12 ایده پست اینستاگرام برای جالب کردن حساب کاربری شما

12 ایده پست اینستاگرام برای جالب کردن حساب کاربری شما

اینستاگرام
چهارشنبه - ۲۴ آذر ۰۰

مدیریت اکانت برند در اینستاگرام کار آسانی نیست. این فرآیند همسان‌سازی دائمی برای ارسال به‌موقع، اشتراک‌گذاری در حال حرکت و ارائه ایده‌های جدید برای شکست دادن الگوریتم است.

نیازی نیست آنچه را که برای شما مفید است کنار بگذارید و ایده‌های جدید را بررسی کنید.

اما اگر برای به‌روز رسانی سبک خود به کمی خلاقیت بیشتر نیاز دارید، همیشه ایده خوبی است که انواع جدیدی از پست‌ها و استوری های اینستاگرام را امتحان کنید.

در زیر، ما به شما ایده‌های پست جدیدی می‌دهیم تا برای حساب اینستاگرام برند خود امتحان کنید.

آنها انواع مختلفی از محتوا را پوشش می‌دهند: در فید، استوری، لایو و IGTV. اجرای برخی از آنها آسان خواهد بود در حالی که برخی دیگر به برنامه‌ریزی قبلی نیاز دارند.

ایده این است که انواع جدیدی از محتواها را به حساب خود معرفی کنید، تا مخاطبان شما همچنان به مشارکت فعال خود ادامه دهند.

1. با یک پازل به مخاطب خود استراحت ذهنی بدهید

ما اغلب در زندگی خود چنان مشغول هستیم که از چیزی به چیز دیگر عجله می‌کنیم، که اقدامات مراقبت از خود ممکن است به فراموش گردد.

به‌جای ارسال عکس معمولی، عکسی بسازید که مخاطب شما را وادار کند کمی فکر کند.

1. با یک پازل به مخاطب خود استراحت ذهنی بدهید

9 ایده پست اینستاگرام برای جالب کردن حساب کاربری شما

در مورد کاسپر، شرکت تشک‌سازی به فکر آرامش است. بنابراین منطقی است که آنها پست‌هایی ایجاد کنند که منعکس‌کننده این ارزش باشند.

این شرکت با استفاده از گرافیک و انیمیشن زیبا، پازل‌هایی را هم در فید و هم در استوری های خود منتشر می‌کند.

اما با استفاده از برچسب سؤالات در استوری ها و پست گالری در فید، کاسپر یک تعامل مداوم ایجاد می‌کند.

طرح‌ها نیز شبیه استوری های قبلی است که ایجاد کرده‌اند، بنابراین اگر قبلاً آن را دیده‌اید، می‌دانید در قبال این نوع استوری ها چه کاری را انجام دهید.

این امر شناخت برند را برای مخاطبان افزایش می‌دهد.

نکته حرفه‌ای: نمی‌خواهید برای ایجاد یک پازل کار خلاقانه‌ای انجام دهید!! به مخاطب خود یادآوری کنید که به جای آن با تمرینات تنفس آهسته یا یک ویدیوی 5 ثانیه‌ای همراه با موسیقی آرام‌بخش، استراحت سریع داشته باشند.

هر چیزی که انتخاب می‌کنید، ایده این است که مخاطبان خود را وادار به توقف در اسکرول یا دعوت به اقدام عملی کنید.

2. انجام دادن یک چالش مکرر

این می‌تواند یک رویداد روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه باشد. این به شما بستگی دارد که هر چند وقت یک‌بار می‌خواهید این چالش را انجام دهید.

برای انجام این کار، باید یا در مورد چالش‌ها از قبل تحقیق کنید، یا چالشی ایجاد کنید که برای برند شما منطقی باشد.

انجام دادن یک چالش مکرر

تابستان یک تأثیرگذار گیاه‌شناسی است که انواع مختلفی از محتوای مربوط به گیاهان را ارائه می‌دهد. 

برای سال 2019، او خود را به چالش کشید تا هر روز یک ویدیو درباره یک گیاه در مجموعه خود، "365 Days of Plants" پست کند.

هر ویدیوی ارسالی از همان فرمت پیروی می‌کند و همچنین در کانال یوتیوب او ارسال می‌شود.

برای برندها، همچنین می‌توانید یک ایده چالشی را انتخاب کنید، که مخاطبان شما را تشویق به مشارکت و انتشار دیدگاه خود از چالش عکس کند.

همچنین می‌توانید از هشتگ های منحصربه‌فرد اینستاگرام، برای افزایش تعامل با چالش خود استفاده کنید.

محتوای خلاقانه اینستاگرام به اشتراک‌گذاری، لایک و ذخیره را تشویق می‌کند. اینها همه معیارهای مهم برای گسترش دسترسی شما در اینستاگرام هست.

با راهنمای ما در مورد نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی جامع در اینستاگرام بیشتر آشنا خواهید شد.

نکته حرفه‌ای: ایده این نوع پست ایجاد انتظارات تعامل با مخاطبان شماست. چالش‌های زیادی برای پستهای شما وجود دارد که می‌توانید از پس آن برآیید.

3. ابتدا یک کپشن بنویسید، سپس تصویر را پیدا کنید

برای برندهایی با صدای متمایز، ابتدا خود را با نوشتن یک کپشن و سپس پیدا کردن یک تصویر قابل مفهوم با آن کپشن، که با شعار برند شما یکی باشد، صدای برند خودتان را افزایش دهید.

زمانی که این کار را انجام دهید، کاربران شما بیشتر سعی می‌کنند که با شما تعامل ایجاد کنند.

زیرا این ایده بسیار جالب هست و مفهوم تصویر شما را بهتر به ذهن کاربر می‌رساند.

3. ابتدا یک کپشن بنویسید، سپس تصویر را پیدا کنید

در تصویر بالا مشخص هست که این برند قصد دارد به کاربران نشان دهد که مشتریان ما تقاضای زیادی از انواع محصولات ما دارند.

این موضوع به برند سازی آنلاین آنها بسیار کمک‌کننده هست و در ذهن مشتری این را تداعی می‌کند که باید در مورد خرید بیشتر از این برند، باید فکر کند.

این نوع پست گذاری، لحنی شیوا و منحنی دارد و معمولاً بیشتر از تبلیغ معمول یک برند است.

وقتی نوشته شما قوی است، می‌توانید از آن برای ایجاد تصویری که با آن مطابقت دارد استفاده کنید.

نکته حرفه‌ای: یافتن صدای برند شما یک فرآیند است. از نحوه نوشتن کپشن سایر برندها در اینستاگرام الهام بگیرید. کپشن نویسی را بیاموزید.

4. نقل‌قول افراد شرکتتان و یا افراد مهم در حوزه کاری شما

اگر حوزه کاری شما یک حوزه آموزشی و یا موفقیت و انگیزه هست (البته هر حوزه‌ای می‌شود، اما این حوزه‌ها بسیار بهتر هستند)، نقل‌قول مهم افراد شرکتتان و یا افراد برجسته حوزه کاری خودتان را منتشر کنید.

این تکنیک بسیار مناسب هست. اگر مربوط به افراد مهم شرکت شما که فالوورهای زیادی هم دارند باشد.

سعی کنید حتماً عکسی از آنها در کنار لوگوی برند خودتان و قرار دادن نقل‌قول آنها داخل خود عکس قرار دهید.

تکنیک بهتر این هست که از ویدیو کمک بگیرید. زیرا ویدیو حس تعامل بهتری را می‌دهد.

نکته حرفه‌ای: این نوع پست یک راه عالی برای دریافت کامنت و لایک بالا در اکانت شما است. اگر پست‌های وبلاگ یا محتوای شرکتی را در جای حساب دیگری ایجاد می‌کنید، از این ایده برای ارسال مجدد محتوای موجود خود دران حساب‌های مشترک هم استفاده کنید. حتماً از افراد شرکت خودتان هم درخواست کنید که این پست را در حساب خود منتشر کنند و با هشتگ برند شما آن را در بین فالوورهای خودشان به اشتراک بگذارند.

5. تیزرهای محصول را اضافه کنید

آیا محصولات یا خدمات جدیدی را در اینستاگرام راه‌اندازی می‌کنید؟

به‌جای تبلیغ مستقیم یک محصول جدید، از استوری ها و پست‌ها برای ایجاد علاقه استفاده کنید.

با عکس‌ها، فیلم‌ها و تگ‌های سؤال برانگیز انتظار را در بین فالوورها ایجاد کنید.

5. تیزرهای محصول را اضافه کنید

5. تیزرهای محصول را اضافه کنید

در تصویر بالا این اکانت تجاری از عکسی از مواد تشکیل‌دهنده برای آشنایی با نوشیدنی جدید خود، استفاده کرد. 

از آنجایی که پست تیزر یک پیام متنی را در زیر عکس ارائه می‌کند، یک تصویر ذهنی در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند تا فردا برای انتشار دوباره بررسی شود.

همچنین برای افزایش تبلیغات نیازی به ایجاد پست‌های مبهم ندارید. برای مطابقت با انتشارات محصول، با اینفلوئنسرها همکاری کنید تا در مورد ویژگی‌های جدید صحبت کنند. 

در استوری ها می‌توانید از نظرسنجی یا استیکر سؤال برای ایجاد تعامل با فالوورهای خود استفاده کنید. آن را به بازی حدس زدن تبدیل کنید و به اولین پاسخ‌دهندگان، جایزه بدهید.

6. فروش سریع در استوری انجام دهید

ارسال به استوری ها می‌تواند سریع باشد. زیرا بعد از 24 ساعت ناپدید می‌شوند. با استوری های فروش سریع از این مزیت استفاده کنید.

در دنیای خرده‌فروشی، فروش سریع می‌تواند از تکنیک انتظار کاربر تا زمان شگفت‌انگیز تخفیف یا هر طرح دیگری، مناسب باشد.

در هر صورت استوری ها کوتاه هستند و مشتری را ترغیب به خرید سریع می‌کنند تا فرصت را از دست ندهند.

این نوع پست را می‌توان برای محصولات با فرصت محدود، موارد رایگان یا حتی تخفیف سریع در مورد چیزی که معمولاً تخفیف نمی‌دهید اعمال شود.

این حرکت، مشتری را شگفت‌زده می‌کند و باعث می‌شود در صورت پیشنهاد فروش سریع دیگری، بخواهند استوری های شما را بیشتر دنبال کنند.

فروش سریع را به یک تاکتیک بازاریابی تبدیل کنید و شاهد افزایش تعامل با تجزیه‌وتحلیل داستان خواهید بود.

7. مصاحبه یا پرسش و پاسخ در لایو

این یک تکنیک در مفهوم تصاحب رسانه‌های اجتماعی است و ایده خوبی برای کسانی است که اعتماد به نفس بالا و قدرت سخنرانی بالایی و مصاحبه با دیگران دارند.

از لایوها برای انجام مصاحبه‌های پرسش و پاسخ با مهمانان استفاده کنید.

با پرسیدن و پاسخ دادن به سؤالات فالوورهای خود در یک لایو جدید، یک لایه تعامل اضافی به پرسش و پاسخ خود اضافه کنید.

7. مصاحبه یا پرسش و پاسخ در لایو

در استوری بالا می‌بینید که دو طرف با هم مصاحبه می‌کنند. محتوایی را با یک استوری سؤال از پیش‌ساخته شده با یک ویدیوی غیررسمی ترکیب کرده که در آن به سؤال پاسخ دادند.

برای هر سؤالی که در لایو می‌پرسند این قالب را ادامه دهید. در پایان از فالوورها پرسیدند که به نظر آنها چه کسی میهمان مصاحبه خوبی برای استوری و یا لایو بعدی خواهد بود.

نکته حرفه‌ای: برای افزایش تعامل برای این کار، به فالوورها اطلاع دهید که چه زمانی باید انتظار انتشار مصاحبه‌ها را داشته باشند و با چه کسی مصاحبه خواهید کرد.

8. پخش زنده یا لایو فیلم‌های آموزشی

راه‌های زیادی برای استفاده کردن از لایو وجود دارد و این واقعاً به شما بستگی دارد، که تصمیم بگیرید چه چیزی برای برند شما بهتر است.

محبوب‌ترین روش‌های ویدئویی زنده شامل: پخش رویدادها و انجام مصاحبه است. اما شما با ساخت یک فیلم آموزشی در لایو انتظارات را تغییر دهید.

ویدیوی تعاملی نحوه انجام یک کار به شما امکان می‌دهد به سؤالات فالوورها در زمان لایو نیز پاسخ دهید.

8. پخش زنده یا لایو فیلم‌های آموزشی

در تصویر بالا این حساب کاربری مراحل تهیه دستور پخت یک غذا را پخش کرده است.

او در پستی در فید، به دنبال کنندگانش گفت که چه زمانی باید منتظر پخش زنده باشند تا بدانند چگونه انجام می‌شود.

ما ویدیوهای "چگونه" بسیار زیادی را دیده‌ایم، که قدرت تعامل خوبی برای تماشای یک ویدیوی تعاملی است.

نکته حرفه‌ای: مطمئن شوید که شخص دیگری در کنار شما وجود دارد که می‌تواند نظرات و سؤالات را بخواند. اگر اکانت شرکتی دارید، یک نفر را برای انجام این کار، بسیار مفید خواهد بود.

9. به پست‌های خود استیکر اضافه کنید

به ما گوش کنید: پوسترها و کلاژها فقط برای استوری ها نیستند. افزودن چند استیکر سرگرم‌کننده و دیگر پوشش‌های گرافیکی به پست‌های فید خود، آن‌ها را از عکس‌های قدیمی متمایز می‌کند.

این به خوبی با برندهایی که رنگ‌های بصری، سرگرم‌کننده و عجیب‌وغریب دارند، واقعاً کار می‌کند.

9. به پست‌های خود استیکر اضافه کنید

در تصویر بالا می‌بینید که از یک گروه طراحی برای اضافه کردن ستاره‌ها به تصویر استفاده کرد. استیکرها بر تصویر غلبه نمی‌کنند و به اندازه‌ای هستند که توجه شما را به خود جلب کنند.

استیکرها و روکش‌ها یک روند جدید در اینستاگرام هستند. استفاده از آن سرگرم‌کننده است و در صورت استفاده صحیح، قطعاً عکس‌های شما را بهبود می‌بخشد

نکته حرفه‌ای: چند برنامه وجود دارند که اگر می‌خواهید استیکرهای سرگرم کننده‌ای ایجاد کنید، مناسب هستند. برای انجام این نوع پست‌ها به مهارت‌های فتوشاپ نیاز دارید.

10. پست‌های مناسبتی را تست کنید

استفاده از پست‌های مناسبتی بسیار جذاب هست. سعی کنید همیشه در مورد زمان‌ها و مناسبت‌های خاص اطلاعات کافی داشته باشید.

اگر در مناسبت‌های خاص هیچ‌گونه پست و یا استوری جذابی قرار ندهید، در نزد فالوورهای خودتان یک برند با فعالیت ضعیف هستید.

نکته حرفه‌ای: اگر در این زمان‌ها محصولات و یا خدمات جدید را ارائه دهید و انتظار کاربران را برای دیدن محصولات و یا تخفیفات، به این مناسبت‌ها موکول کنید، یک گزینه عالی خواهد بود.

11. انتشار لینک یکی از دوستان و همکار شما

اگر در حوزه کاری شما و یا مرتبط باش ما کاربری وجود دارد که در صورت لینک کردن سایت او در به یو و یا استوری خودتان می‌توانید فالورهای خودتان را شگفت‌زده کنید، ایده‌ای جذاب هست.

مخصوصاً اگر فالوورهای شما تا آن لحظه هیچ اطلاعی در مورد ارتباط آن شخص و برند شما نداشتند.

این موضوع باعث می‌شود که طرف مقابل هم حساب و یا سایت شما را متقابلاً لینک کند و افزایش فالوور اینستاگرام شما رشد شدیدی داشته باشد.

12. پستی غیر مرتبط با معرفی کتاب

اگر در حوزه کاری شما و یا مرتبط با آن، کتابی وجود داشته باشد که با معرفی آن به کاربران می‌توانید یک پست جذاب و خارج از تبلیغات برند را داشته باشید، یک ایده جذاب هست.

گرچه خیلی از فالورهای شما علاقه چندانی به خواندن کتاب ندارند. اما اگر شما بتوانید در سایت خودتان به مهم‌ترین نکات آن کتاب اشاره کنید، حتماً فالوورهای شما تعامل خوبی با آن پست خواهند داشت.

امیدواریم که حتماً از این ایده‌ها برای جذاب کردن پست‌های جدید خود و اهمیت دادن به فالوورهای خودتان، استفاده کنید.

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید

دسته بندی ها
جدیدترین مقالات