
رسانههای اجتماعی همیشه در حال تغییر، آپدیت و افزودن راههای جدیدی برای ایجاد و اشتراکگذاری محتوا هستند.
آخرین چیزی که هرکسی که در اینستاگرام باید درباره آن بداند، ریلز (Reels) اینستاگرام است.
درحالیکه پلتفرم اینستاگرام در حال حاضر فید معمولی خود، استوری های اینستاگرام و IGTV را ارائه میدهد، اکنون جنبه دیگری از برنامه خود را معرفی کرده است.
برای اینکه بدانید، ریلز اینستاگرام چیست و چگونه برند شما میتواند از این ویژگی جدید استفاده کند، راهنمای جامعی را گردآوری کردهایم.
ریلز Reels اینستاگرام چیست؟
بهطور خلاصه، Reels، تلاش اینستاگرام برای ارسال ویدیوهای زمانی کوتاه در پلتفرم خود است، شبیه به آنهایی که به شهرت تیکتاک کمک کرد.
مشابه سایر ویژگیهای محتوای اخیری که اینستاگرام اضافه کرده است، ریلز راه دیگری برای ارسال محتوایی ارائه میکند که جای آن در فید پستهای شما خالی هست.
برخلاف ویدیوهای IGTV که طولانیتر هستند، ریلز کوتاهتر و جذاب هست، شبیه به برنامه تیکتاک.
شما میتوانید از آن برای ارسال ویدیوهای کوتاه در هرزمانی که نیاز داشتید استفاده کنید.
تفاوت مهم آن با استوری این هست که، ریلز میتواند در اکسپلورر اینستاگرام ظاهر شود.
شبیه همان کاری که ویدیوهای کوتاه در تیکتاک انجام میدهند و هیچوقت پاک نمیشوند.
بهجای نمایش محتوای از پیش برنامهریزیشده مانند یک آموزش کامل یا ویدیوی آموزشی، قرار است آنها ویدیوهایی با اندازه کوچکتر باشند که به بینندگان اجازه میدهند بهسرعت پیمایش کنند و محتوای جدید را پیدا کنند.
Reels را میتوان به فید کاربر اضافه کرد، اما اینستاگرام اکنون این برنامه را نیز بهروزرسانی کرده است تا یک برگه جدا در نمایههای کاربر و در نوار ناوبری پایین برای دسترسی به ریلز اضافه کند.
بدین صورت که اگر خواستید یک ریلز اضافه کنید ف میتوانید در، درزمانی که قصد انتشار یک استوری را دارید، با فشرده دکمه دوربین در حالت استوری، Reels را در کنار Story مشاهده کنید.
نحوه دسترسی به ریلز اینستاگرام
به دنبال این هستید که ببینید برندها، اینفلوئنسرها و سایر کاربران با این ویژگی جدید چه میکنند؟
اینستاگرام ناوبری خود را تغییر داده است و اعلانها را به گوشه سمت راست بالای پیامهای مستقیم شما منتقل میکند تا فضایی برای دسترسی به ریل، جدا از بقیه محتوای فید شما اضافه کند.
برای مشاهده ریلهای اخیر و محبوب، بهسادگی روی نماد Reels که همانند یک لیست فیلم است، کلیک کنید.
نکته مهم در مورد این آپدیت اینستاگرام اینجاست که میتوانید، ریلز را از حسابهای مختلف ببینید.
نه فقط از حسابهایی که آنها را دنبال میکنید. این گزینه میتواند یک تغییر بسیار مهم برای اینستاگرام باشد.
چگونه یک Reels اینستاگرام بسازیم
اگر علاقهمند هستید که ریلز نام تجاری خود را آزمایش کنید، ما یک آموزش سریع در مورد نحوه ساخت این ویدیوهای کوتاه و جذاب گردآوری کردهایم تا بتوانید شروع کنید.
برای شروع، روی علامت مثبت در سمت راست بالای برنامه اینستاگرام کلیک کنید.
اکنون این اولین قدم برای ایجاد هر چیزی در اینستاگرام است، خواه یک پست جدید، داستان، ریلز یا لایو.
در اینجا، به نوع محتوایی که قصد ایجاد آن را دارید، پیمایش خواهید کرد. هدف ما در اینجا بخش Reels هست.
اگر قبلاً ویدیویی را ضبط و ویرایش کردهاید، میتوانید با کلیک بر روی کادر، در گوشه سمت چپ پایین و دسترسی به رول دوربین خود، آن را آپلود کنید.
در غیر این صورت، میتوانید از دکمه ضبط برای شروع فیلمبرداری مستقیم در برنامه استفاده کنید.
قبل از ضبط، انتخاب کنید که آیا قصد دارید یک ریل، 15 ثانیهای یا 30 ثانیهای ایجاد کنید یا خیر.
این باعث میشود زمانی که میتوانید صرف ضبط ویدیوی خود کنید، محدود شود.
میتوانید قبل از شروع دوباره، ضبط را متوقف کنید تا زوایای دوربین را تغییر دهید، و سپس سوژه دیگری را ضبط کنید یا هر تغییر دیگری برای کمک به ایده خاصی که مدنظر شما هست.
یک قابلیت بسیار جذاب که استوری اینستاگرام ندارد این هست که میتوانید، قبل از رفتن به ریلز بعدی، هر قسمت از ریلز قبلی خود را حذف، برش و یا دوباره ضبط کنید.
همچنین به شما این امکان را میدهد که سرعت ضبط آن را افزایش داده یا کند کنید، تا جلوه بیشتری برای محتوای ویدیوی خود داشته باشید
و همچنین قبل از شروع ضبط یک شمارش معکوس تنظیم کنید تا بتوانید بهراحتی هنگام ایجاد Reels جداگانه در جای خود قرار بگیرید.
پس از اتمام کار، موسیقی را به پسزمینه اضافه کنید و افکتهایی را که نیاز دارید را اضافه کنید، و سپس برای پیشنمایش ریلز خود، روی فلش رو به جلو، ضربه بزنید و مطمئن شوید که کامل به نظر میرسد.
درنهایت، وقت آن است که عنوان را اضافه کنید و قبل از پست کردن ویدیوی خود، تصمیم بگیرید که قصد دارید کجا آن را به اشتراک بگذارید.
با توجه به این مزیتهایی که در مورد این آپدیت گفتیم، این آپدیت اینستاگرام، یک آپدیت بسیار جذاب برای کسبوکارها هست.
نحوه استفاده از ریلز (Reels) اینستاگرام برای تجارت
شاید به دلیل تازه بودن این آپدیت، خیلی از کسبوکارها ایدههای جدیدی را نتوانند انتخاب کنند.
اما بهمرور و با دیدن و دنبال کردن ایدههای برندها و افراد معروف دیگر در اینستاگرام، میتوانیم ایدههای بیشتری را برای خودمان بکار بگیریم.
اما در حال حاضر هم یکسری از استراتژیهای بسیار مناسب وجود دارد، که در هر زمانی میتواند نتیجه بسیار خوبی بدهد.
راههای سرگرمکننده و جذاب مختلفی برای ایجاد این نوع محتوای ویدیویی وجود دارد.
ما در زیر 7 ایده برای شروع شما داریم.
زمانی که استوری اینستاگرام برای اولین بار در سال 2016 راهاندازی شد، کلون اسنپ چت وجود داشت.
اما استوری بهسرعت از اسنپ چت پیشی گرفت و به کانالی مؤثر برای برندها برای ایجاد مخاطب تبدیل شد.
اما در حال حاضر ریلز میتواند یک انتخاب بسیار مناسب برای کسبوکارها برای حضور در بخش home افرادی که فالوور آنها نیستند، باشد.
با در نظر گرفتن این موضوع، برندها باید از فرصت استفاده کنند و مخاطبان جدیدی را با Reels درگیر کنند.
افرادی که محتوای سریع و آسان برای دیدن را ترجیح میدهند. ریلها همچنین یک پلت فرم عالی برای همکاری با استعدادهای خلاق هستند.
مهمترین مزیت آن: ریلهای موفق احتمالاً بتوانند در صفحه اکسپلور نمایش داده میشوند.
مکانی که بیش از 50٪ از حسابهای اینستاگرام هر ماه از آن برای چیزهایی که دوست دارند، استفاده میکنند.
اگر بتوانید یک ویدیوی ریلز جذاب و قابل اشتراکگذاری را منتشر کنید، فرصت عالی برای نمایش نام تجاری خود به دنبال کنندگان جدید دارید.
1. محتوای سرگرمکننده برای مخاطبان خود ایجاد کنید
گاهی اوقات محتوای رسانههای اجتماعی که ایجاد میکنید نیازی به هدف فروش یا تبدیل ندارد.
ریلز اینستاگرام به شما فرصتی عالی برای ایجاد و به اشتراکگذاری محتوا میدهد، تا مخاطبان از آن لذت ببرند و به شما در ایجاد روابط و ارتباط با فالوورها کمک میکند.
این مثال را از برند لگو بگیرید. آنها ویدیویی از شخصی ساختند که در حال بازی با لگوهایی با رنگهای مختلف، به شیوهای رضایتبخش است.
محتوای بصری جذابی مانند این، راه عالی برای جذب مخاطب است.
محصول، تیم یا خدمات خود را به شکل واقعی به نمایش بگذارید و محتوای منحصربهفرد را با موسیقی پسزمینه هیجانانگیز ایجاد کنید.
تمام هدف ریلز (Reels) این است که محتوای کمحجمی ایجاد کنید که مخاطبان شما را علاقهمند کند، و آنها را وادار کند محتوای عالی بیشتری را دنبال کنند و بیشتر و بیشتر درباره برند شما و آنچه میفروشید، آشنایی پیدا کنند.
2. تجربیات و دروس را به اشتراک بگذارید
Reels اینستاگرام مکان مناسبی برای ایجاد آموزشهای کوتاه و ساده است، که میتوانید ویژگیهای محصول و یا نحوه کار با خدمات خود را انجام دهید.
بهطور مثال؛ با توجه به محبوبیت فزاینده سرگرمیهای جدید در خانه در این سالها بابت کرونا، ایجاد مجموعهای که به بینندگان یاد میدهد چگونه با هم ارتباط برقرار کنند، یک استراتژی عالی هست.
فهرستی از آموزشهای مفیدی که مخاطبان شما میتوانند از آنها بهره ببرند و مرتبط با برند، محصول یا خدمات شما هستند، گزینه بسیار خوبی هست.
اگر شما میخواهید که استراتژی ریلز اینستاگرام شما از چندین نوع ویدیو تشکیلشده باشد، اشتراکگذاری آموزشها در هرچند ریلز یک راه عالی برای ایجاد آموزش در چند گام ساده است.
3. فیلمهای پشتصحنه
یکی دیگر از راههای جذب مخاطبان در Reels اینستاگرام، نمایش یک ویدیو از پشتصحنه است.
بگذارید چند ایده به مشاء بدهیم؛ کارمندان را معرفی کنید، محصولات جدیدی را که هنوز راهاندازی نشدهاند به نمایش بگذارید، نحوه ایجاد چیزهایی را که میفروشید به اشتراک بگذارید.
این یک تاکتیک عالی برای کارآفرینان، کسبوکارهای کوچک و برندهای بزرگ است.
زیرا همه دوست دارند پشتصحنه شغل شما را ببینند، که چگونه یک کسبوکار اداره میشود یا محصولات چگونه ساخته میشوند.
محتوای پشتصحنه به فالوورهای اینستاگرام شما کمک میکند تا بفهمند شما چه کسی هستید. این موضوع باعث میشود که اعتماد آنها را جلب کنید و روابط را ایجاد میکند.
برخی از ایدههای پشتصحنه را برای شما معرفی میکنیم:
- نحوه انتخاب مواد برای محصول خود را به اشتراک بگذارید.
- در فرآیند ساخت محصول شرکت کنید.
- زندگی روزمره تیم خود را به اشتراک بگذارید.
- داستان برند خود را به اشتراک بگذارید.
- اینکه چگونه به ایده کسبوکار خود رسیدهاید و چه مراحل سختی را برای تولید محصول، پشت سر گذاشتهاید.
4. نمایش محصولات
درحالیکه ما گفتیم که همه ویدیوهای اینستاگرام نباید روی فروش متمرکز شوند، اما این بدان معنا نیست که نباید هرازگاهی درباره محصولات خود حرف بزنید!
ویدیوهایی بگیرید که محصولات جدید را نشان میدهد. نشان دهید که کاربران چگونه میتوانند از محصولات شما استفاده کنند و باعث میشود مخاطبان شما واقعاً بخواهند به آنجا بروند و خرید کنند.
از ریلز (Reels) اینستاگرام برای نشان دادن مزیت رقابتی محصولات خود استفاده کنید تا بینندگان از داشتن محصول یا خدمات شما در زندگی خود هیجانزده شوند و بر روی لینک وبسایت شما کلیک کنند و مشتاقانه منتظر کسب اطلاعات بیشتر و خرید باشند.
5. ویدیوهای تیکتاک را تغییر کاربری دهید
آیا برند شما قبلاً در تیکتاک حضور داشته است؟ یا برای تیکتاک و ریلز اینستاگرام محتوا ایجاد میکنید؟ از ویدیوهای خود در تیکتاک دوباره استفاده کنید.
این بهترین راه برای استفاده حداکثری از محتوای تیک تاک برای شبکه اینستاگرام است.
برای کسبوکارهای کوچک، با توجه به هزینه محدود و زمان کمی که دارند، ساخت و تولید زیاد پست در اینستاگرام، وجود ندارد.
بنابراین، اختصاص دادن مجدد ویدیوهای عمودی با اندازه کوچکتر، بهترین راه برای افزایش ارزش هر کدام از محتواهای شما است.
حتی اگر محتوای قبلی را از تیکتاک بیرون بیاورید، هیچ ایرادی ندارد که از آن در ویدیوی خود در اینستاگرام استفاده کنید.
البته این موضع را باید بدانید که اینستاگرام اگر متوجه لوگوی تیکتاک در ویدیوهای شما شود، احتمال حذف ویدیو خواهد بود.
6. فروش را ارتقا دهید
بسیاری از برندها در تیکتاک موفق بودهاند. زیرا جنبه انسانی برند خود را حفظ کردهاند و همیشه از کامل بودن و غیرواقعی بود ویدیو دست میکشند، این دقیقاً همان چیزی است که کاربران تیکتاک از این شبکه اجتماعی، میخواهند ببینند.
بنابراین، سعی کنید همان سطح اصالت را در ریلهای خود همانند کلیپهای ویدیویی تیک تاک حفظ کنید.
بهجای کیفیت ویدیوهای خود، روی سادگی ویدیو و حس سرگرمی، تمرکز کنید.
انجام این کار باعث تعامل بالا برای ویدیوهای ریلز شما میشود.
7. ارسال تبلیغات و تخفیفهای شگفتانگیز
با به اشتراکگذاری تبلیغات در Reels اینستاگرام، به مخاطبان خود اطلاع دهید که چه زمانی تخفیف و پیشنهاد ویژه ارائه میدهید.
درواقع، میتوانید با مرور فروش و پیشنهادات محصول خود به روشی غیررسمی و جذاب، از ریلز به خوبی استفاده کنید.
کاربران میتوانند Reels را در برگه Reels اختصاصی و در صفحه Explore پیدا کنند، به این معنی که کاربران اینستاگرامی که شما را دنبال نمیکنند محتوای شما را خواهند دید.
برای کمک به الگوریتم در درک موضوع محتوای شما و ارائه آن به مخاطبان مناسب، پیشنهاد میکنیم از هشتگ ها، متن به هر شکلی استفاده کنید.
علاوه بر این، میتوانید با اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تبلیغ محصول خود همکاری کنید.
8. محتوای آموزشی ایجاد کنید
درحالیکه میتوانید محتوای ویدیویی آموزشی طولانیمدت را در فیسبوک، یوتیوب یا IGTV به اشتراک بگذارید، Reels اینستاگرام مکانی عالی برای قرار دادن بخشهای آموزشی ۱۵ تا ۳۰ ثانیهای است، که مفهومی مرتبط با تجارت یا صنعت شما را برای مخاطبان توضیح میدهد.
ایجاد محتوای آموزشی یک راه عالی برای شروع با Reels است.
بهطور مثال: 5 روش مراقبت از پوست، راز درست کردن پنکیکهای خوشمزه در 10 دقیقه، یا 5 نکته برای طراحی دامن.
مانند چیزهای زیادی وجود دارد که میتوانید با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید که میتواند به آنها کمک کند مهارت جدیدی را بیاموزند.
میزان زمان بارگذاری ریلهای اینستاگرام چقدر هست؟
از آگوست 2021، همه کاربران اینستاگرام میتوانند ریلهایی با طول حداکثر 60 ثانیه ایجاد کنند.
اندازه ریلهای اینستاگرام
اگر در حال راه رفتن، در حال ساخت ریلز هستید و فیلمهای ویدیویی خود را با دوربین Reels ضبط میکنید، لازم نیست نگران اندازه فایل باشید.
بااینحال، اگر ریلهای شما شامل فیلمهای آپلود شده است، مطمئن شوید که فایلهای شما اندازه و ابعاد مناسبی دارند تا از ویدیوی نهایی نامناسب، جلوگیری کنید.
مانند استوری، Reels یک قالب برای موبایل است، که برای پوشش کامل یک صفحه عمودی کامل، طراحیشده است.
نسبت تصویر توصیهشده برای ریلها 16:9 و اندازه توصیهشده 1080 1920 x پیکسل است.
نحوه ردیابی و تجزیهوتحلیل ریلهای اینستاگرام
برای اینکه بفهمید آیا ریلهای شما به نتیجه میرسد و مخاطبان شما را درگیر میکند، باید عملکرد آنها را دنبال کنید.
اینستاگرام این کار را آسان میکند. حسابهای تجاری و سازندگان میتوانند به ریلها در Instagram Insights دسترسی داشته باشند.
معیارهای عملکرد برای ریلها عبارتاند از:
Accounts Reached. این معیار به شما میگوید که چند کاربر منحصربهفرد اینستاگرام، حداقل یک بار پروفایل شما را مشاهده کردهاند.
Plays. این تعداد دفعاتی است که ریلز اجرا شده است. ممکن است بیشتر از تعداد حسابهایی باشد که به آنها دسترسی دارند، زیرا برخی از کاربران ممکن است ویدیوی شما را بیش از یک بار تماشا کنند.
Likes. این معیار به شما میگوید که چند کاربر نمایه شما را پسندیدهاند.
Comments. تعداد نظرات در یک ریلز جداگانه.
Saves. تعداد دفعاتی که فایل ویدیویی، سیو شده است.
Shares. تعداد دفعاتی که کاربران اینستاگرام، ریلز شما را با استوری خود به اشتراک گذاشتند، یا آن را برای کاربر دیگری ارسال کردند.
در Insights، میتوانید عملکرد ریلهای جداگانه را بررسی کنید و همچنین ببینید که چگونه قالب به عملکرد کلی حساب شما کمک میکند.
البته هنوز ریلز برای تمام کاربران اینستاگرام فعال نشده است. اما اگر این ابزار در حساب اینستاگرام شما آمده است، میتوانید از آن به خوبی استفاده کنید.
نسرین ارایش میگه :