اینستاگرام یک شبکهی اجتماعی است که بیشتر مردم را به سمت خودش جذب کرده است.
جایی که نسبت به دیگر شبکههای اجتماعی از محبوبیت و عمومیت بیشتری برخوردار است و همین امر سبب شده تا فضای بزرگ و جذابی برای تبلیغات کسبوکارها به وجود بیاید.
شما میخواهید بدانید که چطور یک صفحه موفق اینستاگرام داشته باشید، میخواهید بدانید که چگونه در اینستاگرام موفق شوید؟
اگرچه بیش از 800 میلیون حساب فعال ماهانه وجود دارد، اما داشتن یک داستان موفقیت در اینستاگرام هنوز هم ممکن است.
از شما خواسته میشود که کار و تلاش زیادی انجام دهید، اما نتیجه آن ارزش دارد.
انجام برخی از کارها باعث میشود صفحه موفق اینستاگرام داشته باشید، متمایز شوید و دنبال کنندگان هدفمندی به دست بیاورید.
اینستاگرام فارسی این روزها پرشده از پیج های بدون محتوا یا بهاصطلاح محتوای زرد که متأسفانه طرفدارهای زیادی هم دارد.
اما برای موفقیت واقعی در اینستاگرام شما باید پیج و محتوای خوب داشته باشید.
در این مقاله چند استراتژی برای داشتن صفحه موفق در اینستاگرام توضیح داده خواهد شد. آیا آماده موفقیت در اینستاگرام هستید؟
چگونه میتوان یک پیج یا صفحه موفق اینستاگرام داشته باشیم؟
1- بیوگرافی پیج اینستاگرام خود را بهصورت کامل بنویسید
قبل از هر کاری، ابتدا باید از جذاب بودن بیو اینستاگرام خود اطمینان حاصل کنید.
بیو پیج اینستاگرام باید بتواند به مخاطب شما بگوید که شما چه کسی هستید، چهکاری انجام میدهید و یک فراخوان روشن برای اقدام را شامل شود.
این کار برای داشتن صفحه موفق اینستاگرام ضروری است. مخاطبان هدف شمارا دنبال نمیکنند، اگر به پیشنهاد شما که در چند کلمه توضیح دادهاید، علاقهمند نشوند.
و این بسیار مهم است. شما باید کاری انجام دهید تا مخاطبان هدف شما دلیل واقعی برای پیگیری شما داشته باشند.
همچنین یک لینک کلیک، دریافت کنید و بهحساب خود اضافه کنید، بنابراین ارزش دارد که در مورد چگونگی استفاده بهینه از آن فکر کنید.
بسیاری از برندها از آن برای لینک دادن به وبسایتهای خود استفاده میکنند، اما این کار ممکن است مفیدترین روش استفاده از لینک نباشد.
یکی از راههایی که میتوانید از بیو پیج خود خروجی بیشتری دریافت کنید، استفاده از URL هدایت است.
به شما امکان میدهد هر زمان که پست میگذارید، به صفحه وب موردنظر خود مراجعه کنید. این یک روش عالی برای تبلیغ پیشنهادهای مختلف به دنبال کنندگان شما است.
حتما مطلب " آموزش و ترفندهای استوری اینستاگرام " را با دقت بخوانید.
2- برای داشتن صفحه موفق اینستاگرام محتوای جالب تولید کنید
اکنونکه یک بیوگرافی باکیفیت برای اینستاگرام خود نوشتید، وقت آن است که به برنامه محتوای خود فکر کنید.
اگر محتوای خستهکننده و بیکیفیت ایجاد میکنید که واقعاً خارقالعاده و جذاب نیست، اگر از کلمات بسیار زیاد استفاده میکنید که برای مخاطبان شما جالب نیست، انتظار موفقیت در اینستاگرام را نداشته باشید.
اینستاگرام پلت فرم مربوط به محتوا است و هر محتوایی مناسب اینستاگرام نیست. به اشتراکگذاری محتوای جالب و باکیفیت بالا برای داشتن صفحه موفق اینستاگرام ضروری است.
برای موفقیت، باید استراتژی محتوای خود را برنامهریزی کنید و رسانهای چشمنواز ایجاد کنید.
خواه از تصاویر استفاده میکنید یا فیلم میگذارید. ایجاد محتوای فوقالعاده جذاب در اینستاگرام کار چندان سختی نیست.
ابزارهای بسیار زیادی وجود دارند که به شما در ایجاد محتوای جذاب کمک میکنند.
میتوانید از فتوشاپ یا از ابزارهایی مانند Canva، Adobe Spark Post، Typorama یا سایر ابزارهای وب استفاده کنید.
پیشنهاد عالی: تکنیکهای انتخاب بهترین سایز استوری اینستاگرام
3- برای داشتن صفحه موفق اینستاگرامی بهطور منظم پست بگذارید
ارسال منظم پست یکی از مؤلفههای صفحه موفق اینستاگرام است. این امر مستلزم آن است که بسیار فعال باشید.
در حالت ایده آل، شما باید حداقل یکبار در روز پست بگذارید.
اگر میتوانید بیش از یک پست بگذارید، 2-3 بار در روز، بیشترین توجه و جذابیت را برای شما، خصوصاً برای رشد اکانت ایجاد میکند.
اگرچه ارسال چندین پست در روز ممکن است خستهکننده و دشوار باشد. که میتوانید از ابزارهای انتشار خودکار استفاده کنید.
این مورد، در رابطه با استوری اینستاگرام نیز صدق میکند. شما باید هرروز یا وقتی فرصتی برای نمایش مطالب جالب دارید از ویژگی استوری اینستاگرام استفاده کنید.
همچنین میتوانید برای تبلیغ جدیدترین پست خود، از استوری اینستاگرام استفاده کنید و به مخاطبان خود بگویید که پست جدیدی بارگذاری کردهاید.
4- برای داشتن صفحه موفق اینستاگرام هشتگ های برتر را شناسایی کنید
در هنگام مدیریت حسابهای مختلف اینستاگرام، کسبوکارهای زیادی دیدهشده است که اشتباهات بدی در اینستاگرام مرتکب میشوند، که واقعاً بر شانس رشد و موفقیت پیج آنها در اینستاگرام تأثیر میگذارد.
این اشتباهات کوچک میتواند هر چیزی، از هشتگ استفاده نکردن تا استفاده از یک دسته هشتگ تصادفی غیر مرتبط و یا ننوشتن کپشن را شامل شود.
هنگام به اشتراکگذاری محتوا در اینستاگرام، استفاده از هشتگ های اینستاگرام بسیار حیاتی است.
به این دلیل که، شانس دستیابی، تعامل و رشد بالقوه پیج خود را به حداکثر میرسانید.
برای تمام محتوایی که در این پلتفرم به اشتراک میگذارید، فراموش نکنید از همه 30 هشتگ استفاده کنید که حداکثر بازدهی را برای پیج شما داشته باشد.
همچنین باید برای جستجوی بهترین هشتکهایی که در 9 پست اول قرار میدهید، بهطور منظم و عمیق در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید.
تحقیق کلمات کلیدی هشتگ اینستاگرام، بسیار مهم است.
اگر این کار را درست انجام دهید و موفق شوید در مدت کوتاهی از ارسال پستها، تعامل زیادی ایجاد کنید، حتی ممکن است به صفحه اکسپلورر بروید.
5- استفاده از ویژگی استوری اینستاگرام شانس موفقیت صفحه اینستاگرام را افزایش میدهد.
استوری اینستاگرام به روشهای مختلفی قابلاستفاده است. این یک ویژگی درخشان است که باید بهطور منظم مورداستفاده قرار گیرد.
بهخصوص وقتی اکانت شما بیش از 10 هزار دنبال کننده دارد که به شما امکان میدهد لینکهای اضافی را به استوری های خود اضافه کنید.
این یک روش خارقالعاده برای ایجاد ترافیک بیشتر و کسب درآمد بیشتر از اینستاگرام است.
شما همچنین باید از طریق استوری های اینستاگرام نظرسنجی کنید تا از اطلاعات خاص دنبال کنندگان خود مطلع شوید، بهعنوانمثال نوع محتوایی که آنها ترجیح میدهند.
استفاده از این ویژگی استوری برای اعلام پست جدید نیز یک استراتژی عالی است، درنتیجه شما بسیار سریعتر افزایش تعامل را مشاهده خواهید کرد.
برای جذاب شدن استوری اینستاگرام میتوانید:
• یک عکس یا ویدئوی شخصیسازیشده منتشر کنید
• یک نکته سریع آموزشی را به اشتراک بگذارید. مثلاً راههای افزایش درآمد از اینستاگرام
• تبلیغ فروش با قیمت پایین در مدتزمان محدود
• یک رأیگیری یا نظرسنجی در مورد کسبوکارتان یا حتی ترندهای روز
• پاسخگویی به سؤالات از روی کنجکاوی مخاطبها
• در پروفایلتان یک لینک از سایتتان را بگذارید
بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
6- از هایلایت استوری اینستاگرام استفاده کنید
این روش یک استراتژی عالی برای افزایش بازدید وبسایت است. شما ممکن است برای تبلیغ و تشویق مخاطبان خود برای دنبال کردن شما در سایر شبکههای اجتماعی، چند استوری ایجاد کنید.
ممکن است تصمیم بگیرید برای چند نمونه محصول یا خدمات خود، لینک خرید مستقیم کالا یا خدمات ایجاد کنید.
از ذهن خلاق خود برای یافتن راههای جالب و منحصربهفرد برای افزایش بازدید، تعامل و رشد دنبال کنندگان خود استفاده کنید.
همه این موارد به شما کمک میکند تا صفحه موفق اینستاگرام داشته باشید.
7- انجام تبلیغات متقابل با دوستان و اینفلوئنسرها یا افراد تأثیرگذار
تبلیغ متقابل اگر بهدرستی انجام شود، به داشتن صفحه موفق اینستاگرام و رشد پیج کمک میکند.
از اکانت های اجتماعی دیگر خود برای کمک به توسعه اینستاگرام خود استفاده کنید.
بهروزرسانیهای اینستاگرام خود را در فیسبوک یا توییتر خود به اشتراک بگذارید، حتی نمایش بارگذاریهای اینستاگرام خود را در وبسایت خود در نظر بگیرید.
بسته به بزرگ بودن اکانت کاربری خود، باید به اکانت های بزرگ و افراد بانفوذ در اینستاگرام متصل شوید و از آنها بپرسید که آیا مایل به همکاری هستند.
بااینحال، اگر اکانت شما ازنظر تعداد دنبال کننده و میزان تعامل بهاندازه اکانت افراد تأثیرگذار نیست، باید قبل از درخواست تبلیغ متقابل، به ارائه ارزش فکر کنید.
این استراتژی از طریق استوری اینستاگرام نیز قابل انجام است و کاملاً مؤثر است.
8- از ویژگی لایو اینستاگرام (Instagram Live) استفاده کنید
لایو اینستاگرام میتواند تعامل و فالوورهای جدیدی را به همراه داشته باشد، بهخصوص اگر ارزش خود را ارائه دهید و آن را در کانالهای اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
اگر جلسه لایو خود را از قبل تبلیغ کنید، با استفاده از هشتگ و در پستهای خود، بهاحتمالزیاد چند دنبال کننده جدید و علاقهمند را جذب میکنید که میخواهند آنچه شما ارائه میدهید را ببینند.
لایو اینستاگرام برای ایجاد ترافیک بسیار مناسب است.
لایو شما، باید برای مخاطبان جالب باشد و این امر میتواند با به اشتراک گذاشتن آنچه در پشتصحنه اتفاق میافتد، حاصل شود.
همچنین میتوانید بهصورت هفتگی یا ماهانه جریانی از پرسش و پاسخ ایجاد کنید، این جلسات پرسش و پاسخ برای مخاطبان شما بسیار مفید است تا شمارا بهتر بشناسند و با ارائه ایدههای محتوای بیشتر به مخاطبتان به شما علاقهمند شوند.
حتما بخوانید: دلایل و اهمیت بازاریابی در اینستاگرام
9- برای داشتن صفحه موفق اینستاگرام با پیروان و مخاطبان هدف خود تعامل داشته باشید
درنهایت، موفقیت پیج اینستاگرام به نحوه تعامل با پیروان خود نیز برمیگردد.
اگر نشان دهید که یک شخص واقعی در پشت این عکس پروفایل هستید و بهطور منظم به نظرات و پیامهای مستقیم مخاطبان خود پاسخ میدهید، احتمالاً آنها با محتوای شما درگیر میشوند و شمارا به دوستان، خانواده و پیروان خود توصیه میکنند.
این امر همچنین در رابطه با درگیر شدن با محتوای پیروان شما نیز صدق میکند.
لایک کردن پستهای دنبال کنندگان خود، نظر دادن و بررسی مخاطبان، به شما کمک میکند روابط مثبتی ایجاد کنید که باعث ایجاد تعهد و اعتماد میشود.
این کار میتواند هنگام تعامل با مخاطبان هدف بسیار مؤثر باشد.
وقتی اکانت های مخاطبان هدف یا رقبایی را که تعداد زیادی فالوور دارند شناسایی کنیم، به دنبال کنندگان آنها سر میزنیم و بهشرط داشتن محتوای مناسب با آنها تعامل برقرار میکنیم.
بهعنوانمثال، چند تا پست آنها را لایک کنید، سپس 10 دقیقه بعد نظر دهید، 20 دقیقه بعد آنها را فالو کنید.
با این کار در زمانهای مختلف سه اعلان به آنها داده میشود که احتمالاً دوست دارند بدانند که شما چه کسی هستید. درنتیجه شانس بیشتری برای بررسی حساب کاربری خود خواهید داشت.
در صورت رجوع به پروفایل شما و دوست داشتن آنچه مشاهده میکنند، امکان دارد به دنبال کنندگان شما اضافه شوند. این کار روابط عالی با مخاطبان هدف شما ایجاد میکند.
اما در این مرحله متوقف نشوید. وقتی پستهای آنها را در فید خود مشاهده میکنید، باید دائماً با آنها تعامل برقرار کنید.
این کار باعث میشود که آنها دوباره با محتوای شما درگیر شوند، مگر اینکه قبلاً این کار را کرده باشند.
هرچه اکانت شما "واقعیتر" باشد، میتوانید تعاملات بیشتری داشته باشید.
10- برای داشتن صفحه موفق اینستاگرام، خود را از سایر رقبا متمایز کنید
اگر صاحب یک پروفایل شخصی هستید حتماً دارای هدف و سلایق متنوعی هستید، با انتخاب موضوعی مشخص مثل غذا، گردشگری و...تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید.
انتشار تصاویر جذاب و منحصربهفرد و البته خلاق میتواند در افزایش دنبال کنندگان شما تأثیر مثبتی داشته باشد.
سعی کنید تا حد امکان از نوشتهها و خلاقیتهای خاص خود برای ایجاد یک پست استفاده کنید؛ مطالب تکراری در پستهایتان استفاده نکنید.
میتوانید برای متفاوتتر کردن پستتان از نظرسنجی، مسابقه و.. استفاده کنید. صفحهای را برای بیننده ایجاد کنید که مخاطب شمارا، نسبت به سایر رقبا ترجیح دهد.
حتما مطلب " اضافه کردن آهنگ به استوری اینستاگرام " را با دقت بخوانید.
11- توضیحات (Caption) هر پست مهم است
خیلی از برندها این بخش از پست اینستاگرام را نادیده میگیرند. کپشن اینستاگرام مشترک بین برندهاست که این قسمت را فقط صرف گذاشتن هشتگ یا محتوای بیمعنا میکنند.
در عوض از قسمت کپشن برای نوشتن محتوای جالب و افزودن مطالبی که موجب افزایش ارزش هر پست میشود، استفاده کنید.
اگر شما خواستهها یا سؤالاتتان را در عکس مطرح نمیکنید. این یک مکان بسیار خوب و مناسب برای درخواست اقدام شماست.
هرچه جزئیات بیشتری در بخش توضیحات (Caption) عکسهایتان میگذارید، ایجاد تعامل بیشتری میکند.
در نظر داشته باشید، توضیحات پست شما بهعنوان تعمیم دهندهٔ همهچیزهایی است که محتوایتان برای آن تلاش میکند.
یک بیان متناسب با تنظیم پارامترها برای همهٔ پستهایتان ایجاد کنید و در همهٔ پستهایتان استفاده کنید.
هنگامیکه شما این کار را انجام دهید یک هماهنگی و یک بیان مرتبط با برندتان برای هرکسی که جدیداً به شبکهٔ شما اضافه میشود ایجاد کردهاید.
شما در قسمت کپشن بهسرعت قسمتی از دانش و بینشتان را ارائه میدهید و میدانید که مخاطبان شما چیزهای مفید و سودمندی را پیدا خواهند کرد، کپشن میتواند یک مطلب عالی از زمینه کسبوکارتان باشد.
نوشتن این نوع مطالب در توضیحات ارزشهای شمارا مستحکم میکند و به فالوورهایتان اطمینان میدهد که شما همیشه حاضر و فعال باقی میمانید.
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید