p بهترین استراتژی بازاریابی برای IGTV و 19 تکنیک عالی
چگونه برای استراتژی بازاریابی IGTV خود انگیزه ایجاد کنید

چگونه برای استراتژی بازاریابی IGTV خود انگیزه ایجاد کنید

اینستاگرام
دوشنبه - ۰۲ خرداد ۰۱

محتوای ویدیویی بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی است و یکی از گزینه‌هایی که بازاریابان باید از آن استفاده کنند، تلویزیون اینستاگرام است که بیشتر به عنوان IGTV شناخته می‌شود.

IGTV که مکانی برای نمایش ویدیوهای طولانی‌تر در یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی جهان است، نقش مهمی در دستیابی و جذب مخاطبان شما از طریق محتوای جذاب دارد.

اما IGTV چگونه کار می‌کند و بازاریابان باید چه نوع ویدیوهایی برای IGTV ایجاد کنند؟ این چیزی است که ما اینجا هستیم تا در مورد آن بحث کنیم، پس بیایید شروع کنیم.

نکته مهم: حتی قرار دادن ویدیوی IGTV نیاز به شناخت زمان مناسب برای انتشار دارد. شما باید بهترین زمان تعامل در اینستاگرام که مخصوص کسب‌وکار شما هست را بدانید که در مطلب بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام در این مورد به صورت کامل صحبت کردیم.

IGTV چیست؟

IGTV، قابلیتی است که به سازندگان اجازه می‌دهد ویدیوهای طولانی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

در حالی که ویدیوهای موجود در فید به 60 ثانیه محدود می‌شوند، این حداقل مدت برای یک ویدیوی IGTV است. در واقع، می‌تواند تا 60 دقیقه باشد.

IGTV که در سال 2018 به عنوان یک رقیب بالقوه برای YouTube ایجاد شد، در طول سال‌ها تغییر کرده است، زیرا رفتار کاربر منجر به تغییراتی مانند حذف دکمه نماد IGTV شده است.

و در حالی که IGTV به عنوان یک برنامه مستقل وجود دارد، لازم نیست تولیدکنندگان محتوا یا کاربران آن را داشته باشند، زیرا ویدیوهای IGTV را می‌توان به روش‌های مختلفی در اینستاگرام یافت، مانند پیش‌نمایش در Feed، کانال IGTV در Explore.

این قابلیت جدید اینستاگرام، یک روش عالی برای افزایش فالوور واقعی و علاقه‌مند به اکانت شما خواهد بود. همین الآن بعد از دیدن این مطلب مهم، شروع کنید به تهیه و انتشار ویدیو IGTV در اکانت اینستاگرام خود.

نحوه استفاده از IGTV

گزینه ارسال یک ویدیوی IGTV برای تمام اکانت های اینستاگرام، برای ویدیوهای طولانی‌تر از یک دقیقه در دسترس است.

در برنامه اینستاگرام، مانند هر پست فید معمولی، ویدیو را اضافه کنید. هنگامی که روی Next کلیک می‌کنید، گزینه‌ای برای اشتراک‌گذاری ویدیو به عنوان یک ویدیوی کوتاه - یک کلیپ یک دقیقه‌ای به اشتراک گذاشته‌شده به عنوان فید - یا یک ویدیوی طولانی که IGTV است، دریافت خواهید کرد.

نحوه استفاده از IGTV

سپس، با انتخاب یک فریم از ویدیو یا با آپلود آثار هنری خود، یک عکس روی جلد را انتخاب کنید. اندازه عکس روی جلد توصیه‌شده 420 پیکسل در 654 پیکسل (1:1.55) است.

استراتژی بازاریابی IGTV

در مرحله بعد می‌توانید عنوان و توضیحات اضافه کنید. این به همراه عکس روی جلد می‌تواند به ویدیوی شما کمک کند که مورد توجه یا کشف قرار گیرد، بنابراین حتماً هشتگ‌هایی را در توضیحات اضافه کنید و عنوان را جذاب کنید.

بهبود استراتژی IGTV

گزینه‌های دیگر قبل از ارسال:

    افزودن به مجموعه: اگر قصد دارید گروهی از ویدیوهای مشابه یا مرتبط ایجاد کنید، می‌توانید آن را به صورت مجموعه منتشر کنید. این نیز به عنوان و توضیحات خاص خود نیاز دارد.
    Deploy a preview: این گزینه به‌طور پیش‌فرض روشن است و بهتر است آن را به همین شکل حفظ کنید. ارسال یک پیش‌نمایش، یک پست کوتاه ایجاد می‌کند که 15 ثانیه اول ویدیو را قبل از دادن گزینه ادامه تماشا در IGTV نشان می‌دهد. این به ویدیوی شما کمک می‌کند تا دید بیشتری داشته باشد.
    تنظیمات پیشرفته: علاوه بر گزینه ارسال متقاطع فیس بوک، تنظیمات اضافی شامل برچسب زدن شریک تجاری برای محتوای برندی و زیرنویس‌های ایجادشده به‌طور خودکار است.

ابعاد IGTV

اینها مهم‌ترین ابعاد و الزامات IGTV هستند که هنگام ایجاد یا دانلود محتوای خود باید بدانید:

    مدت‌زمان: تا 15 دقیقه هنگام آپلود در تلفن همراه. حداکثر 60 دقیقه هنگام آپلود در وب
    نسبت تصویر: 9:16 (عمودی) یا 16:9 (افقی)
    حداقل 30 فریم در ثانیه
    رزولوشن کمتر از 720p
    حداکثر حجم فایل 650 مگابایت (برای ویدیوهای 10 دقیقه یا کمتر) و 3.6 گیگابایت (برای ویدیوهای حداکثر 60 دقیقه)
    فرمت: MP4
    اندازه تصویر جلد: نسبت 420 پیکسل در 654 پیکسل (1:1.55)

بهترین استراتژی بازاریابی IGTV

شما می‌دانید که چگونه یک ویدیوی IGTV ایجاد کنید، اما چه نوع محتوایی را می‌خواهید ایجاد کنید؟ و چند تکنیک یا کلیدهای محتوای اینستاگرام، برای کمک به بهترین عملکرد ویدیوی شما چیست؟

در اینجا ما ایده‌هایی را برای انواع ویدیوهای IGTV که می‌توانید ایجاد کنید، و همچنین برخی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام انجام این کار در نظر بگیرید، جمع‌آوری کرده‌ایم.

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که می‌توانید ویدیوهای لایو اینستاگرام را به‌عنوان IGTV ارسال کنید تا پس از پخش زنده در پروفایل شما باقی بماند.

برخی از فرمت‌ها، مانند خرید زنده اینستاگرام، به همان اندازه ویدیوهای زنده کار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر برای تماشای مجدد به‌عنوان IGTV منطقی‌تر هستند. به‌راحتی آزمایش کنید و ببینید که مخاطب شما به چه چیزی پاسخ می‌دهد، سپس آن را بیشتر به آنها بدهید.

5 نوع ویدیو IGTV

1. معلم باشید

یک ویدیو به سبک آموزشی می‌تواند راهی مؤثر برای جذب مخاطبان جدید و جذب افرادی باشد که قبلاً دارید. راه‌های مختلفی وجود دارد، که برند شما می‌تواند از ویدیوهای آموزشی استفاده کند که برای مخاطبان مفید است.

با چنین تقاضای زیادی برای محتوای آموزشی، باید راهی برای گنجاندن آن در استراتژی خود پیدا کنید. اگر شما یک برند تکنولوژی هستید، نحوه ایجاد دستورالعمل‌های جدید آسان برای استفاده از نرم‌افزار را در نظر بگیرید. اگر شما یک برند مد هستید، می‌توانید در مورد ترکیب لباس توصیه کنید ... امکانات بی‌پایان است.

2. مصاحبه

اینستاگرام مکانی برای کشف و همکاری با اینفلوئنسرها است. IGTV می‌تواند به‌عنوان فضایی برای میزبانی مصاحبه با اینفلوئنسرها یا سایر متخصصان مرتبط با رشته شما مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از این منابع آسان است و به شما این امکان را می‌دهد که از مخاطبان اینفلوئنسر استفاده کنید.

3. به پشت‌صحنه بروید

سازمان یا نام تجاری شما احتمالاً چیزهای خوبی در تجارت دارد - از آن بهره ببرید و به طرفداران و دنبال کنندگان خود نشان دهید که در پشت‌صحنه چه می‌گذرد.

این می‌تواند هر چیزی باشد، از گشت‌وگذار در دفتر شما گرفته تا کنفرانس‌هایی که کارکنان شما در آن شرکت می‌کنند.

این یک گام ساده به سمت انسانی کردن برند شما است، که می‌تواند سودهای کلانی را برای مشاء به ارمغان بیاورد.

4. فیلم‌های تبلیغاتی بسازید

به جای یک ویدیوی تبلیغاتی ساده که در آن محصولات جدید خود را به نمایش می‌گذارید، دیدگاه تازه‌ای داشته باشید و از یکی از اعضای تیم که قدرت بیان بالایی دارد، بخواهید که ویژگی‌ها یا خدمات اغلب نادیده گرفته‌شده محصول شما را به نمایش بگذارد.

یک مثال کلاسیک از این نوع محتوای تولیدشده توسط کاربر، آگاهی افراد از برخی ویژگی‌هایی است که لپ‌تاپ اپل دارد که آنها از آن اطلاعی ندارند.

اکنون، محصول یا شرکت خود را مرور کنید و سعی کنید چیزی را که کمتر از آن استفاده شده است برجسته کنید.

این یک راه آسان برای نمایش محتوای مختلف به مشتریان فعلی شما و در عین حال تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان جدید یا مشتریان بالقوه است.

5. یک بازی کاری را میزبانی کنید

این به خوبی کار می‌کند، اما می‌تواند ارزشی به‌عنوان یک ویدیوی IGTV داشته باشد.

نمایش‌های بازی بدون در نظر گرفتن مخاطب، قالبی آشنا هستند و راه بسیار خوبی برای سرگرمی و تعامل با مخاطب ارائه می‌دهند.

پس چرا سعی نکنید این قالب را به گونه‌ای تکرار کنید که برند شما را ارتقا دهد؟

ممکن است انجام این کار دشوار به نظر برسد، اما زوایای خلاقانه مختلفی وجود دارد که می‌توانید در نظر بگیرید.

برای مثال، اگر صاحب یک برند عطر هستید، می‌توانید از دو نفر بخواهید که رایج‌ترین رایحه‌های عطر را حدس بزنند، آن‌ها را روی تخته سفید بنویسند و سپس به دوربین نشان دهند.

اگر محصول شما دانش شما از یک موضوع خاص است، این یک راه سرگرم‌کننده برای به اشتراک گذاشتن برخی از بینش‌هایی است که شرکت شما می‌تواند ارائه دهد.

فرمت بازی کاری یک راه عالی برای جلب‌توجه بینندگان به محتوای شما است. آنها بیش‌ازحد مایل به ماندن تا پایان هستند. زیرا می‌خواهند ببینند چه کسی برنده می‌شود!

10 نکته برای بهبود عملکرد IGTV

1. هماهنگی مهم است

IGTV برای ویدیوهای عمودی طراحی شده است، بنابراین هنگام عکس‌برداری و آپلود فیلم خود این را در نظر داشته باشید. تصور نکنید که بینندگان مایل به تغییر جهت صفحه‌نمایش برای مشاهده محتوای شما هستند.

بهتر است به صورت عمودی عکس بگیرید یا اگر محتوایی را که ممکن است در مکان‌ها یا فرمت‌های دیگر ظاهر شود تغییر موقعیت دهید، عکس‌های افقی را با استفاده از ویرایشگر ویدیوی رسانه‌های اجتماعی به فرمت عمودی ویرایش کنید.

2. آن را متمرکز کنید

اگرچه ویدیوهای IGTV می‌توانند تا 15 دقیقه در هنگام آپلود در تلفن همراه و تا یک ساعت در زمان آپلود در وب باشند، هنوز باید مطمئن شوید که طول آن با محتوا مطابقت دارد.

به عبارت دیگر، سعی نکنید یک ویدیوی 5 دقیقه‌ای به 15 دقیقه از پشت‌صحنه را فقط به این دلیل که می‌خواهید به آن مقدار برسد، زیاد طول بدهید.

3. محتوا را مرتبط نگه دارید

از تجزیه‌وتحلیل رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید تا درک عمیقی از مخاطبان خود به دست آورید. برای کمک به حمایت از تولید محتوای شما، مشخص کنید که اهل کجا هستند، گروه سنی آنها و همچنین وابستگی آنها به رسانه‌های اجتماعی.

به ویژه مهم است که هنگام تولید محتوا، تنوع را در سرلوحه ذهن خود قرار دهید و سخنگویانی از جنسیت‌ها، گرایش‌ها، قومیت‌ها، و پیشینه‌های مختلف  و در نهایت سلایق مختلف را در خود جای دهید.

4. از ترجمه استفاده کنید

IGTV به شما این امکان را می‌دهد که زیرنویس را به ویدیوی خود اضافه کنید، که به دلایل مختلفی ضروری است. اول، برخی از بینندگان یا دنبال کنندگان شما ممکن است ناشنوا یا کم‌شنوا باشند.

مهم است که مطمئن شوید رسانه شما تا حد امکان در دسترس همه باشد.

دوم، بسیاری از ناشران گزارش دادند که تا 85٪ از مردم ویدیوهایی را در اینستاگرام با صدای خاموش تماشا می‌کنند، و یک نظرسنجی از مصرف‌کنندگان آمریکایی نشان داد که 80٪ از مردم احتمال بیشتری برای تماشای کامل یک ویدیو در صورت داشتن زیرنویس دارند.

از آنجایی که اکثریت قریب به‌اتفاق مردم محتوا را در حالت بی‌صدا مشاهده می‌کنند، بازدیدهای زیادی را از دست خواهید داد! افراد بیشتری در حال حرکت از محتوا استفاده می‌کنند، بنابراین همیشه مطمئن شوید که استفاده از محتوای خود را آسان می‌کنید.

5. از متن بازشو استفاده کنید

علاوه بر ترجمه، متن بازشو یک راه عالی برای انتقال پیام شما و در عین حال جذاب‌تر کردن محتوای شما است. به غیر از ترجمه، می‌توانید متن متحرک را در هر کجا که می‌خواهید قرار دهید.

حتماً این مورد را در IGTV خودتان قرار دهید و سعی کنید سنت قدیمی را که در اکثر IGTV قرار دارد را بشکنید.

یک راه عالی برای استفاده از متن بازشو این است که نکات اصلی خود را با متنی که روی صفحه‌نمایش داده می‌شود در طول مدت ویدیو تکرار کنید. این موضوع در قرارگیری نکات مهم در ذهن کاربر کمک خواهد کرد و باعث تعامل بیشتر می‌شود.

6. از هشتگ استفاده کنید

هشتگ‌ها فقط برای پست‌های سنتی اینستاگرام نیستند، همچنین می‌توانید از آن‌ها در تمام متن و توضیحات پست IGTV خود استفاده کنید.

از هشتگ های زائد مانند #غذا، #سفر، #کسب‌وکار، #دنبال کردن و غیره دوری کنید.

شما باید با استفاده از هشتگ های برند تعادل برقرار کنید، اما نه آن‌قدر خاص که کسی بتواند آن را در کسب‌وکار خود استفاده کند.

7. به عکس‌های جلد دقت کنید

IGTV به شما امکان می‌دهد عکس‌های جلد (پس‌زمینه) را برای ویدیوی خود انتخاب کنید. تصویری که انتخاب می‌کنید هنگام ارسال ویدیو در فید اینستاگرام شما ظاهر می‌شود و می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ای باشد که آیا کاربر روی آن کلیک می‌کند یا اسکرول می‌کند.

اگر برای انتخاب یک عکس جذاب وقت نمی‌گذارید، در نهایت الگوریتم اینستاگرام عکسی را برای شما انتخاب می‌کند.

و همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، چیزی که آنها به‌طور تصادفی انتخاب می‌کنند ممکن است چیزی نباشد که ویدیوی شما درباره آن است.

8. قسمت‌های IGTV خود را مسخره کنید

شما می‌توانید با ایجاد یک برنامه منظم یا نیمه منظم IGTV، و کنایه زدن در مورد آنچه در قسمت بعدی در مکان‌های دیگر اتفاق می‌افتد، انتظارات مخاطبان را ایجاد کنید.

به عنوان مثال، یک روز یا چند ساعت قبل از شروع کلیپ IGTV شما، می‌توانید یک استوری اینستاگرام ایجاد کنید تا ویدیوی جدید خود را به چالش بکشید، یا یک داستان یا حلقه‌ای که خلاصه‌ای از آنچه در ویدیوی قبلی پوشش داده‌اید را خلاصه می‌کند، در حالی که جدول زمانی ویدیوی بعدی را به وضوح نشان می‌دهد.

پیش‌بینی الگوریتم اینستاگرام ممکن است سخت باشد، بنابراین بهتر است خودتان آن را بگیرید و هر جا که ممکن است آن را تبلیغ کنید.

9. بر اساس شعار برند رفتار کنید

IGTV بخشی از یک استراتژی کلی بازاریابی محتوا است، و به این ترتیب، باید به نظر برسد و احساس کند که مخاطبان شما می‌توانند آن را از برند یا شرکت شما شناسایی کنند.

بنابراین، هنگام انتخاب طوفان فکری برای اسلایدهای IGTV، همیشه از عناصر مارکتینگ که رنگ‌ها و لوگوهای برند شما را تبلیغ می‌کنند، استفاده کنید.

همچنین می‌توانید رویکرد خلاقانه‌تری داشته باشید و افراد خاص در ویدیوهای خود را به پوشیدن لباس‌های برند تشویق کنید.

10. همیشه نتایج خود را بسنجید

مانند تمام محتوای رسانه‌های اجتماعی، اندازه‌گیری نتایج بسیار مهم است.

بهترین ابزارهای تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام را برای برند خود انتخاب کنید و تعداد بازدیدها و جمعیت‌شناسی افرادی را که محتوای IGTV شما را مشاهده می‌کنند، اندازه‌گیری کنید.

تمام ویدیوهای خود را در برگه‌ها نگه دارید و ببینید آیا تغییرات اساسی در طول زمان وجود دارد یا خیر.

برای یافتن فرمولی که برای سازمان شما کار می‌کند، از تعیین زمان ارسال، تکنیک‌های تبلیغات و موضوعات نترسید.

جمع‌بندی

اگر قصد دارید برای ویدیوهای IGTV خودتان یکسری آموزش و برنامه‌هایی را اجرا کنید، حتماً باید بدانید که چگونه و در چه زمان‌هایی با توجه به آنلاین بودن فالوورها، این کار را انجام دهید.

شما بدون آزمایش و تست A/B نمی‌توانید بهترین زمان تعامل با کاربران را به‌دست بیاورید. اما با توجه به لینکی که در ابتدای مطلب قرار داده‌ایم، می‌توانید یک زمان تقریبی را در ابتدای بارگذاری ویدیوی IGTV قرار دهید.
 

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید