اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی است. این مکانی است که افراد و کسبوکارها به طور یکسان برای دیدن پستهای زیبا و خرید محصولات جذاب وقت خودشان را در آن صرف میکنند.
اینستاگرام به عنوان اولین شبکه اجتماعی بصری، مملو از فرصتهایی برای کسبوکارهای کوچک است تا با میلیونها حساب کاربری که قبلاً در این پلتفرم ایجاد شدهاند، تعامل داشته باشند.
از طریق پست کردن منظم، استفاده از استوریهای اینستاگرام و ایجاد تبلیغات در مقیاس بزرگ میتوانید افزایش فالوور واقعی خودتان را شاهد باشید.
رابط تمیز و جذاب اینستاگرام، محبوبیت آن را به عنوان یکی از شناختهشدهترین راهها برای تعامل با برندها از طریق لایک کردن، نظر دادن، اشتراکگذاری و خرید، افزایش داده است.
در حال حاضر با آپدیتهای بسیار جذابی که انجام داده است، توانسته رقیب جدی برای یوتیوب (به عنوان بهترین پلتفرم ویدیو در جهان) باشد.
یکی از جنبههای اینستاگرام که مزیت بزرگی برای کسبوکارها و برندها دارد، ریگرام (Regram) است.
ریگرام (Regram) چیست؟
ریگرام (Regram) یک روش ساده برای ارسال مجدد پست دیگران در داخل پست خودتان در اینستاگرام با رعایت حق کپی رایت است. با این حال، آنقدرها هم که تصور میکنید ساده نیست.
با این تکنیک می توانید محتوای خود را متنوع کنید، اعتبار برند را ایجاد کنید و ارتباطات و مشارکت با برندها و شرکتهای مورد اعتماد را نشان دهید.
اگر کمپین تبلیغاتی و یا تبادل فالوور با اکانت و یا مسابقات بسیار خاصی را در استراتژی خود در نظر دارید، ریگرام یک روش بسیار جالب خواهد بود.
استفاده نابجا و بدون استراتژی از تکنیک ارسال پست مجدد دیگران ، میتواند پیج شما را به سمت نابودی سوق دهد.
هنگام چرخیدن در اینستاگرام خود ممکن است چیزی را ببینید که دوست دارید و میخواهید آن را به اشتراک بگذارید.
یک تکنیک جالب که به شما و کسبوکارتان این امکان را میدهد تا محتوا را از سایر حسابهای اینستاگرام در حساب شخصی خود به اشتراک بگذارید.
خیلی از کسب وکارها از این تکنیک استفاده نمی کنند. احساس آنها این هست که با انجام اینکار ، در نزد فالوورهای خودشان ، ضعیف نشان داده می شوند.
در حالیکه خیلی از برندها و اینفلوئنسرهای معروف ، از این تکنیک برای تبادل فالوور بین خودشان با استراتژی های جالبی استفاده می کنند.
این یک روش مؤثر برای استفاده از محتوای موجود و برقراری ارتباط با سایر کاربران و مشاغل است.
استفاده از ریگرام یک راه عالی برای گرفتن و استفاده از محتوای موجود توسط کاربر (UGC) است.
در تصویر بالا یک اکانت اینستاگرام، مناظر خیره کننده از محیط جغرافیایی خود را نشان میدهد.
او عکس صاحب حساب دیگری را دوباره فرمت کرد و به او با تگ کردن نام کاربری اشاره کرد، تا عکس را ببیند.
از آنجایی که پست اصلی در اینستاگرام توسط حساب دیگری ایجاد شده است، یک تگ کردن ساده، مانند آنچه در تصویر بالا نشان داده شده است برای معرفی سازنده اصلی این پست کافی است.
آیا باید دوباره فرمت و طراحی آن را تغییر دهیم ؟
این موضوع به خودتان بستگی دارد. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای بسیاری از محتوای غنی عکس و ویدیو است که به راحتی در دسترس همگان است.
هر کسی می تواند با کمی تغییرات در محتوا ، آن را زیباتر نشان دهد.
ریگرام و ارسال مجدد پست دیگران ، یک تکنیک ارتباطگیری است و تصمیم برای استفاده از آن به چند عامل کلیدی بستگی دارد.
- ابتدا، استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را بررسی کنید: برای رسیدن به چه چیزی تلاش میکنید؟
- آیا هدف شما فقط به اشتراکگذاری محتوای تولیدشده توسط کاربر است؟
- آیا بخشی از یک کمپین مشترک با برند یا صنعت دیگری است؟
- آیا این با اخلاق و ارزشهای کسبوکار شما همخوانی دارد؟
پاسخ به این سؤالات رویکرد شما و نیاز شما را برای طراحی یک استراتژی ریگرام یا بازنشر محتوا راهنمایی میکند.
چرا ریگرام در اینستاگرام؟
اگر صاحب محتوای اصلی، فالوورهای بالایی داشته باشد، یا به صورت فعالانه از شما یا محصولات شما حمایت می کند، طراحی و بازنشر محتوا میتواند بسیار مؤثر باشد.
در پست زیر، یک شرکت لوازم آرایشی، یک استوری از یک اینفلوئنسر معروف را که از یک نوع محصول جدید این برند استفاده کرده است، را نشان داده است .
این موضوع در اثبات اجتماعی محصول شما در نزد فالوورهایتان ، گزینه ایده آلی هست.
این پست یا استوری گواهی است بر اینکه چگونه اینفلوئنسر از محصولات این شرکت آرایشی و بهداشتی استفاده کرده است.
در این صورت فالوورهای هر دو اکانت معروف (برند لوازم آرایشی و اینفلوئنسر) ، نسبت به تعامل و اعتماد به برند آرایشی و بهداشتی حس خوبی پیدا خواهند کرد.
البته ریگرام همیشه نباید تجاری یا تبلیغاتی باشد. شاید شما از عکس، استوری یا پستی خوشتان آمده ، که فکر میکنید مخاطبان شما نیز از آن استقبال خواهند کرد.
ریگرام یک تکنیک جذاب برای انتشار محتوای جدیدی، به پستها و استوری های کانال محتوایی شما است.
چارچوببندی ریگرام
این ایده در شرایطی مناسب هست که یک طرح کلی، از نحوه انجام درست این کار داشته باشید.
در اینجا بهترین روش برای ریگرام در اینستاگرام آمده است:
- از ناشر اصلی اجازه بگیرید.
- به پوستر اصلی احترام بگذارید و تا حد امکان آن را کمتر ویرایش کنید.
- اعتبار یا تأیید ناشر اصلی.
- کپشن خود را با محتوای پست اصلی مخلوط کنید.
- سپس به اکانت اصلی خبر دهید و از او بخواهید که شما را هم تگ کند.
چرا درخواست اجازه برای پست مجدد یا ریگرام مهم است؟
قبل از اینکه به نکات فنی بازسازی بپردازیم، باید از صاحب حساب اصلی برای انتشار پست او اجازه بگیرید.
چون این آداب رسانههای اجتماعی است که اذعان کنید که از محتوای شخص دیگری استفاده میکنید.
تولید محتوا یک هنر است.
اکثر شرکتها، برندها و اینفلوئنسرها، زمان، تلاش و دانش قابلتوجهی را برای تهیه محتوای مفید و جذاب سرمایهگذاری میکنند.
بنابراین مهم است که اثر اصلی نویسنده را تگ گذاری و معرفی کنید.
حتی اگر سایر کاربران حساب شما را تگ کنند یا از هشتگ شما استفاده کنند، بهمنزله رضایت صاحب اصلی پست نیست.
طبق گفته اینستاگرام، حتی بهصورت سهواً و ناخواسته، ممکن هست استفاده از محتوای دیگران حق چاپ را نقض کند. اگر آن پست قانون کپی رایت داشته باشد.
به طور خلاصه، بهتر است برای این کار از صاحب اثر اجازه بگیرید، تا رضایت کامل در مورد ارسال مجدد پست را داشته باشد.
همیشه برای انجام کار درست فقط نیاز به کمی تلاش لازم است.
نحوه دریافت تأییدیه هنگام ریگرام در اینستاگرام:
- از طریق اینستاگرام به نویسنده اصلی پیام دهید.
- برای شروع مکالمه، روی عکس/پست آنها کامنت بگذارید.
- اگر احساس میکنید درخواست رسمیتری لازم است یا اگر انتظار دارید که تبادل طولانی باشد، به آنها ایمیل یا دایرکت بدهید.
از آنجایی که رسانههای اجتماعی با توجه به سریع بودن تحرکات کاربران در آنها معروف هستند، درخواست شما باید مختصر و ساده باشد.
فقط کافی است حمایت آنها را تأیید کنید و بخواهید مطالب آنها دوباره بازنشر شود.
یک پیام ساده مانند زیر کافی است:
سلام- با تشکر از انتشار این پست جذاب. ما میخواهیم این را در حساب خود نشان دهیم تا اعتبار کامل به شما بدهیم.
لطفاً اگر با این کار موافق هستید، تگ کنید، نظر دهید یا برای ما پیام مستقیم ارسال کنید.
تکنیکهای بازنویسی یا ریگرام پست
این نکته را باید بدانید که اینستاگرام، هیچ گونه قابلیت خاصی برای ویرایش پست ندارد. برای ارسال مجدد به کمی خلاقیت فردی خودتان و استفاده از یک برنامه یا ابزار دیگر نیاز دارید.
چگونه یک پست را برای استوری اینستاگرام خود طراحی کنیم؟
یک تکنیک خوب این است که پست یک اکانت دیگر را بهعنوان یک استوری (که به مدت 24 ساعت فعال میمانند) از طریق اینستاگرام ارسال کنید.
برای بازنشر مطلب جالبی که در استوری اینستاگرام خود دیدید:
- پستی را که میخواهید ویرایش مجدد کنید، انتخاب کنید.
- روی نمادی که زیر عکس یا ویدیو در فید هست ضربه بزنید.(در عکس زیر مشخص هست)
- روی Add Post to Your Story کلیک کنید.
- متن را ویرایش کنید و سازنده محتوا را تگ کنید.
- روی " Send To " کلیک کنید.
- روی Share در کنار Your Story کلیک کنید و تمام .
ارسال مجدد یا ریگرام پست اینستاگرام با اسکرین شات
وقتی میخواهید تصویر را به جای استوری به عنوان یک پست جدید طراحی کنید، به کمی خلاقیت نیاز است.
شما نیاز خواهید داشت:
- پستی را که میخواهید طراحی مجدد کنید انتخاب کنید.
- عکس فوری از تصویر.
- اسکرین شات را طوری کوتاه کنید که فقط تصویر باقی بماند.
- با استفاده از عکس برش دادهشده، یک پست جدید در اینستاگرام ایجاد کنید.
- تگ را به سازنده اصلی اضافه کنید.
- پست کنید و به اشتراک بگذارید.
با برنامهها و ابزارهای ریگرام دوباره کار کنید
علاوه بر استفاده از خلاقیت خودتان و اینستاگرام برای ویرایش متن پست، مجموعهای از برنامههای دیگر وجود دارند که میتوانند به شما در برنامهریزی و ریگرام پستها و استوری ها کمک کنند.
برخی از برنامههایی که باید در نظر بگیرید عبارتاند از: Instagram Repost، InstaRepost، DownloadGram، Sked و Hootsuite.
برخی از استراتژیها برای تنظیم ریگرام
همیشه میتوانید کاربرانی را که برند شما را در رسانههای اجتماعی تگ گذاری میکنند، دنبال کنید تا فرصتهای خوبی برای ارسال مجدد (ریگرام) پیدا کنید.
همچنین میتوانید برای یافتن الگوهای عالی از پیج های مناسب و مطرح، فعال باشید.
اکنون که به این موضوع پرداختیم که ریگرام چیست و چگونه آن را انجام دهیم، در اینجا چند نمونه برای تشویق محتوایی که ارزش ریگرام یا بازنویسی را داشته باشد، آوردهایم.
1. تگهای برنددار / انتخابشده
هشتگ های برنددار میتوانند در ایجاد محتوایی کمک کنند که قابل جستجو و اشتراکگذاری بیشتر باشد و همچنین ارتباط مثبتی با برند شما ایجاد کند.
استفاده از هشتگ برنددار در بیو اکانت یک حساب معروف، کاربران را تشویق میکند تا محتوایی را برای ارسال مجدد یا ریگرام با همان هشتگ ایجاد کنند، تا در حساب آن برند تجاری معروف ظاهر شوند.
2. مطالبی را از طرفداران خود درخواست کنید
با دعوت از مشتریان برای به اشتراکگذاری محتوای در حال استفاده از محصولات شما، جامعهای از سفیران برند ایجاد میکنید.
این یک برنامه جذاب و دائمی برای محتوای جدید کانال شما خواهد بود.
در تصویر زیر، یک شرکت تخت خواب و لوازمخانگی، مشتریان را تشویق میکند تا عکسهای خود را از محصولات آنها به اشتراک بگذارند.
این موضوع هم به تحسین کردن سبک خانه مشتریان و همچنین نمایش و اعتبار محصول برند در جامعه کمک میکند.
3. مسابقات اینستاگرامی
مسابقات عکس راهی مطمئن برای مشتریان، برای تعامل با برند شما و همچنین ایجاد فرصتهای محتوایی جدید است.
به طور مثال شرکت شکلات ارگانیک پانا از مشتریان خود دعوت میکند، تا برای برنده شدن یک جایزه، محصول را همراه با هشتگ برند دار در پیج خودشان بازنشر کنند.
نکته: مسابقات، همچنین راهی برای ارتباط نزدیک با مشتریان است (مثلاً ما را دنبال کنید، ما را تگ کنید و در خبرنامه ما مشترک شوید).
جمع بندی
با توجه به دسترسی نسبی و سادگی در تکنیکهای استفاده از ریگرام، این یک تکنیکی است که باید به مجموعه استراتژیهای رسانههای اجتماعی خود اضافه کنید.
این تکنیک ریگرام (بازنشر محتوا یا بازنویسی پست) میتواند به شما کمک کند از محتوای موفق تولیدشده توسط کاربر، استفاده کنید.
پیشنهاد میکنیم از تکنیک ریگرام بدون برنامه ریزی و استراتژی، اصلا استفاده نکنید. زیرا در صورت استفاده زیاد در هر ماه، این موضوع به اعتبار برند شما، ممکن است آسیب وارد میکند.
کاربران شبکههای اجتماعی علاقه زیادی به دستوری بودن و انجام دادن کارهایی که شما همیشه و در مدتزمان خاصی به آنها میگویید، ندارند.
همچنین برندها و فریلنسرها و تأثیرگذارانی که پستهای آنها را بازنشر میکنید، از این حرکت شما (ارسال پست مجدد) به صورت مکرر، استقبال نمیکنند.
در این صورت ممکن هست که از طریق پشتیبانی اینستاگرام اخطارهایی را دریافت کنید.
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید