p مقایسه و تفاوت فالوورهای فعال و فالوورهای غیرفعال در اینستاگرام
تفاوت فالوورهای فعال و فالوورهای غیرفعال در اینستاگرام چیست؟

تفاوت فالوورهای فعال و فالوورهای غیرفعال در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام
سه شنبه - ۲۱ بهمن ۹۹

فالوور یا دنبال کننده به چه معناست؟

در اینستاگرام به کسانی که از پیج شما خوششان آمده و آن را دنبال می‌کنند، فالوور یا follower گفته می‌شود.

فالوورها، مطالبی که شما منتشر کرده‌اید را می‌بینند و می‌توانند با آن مطالب در تعامل باشند یعنی می‌توانند پست‌ها را لایک کنند و نظرات خود درباره آن مطالب را بیان کنند.

در اینستاگرام، فالوورهای فعال بیشترین ارزش را دارند و باید تعداد حداقلی از فالوورهای غیرفعال را داشته باشیم. در ادامه در مورد انواع فالوورها صحبت می‌کنیم.

 

فالوور های غیرفعال یا inactive به چه معناست؟

فالوورهای غیرفعال یا inactive، فالوورهایی دروغی هستند که اکثراً توسط ربات‌ها ساخته می‌شوند و هیچ منفعتی برای پیچ‌ها و افراد مختلف ندارند.

فالوورهای غیرفعال چون‌که کسی پشت آن‌ها نیست و فالوورهای دروغین هستند، و در بین انواع فالوورها، فالوورهای غیرفعال کمترین ارزش را دارند.

فالوورهای غیرفعال صرفاً به دلایل مالی و فروش آن به دیگر پیج ها ساخته می‌شوند و فاقد هرگونه تعامل می‌باشند.

بیشتر بخوانید: معایب و مزایای ربات فالوورگیر اینستاگرام

چطور فالوورهای غیرفعال را در اینستاگرام شناسایی کنیم؟

روش‌های مختلفی برای شناسایی فالوورهای غیرفعال در اینستاگرام وجود دارد که به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

•    تعداد دنبال کنندگان و نرخ مشارکت: اولین راه تشخیص فالوور های غیرفعال در اینستاگرام این است که تعداد دنبال کنندگان آن حساب بالا باشد و علاوه بر آن نرخ تعاملات آن حساب پایین باشد. اگر در اینستاگرام حساب کاربری را دیدید که این ویژگی را دارد، احتمالاً فالوور غیرفعال است و توسط ربات‌ها ساخته شده است.

•    تعداد پست‌های منتشر شده: اگر حساب کاربری تعداد کمی پست منتشر کرده باشد و همچنین ویژگی قبلی را هم داشته باشد یعنی تعداد دنبال کنندگان زیادی داشته باشد و آن حساب کاربری هم مشهور نباشد، آن حساب به احتمال زیاد دروغ و فیک است.

•    پست‌های تکراری و بی‌کیفیت: علاوه بر دو مورد قبلی، اگر مشاهده کردید که حساب کاربری تصاویر تکراری و بدون هدف منتشر می‌کند، آن حساب احتمالاً غیرفعال است. همچنین اگر دیدید که حساب کاربری که تعداد دنبال کنندگان زیادی دارد و تصاویر و پست‌های بی‌کیفیتی منتشر می‌کند، آن حساب کاربری به‌احتمال‌زیاد غیرفعال است و دارندگان چنین فالوورهای غیرفعال نه‌تنها سود نمی‌کنند بلکه ممکن است توسط الگوریتم‌های اینستاگرام هم جریمه شوند.

اگر حساب‌های کاربری را دیدید که چندین مورد از خصوصیات ذکرشده را داشتند و چنین حساب‌هایی در اینستاگرام، شمارا دنبال کرده‌اند، باید خیلی دقت کنید و آن‌ها را حذف کنید.

حذف فالوورهای غیرفعال در اینستاگرام سبب می‌شود که تعاملات بهتری در ارتباط با پست‌های خود داشته باشید و داشتن تعاملات بهتر باعث می‌شود تا نزد الگوریتم‌های اینستاگرام موردتوجه قرار گیرید و شانس بهتری برای دیده شدن در صفحه Explore اینستاگرام داشته باشید.

حتما این مطلب را بخوانید: انواع راه‌های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام

نحوه حذف فالوورهای غیرفعال به‌صورت دستی

با توجه به توضیحاتی که داده شد، حتماً باید فالوورهای غیرفعال را حذف کنید. نحوه حذف فالوورهای غیرفعال به‌صورت دستی به شکل زیر است.

در اینستاگرام وارد پیج و حساب کاربری خود شوید و به قسمت فالوورها رفته و با رفتن به این قسمت، لیست دنبال کنندگان شما نشان داده می‌شود.

پس از شناسایی فالوورهای غیرفعال، روی دکمه Remove مقابل حساب کاربری فالوور غیرفعال، ضربه بزنید.

پیشنهاد ویژه برای شما: افزایش فالوور اینستاگرام با تولید محتوای کاربردی

فالوور های فعال به چه کسانی گفته می‌شود؟

به کاربرانی که در اینستاگرام وجود دارند و پروفایل خود را به‌صورت کامل تکمیل کرده‌اند یعنی پروفایل آن‌ها هم عکس دارد و هم متن بایو و هم پست و استوری منتشر می‌کند، اکانت های فعال گفته می‌شود.

اگر چنین کاربرانی، پیج شمارا در اینستاگرام دنبال کنند و به‌صورت مستمر و با اشکال گوناگون با شما تعامل داشته باشند، به آن کاربران فالوورهای فعال گفته می‌شود.

داشتن فالوورهای فعال در اینستاگرام بسیار باارزش است و هرکسی که در اینستاگرام حضورداشته باشد باید به دنبال افزایش تعداد فالوررهای فعال خود باشند.

 


چندین روش برای افزایش تعداد فالوورهای فعال در اینستاگرام
 

•    پیج اینستاگرام خود را بهینه کنید
قبل از هر کاری برای افزایش فالوورهای فعال، باید پیج اینستاگرامی خود را کاملاً بهینه کنید زیرا برای جذابیت بیشتر پیج و افزایش بازدیدکنندگان الزامی است.

مانند استفاده از بیو مناسب و مرتبط، استفاده کردن از عکسی جذاب برای پروفایل، انتخاب نام کاربری مناسب و موارد دیگر.

•    طبق یک برنامه زمانی مشخص، محتوای خود را منتشر کنید

بدترین کاری که می‌توانید بکنید این است که پست‌های خود را به صورت تصادفی منتشر کنید.

در سال‌های اخیر مسئله زمان‌بندی در انتشار پست‌ها خیلی برای الگوریتم‌های اینستاگرم مهم شده است و داشتن یک برنامه زمانی مشخص برای انتشار پست‌ها در اینستاگرام، یکی از راه‌های افزایش فالوورهای فعال است.

•    فالوورهای غیرفعال خود را شناسایی و آن‌ها را حذف کنید.

فالوورهای غیرفعال نه‌تنها ازنظر اقتصادی و بازگشت سرمایه هیچ سودی برای کسب‌وکار شما ندارد بلکه ازنظر الگوریتم اینستاگرام هم امتیازی منفی محسوب می‌شود و باعث جریمه شدن توسط اینستاگرام می‌شود.

بنابراین فالوورهای غیرفعال خود را شناسایی کنید و آن‌ها را حذف کنید. در مورد جریمه شدن توسط اینستاگرام باید این موضوع ذکر شود که اگر تعداد فالوورهای غیرفعال شما خیلی زیاد باشد، جریمه می‌شوید و در مورد داشتن تعداد کمی فالوور غیرفعال این موضوع صدق نمی‌کند.

•    بر اساس سلیقه دنبال کنندگان خود، پست منتشر کنید

یکی دیگر از راه‌های جذب فالوورهای فعال در اینستاگرام این است که به سلیقه آن‌ها توجه کنید و بر اساس آن‌ها پست‌های خود را منتشر کنید.

برای پی بردن به سلیقه کاربران می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند نظرسنجی و روش‌های دیگر استفاده کنید و سلیقه مخاطبان خود را به دست آورید.

همچنین می‌توانید از ابزارهایی که اینستاگرام را تحلیل می‌کنند هم استفاده کنید و از طریق آن‌ها سلیقه مخاطبان خود را به دست آورید.

•    از هشتگ های مناسب و هدفمند در پست‌های خود استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌هایی که منجر به افزایش تعداد فالوورهای فعال می‌شود و کارایی آن توسط پیچ‌های مختلف ثابت‌شده است، استفاده از هشتگ های مناسب می‌باشد.

از طریق استفاده درست از هشتگ ها می‌توان در نتایجی که کاربران هدف در اینستاگرام جستجو می‌کنند، قرار گرفت.

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید

رضاعباسی