آموزش و ترفندهای استوری اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن

آموزش و ترفندهای استوری اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن

اینستاگرام
سه شنبه - ۲۸ بهمن ۹۹

استفاده از استوری اینستاگرام به‌سرعت به یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای انجام بازاریابی محتوای تصویری، تعریف یک استوری جذاب و افزایش تعامل با دنبال کنندگان تبدیل‌شده است.

در حال حاضر 70٪ از کاربران اینستاگرام از استوری استفاده می‌کنند.

با این مقاله همراه باشید تا با قدرتمندترین استراتژی‌ها برای ایجاد یک برند قدرتمند شخصی و تجاری آشنا شوید.

همچنین بامطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که چگونه استوری اینستاگرام Instagram Stories می‌تواند استراتژی بازاریابی محتوای موجود شمارا تکمیل کند.

1- برای بیشتر دیده شدن استوری اینستاگرام، انواع مختلف محتوا را ایجاد و منتشر کنید

داشتن تقویم محتوا برای ایجاد استوری های اینستاگرام ضروری است زیرا به شما کمک می‌کند مطالب خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید.

برنامه‌ریزی بهتر به معنای بهبود تجربه کاربر (کسانی که پیج شمارا دنبال می‌کنند) است. زیرا آن‌ها می‌دانند چه زمانی از شما، استوری های جدید را انتظار داشته باشند.

انعطاف‌پذیری بسیار مهم است زیرا به شما کمک می‌کند تا با تشویق مشارکت مخاطبان، دنبال کنندگان خود را نزدیک نگه‌دارید.

این نشان می‌دهد که شما می‌دانید چه‌کاری انجام می‌دهید، چه‌کاری برای یک هدف خاص انجام می‌دهید و استوری های شما نسبت به آنچه شما هستید و آنچه می‌خواهید به آن دست پیدا کنید صادقانه است.

بیشتر بخوانید: چگونه در صفحه اکسپلورر اینستاگرام دیده شویم؟

چه چیزی باید منتشر کنید؟

هر چیزی که بتوانید در استوری های خود قرار دهید: عکس، فیلم و بومرنگ. شما محدود به ارسال حداکثر 100 استوری در 24 ساعت هستید، بنابراین باید این را به خاطر بسپارید.

عکس‌ها، فیلم‌ها و بومرنگ‌ها سه گزینه اصلی برای استوری اینستاگرام هستند.

می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را ترکیب کنید یا می‌توانید نوع محتوایی را که می‌خواهید از طریق استوری ارسال کنید، جایگزین آن‌ها کنید.

گزینه دوم این است که پیام‌های معمول خود را از طریق استوری ها به اشتراک بگذارید. می‌توانید بهترین عکس‌ها و فیلم‌ها را انتخاب کنید و سپس گزینه " post to stories" را انتخاب کنید.

چگونه می‌توانید بهترین مطالب را برای استوری اینستاگرام تعیین کنید؟

البته پاسخ تا حد زیادی به استراتژی و مخاطبان شما بستگی خواهد داشت.

بااین‌حال، بهترین روش برای ارزیابی نوع محتوایی که باید ارسال کنید، استفاده از Instagram Insights یا ارزیابی و آمار اینستاگرام است.

استفاده از آمار اینستاگرام کار شمارا تسهیل می‌کند و به شما کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری بگیرید.

 Instagram Insights اطلاعات مفید ذیل را در اختیارتان قرار می‌دهد:

•    تعداد پاسخ‌هایی که برای استوری دریافت کرده‌اید، اعم از عکس، فیلم یا بومرنگ
•    تعداد کلیک روی استوری بعدی که توسط اکانت دیگری منتشرشده است
•    تعداد کلیک‌هایی که برای لینک اضافه‌شده در یک استوری دریافت کرده‌اید
•    تعداد ایمپرشن (بیانگر آن است که تبلیغ شما به چه تعداد بر صفحه موبایل کاربران ظاهرشده است) استوری
•    تعداد اکانت های منحصربه‌فردی که استوری شمارا مشاهده کرده‌اند و "ریچ" نامیده می‌شود و ممکن است یکی از مهم‌ترین آمارها باشد.
•    تعداد فورواردها، که به تعداد افرادی که برای دیدن استوری بعدی که پست کرده‌اید، روی صفحه کلیک کرده‌اند، اشاره دارد.
•    تعداد کلیک‌هایی که نشان می‌دهد چه تعداد از افراد روی صفحه کلیک کرده‌اند تا یک‌بار دیگر عکس‌ها، فیلم‌ها / بومرنگ‌هایی را که قبلاً پست کرده‌اید مشاهده کنند.
•    تعداد کلیک‌هایی که کاربران برای خروج از استوری شما زده‌اند.

 

چگونه آخرین عکس‌های فید خود را در استوری ها پست کنیم

دوگزینه‌ای که در ابتدای این بخش لیست کردیم را به خاطر می‌آورید؟

خوب، بیایید نگاهی سریع به مورد دوم بیندازیم: انتشار استوری هایی از پست‌های اخیر

چرا تصمیم دارید به‌جای ایجاد عکس و فیلم جدید، مطالب خود را دوباره به اشتراک بگذارید؟

بگذارید بگوییم، شما یک کمپین تبلیغاتی اجرا می‌کنید. شما از طریق پستی در کانال خود به مخاطبان خود اطلاع داده‌اید و طی چند روز آینده می‌خواهید موضوع را یادآوری کنید.

این کار را می‌توانید هرچند بار که دوست دارید، از طریق استوری ها، با استفاده از فیلترها و افزودن چیز جدید به آن‌ها، مانند هشتگ جدید، تایمر شمارش معکوس یا برچسب‌های جالب، انجام دهید.

همچنین می‌توانید تصاویر و فیلم‌های قدیمی را در استوری اینستاگرام قرار دهید و از برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد که فقط در استوری موجود است، استفاده کنید.

این امکانات بی‌پایان هستند، آنچه شما نیاز دارید کمی خلاقیت است.

حتما مطلب " راهکارهای 100 درصد رایگان افزایش فالوور " را با دقت بخوانید.

ایجاد خلاقیت در استوری برای بیشتر دیده شدن استوری اینستاگرام

استوری ها بیشتر خلاقیت محور هستند و کمتر طراحی محور هستند.

بااین‌حال، اگر به برند تجاری خود اهمیت می‌دهید، باید در جلوه دادن حرفه‌ای به استوری های خود، سرمایه‌گذاری کنید.

خبر خوب این است که ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما در سرعت بخشیدن به روند توسعه کمک کند و همچنان ظاهر حرفه‌ای به استوری شما دهد مثل  Canva ابزاری با کاربرد آسان که می‌توانید هنگام طراحی به‌صورت آنلاین از آن استفاده کنید.

شما می‌توانید ابزارهای مختلف در این زمینه را امتحان کنید و ببینید کدام‌یک با نیازها، اهداف، مهارت‌ها، روند کار و سبک شما متناسب است.

2- از برچسب‌ها (stickers) برای تعامل با دنبال کنندگان خود استفاده کنید

استوری یک ویژگی شگفت‌انگیز برای تعامل با مخاطبان شما است.

با استفاده از استوری های اینستاگرام، می‌توانید تعامل را از طریق نظرسنجی‌ها، باکس سؤال، اسلایدرهای شکلک و انواع برچسب‌ها تقویت کنید.

پیشنهاد عالی برای شما: چگونه از IGTV اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟

نظرسنجی‌ها

تنظیم آن‌ها فوق‌العاده آسان و کار با آن‌ها سرگرم‌کننده است.

علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند اطلاعات مهم و ارزشمندی را از مخاطبان خود دریافت کنید.

نحوه استفاده از نظرسنجی‌ها: روی گزینه stickers ضربه بزنید و از منو برچسب Polls را انتخاب کنید.

چرا نظرسنجی‌ها انتخاب خوبی هستند؟

به این دلیل است که آن‌ها کانال ارتباطی دوطرفه جدیدی را با مخاطبان شما باز می‌کنند.

با استفاده از نظرسنجی‌ها، می‌توانید به افراد اجازه دهید جنبه‌های خاصی از محصول یا خدمات شمارا شناسایی کنند، به سؤالات پاسخ دهند و درعین‌حال، درباره ترجیحات خود درباره موضوعات خاص بیشتر بدانند.

همچنین می‌توانید از نظرسنجی‌ها و سایر برچسب‌های مشابه استفاده کنید و با استفاده از خلاقیت خود آن‌ها را ترکیب کنید.

 

برای بیشتر دیده شدن استوری های اینستاگرام، با Insta Stories بازی ایجاد کنید

شما می‌توانید از طریق Instagram Stories با مخاطبان خود بازی کنید.

منظور ما، بازی‌های ویدیویی و سنتی نیست، بلکه نوع جدیدی از تعامل است که فقط ابزارها و تصاویر بصری می‌توانند ایجاد کنند. آن‌ها بسیار سرگرم‌کننده و از همه مهم‌تر جذاب هستند.

به‌عنوان‌مثال، می‌توانید به افراد اجازه دهید در مورد موضوع یا مسئله خاصی رأی دهند یا از آن‌ها بخواهید فرایند خاصی را طی کنند.

در این مرحله، یافتن ابزارهای کاملی که می‌توانید استفاده کنید و ایجاد یک سؤال خوب که در مخاطبان انگیزه ایجاد کند و آن‌ها پاسخ دهند، مهم است.

حتما این مطلب را بخوانید: فالوور اینستاگرام و فروش بیشتر

گزینه‌های دیگر استوری که می‌توانید انتخاب کنید:


باکس سؤال

باکس سؤال به شما این امکان را می‌دهد مخاطبان خود را بیشتر درگیر کنید و به آن‌ها این فرصت را بدهید تا در مورد موضوعات مرتبط با شغل شما، از شما سؤال کنند.

برای سؤالات مخاطبان خود می‌توانید از استوری اینستاگرام استفاده کنید و از طریق استوری نیز به آن‌ها پاسخ دهید. پیشنهاد می‌شود کاربرانی را که با آن‌ها تعامل دارید شناسایی کنید.

این کار احتمال بازنشر مطالب شمارا افزایش می‌دهد.

گزینه شمارش معکوس

شمارش معکوس گزینه بسیار مفیدی است که شما هنگام معرفی محصول، خدمات جدید یا فروش عمده استفاده می‌کنید.

همچنین می‌توانید از آن در طول مسابقات استفاده کنید تا به مخاطب شما یادآوری کند که چقدر زمان باقی‌مانده است.


اسلایدر ایموجی (Emoji Slider)

کشویی Emoji گزینه عالی دیگری است که می‌تواند برای به حداکثر رساندن تعامل مخاطبان استفاده شود.

می‌توانید هر سؤالی بپرسید و سپس با استفاده از اسلایدر پاسخ سریع تصویری از دنبال کنندگان خود دریافت کنید.

3- برای بیشتر دیده شدن استوری های اینستاگرام محتوای جدید منتشر کنید

استوری ها بهترین مکان برای انتشار تیزرها هستند.

شما می‌توانید با ارسال یک سری از تصاویر که به‌طور جزئی رونمایی می‌شوند، مخاطب خود را با محتوای جدید شگفت‌زده کنید.

این یک کار ساده و معمول برای یک طراح باتجربه است، اما در مورد بقیه چطور؟

خوب، استوری اینستاگرام به شما امکان می‌دهد این کار را با حداقل تلاش و فقط در چند ثانیه انجام دهید. چطور؟

ابتدا عکس خود را بارگذاری کنید. سپس با استفاده از انتخاب‌گر رنگ، رنگی را انتخاب کرده و برای کشیدن روی مداد کلیک کنید.

آن را روی صفحه نگه‌دارید و قسمت قابل‌توجهی از عکس خود را رنگ‌آمیزی کنید (در حالت ایده آل بیش از 50٪).

سپس عکس را ذخیره کرده و به‌عنوان اولین اسلاید استوری منتشر کنید.

در آخر، با استفاده از ابزار پاک‌کن برخی از رنگ‌های اسلاید بعدی را پاک‌کنید و مراحل را تکرار کنید تا تصویر نهایی و بدون نقاشی منتشر شود.

4- برای بیشتر دیده شدن استوری های اینستاگرام یک پیشنهاد منحصربه‌فرد محدود ایجاد کنید

مردم تخفیف را دوست دارند و می‌دانند چگونه تخفیف‌های خوب را از تخفیف‌های نه‌چندان خوب متمایز کنند.

چه فروش باشد، چه تخفیف بسیار زیاد باشد و چه به‌صورت هدیه باشد، شما می‌توانید آن را از طریق استوری اینستاگرام تبلیغ کنید.

چه چیزی را می‌توانید از طریق استوری های اینستاگرام تبلیغ کنید؟

1- تخفیف و ترویج
2- هدایا
آیا می‌خواهید به مخاطبان خود هدایای شگفت‌انگیزی بدهید؟ آیا قصد دارید ترویج را به‌عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود انجام دهید؟

اگر پاسخ مثبت است، می‌توانید با استفاده از استوری های اینستاگرام به‌راحتی این کار را انجام دهید.

این ویژگی می‌تواند به شما کمک کند بهترین محصولات خود را تبلیغ کنید، درعین‌حال بازدید از وب‌سایتتان را به کمک استوری اینستاگرام افزایش دهید.

5- برای بیشتر دیده شدن استوری اینستاگرام از برچسب‌های مکان استفاده کنید

با برچسب‌های مکان، می‌توانید به یک گروه جمعیتی خاص و فقط به آن گروه دسترسی پیدا کنید.

به‌این‌ترتیب می‌توانید کمپین بازاریابی خود را بهتر استراتژیک کنید و مطمئن شوید که افراد مناسب شغل خود را هدف قرار داده‌اید.

البته اگر شما یک تجارت محلی دارید و نه یک تجارت جهانی.

دوم، برچسب مکان کمک می‌کند مخاطبان هدف شمارا راحت‌تر پیدا کنند.

گاهی اوقات افراد یک مکان خاص با برچسب‌ها مکان را جستجو می‌کنند تا بفهمند افراد یا مشاغل دیگر چه‌کاری انجام می‌دهند.

یک مطلب کاربردی برای شما: راهکارهای عملی افزایش فالوور واقعی اینستاگرام

6- برای بیشتر دیده شدن استوری اینستاگرام از هشتگ استفاده کنید

هشتگ ها در Instagram Stories بسیار مهم هستند، زیرا می‌توانند به بیشتر دیده شدن استوری شما کمک کنند و به شما کمک می‌کنند افراد بیشتری را جلب کنید.

هشتگ ها فقط به‌عنوان برچسب یا متن‌هایی که روی خود تصویر قرارگرفته‌اند در دسترس هستند.

برای حفظ خوانایی استوری اینستاگرام، شما باید استفاده از چند هشتگ را هدف قرار دهید، تا بتوانید همچنان تمرکز خود را بر روی حالت بصری حفظ کنید.

درعین‌حال، انتخاب هوشمندانه هشتگ ها مهم است.

شما می‌توانید هشتگ برند تجاری خود را انتخاب کنید که مخاطبان شما هنگام ارتباط با شما می‌توانند از آن استفاده کنند یا می‌توانید از هشتگ هایی که در صنعت شما محبوب هستند، استفاده کنید.

7- برای بیشتر دیده شدن استوری اینستاگرام می‌توانید از تبلیغات استوری یا Stories Ads استفاده کنید

اینستاگرام دارای بیش از 20 میلیون حساب تجاری و بیش از دو میلیون تبلیغ‌کننده است. اگر بودجه‌ای برای این نوع هزینه‌ها در نظر گرفته‌اید، باید در اینستاگرام نیز تبلیغات کنید.

چرا؟ تبلیغات می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان جدیدی را جذب کرده و طرفداران و دنبال کنندگان را سریع‌تر و مؤثرتر از طریق پیام‌های عادی جمع کنید.

تمام آنچه شما نیاز دارید بودجه و البته یک چشم‌انداز مشخص، یک پیام روشن و یک فراخوان اقدام یا CTA جذاب است.

تبلیغات استوری اینستاگرام به‌عنوان یک استوری عادی در حالت تمام صفحه برای بیننده ظاهر می‌شود.

بنابراین وقتی این تبلیغات را متناسب با صفحه کاربر ایجاد می‌کنید، می‌توانید به‌جای تبلیغ آزاردهنده، بخشی از خبرهای استوری آن‌ها به نظر برسد.

اگر می‌خواهید تبلیغات شما مشتریان بالقوه را هدایت کند (و ما اطمینان داریم که چنین چیزی را می‌خواهید)، عدم مزاحمت بسیار مهم است.

بنابراین اگر بتوانید تبلیغات را با چیزی شبیه به آنچه قبلاً در بخش "پیشنهاد محدود" بحث کردیم ترکیب کنید، نتایج حتی بهتر خواهد بود.

ازآنجاکه تبلیغات ویدئویی تنها ده ثانیه طول می‌کشد، مهم است که دارای ارزش باشد، این بدان معناست که شما از همان ثانیه اول به خوانایی، CTA واضح و تأثیر بصری قدرتمند بر روی بیننده نیاز دارید.
 

8- بهترین استوری های خود را در هایلات پیج قرار دهید

یکی از مفیدترین موارد اضافه‌شده به ویژگی استوری اینستاگرام، بخش Highlights است.

در اینجا می‌توانید هر استوری را که می‌خواهید ذخیره کنید، برای همیشه ذخیره کنید تا مخاطبان شما بتوانند آن را در هر زمان تماشا کنند.

همان‌طور که شاید می‌دانید، استوری ها 24 ساعت پس از انتشار ناپدید می‌شوند.

با هایلات کردن می‌توانید تا هر زمان بخواهید استوری را ذخیره کنید و آن‌ها را از محتوای فرار به دائمی تبدیل کنید.

نتیجه‌گیری

اینستاگرام درزمینهٔ بازاریابی یک بستر قدرتمند است. علاوه بر این، "استوری های اینستاگرام" چارچوبی ساده و مؤثر در اختیار شما قرار می‌دهند تا اطلاعات ارزشمند و صادقانه را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید، اطلاعاتی که جایگزین نشده‌اند و از هر لحاظ معتبر هستند.

در این مقاله سعی شد بهترین استراتژی‌ها برای بیشتر دیده شدن استوری اینستاگرام و افزایش مخاطبان پیج اینستاگرام از طریق استوری اینستاگرام، به شما آموزش داده شود.

آیا نکات و استراتژی‌های دیگری برای تولید محتوا از طریق استوری اینستاگرام می‌شناسید و یا از ترفندهای دیگری برای بیشتر دیده شدن استوری اینستاگرام خود، استفاده کرده‌اید؟

در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید

اکبرجاویدی
اکبرجاویدی