p چگونه با تولید محتوای کاربردی ، افزایش فالوور داشته باشیم؟
تولید محتوای کاربردی و کاربرپسند برای افزایش فالوور

تولید محتوای کاربردی و کاربرپسند برای افزایش فالوور

اینستاگرام
سه شنبه - ۱۲ اسفند ۹۹

آیا لازم است پیج اینستاگرام رشد داشته باشد؟ مهم نیست که چه تعداد دنبال کننده دارید، داشتن فالوور بیشتر همیشه مفید است.

اما ممکن است بهترین روش‌ها برای جذب و افزایش فالوورهای اینستاگرام یک معما باشد.

شاید تا الان سعی کرده باشید تا آنجا که ممکن است روی رشد، تعهد و فروش تمرکز کنید، اما این فقط جواب نمی‌دهد.

در این صورت، ممکن است از یک قسمت مهم این معما (چگونگی افزایش فالوور) چشم‌پوشی کنید: تولید محتوای کاربردی.

تولید محتوای کاربردی مهم‌ترین جنبه‌ای است که به افزایش فالوور اینستاگرام کمک می‌کند.

با تمرکز بر تولید محتوای کاربردی، رشد انفجاری اینستاگرام می‌تواند اتفاق بیفتد.

در این مقاله توضیح می‌دهیم که چرا تولید محتوای خوب و کاربردی بسیار مهم است.

برخی از استراتژی‌های قابل‌اجرا برای ایجاد بهترین محتوای ممکن جهت رشد و توسعه اینستاگرام و افزایش فالوور واقعی اینستاگرام را بیان می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: آموزش تولید محتوای اینستاگرام با تکنیکهای ناب

چگونه محتوای خوب به شما کمک می‌کند تا پیج اینستاگرام خود را رشد دهید؟

اینستاگرام یک پلت فرم فوق‌العاده بصری است، بنابراین تولید محتوای عالی می‌تواند به شما در جذب و افزایش فالوورهای اینستاگرام کمک کند.

به برندهایی فکر کنید که با اکانت شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنید.

شما احتمالاً وقت خود را صرف پیج هایی نمی‌کنید که دارای عکس‌های تار و بدون زیرنویس (کپشن) هستند و هرگز از استوری های اینستاگرام استفاده نمی‌کنند.

در عوض، شما احتمالاً برندهایی را دنبال می‌کنید که هرروز محتوای باکیفیت بالا ارائه می‌دهند و پست و استوری هایی می‌گذارند که به شما الهام می‌بخشند، آموزش می‌دهند یا اطلاع‌رسانی می‌کنند یا هر سه نوع محتوا را تولید می‌کنند!
و آمار از آن پشتیبانی می‌کند.

برخی مطالعات از این مفهوم پشتیبانی می‌کنند که تولید محتوای باکیفیت نسبت به هشتگ و استراتژی‌های دیگر در اولویت قرار دارد و در جلب و مشارکت کاربران دارای بیشترین اهمیت است.

افراد تصمیم می‌گیرند بر اساس نوع محتوایی که ارسال می‌کنید، شمارا دنبال کنند به‌عبارتی‌دیگر، ارسال محتوای عالی احتمال کلیک آن‌ها بر روی دکمه "فالو Follow" را افزایش می‌دهد.

اکنون می‌دانید که تولید محتوای کاربردی بسیار مهم و ضروری است. و می‌توانید برای اطمینان از شگفت‌انگیز بودن پیج خود و رشد و افزایش فالوورهای اینستاگرام از مراحل زیر استفاده کنید.

برنامه محتوا تهیه کنید

قبل از شروع به کار و شروع به ارسال پیام، برنامه محتوا تهیه کنید که به شما کمک کند بدانید چه چیزی را ارسال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

در اینجا چند کار وجود دارد که شما باید هنگام ایجاد استراتژی توسعه و افزایش فالوور خود انجام دهید.

 

تم رنگی پیج اینستاگرام خود را انتخاب کنید

تم پیج اینستاگرام شما به جذب و افزایش فالوور کمک می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، ظاهر پیج شما چگونه است.

داشتن تم خوب می‌تواند به شما کمک کند تعداد فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید.

زیرا مردم تم زیبای پیج شمارا می‌بینند. تم پیج اینستاگرام شما، معرف برند تجاری شما است، و نمایشی تصویری ازآنچه شما انجام می‌دهید، ارائه می‌دهد.

تم پیج اینستاگرام مهم است زیرا رنگ‌های زیبا به آن جلوه‌ای آرام‌بخش می‌دهد.

علاوه بر این به‌هم‌ریخته نیست و چشمان شما به‌راحتی می‌توانند هر چیزی را ببینند. برای دستیابی به بهترین نتایج بلندمدت، تم زیبایی برای پیج اینستاگرام خود انتخاب کنید.

پیشنهاد ویژه: تکنیک های کاربردی استوری اینستاگرام

آماده‌سازی کپشن های جذاب

کپشن ها یک مؤلفه فوق‌العاده مهم برای کمک به رشد و افزایش فالوور شما هستند.

آن‌ها با توضیح بیشتر از تصویر شما پشتیبانی می‌کنند و اغلب به خوانندگان شما وظیفه‌ای می‌دهند که انجام دهند.

مثال: روی لینک موجود برای مطالعه مقاله ما کلیک کنید.

بسته به ماهیت برند شما، کپشن ها می‌توانند تکان‌دهنده باشند (این یک روش خوب برای سازمان‌های غیرانتفاعی است) یا طنزآمیز و یا انگیزشی باشند.

فراموش نکنید که همیشه CTA را در کپشن خود جای دهید و پیروان خود را به عمل وادار کنید.

از ایموجی ها یا شکلک‌ها استفاده کنید! به گفته Share، برندهای متوسط (1000 تا 10،000 دنبال کننده) با استفاده از 4 تا 10 شکلک در هر کپشن، بهترین تعامل را به دست می‌آورند.

برندهای کوچک‌تر و بزرگ‌تر (زیر 1000 دنبال کننده یا بیش از یک‌میلیون نفر) باید از 1 تا 3 شکلک استفاده کنند.

 

بهترین هشتگ ها را جستجو کنید

هشتگ های اینستاگرام روش مهمی برای گسترش و افزایش فالوورهای اینستاگرام شما هستند.

وقتی صحبت از بهترین روش‌ها برای رشد اینستاگرام شما می‌شود، نمی‌توان هشتگ ها را نادیده گرفت.

حتی فقط یک هشتگ می‌تواند تعامل شمارا تا 12.6 درصد افزایش دهد.

در اینستاگرام حداکثر از 30 هشتگ می‌توانید استفاده کنید.، بنابراین قطعاً باید از همه 30 هشتگ استفاده کنید!

برای یافتن بهترین هشتگ های تجاری خود باید تحقیق کنید. به‌حساب رقبای خود نگاه کنید تا ببینید چه‌کاری انجام می‌دهند.

یک کلمه کلیدی مربوط به تجارت خود را در نوار جستجوی اینستاگرام، جستجو کنید (مانند "تناسب اندام fitness") و ببینید که هشتگ های دیگر چیست.

اگر نمیدانید که چگونه از این قابلیت استفاده کنید، بهتر است تا راهنمای هشتگ گذاری در اینستاگرام را مشاهده کنید.

سبک Grid یا نمایش شبکه‌ای پیج خود را برنامه‌ریزی کنید

بعدازاینکه تم رنگی پیج اینستاگرام خود را انتخاب کردید، باید گرید (Grid) خود را برنامه‌ریزی کنید.

نمایش شبکه‌ای اینستاگرام شما به‌سادگی به نحوه چیدمان عکس‌های شما در پروفایل شما اشاره دارد.

داشتن یک نمایش شبکه‌ای کاملاً برنامه‌ریزی‌شده می‌تواند به اکانت شما کمک کند تا برای هرکسی که به آن دسترسی پیدا می‌کند، جذابیت بیشتری داشته باشد.

بنابراین برنامه‌ریزی قبلی Grid می‌تواند سبب افزایش فالوور می‌شود.

برخی از شرکت‌ها و اینفلوئنسرها دوست دارند الگویی را دنبال کنند که در آن، آن‌ها سه نوع عکس (شاید یک عکس محصول، یک عکس از یک شخص و یک گرافیک با متن) را در همان برنامه ارسال می‌کنند.

به‌این‌ترتیب شبکه آن‌ها به‌صورت عمودی مرتب می‌شود.

پیشنهاد عالی: تکنیکهای اریگان افزایش فالوور واقعی اینستاگرام

محتوای خیره‌کننده تولید کنید

هنگامی‌که استراتژی توسعه اینستاگرام خود را ترسیم کردید، نوبت به عملی شدن آن می‌رسد.

چندین ابزار اینستاگرام وجود دارد که می‌توانید در هنگام تولید محتوا و تلاش برای جذب و افزایش فالوور ، از آن‌ها استفاده کنید و در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

در اینجا چند مورد توصیه می‌شود.
 

تولید محتوای باکیفیت با استفاده از تمپلت یا قالب‌های طراحی آماده

ده ها وب‌سایت وجود دارد که دارای قالب‌های طراحی برای اینستاگرام هستند. چرا باید از قالب‌ها استفاده کنید؟

استفاده از یک الگوی طراحی که به شما امکان می‌دهد از مواردی مانند تصاویر، برچسب‌ها و متن‌های سفارشی استفاده کنید، بسیار سریع‌تر از ایجاد پست توسط خودتان از ابتدا است.

همچنین، اگر هر بار با همان الگوی اولیه شروع کنید، شبکه اینستاگرام شما منسجم به نظر می‌رسد.

 Canva نمونه‌ای از وب‌سایت با قالب‌های طراحی آماده برای استفاده است.

شما می‌توانید از بین چندین قالب مختلف نوع موردنظر خود را انتخاب کنید و سپس پس‌زمینه‌ای را انتخاب کنید، متن اضافه کنید، عکس‌های خود را بارگذاری کنید و موارد دیگر.

همچنین می‌توانید از الگوها برای Instagram Stories استفاده کنید. برنامه Story Art دارای ده ها قالب است که می‌تواند به شما کمک کند تا داستان‌های شما تمیز و جذاب به نظر برسند.

استفاده از الگوهای طراحی برای انتشار تصاویر باکیفیت بالا می‌تواند اینستاگرام شمارا بسیار رشد دهد.

حتما مطلب " بازاریابی با IGTV اینستاگرام " را مطالعه کنید.

تولید محتوای باکیفیت با استفاده از عکس و فیلم استوک

به چند عکس نیاز دارید که به جذب و افزایش فالوور کمک کند؟ آیا از وب‌سایت‌های عکس استوک استفاده می‌کنید؟

به دنبال وب‌سایت‌هایی باشید که عکس‌های بدون حق امتیاز ارائه می‌دهند. موارد بدون پرداخت هزینه برای استفاده در دسترس است.

وب‌سایت‌های Pixabay و Pexels دو وب‌سایت متداول برای یافتن عکس‌های خوب هستند که Pixabay حاوی بیش از یک‌میلیون عکس و فیلم است همچنین Unsplash گزینه رایگان دیگری است که دارای عکس‌های خلاقانه است.

اگر بودجه‌ای برای خرید تصاویر دارید، از وب‌سایت‌هایی مانند iStock یا Shutterstock استفاده کنید. عکس‌های این سایت‌ها هزینه‌دارند اما از کیفیت بالاتری نسبت به عکس‌های دیگر برخوردار هستند.

 

تولید محتوای باکیفیت با استفاده از ویرایشگر تصویر

پس از آماده شدن تصاویر، ممکن است لازم باشد آن‌ها را ویرایش کنید تا مطمئن شوید همه شبیه به هم هستند و با تم شما مطابقت دارند.

VSCO نمونه‌ای از برنامه ویرایش عکس اینستاگرام است. استفاده از فیلتر یکسان در همه عکس‌های شما، روش خوبی برای گره زدن همه‌چیز به یکدیگر است.

Adobe Photoshop یکی دیگر از ابزارهای مفید است که حتی اگر تجربه زیادی در ویرایش عکس ندارید، استفاده از آن آسان است.

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید

نیکی