اینستاگرام با داشتن طیف وسیعی از کاربران آنلاین و داشتن انواعی از تصویر و ویدیو، بستر مناسبی را برای تعامل با مخاطبان به شما میدهد. این موضوع باعث شده است تا شاهد بزرگترین نوع ارتباط در فضای مجازی از طریق اینستاگرام باشیم.
حتی شبکههای اجتماعی قدیمیتر هم همانند اینستاگرام نتوانستند این حجم از مقبولیت اجتماعی را برای خود به دست بیاورند.
طبق مطالعاتی که انجام شده است که میانگین مشارکت کاربران و حضور آنها در اینستاگرام 1.60 است. در حالیکه این میانگین در فیسبوک و توییتر به ترتیب 0.09 و 0.048 درصد است. این تفاوت بزرگی است که ثابت میکند اینستاگرام چقدر جذاب است.
با توجه به اینکه اینستاگرام یک پاتفرم اجتماعی بصری هست، برای بازاریابان و کسانی که به دنبال افزایش فروش و افزایش مشتری هستند به یک فرصت عالی تبدیل شود.
در این مقاله قصد داریم در مورد یک قسمت ویژه در تمام پستهای اینستاگرام صحبت کنیم. منظور ما قسمت کپشن اینستاگرام هست که بسیار مهم هست.
تکنیکها و استراتژیهای مختلفی را در این مطلب با شما در میان خواهیم گذاشت. حتماً تا آخر این مطلب با ما باشید و نکته به نکته از این تکنیکها را حتماً در استراتژی بازاریابی ایسنتاگرام خود مخصوصاً در قسمت کپشن اینستاگرام پیاده کنید.
کپشن اینستاگرام یک فرصت عالی است تا بتوانید از آن برای پست خود استفاده کنید و گفتگویی را بین خودتان و فالوورهای خود ایجاد کنید.
بهعلاوه، استراتژی برنامهریزی محتوایی برای کپشن ها در انتشار انواع پستهای نکته بسیار مهمی است.
بنابراین اگر میخواهید استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را بهبود ببخشید، وقت آن است که تلاش بیشتری کنید تا ایدههای جذاب کپشن اینستاگرام را بهبود بخشید.
نحوه نوشتن کپشن جذاب در اینستاگرام
ابتدا، با یادگیری نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام که برای مخاطبان شما جذاب باشد، شروع کنید. بهترین شیوههایی که به شما کمک میکند ایدههای جذاب برای کپشن در اینستاگرام پیدا کنید را معرفی خواهیم کرد.
1. مفهوم بهتری به پست بدهید
با استفاده از کپشن های اینستاگرام به عکس یا ویدیوی خود، می توانید منظور پست خود را بهتر به کاربر برسانید.
همه پستهای شما قابل توضیح نیستند. بهعنوان مثال، فرض کنید شما عکس غروب زیبا را ارسال کردهاید. اما فالوورهای شما نمیدانند آن مکان کجاست و چه چیزی در ذهن شما بود که عکس را گرفتید.
با ارائه توضیحی از طریق کپشن، میتوانید دنبال کنندگان خود را بهراحتی جذب کرده و آنها را ترغیب کنید که با شما ارتباط برقرار کنند یا درک بهتری از پست شما داشته باشند.
بهعنوان مثال، در حساب اینستاگرمی Brit+Co. تصویری از زنی که با هدفون روی دست خوابیده است را نشان می دهد.
درحالیکه تصویر جذابیت خوبی دارد ، اما اطلاعات زیادی در مورد آنچه برند سعی در انتقال آن دارد را به کاربر نمیگوید.
اما این برند برای اینکه توضیحی برای این پست داشته باشد چه کاری انجام داده است؟
یک نظر اضافه کرد که از مردم سوال می پرسد آیا نیاز به تکنیکهای خواب راحت در تعطیلات بدون استرس هستند؟
در اینجا مشخص هست که هدف این برند استفاده از هدفون برای یک خواب راحت در زمان استراحت و حتی تعطیلات هست.
2. از لحن ثابتی در تمام کپشن اینستاگرام پستهای خود استفاده کنید
مطمئنا از یک نوع لحن خاصی در محتوای وبسایت، شعار بازاریابی و ارتباطات نام تجاری خود استفاده می کنید.
فراموش نکنید که از آن در کپشن های اینستاگرام خود نیز استفاده کنید تا صدای برند ثابت را در هر کانال خود حتی در شبکه های اجتماعی حفظ کنید.
با توجه به اینکه در فضای مجازی باید کمی عامیانه تر صحبت کنید ، سعی کنید زیاده روی در مورد عامیانه صحبت کردن را در این مورد انجام ندهید.
3. کپشن اینستاگرام را کوتاه و خواندن آن را آسان نگهدارید
خواندن و پردازش کپشن طولانی اینستاگرام دشوار است. کاربران معمولاً دوست دارند بهسرعت در فیدهای خود حرکت کنند و لزوماً وقت یا حوصلهای برای خواندن همهچیز مخصوصا در کپسن اینستاگرام را ندارند.
بنابراین، اگر میخواهید ایدههایی برای کپشن اینستاگرام برای جذب فالوور ارائه دهید، آن را کوتاه ، قابل فهم و مستقیم بیان کنید.
اگرچه این امر همیشه برای هر پست امکانپذیر نیست، فقط در مواقع ضروری از کپشن های طولانی استفاده کنید.
حتی اگر این کار را انجام میدهید، مطمئن شوید که برای بهبود خوانایی، فاصله خطوط را حتما اضافه کنید.
4. کمککننده باشید
استفاده از کپشننویسی اینستاگرام برای ارائه اطلاعات مفید و کمککننده به فالوورهای خود را در نظر بگیرید.
مخصوصاً اگر یک پیج روانشناسی و یا علمی و آموزشی دارید بسیار این نکته مهم هست.
بسته به صنعت و حوزه کاری شما، این موضوع میتواند از دستورالعملها گرفته تا راهکارهای آموزشی در مورد خاص باشد.
اگر از طریق کپشن های خود ارزش قائل شوید، این شانس خوب را دارید تا مخاطبان خود را درگیر کنید و آنها را بیشازحد معمول درگیر نگهدارید.
بهعنوانمثال، اگر پیج آشپزی اینستاگرام دارید بهطور مرتب نکاتی را در مورد چگونگی ادویهجات ترشی جات با دستورالعملهای جدید از طریق کپشن های اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.
5. از هشتگ ها، مخففها و ایموجی ها استفاده کنید (تا حد معمول)
هشتگ ها به کشف محتوای شما کمک میکنند، درحالیکه ایموجی ها خواندن یکنواخت متن شما را میشکنند و خواندن آنها را آسانتر و جذابتر میکنند.
میانبرها و المانهایی بالا در شبکههای اجتماعی باعث ارتباط بهتری بین شما و فالوورهای شما میشود.
سعی کنید یاد بگیرید که چگونه کپشن نویسی در اینستاگرام را با هشتگ ها، کلمات اختصاری و ایموجی های مناسب بنویسید که برای مخاطبان شما بسیار سرگرمکننده و تعاملی میشود.
درعینحال، از هشتگ ها و ایموجی ها بیشازحد استفاده نکنید. زیرا کپشن نامناسب میتواند غیر جذاب به نظر برسد و خواندن آن را برای کاربران سخت کند.
توصیه میکنیم تعداد هشتگ های مختلف را در انواع پست آزمایش کنید تا ببینید کدام تعداد و استراتژی برای شما مناسبتر است.
هشتگ گذاری یک روش بسیار مهم هست که اگر از آن اطلاعات دقیق و مناسبی نداشته باشید، مطمئناً نمیتوانید بازدهی خوبی را از آن دریافت کنید.
6. برای ترغیب مشارکت کاربران، سؤال بپرسید
بسیاری از فالوورهای شما ممکن است پست شما را "دوست داشته باشند"، اما لزوماً نظری نمیگذارند.
نرخ کپشن پست خود را با پرسیدن سؤالی که افراد را مجبور میکند در مورد پست شما نظر بدهند افزایش دهید.
میتوانید از آنها بخواهید تا نظرات، تجربیات شخصی یا داستانهای خود در موردان پست به اشتراک بگذارند.
پرسیدن سؤال یا دعوت به عمل در انتهای کپشن در اینستاگرام، به آنها دلیلی برای اظهارنظر میدهد.
بهطور مثال در کپشن پست، از فالوورها بپرسید که آنها در سال آینده از چه چیزی خوشحال خواهند شد؟ بسیار مرتبط و بسیار جذاب خواهد بود.
7. وقتی همهچیز با شکست مواجه شد، از استراتژی کپشن موفق مجدداً استفاده کنید
با توجه به اینکه تلاش زیادی انجام میدهید، حقیقت تلخ این است که گاهی اوقات ایدههای کپشن در اینستاگرام شما تمام میشود.
در اینجا همیشه باید یک پوشه در مورد کپشن های موفق داشته باشید تا در این مواقع از آنها کمک بگیرید.
هنگامیکه این اتفاق میافتد، همیشه میتوانید به استراتژی کپشن مرتبط و محبوب که قبلاً موفق بودن آنها ثابتشده است، رجوع کنید.
ازآنجا که کپشن های موفق در حال حاضر محبوب هستند، نشان میدهد که مردم میتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند یا از آنها الهام بگیرند.
دفعه بعد که ایدههای خود در مورد نحوه نوشتن کپشن در اینستاگرام را از دست دادید، از استراتژی کپشن موفق گذشته نهایت استفاده را ببرید.
ایدههای کپشن اینستاگرام در انواع مناسبت خاص
بسته به انواع کپشن های اینستاگرام که میخواهید بنویسید، در برخی از زمانها دیگر نمیتوانید کارهای خاصی را انجام دهید.
بنابراین به ایدههای جذاب کپشن اینستاگرام در بخش زیر برای اهداف مختلف میتوانید استفاده کنید.
1. برای رویدادها
جزئیات مربوط به رویداد مانند تاریخ، زمان، هدف و مکان را ارائه دهید.
اگر رویداد خاصی برای عموم آزاد است، جزئیات نحوه پیوستن افراد را به اشتراک بگذارید و با دعوت از آنها برای پیوستن اقدام کنید.
برای [رویدادی] در [محل] در [تاریخ + زمان] به ما بپیوندید. لینک ثبتنام در بیو.
در [تاریخ] در [شهر] برای [رویداد] خواهیم بود. لینک ثبتنام در بیو.
به عنوان مثال: * فقط یک روز* فروشگاههای ما در سراسر شهر تخفیف داریم. برای جزئیات تخفیف، پیوند را در بیو دنبال کنید.
2. برای مسابقات
برای جلب مخاطب، در ابتدای کپشن (قسمتی که بدون دکمه mre قابل خواند هست) فوراً با جایزه شروع کنید.
سپس جزئیات مربوط به قوانین ورود و نحوه مشارکت را ارائه دهید.
این نوع کپشن های اینستاگرامی در عین ارائه جزئیات تا حد امکان هیجان را منتقل میکنند.
این [جایزه] میتواند متعلق به شما باشد! در [مسابقه] شرکت کنید. برای ورود: [جزئیات مسابقه]
شانس برنده شدن [جایزه] را کسب کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در [مسابقه] شرکت کنید. توضیحات بیشتر در بیو.
آیا تابهحال خواستهاید از [محصول ما] به رایگان استفاده کنید؟ خوب، برای دریافت این شانس وارد [مسابقه] ما شوید و میتوانید برنده [جایزه] شوید.
3. برای ترغیب و افزایش فروش
این نوع کپشن های اینستاگرام باید افراد را وادار به اقدام فوری کند. احساس فوریت ایجاد کنید و مردم را برای خرید محصولات شما هیجانزده کند.
جزئیاتی در مورد میزان فروش، نحوه دستیابی مردم به آن و زمان پایان آن ارائه دهید تا مردم بدانند این پیشنهاد عالی را نباید از دست بدهند.
فراموش نکنید که ایموجی های مربوطه را بهعنوان ابراز اشتیاق خود اضافه کنید.
10٪ تخفیف برای همه محصولات فقط برای امروز! لینک در بیو، جهت خرید قبل از پایان فروش عجله کنید.
در [حوزه محصولات خودتان] در زمان [فصل تعطیلات/رویداد] صرفهجویی کنید. برای دریافت 20٪ تخفیف از کد: [code] استفاده کنید. خرید خوبی داشته باشید!
ما میدانیم که شما چقدر تعطیلات را دوست دارید، بنابراین تصمیم گرفتیم کمی هیجان خرید با تخفیف به شما ارائه دهیم. در اینجا 15 درصد تخفیف برای ما وجود دارد. از کد: [code] استفاده کنید. مهلت استفاده تا: [تاریخ].
4. برای راهاندازی محصول
برای کپشن های معرفی محصولات اینستاگرام، شما نیاز به کمی دقت و تبلیغ نویسی با کمی هیجان دارید.
کپشن های شما باید بتوانند مردم را وادار به منتظر ماندن محصول جدید شما کنند.
افشای برخی از جزئیات و ویژگیهای جالب محصول را که ممکن است به آنها علاقه داشته باشند را در نظر بگیرید.
چیزی هیجانانگیز در راه شماست. این فضا را ببینید. (هنگامیکه هنوز نمیتوانید جزئیات زیادی در مورد راهاندازی ارائه دهید، آن را مختصر و مبهم نگهدارید.)
ما آماده رونمایی چیز خاصی هستیم ... راهنمایی: به [ویژگی جدید] فکر کنید. برای اطلاعرسانی هیجانانگیز در روزهای آینده، آماده شوید.
شما پرسیدی؛ ما گوش کردیم. ما بسیار خوشحالیم که [محصول] آینده را که دارای [ویژگی + مزیت] است اعلام کنیم! در [ماه راهاندازی] سورپرایز خواهید شد.
5. برای قدردانی از کارکنان
از کپشن های اینستاگرام برای برجسته کردن احساسات کارکنان خود استفاده کنید.
داستان آنها را با توضیح اینکه کجا کار میکنند، چگونه کار میکنند، روی چه چیزی کار میکنند و اخیراً در چه رویدادهایی شرکت کردهاند، بیان کنید.
این بهترین راه برای تعامل سازی احساسی با برند شما است. درحالیکه از کارکنان خود قدردانی میکنید.
این موضوع نشاندهنده حسن نیت شما به کارکنان است و در نگاه فالوورهای شما، نشاندهنده اعتبار بالای برند شما هست.
از تکنیکهای زیر برای یک کپشن زیبا در مورد کارکنان خودتان حتماً استفاده کنید. فقط مواردی که مشخص هست را تغییر دهید.
در تعطیلات آخر هفته، تیم ما یک حرکت زیبا را برای جمعآوری پول برای [هدف خاص] اجرا کرد. در اینجا تصاویری از روز سرگرمکننده و وظیفهی انسانی ما وجود دارد.
در اینجا در شرکت، ما به [ویژگیهای مثبت] اهمیت میدهیم. [نام کارمند] در مدت زمان [مدت] با ما بوده و این ویژگیها را کاملاً نشان میدهد. از [نام کارمند] برای عضویت در تیم خودمان متشکریم!
برای تولید تنها یک [محصول ما] مهارت، زمان و صبر زیادی لازم است. ما میخواهیم در این لحظه کارکنان خود قدردانی کنیم که همهچیز را ممکن کردند. تیم تولیدی ما خستگیناپذیر کار میکند تا کیفیت موردنیاز و انتظار شما را در [محصول ما] به شما ارائه دهد.
این نوع کپشن نویسی نشاندهنده حجم کاری شما و رضایتمندی کارکنان و مشتریانی هست که از شما خرید میکنند.
نشان دادن فضای فیزیکی کسب وکار شما در فضای آنلاین از این طریق بسیار عالی هست.
6. برای جشن گرفتن یک نقطه موفقیتآمیز
حتی با وجود این نوع کپشن های اینستاگرام، هیجان دادن چیزی است که شما باید به دنبال آن باشید.
شما میخواهید مردم این موفقیت را با شما جشن بگیرند، بنابراین راهی برای تعامل با آنها پیدا کنید.
جشن گرفتن یک مرحله مهم در کسب وکار شمه، که اتفاقات جالبی نیز در آن وجود داشته باشد گزینه مناسبی است.
ما این کار را کردیم! [جزئیات دستاورد]
شرکت[نام برند] [سن] میشود! ممنون که در سفر ما همراه ما هستید.
ما خون، عرق و اشک خود را در آن ریختیم و سرانجام آن را انجام دادیم! [توضیح خلاصه از آن]
شروع بهکار با ایدههای کپشن های اینستاگرام کنید
از نگاه خیلی از افراد، کپشن نویسی در اینستاگرام ممکن است چندان دشوار به نظر نرسد.
ممکن است فکر کنید که میتوانید بهآسانی یک کپشن مناسب را پیدا کنید و یا فقط میتوانید از یک ایموجی استفاده کنید.
اگرچه این امر برای حساب شخصی شما در اینستاگرام صادق است،
اما اگر از یک حساب تجاری استفاده میکنید عاقلانه نیست که از همان روش پیروی کنید.
ازآنجاکه شما نیاز به ارسال مداوم و رعایت یک برنامه ارسال پست دقیق دارید، همیشه باید از قبل برای استراتژی خود برنامهریزی کنید.
این نکات به شما ایده میدهد که چگونه کپشن های اینستاگرام را بنویسید که با مخاطبان موردنظر شما ارتباط برقرار کرده و آنها را درگیر خود کند.
حداکثر استفاده را از استراتژی محتوای اینستاگرام خود ببرید. اینستاگرام یکی از بهترین راههای ارتباطی و اعتمادسازی آنلاین بین شما و کاربران شما است.
کپشن اینستاگرام یکی از بهترین راههای شناخت کاربران پیج شما از شخصیت برند شما از طریق آن است.
سعی کنید در هر پیام و هر ایده کپشن نویسی اینستاگرام، شخصیت برند خودتان را به خوبی حفظ و نشان دهید.
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید