p تکنیکهای دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام ( سریع و دائمی)
چگونه در صفحه اکسپلورر اینستاگرام دیده شویم؟

چگونه در صفحه اکسپلورر اینستاگرام دیده شویم؟

اینستاگرام
دوشنبه - ۲۷ بهمن ۹۹

اگر شما بازاریاب هستید و از طریق شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات می‌کنید، احتمالاً اینستاگرام را می‌شناسید.

زیرا یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است که در آن برندهای زیادی فعالیت می‌کنند و با ارائه محتوای منحصربه‌فرد، برای برند خود تبلیغات می‌کنند و مشتری جذب می‌کنند.

در اینستاگرام، صفحه‌ای به نام صفحه اکسپلورر وجود دارد و این صفحه می‌تواند به برندهای مختلف کمک کند تا بیشتر در نتایج جستجوی اینستاگرام قرار گیرند و برندها به‌صورت ویروسی در اینستاگرام دیده شوند.

متأسفانه هیچ روش قطعی برای قرار گرفتن در صفحه اکسپلورر وجود ندارد اما با انجام دادن کارهایی می‌توان شانس خود را برای قرار گرفتن در صفحه اکسپلورر بالا برد.

اما قبل از پرداختن به ادامه مطلب لازم است تا صفحه اکسپلورر اینستاگرام را بشناسید.

بیشتر بخوانید: آموزش تولید محتوای اینستاگرام از ایده تا کسب درآمد

صفحه اکسپلورر اینستاگرام چیست؟

صفحه اکسپلورر اینستاگرام، صفحه‌ای است که در آن اینستاگرام، محتوا را برای کاربران خود فیلتر می‌کند و این محتواها را رصد می‌کند.

هر کاربری محتوای مختلفی را در صفحه اینستاگرام خود مشاهده خواهد کرد و دلیل آن‌هم به رصد محتوای موردپسند کاربر توسط اینستاگرام برمی‌گردد.

بر طبق این جمله، کاربر هر پستی که لایک کرده باشد و هر افرادی که دنبال کرده باشد؛ اینستاگرام بر اساس این اقدامات کاربر، محتوا و پست‌هایی را به آن کاربر نشان می‌دهد که مرتبط با فعالیت‌های قبلی او باشد.

بر طبق آمار خود اینستاگرام، بیش از نیمی از کاربران از صفحه اکسپلورر اینستاگرام استفاده می‌کنند و این حجم عظیمی از افراد می‌باشد.

پیشنهاد ویژه: بهترین برنامه‌ها برای دانلود از اینستاگرام در سال 2021

اینستاگرام بیش از یک میلیارد نفر کاربر فعال دارد و بیش از 500 میلیون نفر از این کاربران فعال از صفحه اکسپلورر اینستاگرام برای مقاصد مختلف استفاده می‌کنند.

اما چگونه اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که چه پستی را به کاربران مختلف نشان دهد؟ این کار با استفاده از الگوریتم‌های اینستاگرام انجام می‌شود و این الگوریتم‌ها چیزهای مختلفی مانند موارد زیر را در نظر می‌گیرند:

•    پست‌های افرادی که دنبال کرده‌اید، لایک کرده‌اند.

•    پست‌هایی که زیاد با آن‌ها تعامل داشته‌اید (یعنی برای پست‌هایی که برای آنها نظر گذاشته‌اید و ....).

•    پست  و حساب‌هایی مشابه کسانی که شما دنبال کرده‌اید.

اواسط سال 2019، اینستاگرام صفحه اکسپلورر خود را اصلاح کرد.

اینستاگرام، فیلترهایی را به بالای صفحه اکسپلورر اضافه کرد که کاربران را قادر می‌ساخت تا محتوایی که از آن‌ها لذت می‌برند را پیدا کنند.

اینستاگرام همچنین دو فیلتر خاص به نام‌های IGTV و Shop را اضافه کرد.

پیشنهاد ویژه:

مزایای قرار گرفتن در صفحه اکسپلورر اینستاگرام چیست؟

اکنون با توجه به توضیحاتی که گفته شد، واضح است که قرار گرفتن در صفحه اکسپلورر اینستاگرام، یک مزیت واضح دارد و آن این است که افراد بیشتری محتوای شمارا می‌بینند.

این موضوع به‌نوبه خود، مزیت‌های فراوان دیگری را به همراه دارد:

•    به علت تعامل بیشتر مردم با پستی که در صفحه اکسپلورر قرارگرفته است، افراد بیشتری پست شمارا می‌بینند.

•    افزایش تعداد دنبال کنندگان؛ به‌این‌علت که افراد زیادی پروفایل شمارا بررسی می‌کنند و اگر از محتوای شما خوششان بیاید، شمارا دنبال می‌کنند.

•    پست‌های شما در آینده تعامل بیشتری خواهد داشت زیرا حالا افراد بیشتری شمارا دنبال کرده‌اند.

•    درنهایت به علت داشتن دنبال کنندگان زیاد، نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری افزایش می‌یابد.

یک مطلب کاربردی برای شما: آموزش و ترفندهای استوری اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن

چگونه در صفحه اکسپلورر اینستاگرام قرار بگیریم؟

1.    در زمان‌هایی که مردم بیشتر در اینستاگرام قرار دارند، پست منتشر کنید

یکی از بهترین ترفندهای اینستاگرام این است که در زمان‌هایی که دنبال کنندگان شما بیشتر در اینستاگرام حضور دارند، پست‌هایتان را منتشر کنید.

این یک توصیه مهم می‌باشد زیرا الگوریتم اینستاگرام به خاصیت به‌موقع بودن اهمیت می‌دهد یعنی پست‌هایی که در زمان‌های خاصی و طبق یک روتین منتشر می‌شوند، بیشتر شانس دیده شدن دارند.

خوشبختانه پیدا کردن زمان‌هایی که دنبال کنندگان بیشتر در اینستاگرام حضور دارند، سخت نیست.

اگر شما یک اکانت بیزینسی در اینستاگرام داشته باشید، می‌توانید با رفتن به قسمت Audience  در تب Insights ، مشاهده کنید که دنبال کنندگان شما در چه زمان‌هایی بیشتر در اینستاگرام حضورداشته‌اند.

علاوه بر آن می‌توانید از ابزارهایی که شبکه‌های اجتماعی را مدیریت می‌کنند، استفاده کنید و درازای مبلغی، این ابزارها اکانت شمارا تحلیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: روشهای ارسال پست اینستاگرام از کامپیوتر یا لپ تاپ

2.    مشخص کنید که مخاطبان شما چه نوع پست‌هایی را دوست دارند

برای داشتن پست گذاری موفق، کافی نیست که فقط زمان حضور کاربران در اینستاگرام را بدانید.

لازم است تا مطمئن شوید که محتوای شما مفید و جذاب است و با توجه به تعاملات کاربران مشخص می‌شود که چه پست‌هایی جذاب است و مخاطبان آن‌ها را دوست دارند.

پست‌هایی که جذابیت بیشتری دارند، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در صفحه اکسپلورر اینستاگرام دارند.

3.    از صفحاتی که در صفحه اکسپلورر اینستاگرام قرار دارند می‌توانید الگوبرداری کنید

تکنیکی که حتماً برای شما جواب می‌دهد این است که به پست‌هایی که در صفحه اکسپلورر اینستاگرام شما قرار دارند، نگاه کنید.

اگر شما حساب‌های کاربری مختلفی را در اینستاگرام دنبال می‌کنید یا با پست‌هایی که مرتبط با صنعت شما هستند، تعامل دارید، صفحه اکسپلورر، اطلاعات زیادی درباره محتوایی که الگوریتم اینستاگرام به آن‌ها توجه می‌کند و محتوایی که موردنظر مخاطبان است را ارائه می‌کند.

هر پستی که در صفحه اکسپلورر قرار می‌گیرد، نکته‌ای برای آموختن دارد و می‌توان از آن‌ها الگوبرداری کرد و در پست‌های خود این فاکتورها را اعمال کرد؛ حتی اگر پست‌هایی که در اکسپلورر وجود دارند مرتبط با حوزه شما نباشد.

4.    از تگ‌ها و هشتگ های مرتبط استفاده کنید

تگ‌ها و هشتگ ها ابزارهای بسیار قدرتمند در اینستاگرام می‌باشند. تگ‌ها و هشتگ ها راهی عالی برای دیده شدن پست‌های شما توسط افراد بیشتر در اینستاگرام می‌باشد.

بنابراین با استفاده مناسب از هشتگ ها می‌توان به افراد مشتاق بیشتری دسترسی داشت که این افراد می‌توانند لزوماً دنبال کنندگان شما نباشند.

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید