p نحوه جمع‌آوری بازخورد مشتریان در اینستاگرام: 6 راه
نحوه جمع‌آوری بازخورد مشتریان در اینستاگرام: 6 راه

نحوه جمع‌آوری بازخورد مشتریان در اینستاگرام: 6 راه

اینستاگرام
پنجشنبه - ۱۱ فروردین ۰۱

مطمئناً خیلی از کسب‌وکارها به دنبال این هستند تا بتوانند اطلاعات خوبی را در مورد بازخورد مشتریان در اینستاگرام به‌دست بیاورند.

اما اینکه چگونه این کار انجام شود و از چه روش‌هایی بتوانیم یک بازخورد عالی از مشتریان را در این شبکه اجتماعی به‌دست بیاوریم، سؤالی هست که باید در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

امروز قصد داریم در مورد این موضوع که چگونه بتوانیم یک گزارش خوب و کامل از بازخورد مشتریان در اینستاگرام به‌دست بیاوریم، یکسری نمونه‌های عملی را مثال بزنیم.

تمام این موارد بدون کمک گرفتن از هیچ پونه ابزار خارج از اینستاگرام انجام می‌شود. کاملاً از داخل خود ینستاگرام می‌توانید بررسی کنید.

خوشبختانه اینستاگرام در طی این چند سال با اضافه کردن انواع امکانات برای تعامل بیشتر با مخاطبان، کار را برای خیلی از کسب‌وکارها راحت‌تر کرده است.

در حالیکه همین چند سال پیش برای هر کار کوچکی در اینستاگرام شما نیاز داشتید تا اپ های زیادی را در گوشی هوشمند خود نصب کنید تا بتوانید یک ویدیوی کوتاه را در اینستاگرام قرار دهید.

استفاده از این روش باید یکی از استراتژی بازاریابی در اینستاگرام باشد. بی تردید بدون کمک گرفتن از خود فالوورها نمی‌دانید که سلیقه آنها و نیازهای آنها دقیقاً چه چیزی هست.

چگونه بتوانیم گزارشی از بازخورد مشتریان در اینستاگرام به‌دست بیاوریم؟

خیلی از بازاریابان به شما خواهند گفت که باید با مشتریان همراه باشید، تا بتوانید نیاز و مشکلات آنها را بشناسید و با آنها تعامل کسب کنید.

شما باید بدانید که آنها چه چیزی را نیاز می‌کنند. از لحظه‌ای که محصول شما را به‌صورت آنلاین کشف می‌کنند تا زمانی که خرید انجام می‌دهند.

بهبود تجربه مشتری باید برای شما به‌عنوان یک برند بسیار مهم باشد. این به بهبود کیفیت محصول شما و افزایش رضایت مشتری کمک می‌کند.

اما چگونه می‌توان با دیدگاه آنها در کانال‌های اجتماعی آشنا شد؟ با جمع‌آوری بازخورد مشتریان، و وقتی نوبت به اینستاگرام می‌رسد، بسیار آسان است.

اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد که خود را نسبت به جامعه ابراز کنند و اطلاعات مربوط به برندها را بازیابی کنند، بنابراین مشتریان، شانس بیشتری برای تعامل با برندها در پلتفرم دارند.

بنابراین در اینجا شش راه برای جمع‌آوری بازخورد مشتریان در اینستاگرام آورده شده است.

1. پیام‌های دریافتی را نظارت کنید

فقط تصور کنید: 59٪ از کاربران شبکه‌های اجتماعی معتقدند که خدمات مشتری از طریق رسانه‌های اجتماعی، دریافت پاسخ به سؤالات و حل مشکلات را آسان‌تر کرده است.

از این رو، مردم دوست دارند از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با برندها استفاده کنند.

اما، مشتریان شما ممکن است برای کسب اطلاعات بیشتر، شکایات یا قدردانی به شما پیام‌هایی در اینستاگرام ارسال کنند.

گاهی اوقات این پیام‌ها در صندوق ورودی شما دفن می‌شوند و مشتریان شما پاسخ به‌موقع دریافت نمی‌کنند.

آیا از صندوق ورودی مخفی برای درخواست پیام اطلاع دارید؟ وقتی کسی را که می‌خواهد برای شما پیامی ارسال کند دنبال نمی‌کنید، پیام به صندوق ورودی مخفی می‌رود. این روش اینستاگرام برای فیلتر کردن اسپم است.

در حالی که در تلاش برای تبلیغ کسب‌وکار خود هستید، تقریباً غیرممکن است که هر مشتری بالقوه را در اینستاگرام دنبال کنید. بنابراین، شما باید نامه‌های دریافتی را نظارت کنید.

در اینجا نحوه یافتن صندوق ورودی مخفی خود آورده شده است.

پیام‌های دریافتی را نظارت کنید

2. نظرسنجی ایجاد کنید

آیا در مورد محتوای زودگذر شنیده‌اید؟ این محتوایی است که برای مدت کوتاهی، مثلاً 24 ساعت، قابل مشاهده است.

این محتوا از تکنیک "ترس از دست دادن" (FOMO) استفاده می‌کند و آن‌ها را مجبور می‌کند که اینستاگرام را برای چنین محتوایی بررسی کنند (مثال: استوری‌های اینستاگرام).

برای برندها، این به معنای روش دیگری برای جمع‌آوری بازخورد است.

چگونه این کار را انجام دهیم؟

بیایید نگاهی به اکانت زیر بیندازیم. از آنجایی که این شرکت انواع محصولات زیبایی را ارائه می‌دهد، درک نیازها و خواسته‌های مشتریان مهم است.

از این رو، بازاریابان تصمیم گرفتند که محبوب‌ترین محصول را برای مشاهده بازخورد مشتریان در اینستاگرام بررسی و مقایسه کنند.

نظرسنجی ایجاد کنید

برای ایجاد نظرسنجی‌های جذاب، باید:

    تصویر پس‌زمینه مناسب را انتخاب کنید: مطمئن شوید که نظرسنجی دارای تصویری از محصول شما باشد. و اگر می‌خواهید فالوورهای شما انتخاب کنند، هر دو گزینه را نشان دهید.
    سفارشی کردن نظرسنجی: سؤال خود را تایپ کنید و گزینه‌های جالبی را ارائه دهید.
    چیزی منحصربه‌فرد ارائه دهید: مردم دوست دارند برای تلاش‌های خود پاداش دریافت کنند. بنابراین می‌توانید با دادن تخفیف، سورپرایز و غیره مردم را به مشارکت تشویق کنید.

3. اجازه دهید در استوری ها سؤال بپرسند

یکی دیگر از ویژگی‌های اینستاگرام که به شما کمک می‌کند بیشتر در مورد ترجیحات مشتریان خود بدانید، برچسب‌های سؤال است.

وقتی اینستاگرامرها استوری شما را با استیکر مشاهده می‌کنند، می‌توانند سؤالات خود را در استیکر بنویسند.

البته نکته مهم اینجاست که افراد نباید هیچ محدودیتی در مورد سؤالات خود نباید داشته باشند، بنابراین می‌توانند خلاق بمانند و سؤالات مختلفی بپرسند.

به این مثال نگاهی بیندازید.

اجازه دهید در استوری ها سؤال بپرسند

پس از اضافه کردن برچسب سؤال، دنبال کنندگان شما می‌توانند سؤالات خود را که در صندوق ورودی شما ظاهر می‌شود تایپ کنند.

اگر تصمیم دارید به آن پاسخ دهید، باید یک استوری جداگانه با عکس / ویدیو و پاسخ ایجاد کنید.

علاوه بر این، می‌توانید یک سؤال بپرسید و از دنبال کنندگان خود دعوت کنید تا پاسخ‌های خود را بنویسند.

این یک راه عالی برای دریافت بازخورد، در زمانی است که یک محصول یا خدمات جدید راه‌اندازی می‌شود.

در اینجا نحوه استفاده از استیکرها آمده است:

    به فالوورهای خود یادآوری کنید که محرمانه است: او ممکن است به دنبال کنندگان شما هشدار دهد که سؤال نپرسند. بنابراین، باید مطمئن شوید که آنها می‌دانند که شما تنها کسی هستید که می‌دانید چه کسی در یک سؤال خاص مشارکت کرده است.
    همیشه به سؤالات پاسخ دهید: حتی اگر نمی‌خواهید سؤال یا پاسخ به‌صورت عمومی نمایش داده شود، آن را نادیده نگیرید. از طریق دایرکت به آنها پاسخ دهید.
    خلاق باشید: به دنبال کنندگان خود آزادی انتخاب بدهید. چه آنها بخواهند افکار خود را به اشتراک بگذارند یا سؤال بپرسند، اجازه دهید آنها شنیده شوند.

4. نظرات مشتریان را بخوانید

دلایل مختلفی برای نظارت بر بازخورد مشتریان در اینستاگرام وجود دارد. آنها به شما کمک می‌کنند تا فالوورهای خود را بهتر درک کنید، با آنها ارتباط برقرار کنید، الهام بگیرید و بازخورد دریافت کنید.

اما حقیقت تلخ اینجاست: مردم بیشتر تمایل دارند نظرات منفی بگذارند.

اگر تا به حال به بخش نظرات توجه کرده باشید، ممکن است متوجه شده باشید که کاربران نسبت به یک محصول/خدمت نارضایتی دارند.

حتی برندهای بزرگ نیز هر از گاهی مشتریان ناراضی را به دنبال داشته‌اند. و چه‌کار می‌کنند؟ آنها با راه‌حل پاسخ می‌دهند.

دانستن نحوه برخورد با بازخورد منفی، برای شکوفایی یک برند بسیار مهم است.

مشتریان مایل‌اند که برندها صدای آنها را بشنوند و انتظار دارند که برندها به آنها اهمیت دهند. هر چه زودتر مشکلات آنها را حل کنید، بهتر است.

5. سیگنال‌های برند خود را دنبال کنید

در عصر دیجیتال، مشتریان آزادند تا نظرات خود را درباره برندها بیان کنند.

بنابراین، بسیاری از کاربران با تگ کردن برندی که در مورد آن صحبت می‌کنند، تجربیات خود را با فالوورهای اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند.

برای یک برند، به این معنی است که بتوانید بیشتر در مورد شهرت خود بدانید.

هنگامی که اعلانی را از سمت فالوورها دریافت می‌کنید، لطفاً پست کاربر را مرور کنید و زمینه‌ای را که در آن به شما ارجاع داده شده است، بررسی کنید و یک پاسخ به آن بدهید.

خیلی وقت پیش یک موضوعی در اینستاگرام بسیار داغ شده بود و در مورد شرکت ایمیل مارکتینگ MailChimp بود. یکی از فالوورهای این برند، تصویری از اسباب بازی‌ها خاصی را با یک برچسب به اشتراک گذاشت.

کاربر از دریافت هدایای رایگان، آن‌قدر خوشحال بود که نمی‌توانست افکار خود را با فالوورهایش به اشتراک نگذارد.

سیگنال‌های برند خود را دنبال کنید

بنابراین، این برند دیجیتال مارکتینگ در اینجا چه می‌آموزد؟ دنبال کنندگان آنها چیزهای رایگان را دوست دارند، بنابراین، آنها به‌احتمال زیاد تجربه مثبتی را با جامعه خود به اشتراک می‌گذارند.

وقتی کسی شرکت شما را تگ می‌کند، باید سریع عمل کنید و نشان دهید که به برند خود اهمیت می‌دهید: بررسی را بخوانید، روی عکس نظر دهید، چیز مفیدی یاد بگیرید.

6. در اکانتهای شخصی آنها جاسوسی کنید

هیچ رازی وجود ندارد که مردم دوست دارند افکار و نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

اما گاهی اوقات ترجیح می‌دهند افکار خود را در محاسبات خود بیان کنند.

و اگر شرکت شما را تگ نکنند، تا زمانی که برای مطالعه بیشتر در مورد فالوورهای خود به پروفایل آنها مراجعه نکنید، پیدا کردن آنها دشوار است.

 در اکانتهای شخصی آنها جاسوسی کنید

وقتی محصول خود را می‌بینید، عنوان و نظرات را بخوانید تا بازخورد مشتریان را جمع‌آوری کنید.

با توجه به اینکه از مشتریان خود نخواسته‌اید که بازخورد خود را به اشتراک بگذارند، این نظرات واقع‌بینانه‌ترین خواهند بود.

بازاریابی اینستاگرام فقط به نمایش گذاشتن محصول شما نیست. این به یک ابزار بازاریابی قدرتمند تبدیل شده است که به شما کمک می‌کند مشتریان بالقوه را جذب کنید، با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و در مورد برند و محصولات خود بیشتر بدانید.

اگر می‌خواهید شرکت خود را به سطح بالاتری ببرید، به فالوورهای اینستاگرام خود گوش دهید. زیرا از به اشتراک گذاشتن بازخورد خود با شما خوشحال هستند. به یاد داشته باشید که ارسال منظم اولین گام برای ایجاد تعامل است.

در مورد پست خود با ابزار اتوماسیون اینستاگرام می‌توانید مقاله ابزارهای اتوماتیک پست گذاری در اینستاگرام را مطالعه کنید.

این نه تنها به شما کمک می‌کند تا پست‌های خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید، بلکه به تجزیه‌وتحلیل عملکرد آنها نیز کمک می‌کند.

چگونه با استفاده از اینستاگرام بازخورد مشتریان را دریافت کنیم؟

هر کسب‌وکاری می‌تواند از طریق اینستاگرام با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و با آنها صحبت کند:

    DM های خود را زیر نظر داشته باشید.
    از طریق تصاویر و استوری سؤال بپرسید.
    برگزاری مسابقات در شبکه‌های اجتماعی.
    به ذکر نام تجاری توجه داشته باشید.

کسب‌وکارها چگونه باید از اینستاگرام استفاده کنند؟

استفاده از اینستاگرام برای تجارت مزایای زیادی دارد. در اینجا برخی از راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید بیشترین بهره را از پلتفرم کسب‌وکار خود ببرید: لینک خود را در رزومه خود بهبود بخشید، کپشن های جذاب بنویسید، محتوای شگفت‌انگیز ایجاد کنید، و از رقابت‌ها، نظرسنجی‌ها، استوری ها برای نام بردن از چند مورد استفاده کنید.

چگونه در اینستاگرام نظرسنجی ایجاد می‌کنید؟

    برای افزودن یک استوری، روی نماد نمایه خود ضربه بزنید یا انگشت خود را به سمت راست بکشید.
    با ضربه زدن روی دایره در پایین صفحه عکس بگیرید. سپس روی نماد استیکرها ضربه بزنید.
    نماد نظرسنجی را برای پرسیدن یک سؤال با دو فرمان برای پاسخ انتخاب کنید.
    اکنون روی Ask a Question ضربه بزنید. و سؤال خود را تایپ کنید برای یک نظرسنجی معمولی، در حین انجام یک نظرسنجی با مقیاس درجه‌بندی‌شده، روی جعبه‌های بله و خیر کلیک کنید، یک شکلک انتخاب کنید.
    استوری خود را برای اشتراک‌گذاری نظرسنجی خود انتخاب کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم که این مطلب برای مشاء مناسب بوده باشد و بتوانید با کمک این روش‌ها یک بازخورد عالی از مشتریان در اینستاگرام داشته باشید.

بهترین راه برای اینکه بدانیم کاربران ما چه چیزی دوست دارند و به چه نوع محصولاتی علاقه‌مند هستند، گرفتن بازخورد از آنها هست.

پس حتماً یکی از برنامه‌های خودتان را برای این مورد در بین دیگر استراتژی‌های خودتان قرار دهید.
 

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید