شاید بارها آن را دیده باشید - حساب موردعلاقه اینستاگرام شما عکسی از چیزی جالب ارسال میکند و کپشن را با "لینک بیو برای مطالعه بیشتر" به پایان میرساند.
اگر از یک حساب تجاری در اینستاگرام استفاده میکنید، این "لینک بیو" برای هدایت مخاطبان از سایت اینستاگرام به سایت شما ضروری است،
با توجه به اینکه چگونه این پلت فرم شما را به یک لینک دائمی در بیوگرافی نمایه شما محدود میکند.
در این پست به شما نشان میدهیم که چگونه میتوانید از لینک خود در بیوگرافی اینستاگرام خود بیشترین استفاده را ببرید.
این آموزش را حتماً تا آخر مشاهده کنید. زیرا نکات بسیار مهمی در آن گفتهشده است.
با توجه به اینکه قرار دادن یک لینک بیو اینستاگرام وجود دارد و شما نمیتوانید لینکهای بیشتری در آن قرار دهید،
این موضوع به سار مهم هست که چگونه بتوانیم بهترین استراتژی را برای قرار دادن لینک در اکانت اینستاگرام خود استفاده کنیم.
شاید شما دارای یک اکانت با بالای 10 هزار فالوور نباشید و نتوانید از لینکهای زیادی برای هر استوری اینستاگرام استفاده کنید.
اگرچه در مورد لینکهای داخل استوری ها هم، ضعف بزرگی قرار دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.
در این صورت لینکی که در بخش صفحه اکانت خود قرار میدهید، اهمیت بالاتری خواهد داشت.
در سایت فالوور به شما بهصورت کامل یاد خواهیم داد که چگونه افزایش فالوور واقعی اینستاگرام خود انجام دهید.
درنهایت ما یک راهحل بسیار عالی و جذاب را به شما پیشنهاد میدهیم که میتوانید بدون دردسر و در هرزمانی آن را تغییر دهید،
تا بتوانید از لینکی که در بخش بیو قرار میدهید بهترین استفاده را ببرید.
لینک بیو به چه معناست؟
همانطور که از نامش پیداست، لینک تو بیو به یک آدرس اینترنتی (اکثراً لینک سایت خودتان) قابل کلیک اشاره دارد که میتوانید آن را به بخش نمایه خود اضافه کنید.
اکثر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به شما این امکان را میدهند که لینکی را در بیوگرافی خود اضافه کنید تا فالوورها را به وبسایت، صفحه محصول، محتوا یا برخی از صفحات مهم دیگر همانند صفحات تبدیل و صفحات فرود ببرید.
در سیستمعاملهایی مانند فیسبوک، توییتر، پینتر است و تامبلر، افزودن لینک به صفحات مختلف وبسایت شما بسیار زیاد خواهد بود و هیچ ممنوعیتی در صورت رعایت قوانین آنها نخواهید داشت.
در سایر شبکههای اجتماعی میتوانید لینکهای قابل کلیک را به صفحات، محصولات یا محتواهای جداگانه در پستهای خود به اشتراک بگذارید.
اما در مورد اینستاگرام کمی متفاوت است. حسابهایی که بیش از 10 هزار دنبال کننده دارند این امکان را دارند که لینکها را از طریق استوری های خود به اشتراک بگذارند.
اما کسانی که همچنان دنبال کننده کمی را تشکیل میدهند، باید از یک لینک موجود در بیو استفاده کنند تا فالوورها را به یک صفحه محصول یا بخشی از محتوا هدایت کنند.
علاوه بر این، خارج از نکات برجسته استوری، لینکهای استوری زودگذر هستند و برای یک حساب با هر اندازهای ایده آل نیستند تا مهمترین آدرسهای اینترنتی را برای ترافیک رسانههای اجتماعی مشخص کنند.
وقتی میخواهید چندین محصول، پست و صفحه مهم را برجسته کنید، لینک اینستاگرام در بیو احساس محدودیت میکند.
خوشبختانه برنامه ، ابزارهای لینک در بیو و سایتهای کمکی در این مورد وجود دارد که به شما امکان میدهد همه این مقاصد لینک اصلی را از طریق یک URL واحد جمعآوری و به اشتراک بگذارید.
این منجر به یک صفحه فرود سفارشی با تمام لینکهای مربوطه میشود که میخواهید به اشتراک بگذارید.
در اینجا مثالی از Travel Yosemite آورده شده است.
تنها لینک موجود در بیوگرافی آنها برای دسترسی سریع به هر محتوایی که در پستهای اخیر به آن اشارهشده است، به صفحه فرود زیر منتهی میشود:
این کار باعث میشود تجربه کاربری روانتری داشته باشید. زیرا آنها میتوانند به راحتی از یک جا به همه لینکهای مربوطه دسترسی داشته باشند.
این بدان معناست که شما به دلیل محدود کردن لینکها به پستهای جداگانه، احتمال کمتری منجر به از دست دادن سرنخها و ترافیک میشوید.
این همچنین ما را به عبارت "لینک بیو" در همهجا آشنا میکند که برای همه در اینستاگرام آشنا است:
با استفاده از این صفحات فرود، برندها میتوانند آخرین فروش، مقاله خبری، یا گروه محصول یا بیشتر آنها را در محتوای خود برجسته کنند.
درحالیکه هنوز به همه آنها لینک میدهند. برای یادآوری به مخاطبان برای کلیک روی این لینک روی هر پست مربوطه.
همچنین میتوانید لینکهای همیشهسبز مانند صفحه اصلی یا جاذبههای مهم خود را حفظ کرده
و لینکهای دیگر را بچرخانید تا آخرین مطالب را دریافت کنید.
بیشتر بخوانید: 10 ابزار برتر اینستاگرام برای بازاریابان
نحوه قرار دادن لینک در بیوگرافی اینستاگرام خود
بهراحتی میتوانید لینک را در بیوگرافی اینستاگرام خود اضافه یا به روز کنید.
میتوانید از اپ اینستاگرام در موبایل یا وبسایت اینستاگرام در دسکتاپ خود استفاده کنید.
مراحل زیر را دنبال کنید:
1. پروفایل اینستاگرام خود را ویرایش کنید
به نمایه خود بروید و دکمه "ویرایش مشخصات" را فشار دهید.
2. URL را در قسمت وبسایت اضافه کنید
در قسمت "وبسایت"، نشانی اینترنتی را که میخواهید به بیو خود اضافه کنید وارد کنید.
3. تغییرات را ذخیره کنید
روی انجام شد کلیک کنید و تمام. اکنون لینکی در بیوگرافی اینستاگرام خود دارید.
لینک بیو در ابزارهای مهم
اگر میخواهید لینکهای چند صفحه و محصول را به اشتراک بگذارید، میتوانید از لینکی در ابزار مهم نیز استفاده کنید.
همانطور که قبلاً ذکر شد، این ابزار به شما امکان میدهد یک صفحه فرود سفارشی با تمام لینکهایی که میخواهید به اشتراک بگذارید ایجاد کنید.
و فقط میتوانید این آدرس صفحه فرود را در بیوگرافی اینستاگرام خود اضافه کنید.
در اینجا چند لینک و سایت و ابزارهای کاربردی است که میتوانید استفاده کنید:
1. SproutLink
درحالیکه لینکهای بسیار زیادی در گزینههای کاربردی وجود دارد،
داشتن یک پلت فرم مرکزی برای هر یک از نیازهای اینستاگرام شما باعث میشود لینک Sprout در بیو، SproutLink، ویژه باشد.
با یک لینک ساده، مخاطبان شما میتوانند به ماکت شبکه اینستاگرام شما دسترسی پیدا کرده
و از لینک منحصربهفرد مرتبط با هر یک از پستهای اینستاگرام شما دیدن کنند.
این شبکه قابل کلیک ترافیک را به مهمترین لینکهای محتوایی شما هدایت میکند.
خواه وبسایت شما باشد، یک محصول خاص، وبلاگ یا مقاله مرتبط دیگر.
افزودن لینکها به پستهای اینستاگرام شما در جریان کار پست Sprout در اینستاگرام ادغامشده
و در وقت ارزشمندی که برای حرکت بین چندین ابزار صرف کردهاید صرفهجویی میکند.
SproutLink در همه سطوح برنامه Sprout با 99 دلار در ماه در دسترس است.
2. Linktree
Linktree یک گزینه عالی برای هر کسی است که به لینک مقرونبهصرفه در یک راهحل مهم نیاز دارد.
نسخه رایگان دارای ویژگیهای بسیار قدرتمند است که به شما امکان میدهد لینکهای نامحدود اضافه کرده و آنها را با تصاویر و آیکونها سفارشی کنید.
برای باز کردن قفل ویژگیهای سفارشیسازی بیشتر مانند حذف لوگوی Linktree و جایگزینی آن با لوگوی خود، میتوانید برنامه Pro را با 6 دلار در ماه دریافت کنید.
در اینجا مثالی از نحوه نمایش لینک Linktree بهطور معمول در صفحات بیو آمده است:
3. Feedlink
این لینک قدرتمند در ابزار زیستی از EmbedSocial با صفحات فرود بهینهسازی شده برای تلفن همراه ارائه میشود که در هر دستگاهی عالی به نظر میرسند.
Feedlink همچنین به شما امکان میدهد با ردیابی آمار کلیک برای هر لینک، عملکرد خود را زیر نظر داشته باشید.
این آمار را با گزارشات ابزار تجزیهوتحلیل Instagram خود ترکیب کنید تا نمای 360 درجهای از عملکرد خود بهدست آورید.
مشابه Linktree، یک نسخه رایگان مناسب برای حسابهای کوچک وجود دارد،
و ویژگیهای اضافی با برنامههای پولی از 19 دلار در ماه در دسترس است.
4. Lnk.Bio
Lnk.Bio همچنین یک گزینه عالی است، زیرا به شما امکان میدهد لینکهای نامحدود را حتی با برنامه رایگان اضافه کنید.
برنامههای پولی، که به شما امکان میدهد URL های برند تجاری سفارشی ایجاد کرده و بهروزرسانی لینکها را برنامهریزی کنید،
از 0.99 دلار در ماه شروع میشود. این به شما امکان میدهد URL های سفارشی ایجاد کنید
که با نام تجاری شما و حتی لینکهای جدول زمانی مطابقت داشته باشد.
در اینجا صفحه Lnk.Bio برای سایت یک موزه آمده است:
ببینید چگونه این سایت از URL سفارشی در بیوگرافی اینستاگرام خود برای مطابقت با برند تجاری خود استفاده میکند و لینک را معتبرتر نشان میدهد.
نحوه استفاده مؤثر از لینک اینستاگرام در بیو
اکنونکه میدانید چگونه لینکی را در صفحه فرود بیوگرافی خود تنظیم کنید،
بیایید برخی از روشهایی را که میتوانید از لینکها در بیوگرافی اینستاگرام خود برای ارتقاء کسبوکار خود استفاده کنید، بررسی کنیم:
فروش فعلی یا تخفیف آینده را تبلیغ کنید.
کاربران را به صفحهای ارسال کنید که در آن بتوانند به لینک صفحه فروش دسترسی پیدا کنند.
از طریق صفحه Linktree خود ببینید چگونه Adairs فروش مداوم را تبلیغ میکند.
در راهاندازی محصول شرکت کنید
کاربران را به صفحه فرود ببرید که محصول جدید را با رویداد یا محتوای تبلیغاتی خود برجسته میکند،
یا پس از راهاندازی، جزئیات کامل محصول یا لینکهای خرید را ارائه دهید. افراد را به صفحه فرود یا آهنربای اصلی ارسال کنید.
بهعنوان مثال، BigCommerce، پستی را با گزیدهای از گزارش روند هفته Cyber به اشتراک گذاشت.
این نظر فالوورها را برای "گزارش کامل" به "لینک در بیو" هدایت کرد.
نام تجاری، محصول یا علت خود را از طریق صفحه About برجسته کنید.
با محدودیتهای شخصیتی در قسمت بیوگرافی اینستاگرام، لینک دادن به صفحهای که
افراد میتوانند درباره کسبوکار یا هدف شما اطلاعات بیشتری کسب کنند ایده خوبی است
و میتواند بهسرعت یک کسبوکار یا محصول جدید را به دنبال کنندگان شما معرفی کند.
برای محصولات پرفروش خود دنبال کننده ارسال کنید
اگر از لینکی در ابزار بیو استفاده میکنید، میتوانید URL یک صفحه فرود سفارشی را با لینکهای بسیاری از پرفروشترین ها به اشتراک بگذارید.
پیشنهاد ویژه: 3 استراتژی تبلیغات در شبکه اجتماعی
لینکی به یک پست وبلاگ محبوب یا جدیدترین مقاله شما
بسیاری از پستها از لینکی در صفحه فرود بیوگرافی خود برای برجسته کردن چند قسمت از مطالب اخیر که در پستهای اینستاگرام خود ذکر کردهاند، استفاده میکنند.
همچنین میتوانید یک URL حاوی تمام مقالاتی که در اینستاگرام ذکر کردهاید ایجاد کنید.
بهاینترتیب، مردم مجبور نخواهند شد برای پیدا کردن موردی که میخواهند بخوانند، تلاش کنند.
دنبال کنندگان خود را برای شرکت در مسابقه یا هدیه دعوت کنید
مسابقات اینستاگرام میتواند راههای مؤثری برای جذب فالوورهای موجود و جذب فالوورهای جدید باشد.
با لینک دادن آن به بیو، ارتقاء تبلیغات خود را افزایش دهید. افراد را به یک ویدئو یا پادکست که میخواهید تبلیغ کنید هدایت کنید.
مشابه برجسته کردن مقالات موجود در سایت خود، دسترسی فالوورها خود را از طریق لینک موجود در بیوگرافی خود آسان کنید.
نمونه یا نسخه نمایشی رایگان محصول خود را ارائه دهید
لینک صفحهای را به اشتراک بگذارید که افراد بتوانند برای نمونه یا نسخه نمایشی رایگان ثبتنام کنند.
آنها به رهبری مهمی تبدیل میشوند، زیرا یک فرم را با اطلاعات تماس خود پر میکنند.
بهترین تکنیک برای لینک در بیو اینستاگرام
مطمئناً منتظر این قسمت بودهاید. بدون توضیحات و مقدمه اضافی به اصل مطلب میپردازیم.
اگر شما یک سایت دارید و قرار هست که لینک آن را در بیوگرافی اینستاگرام قرار دهید یک فرصت ایده آل را در اختیار دارید.
بجای اینکه هزینه کنید و از سایتهای دیگر برای ساخت یک صفحه (چه یک صفحه معمولی با تعدادی لینک و یا یک صفحه زیبای طراحیشده) برای قرار دادن لینک استفاده کنید،
میتوانید با طراحی یک صفحه در سایت خود و ایندکس نکردن آن برای موتور جستجوی گوگل، از آن برای قرار دادن لینکهای مختلف به یو اینستاگرام استفاده کنید.
همچنین میتوانید در پایین لینکهایی که در صفحه طراحیشده قرار دادهاید، محتوا و محصولات مرتبط را هم قرار دهید تا کاربر بتواند تجربه کاربری بهترین را دریافت کند.
آیا آماده هستید که لینک خود را در بیو اینستاگرام خود به سطح بعدی برسانید؟
با رویکرد مناسب، افزودن لینک تو بیو میتواند راهی عالی برای جذب سرنخهای باکیفیت و حرکت آنها در طول قیف تبدیل باشد.
بنابراین، از ایدهها و نکات بالا برای استفاده از این ویژگی برای کسبوکار خود حداکثر استفاده را ببرید.
فراموش نکنید که راهنمای استراتژی بازاریابی اینستاگرام ما را ببینید تا ببینید چگونه با استراتژی کلی شما مطابقت دارد.
در غیر این صورت سعی کنید فقط از لینک صفحه اصلی سایت خودتان در قسمت بیو اینستاگرام استفاده کنید. یا از لینک صفحه فروشگاه خود برای لینک تو بیو کمک بگیرید.
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید