p IGTV اینستاگرام و نکات بازاریابی برای جذب فالوور علاقمند
چگونه از IGTV اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟

چگونه از IGTV اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟

اینستاگرام
دوشنبه - ۲۷ بهمن ۹۹

چطور از IGTV به‌عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کنیم؟

چند سالی است که اینستاگرام، IGTV را معرفی کرده است که یک ابزار عالی برای برندهای مختلف جهت بازاریابی می‌باشد.

اگر تاکنون چیزی در مورد IGTV اینستاگرام نشنیده‌اید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

IGTV اینستاگرام چیست؟

در ژوئن سال 2018، اینستاگرام سرویس جدید خود به نام IGTV را معرفی کرد که یک برنامه کاربردی برای تماشای فیلم‌های طولانی است.

در حقیقت، IGTV اینستاگرام، پلتفرمی برای رقابت با یوتیوب است.

با آمدن IGTV اینستاگرام، صاحبان پیج ها در اینستاگرام، دارای کانالی مثل کانال‌های تلویزیون هستند و مانند یک کانال تلویزیونی عمل می‌کند و به‌محض این‌که به IGTV اینستاگرام دسترسی پیدا کردید، ویدیوهای شروع به پخش شدن می‌کنند.

برندهای مختلف با استفاده از IGTV اینستاگرام، با دنبال کنندگان خود تعامل بیشتری خواهند داشت و همچنین دنبال کنندگان بیشتری به دست می‌آورند.

اپ مخصوص IGTV اینستاگرام وجود دارد و می‌توان از طریق آن به IGTV دسترسی داشت و هم می‌توان به‌صورت مستقیم از طریق برنامه اینستاگرام به IGTV دسترسی داشت.

استراتژی بازاریابی IGTV اینستاگرام ، شامل تکنیکهایی هست که در صورت ندانستن آنها نمی توانید فالوورهای مناسبی را دریافت کنید.

IGTV اینستاگرام این قابلیت را دارد که فیلم‌های مختلفی که از 10 دقیقه تا یک ساعت هستند را پخش کند.

حتما مطلب " آموزش و ترفندهای استوری اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن " را با دقت بخوانید.


 

چرا باید از IGTV اینستاگرام استفاده کنیم؟

IGTV اینستاگرام منافع زیادی برای مشتریان کسب‌وکار شما دارد. از طریق IGTV اینستاگرام می‌توانید اطلاعات ارزشمند برای مشتریان خود تولید کنید. در این قسمت برخی از فواید استفاده از IGTV اینستاگرام را بیان می‌کنیم:

•    ترافیک و مشتریان بیشتر

داشتن پلتفرمی که بتوان در آن محتوای ویدیویی به اشتراک گذاشت به این معنی است که مکانی دارید که در آن دیده می‌شوید که این موضوع به‌نوبه خود باعث افزایش نرخ مشارکت و مشتریان می‌شود.

طبق آمار، در سال 2020، تعداد ویدیوهایی که در کشور آمریکا دیده‌شده‌اند، بالغ‌بر 236 میلیون ویدیو بوده است که معنای آن این است که مشتریان بالقوه زیادی، محتوای شمارا می‌بینند.

•    ویدیوهای طولانی‌تر

برخلاف اینستاگرام که فقط می‌توان در آن فیلم‌های کوتاهی قرار داد، IGTV اینستاگرام این امکان را در اختیار افراد قرار می‌دهد که فیلم‌های 10 تا 60 دقیقه‌ای را در آن آپلود کند و می‌توان از آن برای مقاصد مختلف مانند بازاریابی، برند سازی و ... استفاده کرد.

IGTV اینستاگرام فواید دیگری نیز دارد اما این دو مورد از مهم‌ترین فواید IGTV اینستاگرام می‌باشند.

نکته: فیلم‌هایی که در IGTV اینستاگرام آپلود می‌شوند، به‌صورت خودکار در اینستاگرام شما قرار نمی‌گیرد.

اگر می خواهید که این فیلم‌ها در خبرنامه (feed) شما ظاهر شود، باید هنگام آپلود ویدیو در IGTV اینستاگرام روی گزینه Post a Preview که در زیر عنوان صفحه و توضیحات قرار دارد، کلیک کنید.

پیشنهاد ویژه برای شما: چطور یک صفحهٔ موفق اینستاگرام داشته باشیم؟

چگونه از IGTV اینستاگرام استفاده کنیم؟

شما می‌توانید از طریق برنامه مخصوص IGTV یا از طریق اینستاگرام از IGTV اینستاگرام استفاده کنید.

اگر شما می‌خواهید که ویدیوهای طولانی درست کنید، پیشنهاد می‌شود برنامه مخصوص IGTV اینستاگرام را دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

یک مطلب کاربردی: چگونه در صفحه اکسپلورر اینستاگرام دیده شویم

راه‌اندازی و استفاده از این برنامه ساده است. در اینجا به‌مرور سریع این مراحل می‌پردازیم:

مرحله اول: کانال خود را راه‌اندازی کنید

•    ابتدا برنامه IGTV را دانلود کنید و یا روی آیکون tv در اینستاگرام کلیک کنید.

•    وقتی‌که وارد برنامه شدید، از شما سؤال خواهد کرد که آیا می‌خواهید در پروفایل جاری خود از IGTV استفاده کنید. شما می‌توانید روی continue کلیک کنید یا اگر چندین پروفایل اینستاگرام دارید، می‌توانید به پروفایل موردنظر خود سوییچ کنید.

•    در مرحله بعد می‌توانید تنظیمات مربوط به اعلان‌ها را انجام دهید و یا بعداً این کار را ادامه دهید.

•    کانال خود را ایجاد کنید؛ به آیکون settings در بالا و در گوشه راست رفته و روی create channel کلیک کنید.

مرحله دوم: اولین ویدیوی خود را منتشر کنید

•    به برنامه IGTV یا روی آیکون IGTV در اینستاگرام کلیک کنید.

•    روی علامت plus در بالا و گوشه سمت راست کلیک کنید.

•    ویدیویی که می‌خواهید در IGTV اینستاگرام قرار گیرد را انتخاب کنید و نحوه قرارگیری ویدیو (portrait یا landscape) را انتخاب کنید.

•    تصویری که می‌خواهید به‌عنوان کاور ویدیو قرار گیرد را انتخاب کنید. شما می‌توانید یا یک قاب و یا یک تصویر از گالری خود را انتخاب کنید.

•    عنوان و توضیحات مناسب را به ویدیو اضافه کنید.

•    انتخاب کنید که می‌خواهید ویدیو در کجا قرار گیرد (می‌توان ویدیو را به‌عنوان یک پیش‌نمایش (preview) در اینستاگرام و یا به‌عنوان یک ویدیو در فیس‌بوک پست کنید).

•    روی انتشار کلیک کنید.

چگونه از IGTV اینستاگرام برای بازاریابی کسب‌وکار خود استفاده کنیم؟

با آمدن IGTV اینستاگرام، یک فرصت جدید در اختیار بازاریاب‌ها و کسب‌وکارها قرارگرفته است تا از طریق IGTV اقدام به تبلیغ کسب‌وکار خود کنند.

برای ورود به IGTV از طریق خود اینستاگرام، در بالای صفحه روی آیکون IGTV ضربه بزنید و سپس به آیکون چرخ‌دنده رفته و Create Channel را انتخاب کنید.

حتما مطلب " چطور فالوور اینستاگرام به یک پیج برای فروش کمک می‌کند؟ " را مطالعه کنید.

1.    محتوای ارزشمند برای مخاطبان خود ایجاد کنید

آینده بازاریابی، تولید محتواهایی در مورد برند خود است که هم آموزنده باشد و هم سرگرم‌کننده. با این کار هم مشتریان بالقوه زیادی را جذب خواهید کرد و هم مشتریان به شما اعتماد بیشتری می‌کنند.

در چند سال اخیر، محتوای ویدیویی خیلی مورد استقبال قرارگرفته است و بیشتر از هر محتوایی به بازاریابی کمک می‌کند.

بنابراین IGTV اینستاگرام یک فرصت تازه و کارآمد برای بازاریابی است و تولید محتوای ارزشمند اولین و مهم‌ترین قدم در استفاده از IGTV برای بازاریابی می‌باشد.

2.    بهترین و مناسب‌ترین عنوان و توضیحات را برای ویدیوهای خود انتخاب کنید

انتخاب عنوان و توضیحات مناسب و جذاب هم در دنیای وب و هم شبکه‌های اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است و با انتخاب عنوان جذاب بیشتر دیده می‌شوید.

این موضوع هم در مورد IGTV اینستاگرام نیز صادق است. پس همیشه مناسب‌ترین و جذاب‌ترین عناوین را برای ویدیوهای خود انتخاب کنید.

3.    هشتگ ها

همان‌طور که هشتگ ها تأثیر زیادی روی پست‌های اینستاگرامی دارند، این موضوع نیز در مورد ویدیوهای IGTV اینستاگرام نیز صادق است.

بنابراین همیشه از هشتگ های مرتبطی که ویدیوهای شمارا به‌درستی توضیح می‌دهند، استفاده کنید تا در نتایج ویدیوهای شما نیز دیده شود.

با توجه به نکات مهمی که در مطلب هشتگ گذاری در اینستاگرام قرار داده ایم، استفاده صحیح از این ویژگی باعث جذب بهتر فالوورهای علاقمند خواهد شد.

4.    به وب‌سایت خود لینک دهید

IGTV اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد تا لینک‌ها را در توضیحات ویدیو قرار دهید.

از این مزیت استفاده کنید و لینک سایت خود را در توضیحات ویدیوها قرار دهید تا افراد بتوانند مستقیماً وارد وب‌سایت شما شوند.

این کار هم روی سئو وب‌سایت و هم فروش و بازاریابی تأثیر دارد.

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید