3 استراتژی تبلیغات در شبکه اجتماعی برای افزایش فروش آنلاین

3 استراتژی تبلیغات در شبکه اجتماعی برای افزایش فروش آنلاین

اینستاگرام
چهارشنبه - ۲۰ مرداد ۰۰

امروزه حضور در رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام بسیار مهم شده هست.

با توجه به ابزارهایی که برای بررسی میزان تأثیرگذاری تبلیغات وجود دارد، می‌توانیم بهترین نوع تبلیغات را انجام دهیم.

ما امروز قصد داریم در مورد تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی و استراتژی‌های خوب برای افزایش فروش از طریق آنها نکات بسیار مهمی را بیان کنیم.

اگر در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنید، احتمالاً پیش‌بینی‌ها و فروش‌های ایجاد شده توسط تبلیغات رسانه‌های اجتماعی درصد زیادی از درآمد شما را تشکیل می‌دهند.

بنابراین افزایش فروش خود با رسانه‌های اجتماعی، بزرگ‌ترین مزیت برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی هست.

این فوق‌العاده است، این‌طور نیست؟

همه ما فروش‌های بیشتری می‌خواهیم. اما تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند فریبنده باشد.

خبر خوب این است که می‌توانید نتیجه بهتری دریافت کنید.

چند تغییر استراتژیک می‌تواند به فروش آنلاین شما کمک کند تا از این مشکلات فروش عبور کرده و به روند صعودی بازگردید.

ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم در مسیر رشد باقی بمانید.

با یک سرچ ساده می‌توانید تکنیک‌های زیادی در مورد تبلیغات در شبکه اجتماعی را پیدا کنید.

اما در این مطلب ما شما را با چند حرکت استراتژیک که به شما در ادامه رشد کمک می‌کند، تحت پوشش قرار داده‌ایم.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل بازاریابی در اینستاگرام

 

1. اهداف خود را با اهداف شبکه‌های اجتماعی همسو کنید

هدف هر بستر رسانه‌های اجتماعی جلب مشارکت مردم و ماندگاری بیشتر روی آن است.

بنابراین، به‌طور طبیعی، برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی محتوایی را ترغیب می‌کنند که تعامل را تحریک کند و زمان برنامه را بالا نگه دارد.

فیس‌بوک و اینستاگرام دریافتند که ویدئوها مکالمات بیشتری را بر روی پلتفرم تحریک می‌کنند

و باعث می‌شود مردم از برنامه بیشتر استفاده کنند، بنابراین بسترهای ویدیویی را بهبود دهید.

اسنپ چت از تبلیغات کشیدن به بالا استفاده کرد تا به کاربران اجازه دهد بدون خروج از برنامه تبلیغات را مشاهده کنند.

این بدان معناست که در صورت تولید محتوای تبلیغاتی که افراد را ترغیب می‌کند بدون خروج از برنامه، از طراحی و الگوریتم برنامه رسانه‌های اجتماعی کمک بیشتری دریافت کنید.

ما درک می‌کنیم که ممکن است به نظر خلاف شهود به نظر برسد.

اما به احتمال زیاد مردم پس از تعامل با برند شما در رسانه‌های اجتماعی، خریدی انجام می‌دهند یا بر روی آگهی کلیک می‌کنند.

ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی خود برای تقاضای مشارکت، پسندیدن، نظرات یا پیام‌های مستقیم، قبل از درخواست کلیک، برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی را راضی نگه می‌دارد و بنابراین به شما در فروش بیشتر کمک می‌کند.

نکته دیگر: اکثر پلتفرم‌های اجتماعی در حال اولویت‌بندی ویدئو هستند. ویدئو منجر به تعامل بهتر و مکالمات بیشتر می‌شود. بنابراین تبلیغات ویدیویی دارای ROI بسیار خوبی هستند.

 

حتما بدانید: استراتژی موفق بازاریابی اینستاگرام

 

2. یک کانال کوچک در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید

اکثر قیف‌های بازاریابی، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را بازاریابی بهتری می‌دانند.

اگر قیف را تصور می‌کنید، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی معمولاً در یک صفحه بزرگ در انتهای پایین قیف کامل می‌شوند.

اما، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی شما باید راهی برای خود داشته باشند. به‌ندرت افراد پس از مشاهده تنها یک آگهی اقدام به تغییر نظر خود در مورد برند شما می‌کنند.

در حالت ایده آل، شما حداقل سه کمپین تبلیغاتی در تبلیغات رسانه‌های اجتماعی خواهید داشت: کمپین‌های آگاهی، خرید و تبدیل.

این کمپین‌ها یک قیف بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند. این تقریباً مانند یک قیف بازاریابی کامل عمل می‌کند.

در اینجا خلاصه‌ای از کلیدها برای هر نوع تبلیغ وجود دارد:

تبلیغات آگاهی باید به "چرا" شرکت یا محصول شما پاسخ دهد. چرا شرکت خود را راه‌اندازی کردید؟ چرا محصول شما مهم است؟

تبلیغات تفکر برای خرید باید توضیح دهد که چه چیزی محصول یا خدمات شما را برتر از رقبا می‌کند. مختصر باشید، اما اطلاعات اولیه‌ای را که افراد برای تصمیم‌گیری نیاز دارند، ارائه دهید.

تبلیغات تبدیل آگهی‌هایی هستند که درخواست کلیک روی صفحه فرود شما را دارند. اگر تخفیف‌ها و پیشنهادات خود را دریافت کرده‌اید، اینجاست.

خوشبختانه، سازندگان شبکه‌های اجتماعی می‌دانند که این قیف بهترین راه است.

می‌توانید مخاطبان را طوری پیکربندی کنید که فقط آگهی‌های فکری را به افرادی نشان دهند که پیام‌های تبلیغاتی شما را مشاهده کرده یا با آن ارتباط برقرار کرده‌اند.

سپس، می‌توانید کمپین‌های خود را طوری تنظیم کنید که تنها افرادی که تبلیغاتی را که قصد خرید آنها را دارید مشاهده کرده‌اند، تبلیغات تبدیل شما را ببینند.

ایجاد تبلیغات خود در قیفی مانند این، گامی آسان برای تبدیل به خریدار است.

این بسیار وسوسه‌انگیز است که فقط بر هدایت افراد به صفحات فرود و فروش خود تمرکز کنید و کشف کنید که هنگامی که بتوانید نیاز کاربر خود را برآورده کنید، آنها را شکار خواهید کرد.

اما اگر تبلیغات خود را به‌عنوان کانال بازاریابی خود طراحی کنید، نتایج بسیار بهتری خواهید گرفت.

نکته دیگر: معیارها.

این بسیار جامع نیست، اما اینها معیارهایی هستند که باید برای هر مرحله از قیف روی آنها تمرکز کنید:

تبلیغات آگاهی: در این مرحله، به ندرت نیاز به روش‌های زیادی دارد. شما فقط می‌خواهید مردم کمی از محصول و کسب‌وکار شما آگاه شوند.

تبلیغات را در نظر بگیرید: اینها می‌توانند کامنت یا لایک باشند. تکمیل ویدئوی قبلی نیز خوب است. از این تبلیغات می‌توانید متوجه شوید تا چه حد محصولات شما موردنیاز کاربران شبکه اجتماعی مخصوصاً در اینستاگرام هست.

تبلیغات تبدیل: این جایی است که واقعاً نیاز به اقدامات واقعی دارد، بنابراین کلیک‌ها به شما نشان می‌دهد که قیف تبدیل چقدر مشتریان بالقوه را برای اقدام آماده کرده است. به خاطر داشته باشید که نرخ تبدیل معمولاً کیفیت صفحه‌ای را که افراد پس از کلیک روی آگهی به آن می‌رسند، اندازه‌گیری می‌کند.

اما اگر از ابزارهای مناسب برای گزارش‌گیری کمپین‌های تبلیغاتی خودتان استفاده کنید، می‌توانید مخاطبان خود را برای خرید و تبدیل در تبلیغات محدود کنید. این کار در نتیجه گیری سریع‌تر کاربرد دارد.

به این ترتیب، شما فقط آنها را مشتریان بالقوه محصولات نشان می‌دهید. افرادی که قبلاً تبلیغات مثبت را در انتهای وسیع‌تر قیف رسانه‌های اجتماعی شما مشاهده کرده و علاقه خود را نشان داده‌اند.

هدف‌گذاری دقیق و خاص هزینه تبلیغات شما را پایین و نرخ تبدیل شما را پایین اما بسیار خوب نگه می‌دارد.

 

پیشنهاد ویژه: 6 دلیل اهمیت بازاریابی در اینستاگرام

 

3. انگیزه مشارکت

یکی از استراتژی‌های کم استفاده‌شده در حال حاضر، ایجاد مشارکت در تبلیغات است.

زیرساخت‌های تحریک مشارکت هنوز تا حدودی ضعیف است. اما می‌شود آن را انجام داد.

ارائه مشوق برای مشارکت مشابه ارائه تخفیف برای کلیک روی آگهی نیست.

آنچه به‌عنوان پاداش ارائه می‌دهید، اظهارنظر و گذاشتن نظرات، پاسخ به سؤالات دیگر مشتریان و ارائه محتوای تولید شده توسط کاربر است.

پاداش نامزدی می‌تواند به سادگی نشان دادن ویدیو به کسی یا اظهارنظر در آگهی اینستاگرام باشد. 

یا می‌توانید حتی فراتر بروید تا یک برنامه پاداش ایجاد کنید که به افرادی که اغلب با تخفیف یا اقلام ویژه مشارکت می‌کنند پاداش دهد.

در جایی بین این دو حالت، یکسری تخفیف‌ها برای محتوای ایجادشده توسط کاربران ارائه می‌شود و افرادی که نظرات خود را اعلام می‌کنند به تخفیفات خاصی دسترسی دارند.

از هر روشی که استفاده می‌کنید، ارائه مشوق برای مشارکت به ایجاد جامعه‌ای در اطراف نام تجاری شما کمک می‌کند که مردم از عضویت در آن لذت می‌برند.

این کار و استراتژی به اعتبار تجاری شما می‌افزاید و حتی اگر مشتریان به سؤالات یکدیگر پاسخ دهند، می‌تواند به تیم‌های خدمات مشتری شما کمک کند.

بنابراین، برخی از تخفیفات در مشارکت را ارائه دهید و مردم را وادار کنید در مورد نام تجاری شما صحبت کنند.

این خلاصه‌ای از استراتژی‌های فروش آنلاین از طریق تبلیغات رسانه‌های اجتماعی هست.

شما از کدام‌یک از این استراتژی‌ها را استفاده می‌کنید؟ و از کدام‌یک از آنها می‌خواهید استفاده کنید؟

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید