علاوه بر لایو اینستاگرام، استوری های اینستاگرام نیز در بالای فید نمایش داده میشوند، بنابراین بیشتر از محتوای معمولی توجه کاربران را به خود جلب میکنند.
وقتی از لایو اینستاگرام استفاده میکنید، در استوریهایی که در بالای فید شما ظاهر میشوند، در جایگاه اول قرار میگیرید.
بنابراین فراموش کنید که الگوریتم اینستاگرام را از دست بدهید. زیرا لایو اینستاگرام ، یکی از بهترین راههای افزایش تعامل است.
البته این تازه شروع ماجرای ما برای اهمیت لایو اینستاگرام است.
چگونه میتوانیم از این راه برای جلبتوجه، ایجاد ارتباطات و ایجاد برند خود استفاده کنیم؟
در این مقاله، ما شما را گامبهگام با هر آنچه که برای تولید یک لایو اینستاگرام موفق نیاز دارید، آشنا میکنم.
شما همه تکنیکها را در مورد ویژگیها و تنظیمات لایو اینستاگرام و همچنین نحوه برنامهریزی و تبلیغ لایو خود خواهید آموخت.
لایو اینستاگرام چیست؟
لایو اینستاگرام قابلیتی است که در استوری اینستاگرام کار میکند و به کاربران اجازه میدهد ویدیوهای زنده را برای سایر کاربران روی پلتفرم پخش کنند.
استوری اینستاگرام در بالای فید کاربران ظاهر میشود. هر حسابی که در حال حاضر فعال است یک نماد "Live" را خواهد دید.
برای مشاهده یک ویدیو لایو اینستاگرام، کافی است روی تصویر کوچک استوری ضربه بزنید. تصویر زیر از اجرای یک بلاگر در لایو اینستاگرام جلوی کاربران اینستاگرام را نشان میدهد.
پس چرا باید از لایو اینستاگرام استفاده کنید؟
قدرت لایو اینستاگرام برای مشاغل
روزانه بیش از 500 میلیون نفر از اینستاگرام استفاده میکنند.
این پلتفرم ماهانه 1 میلیارد کاربر فعال دارد. علاوه بر این، طبق گفته اینستاگرام، 50 درصد از کاربران میگویند که حداقل یک برند را در این پلتفرم دنبال میکنند.
اما بهترین قسمت اینجاست:
طبق آمار اینستاگرام برای سال 2021، حداقل 80 درصد از کاربران اینستاگرام برای تصمیمگیری در مورد خرید محصول یا خدمات به اینستاگرام متکی هستند.
خوب، اینستاگرام یک کانال بازاریابی قدرتمند است - اما لایو اینستاگرام چطور؟ آیا این قابلیت برای برندها کارساز خواهد بود؟
به یاد داشته باشید، Instagram Live محتوای شما را به اولین مورد در بین استوری های بالای فیدهای کاربران میرساند.
این مورد یکی از ویژگیهای بسیار مفید لایو برای آگاهسازی فالوورها در مورد یک موضوع مهم هست.
مطمئناً کسانی که بهشدت به دنبال پیگیری اخبار شما هستند، با دیدن اعلان LIVE در گوشی خود، بهاحتمال بسیار زیاد به لایو شما پاسخ مثبت میدهند.
البته این در صورتی هست که کاربران ویژگی لایو اینستاگرام را خاموش نکرده باشند.
علاوه بر این، فالوورهای شما که اعلانهای لایو اینستاگرام را خاموش نکردهاند، پیامی دریافت میکنند که به آنها میگوید چه زمانی لایو میروید.
این اعلان میتواند کمک بزرگی برای نمایش لایوهای شما به تعداد بیشتری از دنبال کنندگان شما باشد.
علاوه بر این، مخاطبان شما میتوانند سؤالات و نظرات خود را در مورد ویدیوی شما در زمان واقعی ارسال کنند.
این ویژگی میتواند راهی عالی برای دریافت بینش و بازخورد مستقیم از افرادی باشد که به تجارت شما علاقهمند هستند.
علاوه بر این، اکنون میتوانید سؤالات و پاسخهای استیکر را در استوری لایو اینستاگرام خود ارسال کنید.
قبلاً پاسخ دادن به همه سؤالات در نظرات در یک جلسه زنده برای شما دشوار بود.
اما اکنون یک جعبه سؤال ساده به شما این امکان را میدهد که به راحتی سؤالات را در طول ویدیوی زنده اسکن کنید تا به آنها پاسخ دهید.
شما میتوانید با ارسال استیکر سؤال در استوری اینستاگرام خود قبل از برگزاری لایو در اینستاگرام از این ویژگی استفاده کنید.
پس از پخش زنده، "دکمه علامت سؤال" را در پایین صفحه فشار دهید تا شروع به پاسخگویی کنید.
و برای تکمیل این کار، پس از اتمام پخش ویدیو لایو اینستاگرام خود، میتوانید آن را در استوری خود پست کنید، جایی که به مدت 24 ساعت در دسترس همگان خواهد بود.
بااینحال، قابلیتهای Instagram Live فراتر از این تاکتیکها است. در ادامه با ابزارهای بیشتری برای استفاده از لایو اینستاگرام برای برندسازی آشنا خواهید شد.
بهعنوان مثال، میتوانید لایو اینستاگرام را برای کاربران موبایل و دسکتاپ پخش کنید.
برای این کار، فقط باید لایو شوید و اینستاگرام یک دکمه بنفش "Live" را در سمت راست حساب شما در پنل استوری اینستاگرام قرار میدهد.
بنابراین، وقتی شخصی اینستاگرام را در وب اینستاگرام باز باز میکند و پنل استوری اینستاگرام را میبیند، متوجه میشود که شما یک لایو زنده را برگزاری میکنید.
ویدیوی لایو اینستاگرام شکاف تعاملی، بین تمام صاحبان کسب وکار و مصرفکنندگان را برطرف میکند.
این تعامل و همکاری بصری در زمان واقعی را فراهم میکند. این بدان معنی است که لایو، یک ابزار مهم برای ایجاد روابط قوی با مشتریان است.
جای تعجب نیست که 80 درصد مردم ترجیح میدهند یک ویدیوی زنده از یک برند را بهجای خواندن یک وبلاگ تماشا کنند.
بهطور کلی، لایو اینستاگرام راهی مؤثر برای دستیابی و تعامل با مخاطبان هدف شماست.
نحوه استفاده از لایو اینستاگرام برای برندسازی
اکنون که قابلیتهای این ابزار بازاریابی را درک کردهاید، بیایید نگاهی عمیق به نحوه استفاده از لایو اینستاگرام بیندازیم.
مهمترین چیزها اول:
مرحله 1: یک جدول یا چکلیست انتخاب کنید
مانند بسیاری از چیزهای زندگی، منظم بودن یکی از نکات کلیدی در کسب وکار هست.
برای دسترسی به افراد بیشتر و ایجاد روابط قوی با مخاطبان خود، باید بهطور منظم پخش زنده داشته باشید.
بهترین راه برای انجام این کار تنظیم یک برنامه و پایبندی به آن است.
بهعنوان مثال، اگر قصد دارید هر پنجشنبه ساعت 7 بعدازظهر بهصورت زنده لایو کنید، میتوانید این رویداد هفتگی را برای مخاطبان خود تبلیغ کنید.
سپس، در زمان مناسب، بیشترین فالوورهای شما با توجه به برنامهریزی لایو شما، مشتاقانه منتظر هر ویدیوی لایو اینستاگرام برند شما خواهند بود.
مرحله دوم: هدف خود را مشخص کنید
برای استفاده حداکثری از ویدیوهای لایو اینستاگرام، مهم است که دقیقاً بدانید چرا آنها را انجام میدهید.
بهعبارتدیگر، قصد دارید از برنامههای لایو خود چه دستاوردی داشته باشید؟
شاید بخواهید روابط خود را با مشتریان تقویت کنید، فالوورهای خود را افزایش دهید، اشتراک ایمیلها را افزایش دهید یا فروش یک محصول خاص را افزایش دهید.
و در حالی که ممکن است بخواهید همه این کارها را انجام دهید، بهتر است برای هر پخش یک اولویت تعیین کنید. به این ترتیب، هر قسمت از پخش زنده اینستاگرام شما با هدف شما هماهنگ میشود.
همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید، که هدف شما با استراتژی بازاریابی کلی شما مطابقت دارد.
هنگامی که در مورد هدف خود و فراخوان کلیدی که در طول پخش خود استفاده خواهید کرد، دقیق شدید، میتوانید تصمیم بگیرید که میخواهید لایو شما چقدر طول بکشد و چه موارد و موضوعاتی را پوشش دهید.
مرحله 3: قالب را انتخاب کنید
هیچکس برای "ام" و "آه" وقت ندارد.
با داشتن به طرح از پیش تعریفشده، بینندگان میدانند چه انتظاری دارند و شما یک چارچوب اساسی برای جذاب نگهداشتن صحبت خودتان و حرکات بعدی را خواهید داشت.
4 روش استفاده از لایو اینستاگرام برای برندسازی
در اینجا چهار فرمت لایو اینستاگرام برای برندسازی وجود دارد که میتوانید با آنها شروع کنید:
میزبان یک جلسه پرسش و پاسخ
پرسش و پاسخها یکی از آسانترین راهها برای استفاده و بسیار مؤثر هستند. تمام طول لایو در مورد همکاری با بینندگان است.
با پاسخ صریح به سؤالات در زمان واقعی، بینندگان میتوانند پاسخ سؤالاتی را که بیشتر در مورد آنها کنجکاو هستند بیابند و در عین حال با افراد پشت سر برند شما آشنا میشوند.
چیز جدیدی را راهاندازی یا اعلام کنید
اگر در حال راهاندازی محصول یا خدمات جدیدی هستید یا اخبار مهمی را اعلام میکنید، چرا آن را به یک مهمانی تبدیل نکنید؟
میتوانید راهاندازی خدمت جدید یا محصول جدید را تبلیغ کنید و با فالوورهای خود تعامل داشته باشید و حتی میتوانید جوایزی را نیز اهدا کنید.
فالوورها را به پشتصحنه ببرید
انسانها ذاتاً موجوداتی کنجکاو هستند و همه ما دوست داریم بدانیم پشت درهای بسته چه میگذرد.
خوشبختانه راههای زیادی وجود دارد که میتوانید بینندگان را به پشتصحنه برند جذب کنید، مانند:
به مخاطب خود نشان دهید که چگونه کار میکنید
آنها را به بخشهای مهم شرکت خود همراهی کنید
تیم خود را به آنها نشان دهید (البته اگر تیم دارید)
در مورد یک اتفاق مهم برندتان با آنها لایو بگذارید
مصاحبه یا همکاری کنید
همکاری یک راه عالی برای ایجاد محتوای جذاب و رشد در رسانههای اجتماعی است.
این یک موقعیت برد-برد است: شما همکار خود را به دنبال کنندگان خود معرفی میکنید و آنها شما را به دنبال کنندگان خود معرفی میکنند.
لایو اینستاگرام برای همکاری بین شما و فالوورها و یا حتی همکارانتان در برندهای دیگر بسیار ایدهآل است.
زیرا این برنامه به شما امکان میدهد با حسابهای دیگر پخش زنده داشته باشید.
کاری غیرمنتظره انجام دهید
اگر معمولاً ویدیوهای لایو اینستاگرام را در خانه یا محل کار خود ضبط میکنید، با پخش زنده از یک مکان عجیبوغریب، مخاطبان خود را غافلگیر کنید.
یا یک مسابقه درون خود لایو ایجاد کنید و به بینندگان این شانس را بدهید که در زمان واقعی شرکت کنند و برنده شوند.
با استفاده از عنصر غافلگیری در جلسات لایو اینستاگرام خود، افراد را مجذوب خود میکنید و آنها را متعجب کنید که قرار است در آینده چهکاری انجام دهید.
مرحله 4: جریان لایو خودتان را تبلیغ کنید
اکثر کسانی که لایو میگذارند همچنین طرز فکری دارند "روی آنتن نیست و امیدوارم مردم حاضر شوند".
اما این موضوع اصلاً برای برندها مناسب نیست. کم بودن فالوورها در لایو در اعتمادسازی برند در فضای مجازی بسیار تأثیر دارد.
تبلیغات میتواند بهسادگی پست کردن در سایر حسابهای رسانههای اجتماعی شما یا ارسال ایمیل به لیست خود در مورد لایو اینستاگرام آینده شما باشد.
بهعنوان مثال، در بخش زیر یک بلاگر این پست را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت، تا یکی از گروههای لایو اینستاگرام خود را تبلیغ کند:
وقتی نوبت به ترفیع میرسد، داشتن یک برنامه منظم بسیار مفید است.
با استفاده از این تکنیک، شما توانستید به دیگر کاربران خودتان در شبکههای اجتماعی دیگر هم بگویید که در اینستاگرام، لایو برگزار میکنید.
بهاینترتیب، شما نه تنها یک رویداد لایو را تبلیغ میکنید، بلکه دیگر مجبور نیستید برای هر بار که لایو میگیرید، مخاطبان جدید را جذب کنید.
کاربران شما در رسانههای دیگر، زمان لایو شما را حتی به دوستان خود در دیگر شبکهها اطلاع خواهند داد.
مرحله 5: به دوربین استوری اینستاگرام دسترسی پیدا کنید
خوب، حالا بیایید نگاهی به ابزارهای بسیار کاربردی در لایو بیندازیم.
همانطور که قبلاً اشاره کردم، لایو اینستاگرام یک ویژگی در استوری است. برای دسترسی به دوربین استوری، روی نماد دوربین در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید یا انگشت خود را به سمت راست بکشید.
اولین باری که از استوری اینستاگرام استفاده میکنید، باید دسترسی به دوربین و میکروفون گوشی خود را بررسی و فعال کنید.
مرحله 6: گزینه Instagram Live را انتخاب کنید
دوربین استوری اینستاگرام به شما امکان میدهد 9 نوع مختلف محتوا را ایجاد و به اشتراک بگذارید.
Type
Live
Normal
Boomerang
Music
Focus
Superzoom
Rewind
Hands-free
از منوی کشویی در پایین صفحه برای انتخاب "Live" استفاده کنید.
مرحله 7: تنظیمات استوری اینستاگرام خود را پیکربندی کنید
قبل از پخش زنده لایو، باید تنظیمات استوری اینستاگرام خود را بررسی کنید.
برای انجام این کار، روی نماد چرخدنده تنظیمات در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید.
در اینجا، کنترلهای استوری اینستاگرام را مشاهده خواهید کرد.
اولین تنظیمات به شما امکان میدهد استوری های خود را از افراد خاص مخفی کنید و در پایین میتوانید انتخاب کنید چه کسی میتواند به استوری شما پاسخ دهد.
بهعنوان یک کسبوکار، باید مطمئن شوید که پاسخها میتوانند توسط همه ارسال شوند، زیرا این به شما امکان میدهد با مخاطبان خود تعامل بهتری داشته باشید.
سپس، اینستاگرام به شما امکان میدهد استوریهای خود را بهطور خودکار در رول دوربین یا آرشیو اینستاگرام ذخیره کنید.
اگر نمیخواهید از فضای با ارزش تلفن استفاده کنید، فقط ویژگی Archive را روشن کنید و پس از ۲۴ ساعت میتوانید استوری های خود را در Archive مشاهده کنید.
ویژگی دوم به شما امکان میدهد استوری های اینستاگرام را به صورت خودکار در صفحه تجاری فیس بوک هم به اشتراک بگذارید.
از این فرصت برای جذب فالوورهای فیس بوک خود، بدون نیاز به ایجاد محتوای بیشتر در استوری های فیس بوک استفاده کنید.
مرحله 8: لایو اینستاگرام خود را شروع کنید!
روی "شروع یک ویدیوی زنده" کلیک کنید و اینستاگرام به دنبال کنندگان شما اطلاع میدهد که در لایو هستید.
برای بررسی مجدد اینکه درلایو هستید، به دنبال نماد "Live" در گوشه سمت چپ بالای صفحه بگردید.
اگر میخواهید بررسی کنید که لایو چه مدت است، فقط روی نماد "Live" ضربه بزنید، که تایمر را به شما نشان میدهد.
مرحله 9: بین نماهای دوربین جابجا شوید
امروزه تقریباً تمامی گوشیهای هوشمند مجهز به دوربین جلو و عقب هستند.
Instagram Live به شما امکان میدهد زمانی که روی آنتن هستید، بین این دوربینها جابهجا شوید. درست مانند تماس ویدیویی با یک دوست.
یک قابلیت بسیار مناسب، که میتواند در زمان خاصی بسیار کاربردی هم باشد.
وقتی در لایو هستید، اغلب میخواهید آنچه را که در حال حاضر اتفاق میافتد و واکنشها و نظرات خود را به اشتراک بگذارید.
بنابراین از تغییر دادن در زمانهای خاصی برای سرگرم کردن فالوورها نترسید. زیرا آنها دوست ندارند که لایو شما یکنواخت باشد.
مرحله 10: با یک حساب کاربری دیگر به لایو خود ادامه دهید
در آگوست 2017، اینستاگرام ویژگی "Go Live with a Friend" را منتشر کرد. این امکان را به شما میدهد تا حساب اینستاگرام دیگری را به لایو خود اضافه کنید.
این ویژگی به ویژه برای مصاحبه یا همکاری بسیار مفید است.
برای گرفتن لایو با یک حساب دیگر، روی نماد دو صورتک کلیک کرده و شخصی را که میخواهید با او لایو کنید انتخاب کنید.
سپس روی "افزودن" کلیک کنید.
کاربر دیگر اعلانی دریافت میکند که به او میگوید میخواهید در ویدیوی لایو شما حضور داشته باشد.
سپس آنها میتوانند روی "Go Live with yourusername" کلیک کنند یا دعوت را رد کنند.
علاوه بر این، اگر هر یک از فالوورهای شما بخواهند به ویدیوی لایو اینستاگرام شما بپیوندند، میتوانند دکمه درخواست را در بخش نظرات فشار دهند.
هنگامیکه این اتفاق میافتد، برای هر درخواست در قسمت نظرات یک اعلان خواهید دید.
بهسادگی بر روی "نمایش" کلیک کنید و سپس درخواست را بپذیرید یا رد کنید.
اگر بپذیرید، قبل از اینکه صفحه به نصف تقسیم شود و با هم لایو کنید، زمان خواهید داشت تا آماده شوید.
نماد با دو صورتک، نیز دارای یک عدد قرمزرنگ خواهد بود که تعداد درخواست به شما را نشان میدهد.
فقط روی نماد ضربه بزنید تا هم درخواستها و هم بینندگان فعلی را ببینید.
در اینجا، میتوانید درخواست یک بیننده را بپذیرید یا یک بیننده را دعوت کنید تا به شما بپیوندد.
مرحله 11: از فیلترهای صورت استفاده کنید
لایو اینستاگرام همیشه طبق برنامه پیش نمیرود – بالاخره زنده است.
بنابراین، اگر یک روز خستهکننده را تجربه کردید، یا احساس هیجان کردید، از فیلترهای صورت میتوانید استفاده کنید.
این ویژگی به شما این امکان را میدهد که کمی سرگرمی و طنز را به لایو خود تزریق کنید.
برای استفاده از آن، روی نماد شکلک با ستاره کلیک کنید. سپس اسکرول کنید تا فیلترهای جدیدی را برای امتحان پیدا کنید.
اگر به دنبال یک فیلتر جذاب هستید، با فیلترهای زیر شروع کنید. اینستاگرام قبلاً منتشر کرد که پرکاربردترین فیلتر صورت موارد زیر هستند:
ماسک خواب
گوشهای حیوانات خانگی
عشق با تیرهایی به شکل قلب
گوشهای کوالا
مرحله 12: تعامل با نظرات
Instagram Live همهچیز در مورد اتصال، اشتراکگذاری و ارتباط با مخاطبان شما در زمان واقعی است.
پس فراموش نکنید که در نظرات با هم در ارتباط باشید.
درصورتیکه امکان آن هست، شخصی را برای پاسخ به نظرات در طول لایو تعیین کنید.
اگر این امکان وجود ندارد، همچنان میتوانید از بینندگان بخواهید که ارسال کنند و در حین لایو به سؤالات آنها پاسخ دهید.
و فراموش نکنید که نظردهندگان را خطاب قرار دهید و از برخی افراد معروف برای پیوستن به لایو دعوت کنید.
علاوه بر این، میتوانید آزمایش کنید و از برخی از تگهای سؤال استفاده کنید، تا ببینید فالوورها تعامل خوبی با لایو شما دارند یا خیر.
بهطور مثال بگویید در صورت رضایت عدد 1 و در غیر این صورت عدد 0 را کامنت کنند.
این تکنیکهای ساده میتوانند بسیار قدرتمند باشند.
نه تنها نظرات بیشتری دریافت خواهید کرد، بلکه پویایی صمیمیتر میشود و باعث میشود بینندگان احساس قدردانی کنند.
در این مرحله، حس اینکه شما برای آنها برنامه لایو گذاشته کاملا تغییر میکند. در عوض، این یک مکالمه مشترک است که در آن با هم وقت میگذرانید.
مرحله 13: لایو را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید
در طول لایو، حتماً از بینندگان خود بخواهید که آن را به اشتراک بگذارند و از دیگران دعوت کنند تا به شما بپیوندند.
اگر شخص خاصی وجود دارد که میخواهید لایو اینستاگرام خود را با او به اشتراک بگذارید، میتوانید مستقیماً به او اطلاع دهید.
برای انجام این کار، کافی است روی نماد بادبادک کلیک کنید و انتخاب کنید که میخواهید لایو اینستاگرام را با آنها به اشتراک بگذارید. سپس یک پیام اضافه کنید و ارسال را بزنید.
مرحله 14: ویدیوی لایو اینستاگرام خود را به پایان برسانید
قبل از رفتن، حتماً از تماشاگران خود برای دنبال کردن شما و وقتی که گذاشتهاند، تشکر کنید.
پایان لایو زمان خوبی برای ارائه یک تماس برای اقدام است، مانند درخواست از بینندگان برای ثبتنام در لیست پستی شما تا از ویدیوهای لایو اینستاگرام آینده مطلع شوند، یا شما را در توییتر دنبال کنند تا 30 دقیقه دیگر به سؤالات پاسخ دهید.
وقتی آماده شدید، کافیست روی Finish ضربه بزنید تا ویدیوی لایو اینستاگرام شما به پایان برسد.
مرحله 15: ویدیوی لایو اینستاگرام خود را ذخیره و به اشتراک بگذارید
پس از اتمام پخش، میتوانید ویدیوی لایو اینستاگرام خود را با ضربه زدن بر روی نماد «ذخیره» در دوربین گوشی خود ذخیره کنید.
اگر فکر میکنید ممکن است بخواهید از گزیدههایی از ویدیو لایو اینستاگرام در محتوای آینده استفاده کنید، ذخیره لایو میتواند مفید باشد.
بهعلاوه، پس از چند بار پخش، میتوانید بهترین کلیپها را برای ایجاد یک تریلر زنده اینستاگرامی که میتوانید برای تبلیغ لایوهای بعدی خود استفاده کنید، جمعآوری کنید.
به خاطر داشته باشید که فقط ویدیو ذخیره میشود، نه تعاملاتی مانند نظرات، لایک ها و بازدیدها.
سپس، روی Share در پایین صفحه ضربه بزنید تا ویدیوی لایو اینستاگرام خود را به استوری خود اضافه کنید تا کاربران بتوانند به مدت 24 ساعت آن را تماشا کنند.
اگر نمیخواهید ویدیوی لایو اینستاگرام خود را با استوری خود به اشتراک بگذارید، کافی است روی دکمه جابجایی ضربه بزنید و «Discard» را انتخاب کنید و لایو از برنامه ناپدید میشود.
هنگامیکه ویدیوی لایو اینستاگرام خود را با استوری خود به اشتراک میگذارید، فالوورهای شما نماد Play را به عکس استوری شما اضافه میکنند.
سپس میتوانند روی استوری شما کلیک کنند تا ویدیو را تماشا کنند و نظرات و لایک های پخش اصلی را ببینند.
آنها همچنین میتوانند روی سمت راست یا چپ صفحه ضربه بزنند تا به مدت 15 ثانیه به جلو یا عقب بروند یا برای پاسخ دادن روی Send Message ضربه بزنند.
اگر چندین بار پخش زنده اینستاگرام را به اشتراک بگذارید، بینندگان فلشهایی را در بالای صفحه میبینند تا بهراحتی بین ویدیوها حرکت کنند.
درنهایت، هنگام تماشای پخش مجدد خود، تعداد بینندگان نشان دادهشده شامل همه کسانی است که آن را بهصورت زنده و در استوری تماشا کردهاند.
مرحله 16: ویدیوی لایو اینستاگرام خود را در IGTV ارسال کنید
تا ماه مه 2020، شما فقط میتوانستید ویدیوهای لایو اینستاگرام را بهصورت استوری به اشتراک بگذارید، اما آنها به کلیپهای 15 ثانیهای تقسیم میشوند و پس از 24 ساعت ناپدید میشوند.
امروز، به لطف بهروزرسانیهای جدید اپلیکیشن اینستاگرام، میتوانید بهمحض پایان آن، ویدیوی لایو اینستاگرام خود را در IGTV به اشتراک بگذارید.
چه یک کلاس یوگا، یک کلاس دستور غذا، یا یک کنسرت مجازی - ویدیوی زنده به کانال مهمی برای سازندگان و طرفداران برای ارتباط با یکدیگر تبدیلشده است.
با توجه به این افزایش مصرف ویدیوی زنده، اشتراکگذاری محتوای شما در IGTV یک راه عالی برای دستیابی به مخاطبان جدید و گسترش دسترسی به لایوهای شما است.
برای اشتراکگذاری ویدیوی لایو اینستاگرام خود، پس از پایان آن، گزینه «اشتراکگذاری در IGTV» را انتخاب کنید، یک عکس روی صفحه برای ویدیو انتخاب کنید و روی انتشار کلیک کنید.
هنگام استفاده از IGTV برای Instagram Live، این موارد را در نظر داشته باشید:
هنگامیکه ویدیوی لایو اینستاگرام خود را در IGTV به اشتراک بگذارید، بینندگان شما بازشماری خواهند شد.
ضبط ویدیوی زنده شامل هیچ نظر یا واکنشی از ویدیوی اصلی لایو اینستاگرام شما نخواهد بود.
هیچ راهی برای اصلاح یا ویرایش پخش زنده قبل از ارسال آن در IGTV وجود ندارد.
علیرغم این کمبودها، اشتراکگذاری ویدیوهای زنده در IGTV یک راه عالی برای آرشیو محتوای شماست تا مخاطبان شما بتوانند بیش از 24 ساعت بعد با آنها آشنا شوند.
نتیجه
لایو اینستاگرام ابزاری عالی برای دستیابی و جذب مخاطبانتان به روشی قانعکننده و صمیمی است.
با تبدیلشدن ویدیوی زنده به بخش بیشتری از ارتباطات روزانه مردم، استفاده آر لایو اینستاگرام برای برندسازی در آینده نتیجه خواهد داد.
برای بهترین نتایج:
پیش برنامهریزی. مطمئن شوید که میدانید چه چیزی را میخواهید بهدست آورید، دعوت به اقدامی که تبلیغ میکنید و فرمی که استفاده خواهید کرد.
حتماً قبل و بعد از رویداد پخش زنده اینستاگرام را تبلیغ کنید.
درنهایت، از آن لذت ببرید و زیاد نگران اشتباه کردن نباشید.
به یاد داشته باشید که بینندگان انتظار ندارند یک بازیگر معروف با قدرت سخنوری بسیار بالا را در لایو ببینند.
بینقص بودن در دنیای پخش زنده و آنلاین، وجود ندارد و بهجای آن موارد زیر را انتخاب کنید: 1. وضوح پیام - 2. سهولت دسترسی.
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید