاگرام اوبرلو 1.21٪ است.

درک این مفهوم نسبتاً ساده است، با یک محاسبه کاملاً ساده، اما هنوز هم مهم است که بازاریابان و کارآفرینان با این ایده آشنا شوند.

پیشنهاد عالی برای شما: چطور فالوور اینستاگرام به یک پیج برای موفقیت کمک می کند؟

نرخ اینگیجمت خوب در اینستاگرام چیست؟

قبل از اینکه به نرخ اینگیجمنت اینستاگرام نگاه کنیم، بیایید یک‌چیز را بفهمیم. نرخ تعامل جهانی "خوب" وجود ندارد.

سطوح ایده آل تعامل به عوامل مختلفی بستگی دارد، بنابراین در اینجا هیچ راه‌حلی متناسب با همه وجود ندارد.

بااین‌حال، می‌توانید نرخ‌های مختلف اینگیجمنت اینستاگرام را بررسی کنید و از این اعداد برای اطلاع از نحوه نگاه به معیارهای تعامل خود استفاده کنید.

میانگین میزان اینگیجمنت اینستاگرام از 1 تا 5 درصد متغیر است.

اگر می‌خواهید از سطح متوسط تعامل در صنعت خاص خود مطلع شوید، باید تحقیق کنید تا بدانید، اما این دامنه به‌عنوان یک خط مبنای خوب و متوسط است.

برای آینده، این محدوده را در ذهن داشته باشید، اما همچنین به یاد داشته باشید که این وحی منزل نیست.

به‌عنوان‌مثال، اگر میزان اینگیجمنت اینستاگرام شما 0.85٪ باشد، پس عملکرد شما بسیار خوب است.

البته، شما می‌خواهید تا آنجا که ممکن است بالاترین نرخ تعامل را داشته باشید.

در بیشتر موارد، میزان تعامل 1 تا 3 درصدی را مشاهده خواهید کرد. 5 درصد یا بیشتر نرخ اینگیجمنت بسیار بالایی است.

چگونه میزان اینگیجمنت اینستاگرام خود را افزایش دهیم

اکنون‌که نرخ اینگیجمنت اینستاگرام را توضیح دادیم و به شما نشان دادیم که چگونه می‌توانید آن را برای خود محاسبه کنید، وقت آن است که به چیزهای مهم‌تر بپردازید.

ما بهترین نکات خود را برای افزایش میزان اینگیجمنت اینستاگرام به شما ارائه خواهیم داد.

اگر می‌پرسید که چگونه می‌توانید نرخ اینگیجمنت اینستاگرام خود را افزایش دهید، اینستاگرام گزینه‌های زیادی را ارائه می‌دهد و استراتژی‌های بسیار خوبی وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید. اساساً باید 5 کار را انجام دهید.

•    پست‌های خود را به‌خوبی زمان‌بندی کنید.
•    از هشتگ ها و کپشن های مناسب استفاده کنید.
•    از قدرت استوری های اینستاگرام استفاده کنید.
•    مسابقه برگزار کنید و هدیه دهید
•    نظرسنجی و سؤال پرسیدن در استوری ها را جدی بگیرید

برای تقویت حضور در اینستاگرام خود از بازاریابی چند کاناله استفاده کنید.

در این مقاله، ما به جزئیات هر یک از این استراتژی‌ها را توضیح خواهیم داد و شمارا در مراحل ضروری راهنمایی خواهیم کرد تا از مزایای استفاده کامل آن‌ها بهره‌مند شوید و تعامل شمارا به حداکثر برسانیم.

وقتی صحبت از افزایش نرخ اینگیجمنت اینستاگرام می شود، گفته می‌شود، کلید افزایش میزان تعامل در اینستاگرام بهبود پروفایل و فعالیت در اینستاگرام است.

اما شما مطمئن نیستید که چگونه بهترین کار را انجام دهید؟ پس این مقاله را تا آخر بخوانید.

یک مطلب کاربردی برای شما: چگونه از IGTV اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟

چگونه پیج اینستاگرام خود را بهتر کنیم؟

برای بهینه‌سازی اینستاگرام خود، باید محتوای خود را برای مخاطبان خود بهینه کنید.

به‌ویژه، اگر می‌خواهید تعامل خود را افزایش دهید، باید در این امر نیز شرکت کنید.

تعامل با اکانت های دیگر، پاسخ دادن به کاربران در پیام‌ها و نظرات و ارسال منظم پست، به شما در بهبود پیج اینستاگرام کمک می‌کند.

نکاتی که ما در این مقاله به اشتراک خواهیم گذاشت مربوط به بهینه‌سازی محتوای شما برای مخاطبانتان است، بنابراین از این به بعد به‌عنوان یک قاعده در ذهن داشته باشید.

زمان‌بندی مهم است

یکی از اهداف اصلی شما برای محتوای اینستاگرام، دسترسی به تعداد بیشتری از کاربران، بدون خسته کردن آن‌ها با محتوای زیاد خواهد بود.

به همین دلیل اگر واقعاً می‌خواهید پیج اینستاگرام خود را تقویت کنید باید دو نکته مهم را بدانید:

چه زمانی پست بگذارید

چند وقت یک‌بار پست بگذارید

طبق تحقیقات ما، بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام حوالی ظهر روزهای هفته است.

ازآنجایی‌که اکثر کاربران، اینستاگرام را از طریق دستگاه‌های تلفن همراه بررسی می‌کنند و تمایل دارند از مرور در ساعات کاری خودداری کنند، اگر عصر پست بگذارید موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد.

ما همچنین دریافتیم که چهارشنبه بهترین روز برای انتشار پست در اینستاگرام است و یکشنبه روزی با کمترین نرخ تعامل است.

همچنین، تحقیقات نشان می‌دهد که شما باید تلاش کنید روزانه یک تا سه بار در اینستاگرام پست بگذارید، برندهای اصلی به طور متوسط 1.5 بار در روز پست ارسال می‌گذارند.

مطمئناً، اگر می‌خواهید این سرعت را حفظ کنید و نرخ اینگیجمنت اینستاگرام خود را به حداکثر برسانید، به تعداد زیادی محتوا نیاز خواهید داشت.

برای افزایش نرخ اینگیجمنت اینستاگرام خود از هشتگ ها استفاده کنید

هشتگ های اینستاگرام ویژگی خارق‌العاده‌ای هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها نرخ اینگیجمنت اینستاگرام خود را افزایش دهید.

هشتگ ها می‌توانند به شما کمک کنند:
•    لایک بیشتری کسب کنید
•    دنبال کنندگان اینستاگرام بیشتری کسب کنید
•    به مخاطبان گسترده‌تری دسترسی پیدا کنید

 چگونه می‌توان هشتگ هایی را یافت که نرخ تعامل اینستاگرام شما را بهبود بخشد؟

پژوهش به مقدار خیلی زیاد.

ببینید مخاطبان، رقبا و حتی اینفلوئنسرها در صنعت شما، چه پستی را در اینستاگرام می‌گذارند و بدانید کدام هشتگ ها در نیچ شما (بازار تخصصی) بیشتر محبوب هستند.

به عنوان مثال فرض کنید که عینک آفتابی می‌فروشید. اولین کار شما استفاده از ویژگی تحقیق اینستاگرام و بررسی # عینک آفتابی خواهد بود.

سپس می‌توانید جدیدترین پست‌ها را بررسی کرده و آنالیز کنید کدام هشتگ ها برای افزایش نرخ اینگیجمنت اینستاگرام استفاده‌شده است.

اگر یکی از رقبای شما از هشتگ های برند استفاده می‌کند، می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید و محتوایی که بیشترین علاقه نسبت به آن‌ها وجود دارد، تولید کنید.

همچنین ابزارهایی در دسترس است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها هشتگ های معروف اینستاگرام را پیدا کنید.

به یاد داشته باشید، درحالی‌که می‌توانید حداکثر 30 هشتگ در هر پست اینستاگرام استفاده کنید، همیشه لازم نیست که کپشن های اینستاگرام خود را تا حد کامل با هشتگ پرکنید.

هشتگ های خود را با دقت انتخاب کنید، و آن‌ها می‌توانند موج جدیدی از کاربران را به محتوای اینستاگرام شما وارد کنند.

کپشن های خود را با دقت بنویسید

کپشن هایی که برای محتوای خود می‌نویسید، می‌توانند کمک زیادی به افزایش میزان اینگیجمنت اینستاگرام شما کنند.

کپشن های اینستاگرام واقعاً می‌توانند به شما کمک کنند تا زمینه بیشتری برای محتوای خود فراهم کنید.

می‌توانید با کپشن های خوب مخاطبان خود را درگیر کنید که مخاطبان از آن لذت ببرند.

می‌توانید برای هر پست یک نوع کپشن نویسی را امتحان کنید، بنابراین در صورت تمایل روش‌های مختلفی را امتحان کنید و بهترین روش را برای خود پیدا کنید.

از استوری های اینستاگرام استفاده کنید

روزانه بیش از 500 میلیون نفر از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند. این عدد بزرگی است.

اگرچه آمار استوری اینستاگرام شما در محاسبه نرخ اینگیجمنت اینستاگرام لحاظ نمی‌شود، اگر می‌خواهید نرخ اینگیجمنت اینستاگرام خود را افزایش دهید، از استوری اینستاگرام استفاده کنید.

چرا؟ استوری اینستاگرام می‌تواند برای حفظ توجه فالوورهای موجود شما، ارائه محتوای شخصی‌تر و خودجوش و حتی هدایت دنبال کنندگان شما به سایر پست‌های اینستاگرام یا حتی فروشگاه شخصی شما، استفاده شود.

همچنین لازم به یادآوری است که به لطف الگوریتم اینستاگرام، کاربرانی که زیاد با برخی از اکانت ها سروکار دارند بیشتر به محتوای آن اکانت ها دسترسی دارند.

درمجموع، استوری اینستاگرام یک ویژگی خارق‌العاده است که می‌توانید با استفاده از آن میزان اینگیجمنت اینستاگرام را حفظ کنید.

از ویدئو گذاشتن نترسید

کاربران اینستاگرام عاشق فیلم‌ها هستند. درواقع، در سال 2018، تعداد فیلم‌های تولیدشده در اینستاگرام در طول سال 80 درصد افزایش‌یافته است.

بسیاری از بازاریابان و شرکت‌ها، ویدیو را بخشی جدایی‌ناپذیر از استراتژی موفقیت‌آمیز اینستاگرام می‌دانند و ما نیز موافقیم.

ما می‌دانیم که ایجاد محتوای ویدیویی می‌تواند دلهره‌آور باشد، خصوصاً اگر اولین بار شما باشد اما این کار را برای برند خود انجام دهید.

مسابقات مختلف برگزار کنید و جایزه دهید

اگر یک‌چیز در زندگی وجود داشته باشد که می‌توانیم با اطمینان بگوییم، این است: مردم چیزهای رایگان را دوست دارند.

اما این برای شما و اکانت اینستاگرام شما به چه معناست؟

این کار ساده است: برگزاری مسابقات و اهدا جوایز به شما امکان می‌دهد از احساس شادی افراد برای دریافت جوایز، استفاده کنید.

به این فکر کنید، شما قبلاً مخاطبانی را جمع کرده‌اید که به محتوای شما متعهد هستند.

تنها کاری که باید در مرحله بعدی انجام دهید، یافتن پاداشی است که آن‌ها به آن علاقه دارند و درازای تعامل در اینستاگرام به آن‌ها وعده دهید.

برندها معمولاً از مردم می‌خواهند که برای تعامل یک پست را لایک کنند، دوستان خود را تگ کنند یا حساب آن‌ها را دنبال کنند.

همه این‌ها برای تعامل مخاطبان در اینستاگرام شگفت‌انگیز است. اقدامات را با دقت انتخاب کنید تا بیشترین تعداد کاربر را به پست خود جلب کنید.

اگر می‌خواهید تعامل خود را در اینستاگرام افزایش دهید، برگزاری مسابقات و اهدا جوایز می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

نظرسنجی و سؤال پرسیدن در استوری ها را جدی بگیرید

کاری که شما باید بکنید این است که زمان‌بندی روزانه برای استوری گذاشتن داشته باشید و برای بیشتر درگیر کردن مخاطبانتان، از نظرسنجی، کوئیز، رأی دادن و هر امکان دیگری که ممکن است به استوری‌ها اضافه شود، استفاده کنید.

فراموش نکنید که شما با نظرسنجی در استوری، با یک تیر، دو نشان می‌زنید.

چرا؟ چون هم از نظرات مخاطبانتان آگاه می‌شوید و هم نرخ اینگیجمنت اینستاگرامتان را بالا می‌برید.

یکی از دیگر از امکانات خوب اینستاگرام، سؤال پرسیدن در استوری است.

با استفاده از این قابلیت می‌توانید از مخاطبانتان سؤال بپرسید و جواب‌های آن‌ها را (برای جذابیت بیشتر همراه با نظر خودتان) در استوری به اشتراک بگذارید.

اگر هم سؤال خاصی برای پرسیدن به ذهنتان نمی‌رسد، اجازه دهید مخاطبان از شما سؤال بپرسند و شما جواب آن‌ها را استوری کنید.

در هر دو صورت، شما دارید با دنبال کننده‌هایتان تعامل می‌کنید و اینگیجمنت اینستاگرامتان را بالا می‌برید.

از بازاریابی چندکاناله استفاده کنید

اگر می‌خواهید میزان اینگیجمنت اینستاگرام خود را افزایش دهید، لازم نیست فقط در اینستاگرام حضور داشته باشید.

بازاریابی در همه کانال‌ها و داشتن تعامل با مخاطبان در پلتفرم‌های مختلف و بهره‌گیری از تمام تأثیرات بازاریابی، منجر به افزایش اینگیجمنت اینستاگرام می‌شود.

اما چگونه می‌توان با بازاریابی چندکاناله شروع کرد؟

ابتدا کارهای ساده و قابل‌اجرا را انجام دهید، سپس بزرگ فکر کنید.

مقداری از محتوای اینستاگرام را با پست وبلاگ خود مرتبط کنید.

بیوگرافی شبکه‌های اجتماعی خود را به‌صورت قیف‌هایی هدایت کنید که به حساب اینستاگرام شما مراجعه کنند.

تمام تلاش خود را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما دائماً در معرض محتوای موردعلاقه خود قرار می‌گیرند، قطعاً طول می‌کشد تا میزان تعامل اینستاگرام شما سر به فلک بکشد.


 

از امروز شروع به بهبود اینگیجمنت اینستاگرام خود کنید

اکنون می‌دانید اینگیجمنت اینستاگرام چیست، چگونه می‌توان آن را اندازه گرفت و چگونه آن را بهبود بخشید.

شما اکنون برای موفقیت در اینستاگرام آماده هستید، بنابراین از آن لذت ببرید.

خلاق باشید و سعی کنید محتوای خود را از دیگران متمایز کنید.

آیا نکات و ترفندهایی دارید که به دیگران در بهبود نرخ اینگیجمنت اینستاگرام کمک کند؟

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید