
چگونه سئو اینستاگرام را بهینهسازی کنیم؟
بر کسی پوشیده نیست که بهینهسازی موتورهای جستجو ابزار قدرتمندی برای رتبهبندی مناسب در موتورهای جستجو و هدایت افراد به سمت وب سایت شما است.
اما آیا میدانستید که همین اصول را میتوان و باید در حساب اینستاگرام خود هم اعمال کنید؟
برای درک نحوه بهینهسازی سئو اینستاگرام خود و همچنین برای دستیابی به خریداران بالقوه بیشتر باید این 7 نکته را مطالعه و در سئو اینستاگرام استفاده کنید:
- یک استراتژی را توسعه دهید.
- پروفایل خود را برای سئو بهینه سازی کنید.
- کلمات کلیدی را برای بالابردن سئو، در متن خود بگنجانید.
- کلمات کلیدی ثانویه را فراموش نکنید.
- از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.
- از متون جایگزین استفاده کنید.
- با تجزیه و تحلیل پیگیری کنید.
چرا سئو اینستاگرام ضروری است؟
اهمیت سئو اینستاگرام
به بهینه سازی اینستاگرام برای سئو به دلایل مختلفی باید اهمیت دهید. برای شروع بهتر است بدانید، اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.
این امر نشان دهنده یک فرصت بزرگ برای دستیابی و تعامل با بازارهای جدید است.
سئو اینستاگرام میتواند به تبلیغ حساب شما، افزایش نرخ تعامل، افزایش فروش و در به دست آوردن فالوورهای جدید کمک کند. علاوه بر این، اینستاگرام نیز مانند گوگل به صفحات بهینه شده با رتبه سئو بالاتر پاداش میدهد.
در واقع، اینستاگرام به عنوان یک موتور جستجوی کوچک با توابع جستجوی داخلی خود و به تنهایی عمل میکند.
بهینه سازی سئو حساب شما نه تنها به افزایش تعامل، بهبود امتیاز، اعتماد صفحه و جذب فالوورهای بیشتر به صفحه شما کمک میکند، بلکه در نهایت منجر به رتبه سئوی بالاتر در اینستاگرام شما نیز میشود.
نحوه استفاده از سئو اینستاگرام
اگر در مورد اعمال تاکتیکهای سئو در پروفایل خود احساس نگرانی میکنید، نیازی به این نگرانی نیست.
در واقع، این تاکتیکها عملاً شبیه به آنهایی هستند که به وبسایتها اضافه شدهاست.
افزودن یک استراتژی مناسب سئو اینستاگرام به شما کمک میکند دنبال کنندگان واقعی را به سمت صفحه اینستاگرام خود سوق دهید.
متأسفانه، بسیاری از صاحبان مشاغل تجارتالکترونیک هرگز بهینهسازی سئو موتورهای جستجو را در اینستاگرام (یا هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگر) در نظر نمیگیرند و فرصت بزرگی را از دست میدهند.
ما تلاشمان این است که مطمئن شویم این اتفاق برای شما نمیافتد. به همین دلیل ما 7 تکنیک سئو اینستاگرام خود را برای افزایش دسترسی شما به اشتراک میگذاریم.
1. یک استراتژی توسعه دهید
از خود بپرسید چرا در اینستاگرام هستید؟ به دنبال چه چیزی هستید؟ اگر تنها هدف شما از حضور در این پلتفرم به این دلیل است که به یک پست وبلاگی برخورد کردهاید، این به اندازه کافی خوب نیست.
بنشینید و واقعاً به آنچه میتوانید روی میز بیاورید فکر کنید. دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام فروشگاه شما چه چیزی مصرف میکنند که در دیگر پلتفرمهای اجتماعی شما و همچنین برندهای دیگر یافت نمیشود؟
هنگامی که یک استراتژی در ذهن دارید، نه تنها کلمات کلیدی، بلکه محتوای خود را به طور کلی تنظیم خواهید کرد.
2. نمایه خود را از نظر سئو بهینهسازی کنید
اگر صفحه اینستاگرام برند شما برای بهترین تجربه کاربری بهینهسازی نشده باشد، تمام ترافیک دنیا را هم داشته باشید، باز هم باعث رشد حساب شما نخواهد شد.
این مراحل که ساده به نظر میرسند، میتوانند نقش مهمی داشته باشند.
مطمئن شوید که نمایه اینستاگرام شما عمومی و در حالت کسب و کار است و برای یک حساب تجاری اینستاگرام ثبت نام کنید. یک نام کاربری تجاری که به راحتی قابل جستجو باشد، ایجاد کنید.
یک نام کاربری تأثیرگذار، کوتاه، خوانا و عاری از هرگونه علامت نامربوط خواهد بود. در نهایت، یک پیوند قابل ردیابی را در بیو خود قرار دهید و مطمئن شوید که تصویر صفحه شما برند شما است.
باید یک بیو راهاندازی کنید که قابل خرید باشد. بسیاری از برنامهها، به شما کمک میکنند تا یک گالری اینستاگرام قابل خرید راهاندازی کنید که در آن کاربران میتوانند لینک مستقیم محصولات شما را پیدا کنند.
همچنین میتوانید پستهای خود را از قبل آماده کنید و به شما این امکان را میدهد که از یک ماه یا بیشتر محتوا را ترسیم کنید.
3. کلمات کلیدی برای بالا بردن سئو پیدا کنید.
کلمات کلیدی اصلی خود را با توجه به فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید و مطمئن شوید که این کلمات را در نام صفحه خود و همچنین بیوگرافی خود وارد کردهاید.
شما همچنین میتوانید کلمات کلیدی را در زیرنویسها قرار دهید، اما مراقب باشید که از آنها بیش از حد استفاده نکنید.
هجوم کلمات کلیدی در پستهای شما در واقع میتواند بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد. پس تعادل در استفاده از آن را حفظ کنید!
4. استفاده از کلمات کلیدی ثانویه را فراموش نکنید.
کلمات کلیدی ثانویه عبارات و یا موضوعاتی هستند که از کلیدواژه یا کلمه کلیدی اصلی شما پشتیبانی میکنند.
به همین دلیل گنجاندن آنها در بیو میتواند به شما کمک کند به مشتریان و دنبالکنندگان بالقوهای دست پیدا کنید که لزوماً کلمه کلیدی اصلی شما را جستجو نمیکنند، اما ممکن است همچنان به تجارت شما علاقهمند باشند.
5. از هشتگهای مرتبط استفاده کنید.
برای هشتگ گذاری مؤثر و کارآمد و همچنین بهینهسازی سئو پستها، وجود ارتباط و تنوع بسیار مهم است.
در واقع هر یک از پستهای اینستاگرام شما باید استراتژی هشتگ گذاری مخصوص به خودش را داشته باشد.
با هشتگها مانند کلمات کلیدی ثانویه رفتار کنید، اما مراقب باشید که از یک گروه هشتگ در زیر همه پستها استفاده نکنید، زیرا اینستاگرام این را یک کارنامه بد در نظر میگیرد.
به زبان سادهتر از کپی کردن و چسباندن هشتگهای مشابه در همه پستها خودداری کنید.
6. از متن جایگزین استفاده کنید.
متن جایگزین اینستاگرام در ابتدا برای استفاده افراد کم بینا از محتوای اینستاگرام معرفی شد، اما اکنون مانند یک وب سایت میتوان از آن برای سئو اینستاگرام نیز استفاده کرد.
هنگام ایجاد یک پست جدید، میتوانید با کلیک کردن روی برگه «تنظیمات پیشرفته» به گزینههای متن جایگزین خود دسترسی پیدا کنید.
ایجاد متن جایگزین اینستاگرام میتواند به بهتر شدن رتبه پست شما در الگوریتمها کمک کند و در نهایت به دنبال کنندگان بیشتری دستیابی پیدا کنید.
7. ارزیابی کنید.
مطمئن شوید که چگونه استراتژی سئو اینستاگرام شما بر رشد رسانه اجتماعی شما تأثیر میگذارد.
این آگاهی به شما کمک میکند محتوای خود را در حین کار اصلاح کنید، که این امر خود بر موفقیت کلی تجارت الکترونیک شما تأثیر میگذارد.
در آخر تلاش، تلاش و دوباره تلاش
اگر چه هنگامیکه سریع نتیجهای نمیبینید ممکن است خسته شوید، اما به یاد داشته باشید که سئو یک استراتژی بلند مدت است.
در حالی که استفاده از رباتها یا خرید فالوور به عنوان راهی سریع برای رشد حساب میتواند وسوسه انگیز باشد، عواقب آن هم در صورت مسدود شدن حساب کاربری میتواند فاجعه بار باشد.
به یاد داشته باشید، همه این راهکارها نیاز به آزمایش دارند! چیزی که بار اول کار نمیکند، به این معنی نیست که بار دوم هم کار نمیکند.
به آزمایش کردن فرضیهها ادامه دهید و دادهها را برای زیاد شدن اثربخشی آن ردیابی کنید. روی سئو اینستاگرام تمرکز کنید و حساب تجارت الکترونیک خود را درست بسازید.
راهنمای نهایی سئو اینستاگرام برای به دست آوردن بیننده بیشتر
اگر میخواهید در اینستاگرام بزرگ شوید، باید در پلتفرم دیده شوید. مردم باید بتوانند محتوای شما را ببینند تا با آن درگیر شوند و نام تجاری یا حساب خالق آن را کشف کنند.
به همین دلیل است که سئو اینستاگرام بخش مهمی از ابزار رسانههای اجتماعی شماست؛ چه در حال بازاریابی برای برند خود باشید و چه در حال ایجاد نفوذ خود به عنوان یک تولید کننده محتوا.
بنابراین باید بدانید دقیقاً چگونه از سئو اینستاگرام به نفع خود استفاده کنید؟ تا پایان با ما همراه باشید تا بدانید سئو اینستاگرام چگونه کار میکند، چه چیزی آن را متفاوت میکند و چگونه میتوانید از آن استفاده کنید.
آشنایی با نحوه عملکرد سئو اینستاگرام
سئو اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که پروفایل و محتوای خود را برای بیشتر دیده شدن در پلتفرم بهینهسازی کنید.
سئو از الگوریتم اینستاگرام استفاده میکند تا شانس شما را برای نشان دادن در جستجوی هشتگها و کلمات کلیدی مرتبط افزایش دهد.
بنابراین در ابتداییترین سطح، ممکن است شامل بهینهسازی پروفایل شما با کلمات کلیدی یا افزودن هشتگهای محبوب و خاص در زیرنویسها باشد.
استراتژی سئو اینستاگرام شامل استفاده از فاکتورهای کلیدی رتبه بندی هنگام توسعه محتوا و برنامه بازاریابی است.
این عوامل شامل ارتباط با پرس و جو جستجو، فعالیت کاربر و سیگنالهای محبوبیت است.
الگوریتم اینستاگرام ابتدا به این موضوع میپردازد که آیا نام کاربری، بیو، کپشن، هشتگ و موقعیت مکانی با درخواستی که کاربر در نوار جستجو وارد میکند مطابقت دارد یا خیر.
بنابراین اگر عبارت «آبرنگ» را جستجو کنید، برخی از پیشنهادات حساب برتر که دارای کلمه «آبرنگ» در نام کاربری، نام نمایه و یا بیوگرافی خود هستند، بالا میآیند.
علاوه بر این، فعالیتهای فردی کاربر مانند حسابها، پستها و هشتگهایی که کاربر قبلاً با آنها تعامل داشته یا حتی مشاهده کرده است را نیز در نظر میگیرد.
در نهایت، محبوبیت اکانت یا پست را بر اساس لایک، اشتراک گذاری، و دنبال کردن و ذخیره کردن در نظر میگیرد تا تصمیم بگیرد که صفحه در رتبه اول قرار گیرد.
چه چیزی سئو اینستاگرام را متفاوت میکند؟
با عملکرد متفاوت الگوریتم اینستاگرام با الگوریتمهای محبوب موتورهای جستجو مانند گوگل، سئو نیز در پلتفرم متفاوت عمل میکند.
یکی از تفاوتهای اصلی این است که هشتگها نقش کلیدی در جستجو و قابلیت کشف در اینستاگرام بازی میکنند؛ حتی میتوان گفت بیشتر از کلمات کلیدی.
در حالی که اینستاگرام شروع به کاهش محاسبه در کلمات کلیدی برای رتبه بندی محتوا کرده است، هشتگها همچنان در الگوریتم اصلی آن هستند. علاوه بر جستجوی آن هشتگها از نوار جستجو، کاربران حتی میتوانند روی آنها کلیک کنند تا محتوای مرتبط با آنها را جستجو کنند.
علاوه بر این، وزن کلمات کلیدی در نام کاربری و بیو شما بیشتر از کلمات کلیدی در کپشن شما است و با الگوریتم شمارش لایکها و فعالیت کاربر، زمانبندی و اشتراک گذاری نیز برای سئو اینستاگرام بسیار مهم است.
پستهای شما باید هزاران لایک، نظرات و اشتراکگذاریها را به خود اختصاص دهند تا در جستجوهای مرتبط رتبه برجستهتری کسب کنند یا در صفحات جستجوی کاربران مرتبط نشان داده شوند.
چگونه از سئو اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن استفاده کنیم
اکنون که تصور درستی از نحوه عملکرد سئو اینستاگرام و تفاوت آن دارید، وقت آن رسیده است که به بخش جالب آن بپردازید. در اینجا برخی از بهترین راههایی وجود دارد که میتوانید از سئو اینستاگرام برای افزایش دیده شدن حساب و محتوای خود استفاده کنید.
بهینه سازی با استفاده از کلمات کلیدی و هشتگ
همانطور که در بالا ذکر شد، کلمات کلیدی و هشتگها برای به دست آوردن لایک، نظر و دیده شدن بیشتر در اینستاگرام مهم هستند. پبنابراین آنها باید اولین چیزی باشند که در استراتژی سئو اینستاگرام خود در نظر بگیرید.
این بخش شامل بهینهسازی صفحه و پستهای خود با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و همچنین استفاده از ترکیب مناسبی از هشتگها در محتوای صفحه و پستهای خود است.
با بهینه سازی صفحه خود با کلمات کلیدی مرتبط شروع کنید. میتوانید از یک کلمه کلیدی اصلی در نام و نام کاربری خود استفاده کنید.
این روش برای سازندگان محتوا بسیار سادهتر است، زیرا آنها آزادی عمل با اینستاگرام خود را دارند.
بغیر از نمایه صفحه شما، محتوای شما نیز باید با استفاده از کلمات کلیدی و هشتگ مناسب بهینهسازی شود. این کار موجب افزایش شانس نمایش شما در نتایج صفحه جستجو میشود.
شما همچنین باید زیرنویسهای غنی از کلمات کلیدی و توصیفی مرتبط با محتوا بنویسید. مهمتر از آن، ترکیب مناسبی از هشتگها را برای بهبود قابلیت دیده شدن محتوای خود در پستها بگنجانید.
اگرچه در هر پست میتوانید از 30 هشتگ استفاده کنید، اما اینستاگرام توصیه میکند از 3 تا 5 هشتگ برای نتایج مطلوب استفاده کنید.
در حالت ایدهآل، باید تعادل خوبی بین هشتگهای محبوب و پرطرفدار، هشتگهای خاص و هشتگهای برند شما وجود داشته باشد.
هر زمان که ممکن است برچسبهای موقعیت مکانی را اضافه کنید
اینستاگرام به کاربران این امکان را میدهد که محتوا را از یک مکان خاص جستجو کنند.
در برگه «مکانها»، افراد میتوانند محتوای برچسبگذاری شده با استفاده از برچسب مکان، موقعیت جغرافیایی آن مکان را پیدا کنند.
این بدان معناست که استفاده از برچسبهای موقعیت مکانی در پستهای شما راهی مناسب برای کشف محتوای شما در اینستاگرام است.
این به افرادی که در اطراف محل شما، جستجو میکنند اجازه میدهد تا پست شما را پیدا کرده و به آن برخورد کنند.
علاوه بر این، اینستاگرام هنگام ارائه نتایج جستجو به کاربران، نزدیکی آنها به یکدیگر را نیز در نظر میگیرد.
این بدان معناست که هنگامی که شخصی در نوار جستجو به دنبال یک «آرایشگر» میگردد، نتایج مکانهایی که به کاربر نزدیکتر هستند را نشان میدهد.
افزودن برچسبهای موقعیت مکانی به اینستاگرام اجازه میدهد تا بفهمد کسبوکار شما در کجا واقع شده است. بنابراین میتواند محتوای شما را در جستجوهای انجام شده توسط کاربرانی که در این نزدیکی هستند نمایش دهد.
یک امتیاز اضافی این است که میتوانید مشتریان محلی را جذب کنید و ترافیکی از افراد پیاده را به سمت کسب و کار خود هدایت نمایید.
راهنماهای مکان ایجاد کنید
راه دیگری برای استفاده از تگهای مکان برای سئو اینستاگرام، ایجاد راهنمای مکان اینستاگرام است.
هنگامی که کاربران برچسبهای مکان خاصی را در اینستاگرام جستجو میکنند، راهنمای مکان در بالای نتایج جستجو نشان داده میشود.
هنگامی که کاربران بر روی گزینه "مشاهده راهنماهای مرتبط" کلیک میکنند، میتوانند با راهنمای ایجاد شده برای آن مکان خاص روبرو شوند.
این یک راه عالی برای جذب افراد به محتوای شما و احتمالاً جلب مشارکت آنها است. هرچه بیشتر با محتوای شما درگیر شوند، لایک بیشتری به دست خواهید آورد و سئو اینستاگرام شما بهینه میشود.
بنابراین برای به اشتراک گذاشتن توصیههای سفر، راهنماهای محلی، راهنمای شهر، گردآوری سفر و موارد دیگر راهنماهای مکان ایجاد کنید.
همکاری اینستاگرامی با افراد مناسب ایجاد کنید
هنگامی که یک پست همکاری اینستاگرام با سازنده دیگری ایجاد میکنید، این پست در فیدهای هر دو فالوور شما نمایش داده میشود.
این بدان معناست که همان پست برای فالوورهای شما و فالوورهای سازنده دیگر نمایش داده میشود، که همچنین به این معنی است که میتوانید مشارکت جمعی آنها را جلب کنید.
به عبارت دیگر، لایکها و نظراتی که از طرف فالوورهای شما و فالوورهای سازنده دیگر میآیند، در زیر همین پست جمعآوری میشوند.
با توجه به اینکه اینستاگرام سیگنالهای محبوبیت را برای رتبهبندی محتوا در نتایج جستجو در نظر میگیرد، این دید و تعامل تقویتشده به شما کمک میکند تا دید محتوای خود را در جستجوهای مرتبط افزایش دهید.
برای ایجاد یک پست Collab در اینستاگرام، با تولیدکنندگان محتوای محبوب در جایگاه مناسب کار کنید. همچنین میتوانید از این پستها هنگام کار با برندها و سازمانهای مرتبط برای کمپین استفاده کنید.
در زمان مناسب پست کنید
با میلیونها پستی که هر روز در اینستاگرام ایجاد میشود، به راحتی میتوان محتوا را از دست داد. این بدان معناست که مردم محتوای شما را در هر زمانی نمیبینند. اگر نرخ تعامل پایین باشد، محتوای شما روی پلتفرم دیده نمیشود.
این امر باعث میشود شما زمانبندی درستی را برای ساعت انتشار پست اینستاگرام داشته باشید تا افراد زیادی بلافاصله پس از ارسال محتوای شما، آن را ببینند و با آن برخورد داشته باشند.
بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام بین ساعت 14 تا 3 بعدازظهر پنجشنبهها، 11 صبح چهارشنبهها و 10 صبح جمعهها است.
با این حال، هر مخاطبی متفاوت است، بنابراین این زمانبندیها ممکن است لزوماً برای شما بهترین کاربرد را نداشته باشند.
با زمانهای مختلف آزمایش کنید و از Insights اینستاگرام خود برای کشف فعالترین زمانها برای مخاطبان خود استفاده کنید.
این به شما روزها و ساعاتی را نشان میدهد که فالوورهای شما بیشترین فعالیت را دارند، بنابراین میتوانید بهترین زمان برای دسترسی به آنها را تعیین کنید.
از این قابلیت نهایت استفاده را ببرید تا پستهای اینستاگرام خود را در زمانی انتشار دهید که توسط دنبالکنندگانتان بیشتر دیده شده و با آنها ارتباط برقرار کنند.
در اینستاگرام خود برجسته باشید
اینستاگرام هنگام رتبهبندی محتوا برای جستجو، اهمیت زیادی به سیگنالهای محبوبیت میدهد.
این بدان معناست که حتی در میان محتوایی که در مورد یک موضوع است، احتمالاً به مواردی که از حسابهای معتبر و محبوب در یک جایگاه خاص به دست میآیند، اولویت میدهد.
اینها حسابهایی هستند که نامی را در جایگاه مشخصی به دست آوردهاند و تعداد زیادی تعامل برای پستشان دریافت کردهاند.
یکی از بهترین راهها برای ایجاد برجستگی در یک جایگاه خاص، ایجاد پستهایی به طور مداوم در مورد موضوعات مرتبط است.
به همین دلیل است که بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام در یک زمان روی چند قسمت متمرکز نمیشوند؛ چه دکوراسیون منزل، آرایش و مراقبت از پوست، یا تغذیه و تناسب اندام. برای برندها، این کار بسیار سادهتر است، زیرا تنها کاری که باید انجام دهند این است که محتوای مرتبط با صنعت و محصولات خود ایجاد کنند.
ریلزهایی را با استفاده از آهنگهای محبوب ایجاد کنید
ریلز اینستاگرام راهی عالی برای بهینهسازی سئو اینستاگرام و دیده شدن حتی برای حسابهای جدید هستند، زیرا این پلتفرم هنگام پیشنهاد ریلز به کاربران، اندازه حساب را در نظر نمیگیرد.
این بدان معناست که با محتوای مناسب، حتی سازندگان جدید نیز میتوانند فوراً شهرت اینستاگرام را به دست آورند. بنابراین ریلز یک ابزار ضروری برای استراتژی سئو اینستاگرام شما است.
علاوه بر این، اینستاگرام به شما اجازه میدهد تا آهنگهای صوتی را جستجو کنید و ریلز ساخته شده با استفاده از آن آهنگها را پیدا کنید.
این گزینه به شما این فرصت را میدهد تا محتوای خود را در مقابل کاربرانی که در حال جستجوی آهنگهای صوتی خاصی در پلتفرم هستند، دریافت کنید.
در حالت ایدهآل، از صداهای پرطرفدار و آهنگهای محبوب در ریلز خود نهایت استفاده را ببرید تا بتوانید از حجم بالای جستجوی آن فایلهای صوتی نهایت استفاده را ببرید و شانس خود را برای جذب بینندگان بیشتر برای ریلز خود افزایش دهید.
بیشتر بخوانید: چگونه در صفحه اکسپلورر اینستاگرام دیده شویم؟
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید