اسنپ چت یا استوری اینستاگرام : کدام برای تجارت شما بهتر است؟

اسنپ چت یا استوری اینستاگرام : کدام برای تجارت شما بهتر است؟

اینستاگرام
پنجشنبه - ۲۸ مرداد ۰۰

امروز قصد داریم در مورد دو برنامه و یا شبکه اجتماعی بسیار معروف در جهان " اسنپ چت و " اینستاگرام " یک مقایسه کامل انجام دهیم.

این مقایسه به شما کمک می‌کند تا بدانید کدام یک از شبکه‌های معروف برای کسب وکار شما (هر نوع کسب وکاری که دارید فرقی ندارد) مناسب هست و بازدهی بهتر و بیشتری دارد.

همچنین در مورد اینکه کدام شبکه اجتماعی در آینده می‌تواند به پیشرفت بیشتری دست پیدا کند صحبت خواهیم کرد.

با توجه به اینکه برنامه‌های اشتراک گذاری عکس به عنوان پلتفرم‌های غالب در بازاریابی دیجیتالی ظهور می‌کنند، کدام یک برای تبلیغات کسب‌وکار شما مفیدتر است؟

استوری های عکس در حال تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین روند در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی هستند که در آن مردم می‌توانند زندگی روزمره خود را در زمان واقعی با یک کلیک دوربین به اشتراک بگذارند.

برخی از فیلترها، گیف ها و برخی از متن‌های جذاب را اضافه کنید، و یک پلتفرم بسیار تعاملی خواهید داشت که میلیون‌ها نفر آن را دوست دارند.

استوری اینستاگرام  و اسنپ چت هر دو پلتفرم‌های بسیار تعاملی هستند که از نظر جمعیت‌شناسی بسیار جذاب هستند.

این نکته را هم باید در نظر گرفت که اینستاگرام ابزارهای دیگری هم برای نشان دادن کسب وکارمان دارد و شانس افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام به نسبت اسنپ چت بسیار بیشتر هست.

بنابراین سؤالی که باید بپرسید این است که کدام یک برای برند و کسب‌وکار شما سودمندتر است؟

 

بیشتر بخوانید: سایز استوری اینستاگرام و انتخاب بهترین

 

استوری های اینستاگرام در مقابل اسنپ چت

استوری های اینستاگرام در مقابل اسنپ چت

یکی از بهترین ویژگی‌هایی که هم در اینستاگرام و هم در اسنپ چت اجرا می‌شود استوری است.

در 2 آگوست 2016، اینستاگرام   استوری را راه‌اندازی کرد که با ویژگی‌های اصلی اسنپ چت رقابت جدی داشت.

آیا این مانند اسنپ چت از بین می‌رود؟ مردم توضیح دادند: "البته نه،" آنها اشتباه کردند.

سرعت اسنپ چت در تعداد کاربران کاهش یافت و تا اکتبر 2016، اینستاگرام تنها برای ویژگی استوری خود 100 میلیون کاربر روزانه داشت.

اما ارائه آن از نظر ساختاری متفاوت است.

اینستاگرام  استوری یک نسخه تقریباً کامل از اسنپ چت استوری است که برای ادغام با برنامه موفق اینستاگرام ایجاد شده است.

ویژگی اسنپ چت استوری به شکل نمادین اشتراک‌گذاری اجتماعی تبدیل شده است.

بدون اجزای معمول رسانه‌های اجتماعی مانند دکمه‌های قلب، بخش‌های نظرات و پست‌هایی که برای همیشه به نمایه شما پیوند داده می‌شوند (مگر اینکه آنها را به صورت دستی حذف کنید)،

کاربران تشویق می‌شوند که به‌طور مکرر و معمولی عکس‌ها و فیلم‌های کوتاه ارسال کنند، که پس از 24 ساعت ناپدید شدن از بین می‌روند.

البته می‌توانید آنها را در هایلایت اینستاگرام ذخیره کنید، تا در صورت نیاز از آنها دوباره استفاده کنید.

یک سؤال مهم: چه کسانی از اسنپ چت و چه کسانی از اینستاگرام استفاده می‌کنند؟

چه کسانی از اسنپ چت و چه کسانی از اینستاگرام استفاده می‌کنند؟

اینستاگرام در چند سال اخیر توانسته با 300 میلیون حساب کاربری از استوری های اینستاگرام به مرز 1 میلیارد نفر رسیده است.

به‌طور مشابه، اسنپ چت بیش از 300 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

یک ایده اساسی وجود دارد که استوری اینستاگرام و اسنپ چت استوری یکسان هستند، اما این دو سیستم‌عامل کاملاً متنوع هستند.

از طرف دیگر، اسنپ چت خود را چندان جدی نمی‌گیرد، که می‌توان آن را از جهات مختلف مشاهده کرد.

اسنپ چت بیشتر به یک رویکرد ضعیف در مورد محتوا تمایل دارد، به همین دلیل ما ترجیح می‌دهیم از آن برای تبلیغ یا پوشش رویدادهایی با مشارکت بالای دانش آموزان استفاده کنیم.

این مکان برای سرگرمی و گنجاندن باقی می‌ماند. اسنپ چت همچنین ویژگی‌های سرگرمی مناسبی را در هنگام تماس با جوانان ارائه می‌دهد، از جمله فیلترهای جغرافیایی و واقعیت‌های افزوده (Bitmojis).

گزینه ایجاد ژئو فیلترها برای رویدادها مشارکت دانش آموزان را افزایش می‌دهد. زیرا دانش آموزان آنها را در استوری های خود قرار می‌دهند.

ویژگی‌های واقعیت افزوده که همیشه در حال تغییر است راهی ساده برای کاربران است تا با روندهای اجتماعی همگام باشند و به‌صورت مجازی تعامل داشته باشند.

 

یک مطلب مهم: 5 دلیل نتیجه ندادن تبلیغات در اینستاگرام

 

بیایید نگاهی به مشخصات جمعیتی بیندازیم:

جمعیت شناسی اسنپ چت و اینستاگرام

جمعیت‌شناسی اسنپ چت

  •     45 درصد از کاربران اسنپ چت بین 18 تا 24 سال سن دارند و 71 درصد از کاربران زیر 34 سال سن دارند.
  •     30 درصد از اینترنت هزاره‌ها در ایالات‌متحده روزانه از اسنپ چت استفاده می‌کنند.
  •     70 درصد کاربران زن هستند.
  •     50 درصد از دانش آموزان پسر کالج از این پلتفرم برای گرفتن عکس سلفی استفاده می‌کنند، درحالی‌که این تعداد برای دانشجویان دختر کالج 77 درصد است.

جمعیت شناسی اینستاگرام

  •     80 درصد کاربران اینستاگرام خارج از آمریکا هستند.
  •     32 درصد از کل کاربران اینترنت از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  •     59 درصد از کاربران اینترنت بین 18 تا 19 سال از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  •     33 درصد از کاربران اینترنت بین 30 تا 49 نفر از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  •     68 درصد از کاربران اینستاگرام زن هستند.

همچنین تفاوت فاحشی بین رشد اسنپ چت و استوری اینستاگرام  وجود دارد.

مسلماً این اعداد فقط بر اساس اسنپ چت و استوری اینستاگرام هستند، درحالی‌که اینستاگرام به‌طورکلی قبل از استوری هم حضور کاربران زیادی را تجربه کرده بود.

اما ابزار استوری به‌راحتی به افزایش سریع کاربران اینستاگرام کمک کرد.

 

حتما بدانید: اضافه کردن آهنگ به استوری اینستاگرام

 

ویژگی‌ها و عملکردهای استوری اینستاگرام و اسنپ چت

ویژگی‌ها و عملکردهای استوری اینستاگرام و اسنپ چت

اسنپ چت و استوری اینستاگرام برای کاربران یک هدف را ارائه می‌دهند.

مردم زندگی روزمره خود را در دسته‌های 24 ساعته عکس‌ها و فیلم‌ها به نمایش می‌گذارند تا با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند.

هر دو برنامه محتوای واقعی را ارائه می‌دهند، بنابراین برندها می‌توانند آگاهی از نام تجاری را افزایش دهند،

پیشنهادات محدودی را تبلیغ کنند و مکالمه‌ای را به شیوه‌های معنی دار آغاز کنند.

وقتی صحبت از فیلترها و لنزهای تعاملی می‌شود، اسنپ چت برنده واضح است.

اسنپ چت همیشه این مورد را فتح کرده است و آنها این کار را به خوبی انجام می‌دهند.

این برنامه همچنین قابلیت خرید واقعیت افزوده را با لنزهای پشتیبانی شده برای تجربه خرید تعاملی ترکیب می‌کند.

با وجود لنزهای واقعیت افزوده اسنپ چت، اینستاگرام به نظر می‌رسد در بخش تجارت اجتماعی پیروز شده است.

عملکرد خرید درون برنامه‌ای پیشرفته است و همیشه در حال بهبود است، ناگفته نماند که اینستاگرام حضور تأثیرگذار قوی دارد.

اینستاگرام در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که در این نظرسنجی مشخص شد که کاربران استوری ها را مشاهده می‌کنند،

تا با برندهای موردعلاقه خود مطابقت داشته باشند و محصولات مربوط به آنها را به نمایش بگذارند. 

اینستاگرام به دلیل توانایی خود در نشان دادن سبک زندگی مثبت، به‌طور طبیعی احساس "اکنون موردنیاز" را در بین کاربران ایجاد می‌کند.

به همین دلیل، خریداران در اینستاگرام 85 درصد از هفته را صرف کاوش در محصولات و خدمات جدید می‌کنند.

غذای اصلی؟ هزینه تبلیغات اسنپ چت بسیار بیشتر از هزینه تبلیغات اینستاگرام است،

اما به خاطر داشته باشید که اسنپ چت 1.5 برابر بیشتر از اینستاگرام موردتوجه بصری قرار می‌گیرد و 5 برابر بیشتر از میانگین CTR ضربه می‌زند.

 

حتما بدانید: 10 ابزار برتر اینستاگرام برای بازاریابان

 

برنده کیست؟

انتخاب تبلیغات در اسنپ چت یا اینستاگرام به عوامل زیادی بستگی دارد. بهترین مکان برای یافتن پاسخ شما جمعیت‌شناسی و عملکرد تبلیغات متوسط است.

نوجوانان بیشتر از اسنپ چت از اینستاگرام استفاده می‌کنند، اما اطلاعات جمعیتی کوچک‌تر به‌طور گسترده‌ای در هر دو سیستم‌عامل وجود دارد.

با این حال، اینستاگرام برای گروه سنی بزرگ‌تر نیز جذاب است.

کاربران اسنپ چت یک گروه بسیار خاص و بسیار تعاملی هستند. اکثر آنها در دبیرستان یا کالج هستند و استفاده از آنها در سراسر آمریکا گسترده است.

برای اینستاگرام، اکثر کاربران خارج از برندهای آمریکایی هستند و مخاطبان جهانی را هدف قرار می‌دهند

و گروه‌های سنی بالاتر درصد موفقیت بیشتری را در اینجا مشاهده خواهند کرد.

ایده خوبی است که تبلیغات را در اسنپ چت و استوری اینستاگرام  با هم بررسی کنید، به‌ویژه برای شرکت‌هایی که مخاطبان کمتری دارند.

همچنین باید توجه داشت که تقریباً نیمی از کاربران اسنپ چت حتی از اینستاگرام استفاده نمی‌کنند.

اگرچه اسنپ چت و استوری اینستاگرام  مشابه هستند، اما ویژگی‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند که در گروه‌های سنی مختلف متفاوت است.

اسنپ چت همیشه برای هدف قرار دادن رویدادهای خاص و تبلیغ برنامه‌های تلفن همراه بسیار عالی بوده است،

درحالی‌که صنایع خرده‌فروشی در اینستاگرام رونق دارد.

استوری ها: آینده رسانه‌های اجتماعی؟

استوری ها: آینده رسانه‌های اجتماعی؟

آیا استوریها مرحله مهم بعدی برای نحوه اشتراک‌گذاری مطالب با یکدیگر به صورت آنلاین هستند؟

سؤال بعدی که به ذهن ما خطور می‌کند این است که کدام پلتفرم را برای استوری انتخاب کنیم؟

مخاطبین شما در اینستاگرام و اسنپ چت ممکن است متفاوت باشد. ویژگی‌های هر پلتفرم نیز تفاوت‌های ظریفی را ارائه می‌دهد.

اینستاگرام از زمانی که اخیراً معرفی شده است مطمئناً ویژگی استوری خود را بهبود می‌بخشد و اسنپ چت  نیز احتمالاً همین کار را به خاطر رقابت انجام می‌دهد،

اما در حال حاضر، ما در حال شروع به دیدن این هستیم که چگونه جهان می‌تواند محتوای فوق العاده و گاه‌به‌گاه را بپذیرد.

اشتراک‌گذاری: بیایید مقایسه ویژگی‌هایی را که استوری های اینستاگرام در حال حاضر با آنچه در حال حاضر اسنپ چت  استوری ارائه می‌دهد، مقایسه کنیم.

 

یک مطلب کاربردی: تکنیکهای افزایش فروش آنلاین با تبلیغات شبکه اجتماعی

 

مقایسه اینستاگرام و اسنپ چت

مقایسه اینستاگرام و اسنپ چت

 1. کاربران

از نظر کاربران فعال، تعداد کاربران اینستاگرام در مقایسه با اسنپ چت  بیشتر است. از نظر استوری، روزانه بیش از 250 میلیون نفر از استوری های اینستاگرام استفاده می‌کنند.

این میزان بیش از 173 میلیون نفر است که روزانه از اسنپ چت  استفاده می‌کنند.

2. استوریها را تماشا کنید

وقتی نوبت به مشاهده استوری ها در اینستاگرام و اسنپ چت می‌رسد، تجربه تقریباً یکسان است.

یکی از ویژگی‌های جالب برای خواندن دوباره استوریها وقتی روی سمت چپ ضربه می‌زنیم در اسنپ چت  نیست.

تفاوت مهم دیگر این است که اگر می‌خواهید تماشای یک استوری در اسنپ چت  را متوقف کنید،

باید در پایین حرکت کنید در حالی که در اینستاگرام باید روی " X ”در گوشه سمت راست Supreme برای تماشای دیگر.

این تفاوت‌ها در تماشای استوری ها باعث شده است که اینستاگرام یک قدم جلوتر باشد.

یکی از مشکلات بزرگ این ویژگی استوری جدید این است که افرادی که صدها یا حتی هزاران کاربر را دنبال می‌کنند،

برای مشاهده استوری های کاربرانی که به تماشای آنها علاقه‌مند هستند، در جستجوی استوری مشکل خواهند داشت.

 

بیشتر: 5 روش ساده دیده شدن پست در اینستاگرام

 

3. انتشار استوری

اسنپ چت  ویژگی‌های استوری بیشتری نسبت به اینستاگرام دارد، به‌ویژه لنزها و فیلترهای سرگرم‌کننده.

با این حال، در موارد اینستاگرام، ترکیب‌های مختلف ابزارهای طراحی و گزینه‌های رنگی آسان برای استفاده،

یک ویژگی خوب است، که اسنپ چت  در حال حاضر ارائه نمی‌دهد.

4- حریم خصوصی استوری

اسنپ چت به کاربران نسبت به اینستاگرام کنترل بهتری بر حریم خصوصی خود می‌دهد.

استوری های اینستاگرام باید یک حساب عمومی باقی بمانند.

در اسنپ چت  ، شما کنترل کاملی بر افرادی که انجام می‌دهید و نمی‌خواهید استوریهای خود را ببینید، دارید.

در اینستاگرام، اگر نمایه شما عمومی باشد، استوری های شما عمومی هستند.

حتی اگر کاربر خاصی را دنبال نمی‌کنید، می‌توانید مشخصات عمومی و استوری وی را نیز مشاهده کنید.

با این حال، اینستاگرام "تنظیمات استوری" سفارشی را با کلیک روی نماد چرخ‌دنده در گوشه سمت راست بالای برگه مشخصات شما معرفی کرده است.

نکته جالب در مورد اسنپ چت  این است که به اشتراک‌گذاری زودگذر محتوا آن را به‌عنوان یک بستر اجتماعی صمیمی‌تر معرفی کرده است که در آن کاربران می‌توانند از نزدیک با دوستان خود ارتباط برقرار کنند.

باوجود ویژگی‌های مثبت اسنپ چت  ، نمی‌تواند کاربران خود را حفظ کند، نرخ رشد کاربران آن در مقایسه با اینستاگرام بسیار کمتر است

و اینستاگرام همچنان ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کند که باعث افزایش سرعت رشد شده است.

دلایل انتخاب اینستاگرام به‌جای اسنپ چت

دلایل انتخاب اینستاگرام به‌جای اسنپ چت

دلایل اصلی کاهش نسبی استفاده از اسنپ چت عبارت‌اند از:

  •     ظاهر و احساس اینستاگرام بهتر از اسنپ چت است.
  •     اسنپ چت با افزودن ویژگی‌های زیاد به آن تمرکز خود را از دست می‌دهد.
  •     برندها در اینستاگرام بیشتر قابل‌اجتناب هستند.
  •     موارد زیر در مقایسه با اسنپ چت در اینستاگرام بسیار ساده‌تر است.
  •     کاربران بیشتر و همچنین بیشتر دوستان شما کاربران فعال اینستاگرام هستند.

رسانه‌های اجتماعی یکی از بهترین راه‌های برقراری ارتباط در زندگی ما است،

شبکه‌های اجتماعی زیادی در سراسر جهان وجود دارد که در میان آنها اینستاگرام و اسنپ چت بسیار محبوب هستند.

به‌طور کلی، برنامه‌ای را در نظر بگیرید که مخاطبان شما بیشترین و بهترین تعامل را با آن دارند.

البته در ایران اکثر کاربران اینترنتی از اینستاگرام استفاده می‌کنند. 

اما نباید از یاد ببریم که در گذشته هم اپلیکیشنهای زیادی بوده‌اند که در حال حاضر کسی از سرگذشت آنها خبر ندارد.

این موضوع نشان می‌دهد که باید همیشه جلوتر از فناوری حرکت کنیم و آینده شبکه‌های اجتماعی و حضور کاربران در اپ های جدید را رصد کنیم.

در هدف‌گیری تنها یک پلتفرم گم نشوید. زیرا اکثر مخاطبان شما از آن استفاده می‌کنند.

عملکرد تا حد زیادی بستگی به طراحی تبلیغ شما و نحوه استقبال از آن برای مخاطبان شما دارد.

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید