
زمانبندی برنامه ریزی پست اینستاگرام، به شدت مورد اهمیت قرار گرفته است. زیرا کاربران به خاطر حضورهای برنامهریزیشده در اینستاگرام، نمیتوانند تمام پستها را مشاهده کنند.
پس شما باید زمانهایی پست بگذارید، که آنها در همان زمان در اینستاگرام حضور آنلاین داشته باشند. امروز قصد داریم در مورد اهمیت برنامه ریزی پست اینستاگرام و نحوه انجام این کار و یکسری مسائل بسیار مهم پیرامون این مبحث، صحبت کنیم.
در میان ضربالاجلها و الگوریتمهای اینستاگرام، یک چیز وجود دارد که بازاریابان اغلب برای رسیدن به آن تلاش میکنند.
نه خلاقیت است و نه فالوور واقعی بیشتر. آن کار (برنامه ریزی) ثابت است و کارها را بهموقع انجام میدهد.
بازاریابان اغلب برای ایجاد تعادل، در محتوای باکیفیت و تولید مداوم محتوای باکیفیت، تلاش میکنند.
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه زمانی است؟
هیچ فرمول یکسانی برای همه برندها وجود ندارد و بر اساس عوامل متعددی مانند صنعت، مخاطبان هدف و هدف برند متفاوت است.
با این حال، بهطور کلی، بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام، بین ساعت 6 صبح تا 11 شب در روزهای سه شنبه و چهارشنبه و روزهای قبل تعطیلات است.
چرا باید برای پستهای اینستاگرام خود برنامه ریزی کنید؟
برنامه ریزی پست اینستاگرام در زمان صرفهجویی میکند و به شما کمک میکند در پست ثابت بمانید، که همچنین به شما امکان میدهد مخاطبان خود را افزایش دهید و تعامل بیشتری ایجاد کنید.
یک شخص باید از چه زمانی قبل برای پستهای اینستاگرام برنامه ریزی کند؟
بیشازحد برنامه ریزی پست اینستاگرام از قبل میتواند برای برندها فاجعه باشد.
ایده خوبی است که پستها را نهایتاً بهصورت ماهانه یا دو ماهانه برنامه ریزی کنید، تا محتوای شما مرتبط و تازه باشد.
برنامه ریزی اینستاگرام، اغلب بهعنوان یک عامل تعیینکننده موفقیت یا شکست پروژه در نظر گرفته میشود. این موضوع میتواند برند شما را بسازد یا نابود کند.
بهطور مداوم، ابزارهای زیادی ظاهر شدهاند که میتوانند مشکلات فوق را در مورد برنامه ریزی پست اینستاگرام حل کنند.
یکی از این ابزارها، ابزارهای برنامه ریزی زمانبندی اینستاگرام هستند.
برای مدت طولانی، اینستاگرام اجازه دخالت ابزارهای دیگر را نمیداد، به این معنی که بدون انجام دستی نمیتوانید در اینستاگرام پست بگذارید.
خوشبختانه، اینستاگرام در سال 2018 با اجازه دادن به مشاغل برای برنامه ریزی پستهای خود از قبل با استفاده از یکپارچهسازی API، آن را تغییر داد.
در این مطلب، قصد داریم در مورد بهترین زمانبندی پست اینستاگرام، مزایای آنها، بهترین روشهای استفاده از آنها و برخی از اشتباهات رایجی که میتوانید برای برنامهریزی پستهای اینستاگرام خود از آنها اجتناب کنید، بحث خواهیم کرد.
برنامه ریزی پست اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه و بیش از 25 میلیون پروفایل تجاری، فعالترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای ایجاد حضور تجاری شما است.
محبوبیت این پلتفرم، این فرصت را برای شما فراهم میکند تا با میلیونها مخاطب هدف از یک پلت فرم تعامل کنید. با این حال، جذب و افزایش فالوور واقعی، آنقدرها هم که به نظر میرسد آسان نیست.
شما باید در حالی که با هزاران رقیب خود رقابت میکنید، استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را داشته باشید، تا توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید.
آشنایی با خلاقیت، تعامل، پیامرسانی مداوم و آپلود بهموقع پستها، برای شما بهعنوان یک بازاریاب رسانههای اجتماعی باید از چیزهای زیادی اطلاعات داشته باشید.
مدیریت بازاریابی اینستاگرام اغلب طاقتفرسا است، اما پیشرفتهای تکنولوژیکی اخیر ثابت کرده است که برای بازاریابان یک مزیت است.
برنامه ریزی پست اینستاگرام یک نمونه عالی از کارهای دیجیتال مارکتینگ
همانطور که از نام آن پیداست، زمانبندی اینستاگرام که با نام برنامهریزی پست اینستاگرام نیز شناخته میشود، طرحی است که به شما کمک میکند پستهای اینستاگرام خود را از قبل برنامهریزی کنید.
همچنین استفاده از ابزارهای شبکه اجتماعی، عملکردهای ثانویه مانند اتوماسیون، پیشنهادات هشتگ، گزینههای ویرایش داخلی و تجزیهوتحلیل را انجام میدهد.
چرا برای پستهای اینستاگرام برنامه ریزی میکنیم؟
برنامه ریزی پستهای اینستاگرام از قبل، دارای مزایای زیادی است. زمان یک کالای گرانبها است و هر صاحب کسبوکاری قصد دارد آن را پسانداز کند. برنامه زمانبندی اینستاگرام دقیقاً در این مورد کمک میکند.
مزایای خاص برنامه ریزی پست اینستاگرام و پستها عبارتاند از:
1. به صرفهجویی در زمان و تلاش کمک میکند
پیش زمانبندی به شما کمک میکند، هر روز در وقت خود برای ارسال پست در اینستاگرام صرفهجویی کنید.
با زمانبندیها، فقط باید گرافیکها و محتوا را برای کل بازه زمانی که میخواهید از قبل برنامهریزی کنید (هفتهها، ماهها یا حتی یک سه ماهه کامل) تنظیم میکنید و همه اینها را کلاً در چند دقیقه انجام میدهید.
از زمان صرفهجویی شده میتوان برای تغییر محتوا و جذابیت بیشتر آن استفاده کرد.
همچنین میتوانید استراتژی اینستاگرام خود را اصلاح کنید، به هدایا فکر کنید، یا محتوای بیشتری به تقویم محتوای خود اضافه کنید.
2. به ایجاد محتوای بهتر کمک میکند
زمانبندی پستها از قبل، به این معنی است که باید یک جمع کننده ایجاد کنید. در این صورت ایجاد پست در مقادیر زیاد به معنای عدم کیفیت آنها نیست.
برعکس، وقتی محتوا را بهصورت انبوه یا یکجا ایجاد میکنید، به استفاده از مزیت تداوم، برای ایجاد محتوای بهتری که با پیام کلی برند شما همسو باشد کمک میکند.
کیفیت پست اینستاگرام شما، تفاوت بین بهدست آوردن یا از دست دادن تعامل را نشان میدهد.
بنابراین، بهنوعی، استفاده از برنامهریزی اینستاگرام، به شما کمک میکند تا شتاب تولید محتوای باکیفیت را بهدست آورید و همچنین در زمان برای آن صرفهجویی کنید.
3. بهبود طراحی و نحوه چینش پستهای اینستاگرام
به شما کمک میکند تا ظاهر فید را از قبل تجسم و طراحی کنید، که میتوانید آن را بهبود بخشیده و برای آینده بهتر برنامه ریزی کنید.
برنامه ریزی و طراحی پستهای خود از قبل، پیشنیاز برنامه ریزی پست اینستاگرام است.
بنابراین، زمانبندی به شما کمک میکند زمانی که پستهای شما واقعاً بالا میرود، میتوانید پیشبینی کنید که فید شما چگونه به نظر برسد.
میتوانید مجموعهای از پستها را در زمانبندی محتوا پیشنمایش کنید و در مورد تغییرات احتمالی که بهطور مناسبتر تصویر بهتری را ارائه میکند، فکر کنید.
در نهایت، این چیزی است که اهمیت دارد. زمانبندی همیشه بهتر است، زیرا فضای زیادی برای اصلاحات فراهم میکند و بهترین محتوای ممکن را ارائه میدهد.
راههای برنامه ریزی پست اینستاگرام
همانطور که در بالا ذکر شد، دو روش برای برنامه ریزی پستهای اینستاگرام وجود دارد.
استودیوی خالق فیس بوک
Facebook Creator Studio محدود به حسابهای تجاری است و دارای قابلیتهای زیادی است.
همهچیز در کنترل پنل Creator اتفاق میافتد. از ویرایش و برش عکسهایتان گرفته تا کپشن با هشتگهای مناسب - استودیوی Facebook Creator ابزاری همهجانبه برای صاحبان مشاغل است.
میتوانید پستهای اینستاگرام خود را با استفاده از این ابزار تا شش ماه قبل برنامهریزی کنید.
با این حال، دارای معایبی است. برخی از معایب استفاده از این سرویس فیسبوک این است که برای حسابهای اینستاگرام معمولی در دسترس نیست و فقط محدود به اینفلوئنسرها و برندهایی است که به یک صفحه فیسبوک لینک شدهاند.
همچنین نمیتوانید از این سرویس برای استوریهای اینستاگرام استفاده کنید که به دلیل رواج این ویژگی در حوزه بازاریابی اینستاگرام، یک نقطهضعف بزرگ است.
چگونه پستهای اینستاگرام را از Creator Studio زمانبندی کنیم؟
- به آن وارد شوید و به اینستاگرام بروید
- روی دکمه ایجاد پست کلیک کنید و سپس از بین پست اینستاگرام و IGTV یک گزینه را انتخاب کنید.
- سپس میتوانید عنوان و هشتگ را اضافه کنید، حسابهای دیگر را تگ کنید و عکس خود را ویرایش کنید.
- پس از اتمام، میتوانید پست خود را فوراً ارسال کنید، یا با انتخاب تاریخ و زمان آن را برای زمان دیگری برنامه ریزی کنید.
سایتهای ارائهدهنده خدمات شبکه اجتماعی
با توجه به کمبودهایی که استودیو سازندگان فیسبوک با آن مواجه است، ابزارهای خارج از اینستاگرام و فیسبوک در فضای بازاریابی، اهمیت فزایندهای پیدا میکنند.
بهترین راهحلهای زمانبندی اینستاگرام، مانند راهحلهای ارائهشده توسط SocialPilot، دارای ویژگیهایی هستند که به شما کمک میکنند فرآیندهای مربوط به زمانبندی و مدیریت محتوای عظیم را در عرض چند دقیقه سریعتر پیگیری کنید.
بهترین فرآیند برای زمانبندی پست و برنامهریزی اینستاگرام
اکنون که اصول اولیه را توضیح دادیم، زمان آن فرا رسیده است که در مورد چگونگی به حداکثر رساندن پتانسیل خود با برنامهریزی پست اینستاگرام عمیقتر بپردازیم.
اگر در این زمینه تازهکار هستید، روند زیر را برای بهترین نتیجه دنبال کنید.
یک تقویم محتوا ایجاد کنید
زمانبندی پستها بهطور تصادفی با یک ابزار مرتبط نیست. مگر اینکه تقویم محتوایی داشته باشید.
یک تقویم محتوا میتواند یک صفحه گسترده، سند Word یا فرمت دیگری باشد که حاوی جزئیاتی مانند تاریخ، روز، ساعت، محتوا، کپشن ها و هشتگ های مربوط به یک پست خاص باشد.
این مجموعهای سازمانیافته از ایدهها برای پروفایل اینستاگرام شما است و زمانبندی را آسانتر میکند.
علاوه بر این، یک تقویم محتوا به شما کمک میکند تا فید خود را از قبل تجسم کنید و برای ایجاد تغییرات، در زمان خودتان صرفهجویی کنید.
تصور کنید محتوای یک هفته از قبل آماده شده باشد. سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را برنامهریزی کنید، و کار را برای هفته تمام میکنید. این قدرت داشتن تقویم است.
محتوای انبوه را در یک برداشت سازماندهی کنید
آیا ترجیح میدهید 30 تا 40 دقیقه در روز را صرف مدیریت محتوای اینستاگرام کنید یا 2 تا 3 ساعت در یک روز را صرف فکر کردن به محتوا در تمام هفته کنید؟
مطمئناً همه دوست داریم که در زمان خودمان در شبانهروز بهترین استفاده را ببریم. فرقی نمیکند شما یک برند باشید یا یک تأثیرگذار.
همیشه ایده خوبی است که «روزهای عکاسی» یا «روزهای فکر کردن» خود را در جایی برنامه ریزی کنید که در یک دوره معین، دستهای از محتوای اینستاگرام ایجاد کنید.
این به شما کمک میکند در تلاش روزانه صرفهجویی کنید و به شما امکان میدهد محتوای باکیفیت بالا ایجاد کنید.
پس از آماده شدن محتوا، میتوانید پستهای خود را با ابزار و نرمافزارهای آنلاین و آفلاین، در عرض چند دقیقه بهصورت انبوه آپلود یا زمانبندی کنید.
پیروی از این استراتژی به شما زمان بیشتری برای بهبود محتوای خود و انتشار بهترین نسخه آن در فید خود میدهد.
بهترین زمان برای ارسال پست را پیدا کنید
اینستاگرام یک پلت فرم بسیار رقابتی برای بهدست آوردن تعامل بیشتر و افزایش فعالیت در حساب خود است، شما باید مشتریان هدف خود را بهطور کامل مطالعه کنید.
شما میتوانید این کار را با تجزیهوتحلیل بهترین زمان برای ارسال پست انجام دهید. اما شما چگونه این را انجام میدهید؟
بهترین زمان برای ارسال پست برای هر صنعت
برای یافتن بهترین زمان برای ارسال پست در پلتفرم، روشهای زیر را در نظر بگیرید:
تست A/B: سعی کنید در زمانهای مختلف روز پست بگذارید و ببینید چه زمانی بیشترین تعامل را دریافت میکنید.
گزینه دیگر این است که آمار اینستاگرام خود را ببینید. Instagram Insights یک ابزار تجزیهوتحلیل عالی است که به شما امکان میدهد برنامهریزی بهتری داشته باشید.
Insights تصویر کاملی از جمعیتشناسی مخاطبانتان را، به شیوهای بصری جذاب به شما نشان میدهد.
آخرین روش، برنامههای زمانبندی اینستاگرام، ابزاری مانند SocialPilot است. این ابزار اطلاعات دقیقی را در مورد بهترین عملکرد ماهها، روزها و ساعتها در اختیار شما قرار میدهد که به شما کمک میکند استراتژی اینستاگرام خود را تقسیمبندی کنید.
تصمیم بگیرید که میخواهید فید اینستاگرام شما چگونه به نظر برسد
وقت آن است که همهچیز را کنار هم بگذارید و برنامهریزی کنید که میخواهید فید شما چگونه ظاهر شود.
اینستاگرام یک پلتفرم بصری است و اولین برداشت اغلب آخرین برداشت برای کاربران است. مردم عمدتاً با نگاه کردن به نمایه شما تصمیمات تعامل را میگیرند، بنابراین برنامه ریزی از قبل برای آنها ضروری است.
برنامههای برنامه ریزی پست اینستاگرام دارای نمودارهای بصری هستند، که به شما کمک میکند مخاطبان هدف را به بهترین شکل ممکن درک کنید.
سپس، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پستهای خود را روی این ابزارها قرار دهید، آنها را مرتب کنید و تغییرات را ذخیره کنید.
استفاده مؤثر از این ویژگی به شما کمک میکند تا یک فید روان و یکنواخت ایجاد کنید که در نهایت باعث جذب فالوورهای بیشتری میشود. اما، البته، درک خوب از طراحی در این زمینه کمک خواهد کرد.
کپشن عالی و استفاده از هشتگ
پس از انتخاب تاریخ و زمان خاص پست، نوبت به افزودن کپشن و هشتگ میرسد. کپشن نویسی و جستجوی هشتگ یکی از زمان برترین و چالش برانگیزترین جنبههای بازاریابی اینستاگرام است. با این حال، کپشن ها و هشتگها به شما کمک میکنند تا دید و تعامل را افزایش دهید.
زمانبندی ارسال پستهای اینستاگرام از قبل به شما کمک میکند، کپشن قانعکنندهای را همراه با فراخوان برای اقدام بنویسید. میتوانید وقت بگذارید و کپشنهای خود را کاملاً بدون عجله مرتب کنید.
برخی از ابزارهای برنامه ریزی پست اینستاگرام نیز ویژگی پیشنهادات هشتگ را در اختیار شما قرار میدهند، که به شما کمک میکند هشتگهای مرتبط و خاص را در عرض چند ثانیه پیدا کنید.
همچنین میتوانید مجموعهای از هشتگها را بر اساس دستههای پرکاربرد ایجاد کنید تا در پستها و کمپینهای آینده به شما کمک کند.
برای پستهای اینستاگرام خود برنامه ریزی کنید
پس از رعایت موارد فوق، وقت آن است که پستهای خود را با استفاده از برنامه زمان بندی اینستاگرام برنامه ریزی کنید.
مجدداً، تقویم محتوای شما به انجام مؤثر این کار کمک میکند. کافی است به تقویم خود برگردید و تاریخ و ساعتی را که میخواهید یک پست خاص در نمایه شما نمایش داده شود انتخاب کنید و مطمئن شوید که پست بهموقع منتشر شده است.
ردیابی، ویرایش و تکرار نتایج
استفاده از تجزیهوتحلیل ایسنتاگرام، یکی از کمارزشترین جنبههای بازاریابی اینستاگرام، نظارت بر عملکرد است.
شغل یک بازاریاب رسانههای اجتماعی به پست کردن ختم نمیشود. به نوعی از تازه شروع میشود، زیرا میزان پیشرفت آنها با موفقیت پستهایشان تعیین میشود.
ردیابی تبدیلها و یافتن شکاف در عملکرد پستها، بهاندازه ارسال مداوم ضروری است.
گزارش قانعکننده در مورد نحوه عملکرد حساب رسانههای اجتماعی کسبوکار شما، تیم شما را در مسیر درست نگه میدارد و به آنها کمک میکند تا برای آینده بهتر برنامه ریزی کنند.
اشتباهاتی که هنگام برنامه ریزی پستهای اینستاگرام باید از آنها اجتناب کرد
ابزارهای زمانبندی اینستاگرام میتوانند بهعنوان یک کاتالیزور برای کسبوکارها برای بهبود کارایی بازاریابی عمل کنند، اما در فرآیند به حداکثر رساندن استفاده از آنها نیز بهراحتی میتوان از آن استفاده کرد.
در اینجا برخی از اشتباهات وجود دارد که میتوانید قبل و بعد از برنامه ریزی پستهای اینستاگرام خود، با استفاده از زمان بندی از آنها اجتناب کنید:
برنامهریزی بیش از حد پستها برای آینده
برنامه ریزی پستها از چند ماه قبل میتواند ایدهای وسوسهانگیز به نظر برسد. حقیقت این است که شما نباید این کار را انجام دهید.
پیشبینی اینکه چه اتفاقی ممکن است در آینده بیفتد غیرممکن است، بنابراین برنامهریزی بیشازحد از قبل میتواند منجر به فاجعههای برند سازی شود.
از این گذشته، هیچکس نمیخواهد ببیند که برند شما در طول یک رویداد و ترند، پستهای معمولی پخش کند.
بازاریابی لحظهای چیزی است که بهطور مداوم در فضای رسانههای اجتماعی به شما امتیاز میدهد.
بنابراین، لازم است بین پستهای زمانبندی شده و طرحهای منتشرشده بهصورت دستی تعادل برقرار شود.
با مخاطبان خود تعامل داشته باشید
اگر پستهای خود را برنامهریزی میکنید، این را بدانید که فقط هنگام انتشار پست نباید آنلاین باشید. باید همیشه آنلاین باشید.
این ممکن است باعث شود که شما تعامل با مخاطبان خود را فراموش کنید. این میتواند منجر به کاهش نرخ تعامل و عدم حفظ مخاطب شود.
تعامل با مخاطبان و پرورش جامعه شما، یک جنبه ضروری برای افزایش نفوذ شما در رسانههای اجتماعی است.
بنابراین، همیشه باید برای پاسخ دادن به نظرات و به اشتراکگذاری مجدد محتوای مخاطبان خود وقت بگذارید تا دیده شدن و تعامل برند را افزایش دهید.
پست خیلی زیاد یا خیلی کم
هنگامیکه ابزارهای برنامه ریزی پست اینستاگرام را در اختیار دارید، میتواند باعث شود تعداد پستهای زیادی برای یک روز و برای روز دیگر بسیارکم برنامهریزی کنید.
ضروری است که در برنامه انتشار خود تعادل ایجاد کنید، تا مخاطبان شما دائماً درگیر باشند.
ارسال بسیار کم بر روی دید شما تأثیر منفی میگذارد، در حالی که ارسال بیشازحد میتواند مخاطب هدف شما را آزار دهد.
از این رو استفاده از ابزار برنامه ریزی پست اینستاگرام خوب هست، اما در شرایطی که تعادل بهینه را در فعالیتهای پست خود ایجاد میکنید عالی است.
از هماکنون برنامهریزی را شروع کنید!
برنامه ریزی یک پستترند اینستاگرام در میان حجم کاری زیاد و نیازهای روزافزون برای تهیه محتوای خارج از برنامه، برای بازاریابان یک امتیاز است.
بسیاری از ابزارهای زمانبندی اینستاگرام رایگان، در بازار وجود دارد که برای درج ویژگیهای بیشتر، مبالغی را دریافت میکنند.
بنابراین، بسیار مهم است که ابتدا نیازهای خود را درک کنید و سپس ابزاری را انتخاب کنید که ویژگیهای برنامه ریزی پیشرفته اینستاگرام را ارائه میدهد و ارزش پول را ارائه میدهد.
در برنامهریزی اینستاگرام به دنبال چه چیزی باشم؟
اگر میخواهید ابزار جدیدی را صرفاً برای زمانبندی پستهای اینستاگرام امتحان کنید، احتمالاً بودجهای برای آن در نظر نخواهید گرفت. زیرا فقط در حال آزمایش نحوه عملکرد این ابزار برای خود هستید.
بنابراین، برای شما مفید خواهد بود که به دنبال برنامههای زمانبندیهای رایگان اینستاگرام، با رابط کاربری آسان باشید تا بتوانید پستها را بدون هیچ هزینهای زمانبندی کنید.
با این حال، به یاد داشته باشید که پس از انتشار پست شما در صفحه، پستها را بررسی کنید و به نظرات و بازخوردها پاسخ دهید.
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید