p راهنمای گام‌به‌گام نحوه ارسال ویدیو در اینستاگرام
راهنمای گام‌به‌گام نحوه ارسال ویدیو در اینستاگرام

راهنمای گام‌به‌گام نحوه ارسال ویدیو در اینستاگرام

اینستاگرام
شنبه - ۲۰ فروردین ۰۱

اینستاگرام با بیش از 200 میلیون حساب تجاری در پلتفرم و بیش از یک میلیارد کاربر، به یک پلتفرم عالی برای مشاغل تبدیل شده است.

از پست‌های عکس و ویدئو گرفته تا استوری، به شما امکان می‌دهد با روش‌های خلاقانه با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

آیا می‌دانستید؟

تخمین زده می‌شود که تبلیغات اینستاگرام پتانسیل دسترسی به بیش از 900 میلیون کاربر در این پلتفرم را دارد.

حالا با توجه به این حجم از بازدهی تبلیغات، آیا بهتر نیست در مورد نحوه تعامل با کابران بیشتر علم خودتان را افزایش دهید.

با این حال، اینستاگرام که در ابتدا یک پلتفرم به اشتراک‌گذاری عکس بود، بعد از گذشت چند سال از شروع کار خود اعلام کرد که دیگر تنها یک "اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس" نخواهد بود.

در حال حاضر اینستاگرام به یک اپلیکیشن اشتراک ویدیو تبدیل شده است

در توسعه اخیر، مدیران ارشد اینستاگرام ضمن اعلام برنامه‌های خود برای آینده، اعلام کردند که قصد دارد به پلتفرمی تبدیل شود که سرگرمی‌ها و ویدیوها را برای رقابت با غول‌های ویدیویی مانند یوتیوب، تبلیغ می‌کند.

با محبوبیت گسترده ویژگی‌های IGTV و Reels اینستاگرام، او اشاره کرد که آنها در حال حاضر روی چهار حوزه اصلی تمرکز دارند، که احساس می‌کنند موردتوجه کاربران قرار گرفته است: سازندگان، ویدیو، خرید و پیام‌رسانی.

به این معنی است که اگر فکر می‌کنید که ارسال تبلیغات تصویری محصولات و خدمات خود در این پلتفرم مناسب هست، باید برنامه‌های خود را بهبود بخشید.

یکی از بهترین کارها برای تعامل با مخاطب و جذب بازدیدهای بیشتر، تعامل بهتر و مشتریان بالقوه، شروع به پست کردن ویدیوها در فید خود کنید.

اگر شما یک کاربر جدید در اینستاگرام هستید، می‌توانید به این راهنما مراجعه کنید تا نحوه ارسال ویدیو در اینستاگرام را بیاموزید.

مزایای ارسال ویدیو در اینستاگرام به‌عنوان یک استراتژی تبلیغاتی

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا استفاده از ویدیوها یک تصمیم واقعاً عالی برای استراتژی برند سازی شما است:

    ویدیوهای اینستاگرام 4 برابر بزرگ‌تر از پست‌های تصویری در صفحه اکسپلور ظاهر می‌شوند که به شما کمک می‌کند توجه کاربران هدف خود را سریع‌تر و بهتر جلب کنید.
    ویدیوهای اینستاگرام با زیرنویس خودکار را می‌توان به 16 زبان ارسال کرد. از آنجایی که ممکن است کاربرانی وجود داشته باشند که تماشای ویدیوهای بدون صدا را ترجیح می‌دهند یا دارای اختلالات شنوایی هستند، شرح خودکار نه تنها به مخاطبان شما کمک می‌کند، بلکه به کسب‌وکار شما نیز کمک می‌کند. زیرا مردم ویدیوهای شما را قابل مشاهده‌تر می‌بینند و آنها را بیشتر تماشا می‌کنند.
    برندهای برتر هر سال 90 تا 100 درصد پست‌های فید اینستاگرام خود را با تبلیغات ویدیویی تشدید می‌کنند.
    تبلیغات استوری اینستاگرام به کسب‌وکارها و برندها کمک می‌کند تا آگاهی و تعامل با نام تجاری را بهبود بخشند، و از طریق خرید و نصب، تجارت را در بین کاربران هدایت کنند.
    با فرمت ویدیو می‌توانید محتوای خود را به‌صورت تعاملی به اشتراک بگذارید که با عکس امکان‌پذیر نیست. این به شما این امکان را می‌دهد که بیشترین بهره را از خلاقیت خود ببرید و مخاطبان خود را برای مدت طولانی‌تری درگیر کنید.

به عبارت ساده، ویژگی ویدیویی اینستاگرام، چیزی است که باید در استراتژی بازاریابی خود پیاده‌سازی کنید. در اینجا نحوه ارسال ویدیوها در پلتفرم آمده است:

نحوه ارسال ویدیو در اینستاگرام

ویدیو برای فید اینستاگرام

محبوب‌ترین نوع ویدیوها، ویدیوهایی هستند که می‌توانند توسط فالوورهای شما و همه بینندگان مشاهده شوند.

محتوای ویدیوهای تعبیه‌شده، باید به‌دقت برنامه‌ریزی شود تا برای همیشه در فید شما بماند. در اینجا مراحل ایجاد یک ویدیوی In-feed آمده است:

مرحله 1: در برنامه اینستاگرام، روی برچسب ضربه بزنید.

مرحله 2: روی Videos ضربه بزنید. مجموعه ویدیوی موجود شما را نمایش می‌دهد.

ارسال ویدیو در اینستاگرام

قسمت 3: ویدیویی را که می‌خواهید دانلود کنید انتخاب کنید.

مرحله 4: تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید یک ویدیوی کوتاه 60 ثانیه‌ای باشد یا یک ویدیوی IGTV. سپس Continue را فشار دهید.

ارسال ویدیو در اینستاگرام

مرحله 5: فیلترهای موردنیاز را انتخاب کرده و اعمال کنید.

ارسال ویدیو در اینستاگرام

مرحله 6: یک کپشن عالی اضافه کنید (همچنین می‌توانید هشتگ ها را اضافه کنید)، مکان (در صورت نیاز)، و تیم خود یا دیگران را در پست تگ کنید.

ارسال ویدیو در اینستاگرام

مرحله 7: روی نماد ضربه بزنید و ویدیو را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

نکته: همچنین می‌توانید یک ویدیو را در اینستاگرام از ابزارهای دیگری مانند فیس‌بوک یا توییتر به اشتراک بگذارید. روی دکمه اشتراک‌گذاری در اپلیکیشن مربوطه کلیک کنید و اینستاگرام را از گزینه انتخاب کنید.

از طریق استوری ها

استوری اینستاگرام یکی دیگر از فرمت‌های ویدیویی محبوب است. با بیش از 500 میلیون کاربر فعال که هر روز از استوری ها استفاده می‌کنند، و یک سوم از پربازدیدترین استوری های ارسال شده از حساب‌های تجاری، ارسال محتوای ویدیویی برای برند شما از طریق استوری، راهی عالی برای افزایش تعامل و دیده شدن شما است.

حتی اگر ویدیوهای استوری فقط 24 ساعت طول بکشد و بعد از آن ناپدید شود، می‌توانید یک سری ویدیو ایجاد کنید تا یک استوری سرگرم‌کننده مداوم برای بینندگان خود ایجاد کنید.

نکته: از ویژگی‌هایی مانند بومرنگ برای افزودن هیجان بیشتر به پست‌های استوری خود استفاده کنید. برای شروع، بومرنگ یک ویژگی است که مانند یک GIF متحرک کار می‌کند و اغلب به‌جای پخش در یک ریلز، مانند یک انیمیشن رو به جلو و عقب پخش می‌شود.

برای ارسال محتوای ویدیویی از طریق گزینه استوری اینستاگرام:

مرحله 1: روی استوری کلیک کنید. صفحه‌نمایش برای ضبط ویدیو آماده خواهد بود.

ارسال ویدیو در اینستاگرام از طریق استوری

برای انتخاب یک ویدیو از گالری رسانه گوشی، روی کادر کوچک در پایین سمت چپ ضربه بزنید.

مرحله 2: روی ویدیو در لیست گزینه‌ها ضربه بزنید و ویدیویی را که می‌خواهید دانلود کنید انتخاب کنید.

نکته: می‌توانید روی نماد کلیک کنید، تا هر ویدیوی ذخیره‌شده مشابهی را از رسانه‌های دیگر در گالری رسانه خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

مرحله 3: استیکر، گیف و فیلتر اضافه کنید تا ویدیوی خود را جذاب‌تر کنید.

از طریق IGTV

تلویزیون اینستاگرام یا IGTV برای اینستاگرام مانند یوتیوب برای گوگل است. نکته مثبت IGTV این است که به شما امکان می‌دهد ویدیوهای طولانی‌تری را در مقایسه با فرمت ویدیویی برای استوری ها و فید ارسال کنید.

IGTV به شما امکان می‌دهد ویدیوهایی با مدت‌زمان طولانی‌تر از آنچه که در فید مجاز است ایجاد کنید.

اکانت‌های معمولی اینستاگرام می‌توانند ویدیوهای حداکثر ۱۰ دقیقه را آپلود کنند. از طرف دیگر، کاربران تأییدشده می‌توانند ویدیوهایی با طول حداکثر 60 دقیقه ارسال کنند.

فرآیند ارسال ویدیوهای IGTV مشابه ارسال ویدیوها در یک فید است.

برای ارسال یک ویدیوی لایو:

مرحله 1: ابتدا باید برنامه اینستاگرام موجود در فروشگاه Play یا Apple App Store را دانلود کرده و یک کانال ایجاد کنید.

مرحله 2: پس از ایجاد کانال در برنامه اینستاگرام، روی نماد IGTV در بالای صفحه ضربه بزنید.

مرحله 3: برای باز کردن کتابخانه رسانه خود، روی برچسب ضربه بزنید و ویدیوی موردنظر را برای آپلود در IGTV انتخاب کنید.

مرحله 4: یک عکس روی جلد انتخاب کنید و یک عنوان به ویدیوی خود اضافه کنید. فریم موردنظر را از ویدیو یا تصویری از گالری رسانه خود انتخاب کنید.

ارسال ویدیو در اینستاگرام از طریق IGTV

از طریق ویدئوی زنده یا لایو

اینستاگرام به شما امکان می‌دهد ویدیوهای لایو اینستاگرام بسازید که تا یک ساعت دوام داشته باشند.

پس از پایان لایو، می‌توانید آن را تا 24 ساعت مجدداً پخش کنید و ویدیو را مستقیماً از داخل برنامه در IGTV به اشتراک بگذارید. به عبارت ساده، می‌توانید ویدیوها را مستقیماً در IGTV آپلود کنید.

مردم لایو را در مقایسه با سایر اشکال محتوا واقعی‌تر و بدون فیلتر می‌دانند، زیرا در زمان واقعی اتفاق می‌افتند و بدون هیچ‌گونه پیش‌زمینه هست.

همچنین می‌توانید جلسات پرسش و پاسخ زنده را میزبانی کنید تا با فالوورهای خود در زمان واقعی تعامل داشته باشید و به تعامل حس شخصی بدهید.

برای شروع یک لایو زنده در اینستاگرام:

مرحله 1: در بالا ضربه بزنید یا انگشت خود را به سمت راست در هر نقطه از فید بکشید. سپس به Live در بخش پایین بروید.

ارسال ویدیو در اینستاگرام از طریق لایو

مرحله 2: می‌توانید عنوانی را به ویدیوی زنده اضافه کنید. برای این کار روی عنوان سمت چپ کلیک کنید و آدرسی را وارد کنید و سپس روی افزودن آدرس کلیک کنید.

مرحله 3: روی زیر کلیک کنید. تعداد بینندگانی که ویدیوی زنده را تماشا می‌کنند، در بالای صفحه‌نمایش شما ظاهر می‌شود و می‌توانید نظرات را در پایین مشاهده کنید.

مرحله 4: برای افزودن نظر، روی گزینه نظر که در پایین صفحه می‌بینید ضربه بزنید.

مرحله 5: برای پین کردن یک نظر، آن را انتخاب کنید و روی Pin Comment کلیک کنید تا نظر در بالای نظرات دیگر ظاهر شود.

مرحله 6: هنگامی که ویدیوی زنده شما به پایان رسید، روی "پایان" در بالا سمت راست کلیک کنید و دوباره برای تأیید پایان جلسه کلیک کنید.

سپس روی بالا سمت راست کلیک کنید تا آن را در گالری ذخیره کنید یا در IGTV به اشتراک بگذارید. از طرف دیگر، می‌توانید بعداً به ویدیو در بایگانی لایو دسترسی پیدا کنید.

Instagram Reels

با گزینه ریلز اینستاگرام می‌توانید خلاق باشید و ویدیوهای سرگرم‌کننده و جذاب بسازید، تا با جامعه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. 

می‌توانید ریلزهای متعددی ایجاد کنید و یک ویدیوی طولانی شبیه استوری‌ها در قالب ویدیوها ایجاد کنید.

از آنجایی که ویدیوها در صفحه اکسپلور ظاهر می‌شوند، می‌توانند به شما کمک کنند به دنبال‌کنندگان خود در فید، و همچنین به جامعه وسیع‌تری در پلتفرم دسترسی پیدا کنید، که ممکن است به محتوایی که به اشتراک می‌گذارید علاقه‌مند باشند.

ارسال ویدیو در اینستاگرام از طریق Reels

برای ایجاد یک Reels:

مرحله 1: در برنامه اینستاگرام، انگشت خود را به سمت راست بکشید تا دوربین فعال شود.

مرحله 2: روی Reels ضربه بزنید و انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا گالری رسانه خود را باز کنید.

ارسال ویدیو در اینستاگرام از طریق Reels

مرحله 3: روی ویدیوی موردنظر از لیستی که می‌خواهید دانلود کنید کلیک کنید.

مرحله 4: جلوه‌های صوتی، جلوه‌های AR، سرعت، متن یا سایر جلوه‌ها/فیلترهای دلخواه را که می‌خواهید به ویدیو اضافه کنید، اضافه کنید.

مرحله 5: می‌توانید ویدیو را در صفحه اینستاگرام یا استوری خود آپلود کنید، یا می‌توانید آن را ذخیره کنید تا بعداً پست کنید.

راه‌های دیگر برای ارسال ویدیو در اینستاگرام

دو راه دیگر برای ارسال ویدیو در اینستاگرام وجود دارد:

    اولین تکنیک به شما نیاز دارد که بدانید چگونه ویدیو اینستاگرام را از رایانه آپلود کنید. با این حال، باید مطمئن شوید که از طریق استودیوی خالق اینستاگرام ارائه‌شده توسط Facebook Business به پلتفرم متصل هستید.

پس از ورود به صفحه، روی نماد کلیک کنید و سپس روی نماد ایجاد پست کلیک کنید. دستورالعمل‌های روی صفحه (که شبیه به پست کردن موبایل است) را دنبال کنید تا شروع کنید و ویدیوی خود را با استفاده از رایانه خود در اینستاگرام پست کنید.

راه‌های دیگر برای ارسال ویدیو در اینستاگرام

می‌توانید با دانلود مبدل mp4 و برنامه دانلودر ویدیوهای دیگر، ویدیوی YouTube را با گوشی در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

فقط URL ویدیوی YouTube را کپی کرده و آن را در ابزار دانلود قرار دهید. پس از دانلود، برنامه اینستاگرام را باز کنید تا ویدیو را از گالری رسانه خود دانلود کنید.

ارسال ویدیو در اینستاگرام

مشخصات ویدیو

در اینجا مشخصات ارسال ویدیو در اینستاگرام، توسط کارشناسان برای همه فرمت‌های ویدیویی توصیه شده است.

آنها را مرور کنید تا مطمئن شوید که ویدیوهایتان تحریف‌شده، یا خارج از کادر به نظر نمی‌رسند:

ویدیوهای درون فید اینستاگرام

    مدت ویدیو: حداکثر 60 ثانیه (1 دقیقه)
    ابعاد: حداکثر عرض 1080p
    فرمت ایده آل: MP4 (با کدک H.264 و صدای AAC، نرخ بیت ویدیویی 3500 کیلوبیت بر ثانیه)
    نرخ فریم: 30 فریم در ثانیه یا کمتر

استوری ها

    مدت‌زمان ویدیو: حداکثر 15 ثانیه
    ابعاد: 1080 x 1920 پیکسل - یا نسبت تصویر 16:9
    فرمت ایده آل: MP4
    حجم فایل: دقت کنید که کمتر از 15 مگابایت باشد

IGTV

    مدت ویدیو: بین 15 ثانیه - 10 دقیقه. 60 دقیقه برای حساب‌های تأیید شده
    ابعاد: 1080 x 1920 پیکسل (یا نسبت تصویر 16:9)؛ حداقل رزولوشن 720p است
    فرمت ایده آل: MP4
نرخ فریم: 30 فریم در ثانیه یا کمتر
    حجم فایل: حداکثر 650 مگابایت برای ویدئوهایی با حداکثر مدت‌زمان 10 دقیقه. برای 60 دقیقه حداکثر 3.6 گیگابایت

ریلز اینستاگرام

    مدت‌زمان ویدیو: 15-30 ثانیه
    ابعاد: 1080 پیکسل در 1920 پیکسل (یا نسبت تصویر 16:9)
    فرمت ایده آل: MP4
    نرخ فریم: 30 فریم در ثانیه یا کمتر

خلاصه نحوه ارسال ویدیو در اینستاگرام

ویدیوها، روشی سرگرم‌کننده برای بیان ایده‌ها و نشان دادن محتوای شما، به بینندگانی هستند که ترجیح می‌دهند ویدیوها را به‌جای خواندن، تماشا کنند.

علاوه بر اینکه مطمئن می‌شوید محتوای ویدیوی شما ارزشمند است، باید فیلترها، صفحه جلد، عنوان، توضیحات، هشتگ ها و موقعیت مکانی را به ویدیوهای خود اضافه کنید تا جذاب‌تر شوند.

همچنین، این واقعیت که ویدیوها در مقایسه با پست‌های تصویری بیشتر در صفحه اکسپلور ظاهر می‌شوند، به نفع شماست و به شما کمک می‌کند تا دید بهتری داشته باشید و سرنخ کسب کنید.

مهم است که به‌طور مکرر ویدیوها را پست کنید تا ارتباط معناداری با مخاطبان خود ایجاد کنید.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید این کار را انجام دهید، از طریق ابزارهای زمان‌بندی پست در اینستاگرام و رسانه‌های اجتماعی است که به شما کمک می‌کند پست‌های خود را در پلتفرم‌های مختلف از داشبورد آن‌ها زمان‌بندی کنید.

آیا می‌توانم ویدیوهای اینستاگرام را دانلود کنیم؟

متأسفانه، نمی‌توانید ویدیوهای اینستاگرام را در خود برنامه دانلود کنید. برای انجام این کار، باید با کمک برنامه‌های خارج از اپ اینستاگرام، دانلود کنید.

چگونه یک ویدیو را در اینستاگرام با سایر ویژگی‌هایی که دوست داریم، آپلود کنیم؟

علاوه بر گزینه‌های لایو و بومرنگ، می‌توانید ویژگی‌های برنامه مانند Superzoom، Focus، Rewind و Hands-Free را نیز امتحان کنید، تا ویدیوهای خود را برای بینندگانتان زنده و جالب جلوه دهید.

چگونه به پست‌های ویدیویی اینستاگرام موسیقی اضافه می‌کنید؟

می‌توانید آهنگی را از کتابخانه موسیقی درون‌برنامه‌ای اینستاگرام انتخاب کنید تا به‌عنوان موسیقی پس‌زمینه استوری اضافه شود یا از یک برنامه دیگری، موسیقی را به پست ویدیوی اینستاگرام خود اضافه کنید.

آیا می‌توانیم یک ویدیوی مشترک با شخصی در اینستاگرام ایجاد کنم؟

متأسفانه، اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد که با شریک یا دوست خود در داخل برنامه ویدیوهای مشترک ایجاد کنید. با این حال، شما و شریک(های) تان می‌توانید ویدیوهای خود را در برنامه ضبط کنید و بعداً آن‌ها را ویرایش کنید تا یک نگاه مشترک داشته باشید.
 

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید