12 نکته برتر اینستاگرام که برند شما باید از آن استفاده کند

12 نکته برتر اینستاگرام که برند شما باید از آن استفاده کند

اینستاگرام
شنبه - ۱۴ اسفند ۰۰


اگر در اینستاگرام حضور دارید، این زمان عالی برای استفاده از رونق فعلی این پلتفرم است.

بیش از یک میلیارد کاربر فعال که تعداد آنها در حال افزایش است. ویژگی‌ها و عملکردهای جدید برای پیشرفت کسب‌وکار در فضای اینستاگرام، به‌طور مرتب ارائه می‌شود.

چگونه به توانمی از این حجم کاربر آنلاین در اینستاگرام به خوبی استفاده کنیم؟

با این حال، همیشه الگوریتم در حال تغییر اینستاگرام برای برندهایی که به دنبال به حداکثر رساندن تعامل خود هستند، یک چالش است.

در حالی که تغییر در دسترسی به‌اندازه به‌روز رسانی‌های اخیر اینستاگرام قابل توجه نیست، این یک فرصت عالی برای بررسی مجدد این است که بهترین شیوه‌های اینستاگرام را دنبال می‌کنید.

به همین دلیل است که ما این لیست از نکات اینستاگرام را برای اطمینان از اینکه حضور شما در سال جدید متوقف نمی‌شود، گردآوری کرده‌ایم.

خواه کاملاً تازه وارد این پلتفرم شده باشید یا بخواهید مجدداً بررسی کنید که اینستاگرام خود را بر اساس کتاب اجرا می‌کنید، همه این نکات شایسته توجه شما هستند.

مهمترین نکات اینستاگرام برای موفقیت

1. پروفایل خود را بهبود بخشید

شرکت‌ها اغلب آن‌قدر به عکس‌ها و کپشن ها علاقه دارند، که یکی از مهم‌ترین قسمت‌های پروفایل اینستاگرام خود را فراموش می‌کنند.

بیوگرافی اینستاگرام شما یک قسمت بسیار ارزشمندی از اکانت تجاری یا هر نوع پیجی که قصد کسب درآمد دارید، است.

از هدایت بازدیدکنندگان به کمپین‌های تبلیغاتی شما گرفته تا ارائه فراخوان برای اقدام، برندها می‌توانند تنها با چند کلمه کوتاه در پروفایل آن را انجام دهند.

در اینجا یک چک‌لیست سریع از آنچه می‌توانید بدون توجه به ماهیت شغل خود در رزومه خود بگنجانید، آورده شده است:

    هشتگ برند برای تشویق برچسب‌گذاری و اشتراک‌گذاری توسط کاربران
    لوگو یا توضیحات مختصری که شعار برند شما را به خوبی بیان می‌کند.
    یک لینک به یو اینستاگرام که به صفحه اصلی یا تبلیغات شما اشاره می‌کند (نکته: می‌توانید از یک ردیاب URL مانند Bitly برای ارزیابی بیشتر ترافیک اینستاگرام خود استفاده کنید)

دریابید که چگونه یک اکانت در تصویر زیر، با یک بیوگرافی ساده و تمیز خود مهمترین قسمت‌های برند و تبلیغات خود را در پروفایل خود مشخص می‌کند.

پروفایل خود را بهبود بخشید

2. روی استوری ها به خوبی کار کنید

در میان مهم‌ترین نکات اینستاگرام ما برای برندها، این نکته مهمی برای استراتژی محتوای شما است.

استوری ها در حال حاضر اولویت مشخصی برای اینستاگرام هستند. این یکی از محبوب‌ترین انواع محتوا تا به امروز است و به همانند رقیبی برای اسنپ چت عمل می‌کند.

در همین حال، ویژگی‌های جدید مانند تبلیغات استوری و نظرسنجی‌ها، نشان می‌دهد که این پلتفرم خواهان حضور برندها در جلوی چشم کاربران است.

اگر به دنبال تقویت تعامل هستید، به دنبال اجرای منظم استوری اینستاگرام نباشید.

 روی استوری ها به خوبی کار کنید

زیبایی «استوری ها» در این است که کاربران انتظار ندارند که مشاء همیشه سر یک ساعت خاصی یک پست منتشر کنید..

عکس‌های فوری، سلفی‌ها و پست‌های کوچکی، که برند شما را در دنیای واقعی نشان می‌دهند را می‌توان در کمترین زمان جمع‌آوری کرد.

این‌گونه استوری ها در نگاه کاربران بیشتر حس تعامل و اعتماد را برای برندها تقویت می‌کند.

3. محتوای ویدیویی بیشتری تولید کنید

در حالی که استوری ها ممکن است از نظر محتوا حرف اول را بزنند، ویدیوها هم بسیار مهم شده‌اند.

نیاز به تولید ویدئو در بین تمامی شبکه‌های اجتماعی، جهانی است و اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست.

انجام این کار به لطف انبوهی از برنامه‌های ادیت ویدیو و حتی خود اینستاگرام که به‌عنوان استودیوی جیبی شما عمل می‌کنند، آسان‌تر از همیشه شده است.

برنامه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید به‌صورت رایگان و حتی پولی از آنها برای ادیت ویدیو و استفاده از آنها در پست‌ها و استوری ها استفاده کنید.

در واقع، حتی برندهای بزرگ مانند تصویر زیر، بخشی از فید خود را به ویدیوهای بومرنگ با فرمت کوچک اختصاص داده‌اند.

محتوای ویدیویی بیشتری تولید کنید

اینستاگرام به خوبی در زمینه ویدیو کار کرده است. این را به یاد داشته باشید که ویدیو در زمان کوتاهی می‌توانید تعامل مخاطبان شما را به‌شدت بالا ببرد.

4. میزان دقیق ارسال پست روزانه خود را پیدا کنید

اگر به دنبال نکات اینستاگرامی برای افزایش دسترسی خود هستید، با بررسی نحوه زمان‌بندی پست‌های خود شروع کنید.

به عبارت دیگر، تعداد دفعات ارسال و زمان ارسال محتوای خود را مشخص کنید.

آیا به یک برنامه زمان‌بندی پایبند هستید؟ آیا به‌صورت تصادفی پست می‌کنید؟

اگر پاسخ شما "نه" است نگران نباشید.

اما به خاطر داشته باشید که زمان‌های ایده آلی برای ارسال در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

اگرچه روند تغییر می‌کند و این موجی از فالوورهای جدید را تضمین نمی‌کند، هر کاری که بتوانید انجام دهید تا خود را برای تعامل بیشتر آماده کنید یک امتیاز مثبت است.

در اینجا یک مرور سریع از گزارشات آماری، در مورد زمان‌بندی ارسال پست آورده شده است.

میزان دقیق ارسال پست روزانه خود را پیدا کنید

به خاطر داشته باشید که اکثر برندها حداقل یک بار در روز در اینستاگرام، پست می‌گذارند.

این به برندها فرصت زیادی می‌دهد تا تصمیم بگیرند، چه چیزی را می‌خواهند پست کنند و همچنین پست‌های خود را به خوبی تنظیم کنند.

شما باید بدانید که چه زمان‌هایی برای ارسال پست مناسب هست. این موضوع شاید مدتی طول بکشد، اما اگر بدانید که در چه زمان‌هایی و چه تعداد پست روزانه، باعث تعامل بهتر و بیشتر فالوورهای شما می‌شود، یک تکنیک عالی برای رشد پیج شما خواهد بود.

5. یک دعوت به اقدام را در کپشن ها قرار دهید

درست مانند بیوگرافی شما، اهمیت تعداد نظرات در اینستاگرام، بیشتر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

به‌جای ارسال منفعلانه و بدون هدف آن، کپشن ها به‌عنوان فرصتی عمل می‌کنند تا نه تنها جنبه خلاقانه شما را نشان دهند، بلکه تعامل را نیز تشویق می‌کنند.

در اینجا چند نمونه از نحوه ترغیب طرفداران و فالوورها با کپشن آورده شده است:

    سؤال پرسیدن.
    به اشتراک‌گذاری از طریق هشتگ ها و regram ها را تشویق کنید.
    پست‌های «تگ کردن یک دوست» را منتشر کنید که مکالمه بین کاربران را تشویق می‌کند.
    مردم را به لینک پروفایل خود هدایت کنید.

کپشن های سرگرم‌کننده، وظیفه مضاعف تشویق تعامل و نمایش شخصیت برند را بر عهده دارند.

یک دعوت به اقدام را در کپشن ها قرار دهید

به‌طور خلاصه، کمی تلاش و خلاقیت بیشتر برای کپشن های خود، می‌تواند به افزایش نرخ تعامل شما کمک کند.

6. در نحوه استفاده از هشتگ ها تجدیدنظر کنید

در مورد کپشن ها، بسیاری از برندها به دنبال نکاتی در مورد نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام هستند.

دو عملکرد عالی هشتگ ها باعث می‌شود که پست‌های شما قابل جستجو باشند و در عین حال پست‌های هشتگ را در بین مخاطبان خود تشویق می‌کنند.

بیشتر اوقات، ترکیبی از هشتگ های برند دار و هشتگ های عمومی تک کلمه‌ای حوزه خود را خواهید دید که در برخی از برندهای مطرح داخلی و خارجی استفاده می‌شود.

در نحوه استفاده از هشتگ ها تجدیدنظر کنید

اگر هنوز در مورد نحوه استفاده از هشتگ ها گیر کرده‌اید، شاید بزرگ‌ترین نکته اینستاگرامی که می‌توانیم به شما بدهیم این است که آن را پر نکنید.

بر اساس اعداد و ارقام خودمان، به نظر می‌رسد ذهنیت «کمتر، بهتر» در مقابل تلاش برای قرار دادن ده‌ها برچسب در کپشن های شما، بهتر عمل می‌کند.

در نحوه استفاده از هشتگ ها تجدیدنظر کنید

اما به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات بهترین راه برای استفاده از هشتگ ها این است که اصلاً از آنها استفاده نکنید.

روزانه شاهد هستیم که خیلی از پیج های بیزینسی و حتی غیر بیزینسی، به‌صورت کاملاً اشتباه، از هشتگ هایی استفاده می‌کنند که اصلاً مناسب برند آنها نیست.

کاربران با دیدن این هشتگها در زیر کپشن این برندها و پیج ها، حس خوبی ندارند و سعی کینند تعاملی برقرار نکنند.

باز هم، خلاقیت در اینستاگرام بستگی به موارد زیادی دارد. از ارسال هشتگ های گاه‌به‌گاه و بدون برنامه در کپشن ایسنتارگام به‌شدت پرهیز کنید.

عبارات پررنگی مانند تصویر زیر از استودیو یونیورسال نمونه خوبی از چیزی است که در مورد آن صحبت می‌کنیم.

 در نحوه استفاده از هشتگ ها تجدیدنظر کنید

7. طرفداران و دنبال کنندگان خود را سازماندهی مجدد کنید

آیا در مورد اینکه چقدر از شما انتظار می‌رود در اینستاگرام پست بگذارید، سردرگم هستید؟

به همین دلیل، خوب است که به دنبال کنندگان خود اجازه دهید برخی کارها را برای شما انجام دهند.

با کمک یک هشتگ برند دار، می‌توانید مرتباً طرفداران را تشویق کنید که محتوای تولیدشده توسط کاربر را ارسال کنند که به‌نوبه خود می‌توانید نام تجاری خود را معتبر کنید.

این به شما این امکان را می‌دهد که در عین داشتن جریان مداوم محتوای در اختیارتان، مقداری تعامل و حس دوستی را به مخاطبان خود نشان دهید.

در اینجا نمونه‌ای از محتوای انتخاب‌شده از پیج خارجی و معروف Vans است که از هشتگ #MyVans تهیه‌شده است.

طرفداران و دنبال کنندگان خود را سازماندهی مجدد کنید

در تصویر زیر هم از برند Anthropologie یک پست به‌صورت نمونه معرفی‌شده است.

طرفداران و دنبال کنندگان خود را سازماندهی مجدد کنید

8. حضور خود را در اینستاگرام تقویت کنید

آیا مشتریان شما که در اینستاگرام حضور دارند، می‌دانند که شما در اینستاگرام صاحب یک اکانت هستید؟

به نظر بی‌معنی است، اما ممکن است تعجب کنید که چگونه بسیاری از برندها تبلیغات خود را در خارج از پلتفرم پراکنده می‌کنند.

به‌عنوان مثال، می‌توانید گاهی اوقات اینستاگرام خود را در شبکه‌های دیگر مانند فیس بوک و توییتر یا لینکدین، ذکر کنید.

تا آنجا که وب‌سایت شما پیش می‌رود، دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی و گنجاندن فیدهای شما در صفحه اصلی شروع خوبی هستند.

و اگر لیست ایمیل دارید، دکمه‌های اجتماعی را نیز وارد کنید و به طور مرتب حضور خود را در اینستاگرام نشان دهید.

در تصویر زیر می‌بینید که یک کمپین ایمیل کامل با محوریت اینستاگرام و هشتگ منتشر کرد.

این موضوع حتی در نت فارسی هم دارد رخ می‌دهید و برندهای زیادی سعی می‌کنند در ایمیل‌های ارسالی به مخاطبین، حتماً لیست شبکه‌های اجتماعی خودشان را قرار بدهند.

حضور خود را در اینستاگرام تقویت کنید

9. به‌طور فعال با حساب‌های دیگر معامله کنید

شاید یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که برندها در اینستاگرام مرتکب می‌شوند، این است که فکر می‌کنند فقط خودشان باید حرف بزنند و کاربران فقط باید بله‌قربان‌گو باشند و هر کاری آنها می‌خواهند را انجام بدهند.

پاسخ دادن به سؤالات و برچسب‌های فالوورهای شما نه تنها خدمات خوبی به مشتریان است، بلکه نشانه مثبتی از میزان مشارکت شماست.

زیرا نحوه رفت‌وآمد شما با افراد واقعی، مهم‌تر از تعداد فالوورهای دلخواه است.

دریابید که اکانت زیر، چگونه به هر طرفدار پاسخ می‌دهند و چگونه در ازای آن یک تعامل خوب را از سمت فالوورها دریافت می‌کنند.

به‌طور فعال با حساب‌های دیگر معامله کنید

نیاز به پاسخگویی به فالوورها، به خوبی در مورد اهمیت گوش دادن اجتماعی و نظارت بر سیگنال‌های شما صحبت می‌کند.

این باعث می‌شود که به‌موقع به سؤالات و نگرانی‌ها پاسخ دهید. که در نهایت باعث اعتمادسازی بیشتر و فروش بیشتر شما می‌شود.

10. پیج خود را انسانی‌تر کنید

علاوه بر نظرات، هر کاری که می‌توانید برای نشان دادن جنبه انسانی برند خود از طریق محتوای اینستاگرام خود انجام دهید یک امتیاز مثبت است.

دلیلی وجود دارد که چرا کسب‌وکارهای بیشتر و بیشتر بر انتشار استوری و پست‌های مردم محور تمرکز می‌کنند، نه صرفاً به نمایش گذاشتن محصولات و تبلیغات.

پیج خود را انسانی‌تر کنید

لازم نیست همه‌چیز به‌وضوح روی محصول متمرکز شود. در واقع، انتشار پستها و استوری در مورد خودتان هم گزینه عالی برای انسانی کردن پیج شما خواهد بود.

11. با تقویم محتوا همراه باشید

واضح است که هیچ کمبودی در مورد آنچه می‌توانید پست کنید وجود ندارد.

عکس محصول و مشتری همپوشانی متن و اموجی. سلفی و عکس در طبیعت.

برای سازمان‌دهی مطالبی که پست می‌کنید و به حضور خود در اینستاگرام به شکلی جامع‌تر نگاه می‌کنید، یک تقویم محتوا برای هر کسب‌وکاری لازم است.

ابزارهای آنالیز اینستاگرام، می‌تواند به شما کمک کند تا دید کلی از حضور خود در اینستاگرام و همچنین استراتژی کلی رسانه‌های اجتماعی خود را حفظ کنید.

با تقویم محتوا همراه باشید

12. تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام خود را زیر نظر داشته باشید

با تمرکز بر آخرین نکته، برندها باید بدانند که چه نوع محتوایی بالاترین عملکرد را دارد و در کجا باید از نظر دسترسی خود بهبود یابد.

تجزیه و تحلیل‌هایی که همه‌چیز را از نرخ تعامل گرفته تا هشتگ ها و فراتر از آن را پوشش می‌دهد، باید به یک برنامه همیشگی شما تبدیل شود.

همچنین می‌توانید پست‌ها را به‌عنوان بخشی از کمپین‌های داخلی یا موضوعات دیگر، برچسب‌گذاری کنید و به شما امکان می‌دهد عملکرد گروه‌های محتوای مرتبط را پیگیری کنید.

به‌جای حضور بدون برنامه، دسترسی به تجزیه‌وتحلیل قدرتمندتر فراتر از پلتفرم اصلی اینستاگرام به شما امکان می‌دهد، آرامش خاطر را تجربه کنید.

تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام خود را زیر نظر داشته باشید

به نظر شما مهم‌ترین نکات اینستاگرام برای برندهای فعلی چیست؟

اگر مشتاقانه منتظر بودید که پیچیدگی‌های حضور خود در اینستاگرام را بدانید، قطعاً تنها نیستید.

رقابت بیشتر و الگوریتم به‌روز شده اینستاگرام، نشان می‌دهد که برندها باید تغییرات جدی ایجاد کنند.

این ترکیبی از نکات اینستاگرام به‌عنوان کلید بهبود حضور شما بدون توجه به صنعت شما است.

اگر تجربه‌ای در استفاده از این روشها دارید، خوشحال می شویم که زیر همین پست و در بخش دیدگاه برای ما ارسال بفرمایید.
 

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید