ایمپرشن اینستاگرام چیست؟
جهان بیش از 8 میلیارد نفر جمعیت دارد و تقریباً 1.3 میلیارد از این افراد زمان زیادی را در اینستاگرام سپری میکنند و همچنین 200 میلیون کسب و کار از این شبکه اجتماعی به عنوان پلتفرم ترجیحی خود استفاده مینمایند. چند سال پیش، توسعه یک استراتژی اینستاگرام برای کسب و کار نسبتاً آسان بود، اما اکنون که شرکتها و کارآفرینان بیشتری به سمت بازاریابی رسانههای اجتماعی تمایل دارند، رقابت سختتر میشود.
با این حال، اینستاگرام این فرصت را نیز به ما داده است که با ویژگیهای جدید و ارتقاء یافته کار کنیم و به ایدهها و مفاهیم جدیدتری فکر کنیم. اکنون همه ما قبول داریم که خلاقیت بی حد و حصر است و فرصتها به رشد خود ادامه خواهند داد. اما ایمپرشن اینستاگرام عامل کلیدی است که تصمیم میگیرد تمام تلاشهای شما به چه سمتی پیش برود یا به طور دقیقتر، چه تأثیری از خود بر جای خواهید گذاشت و در ازای آن چه نتیجهای دریافت خواهید کرد.
بنابراین، اگر صاحب کسبوکار هستید یا کاری با بازاریابی اینستاگرام دارید، به خواندن ادامه دهید تا بفهمید چگونه میتوانید ایمپرشن اینستاگرام خود را با موفقیت افزایش دهید.
الگوریتم اینستاگرام
برای اینکه بتوانید به طور کامل نحوه تاثیرگذاری اینستاگرام را درک کنید، ابتدا باید با مکانیزم الگوریتم اینستاگرام آشنا شوید. اگرچه در مورد دسترسی ارگانیک و الگوریتم در بین صاحب نظران بحث وجود دارد، در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است.
این الگوریتم رتبه بندی فیلمها و تصاویری را که در فیدهای کاربران ظاهر میشوند، تعیین میکند. معادله ساده است. هرچه رتبه شما بالاتر باشد، به دستیابی بیشتری خواهید رسید. به همین دلیل، کاربران شاهد کاهش نرخ تبدیل بودند.
اما همانطور که در مورد فرصتها در میان هرج و مرج صحبت کردیم، در واقع میتوانید از الگوریتم به روز رسانی مداوم به نفع خود استفاده کنید و شانس دستیابی و برداشت خود را افزایش دهید.
ویژگیهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام
هرچه شبکههای اجتماعی بیشتر رشد کنند فرصتهای بیشتری را جمع آوری میکنند. رسانههای اجتماعی معدن طلای فرصتها در مورد آگاهی از برند هستند. امروزه، برندها به دنبال حضور در رسانههای اجتماعی هستند، زیرا میدانند چقدر مفید است. فرقی نمیکند که یک شرکت کوچک دارید یا یک شرکت چند میلیاردی. برخی از شرکتها وجود دارند که تجارت خود را تنها با رسانههای اجتماعی توسعه دادهاند. آنها فروش خود را افزایش دادند، با گذشت زمان در معرض دید بیشتری قرار گرفتند و شرکت خود را در این فرآیند رشد دادند. در این پست به طور خاص با اینستاگرام آشنا خواهیم شد. آیا تا به حال در مورد برداشتهای اینستاگرام شنیدهاید؟ اگر میخواهید در مورد آنها بیشتر بدانید، به خواندن این پست ادامه دهید.
رسانههای اجتماعی تا این حد قدرتمند هستند و به همین دلیل است که باید به فکر استفاده از آن باشید. در حال حاضر یکی از معروفترین شبکههای اجتماعی اینستاگرام است. میبینیم که امروزه اینستاگرام به آرامی در حال رشد است و هر سال ویژگیهای منحصر به فردی را اضافه میکند. بنابراین، بسیاری از کسب و کارها توجه خود را از فیس بوک و توییتر فقط به اینستاگرام معطوف کردند. اگر شما یکی از آن مشاغل هستید، در مکان مناسبی هستید. با این راهنما، میتوانید بفهمید ایمپرشن اینستاگرام چیست و چگونه آن را به نفع خود تجزیه و تحلیل کنید.
"Instagram Insights" چیست؟
دو نوع پروفایل در اینستاگرام وجود دارد، پروفایل تجاری و شخصی. اگر صاحب کسب و کار هستید، بدیهی است که به حساب تجاری نیاز خواهید داشت، زیرا ویژگیهای بیشتری دارد که میتوانید قفل آن را باز کنید.
یکی از این ویژگیها، اینستاگرام Insights است، که به آن تجزیه و تحلیل اینستاگرام نیز گفته میشود. این یک ابزار تحلیلی است که دادهها و اطلاعات مربوط به حساب شما را در اختیارتان قرار میدهد. به شما این امکان را میدهد تا دریابید که چه تعداد ایمپرشن اینستاگرام دریافت کردهاید. همچنین میزان دسترسی، جمعیت فالوورهای شما و بسیاری موارد دیگر را نمایش میدهد.
نحوه دسترسی به Insights اینستاگرام
همانطور که قبلاً گفته شد، برای دسترسی به Insights اینستاگرام، ابتدا باید حساب شخصی خود را به یک حساب تجاری تغییر دهید. انجام این کار به شما امکان میدهد به انواع دادهها دسترسی داشته باشید. سه مکان مختلف در اینستاگرام وجود دارد که میتوانید به دادههای خود دسترسی داشته باشید. کاربران میتوانند با کلیک بر روی مشاهده اطلاعات آماری که در پایین پست ظاهر میشوند، به دادههای شما از تصاویر و ویدیوهای شما دسترسی پیدا کنند.
با کشیدن صفحه به بالا و بررسی تعداد افرادی که استوری شما را دیدهاند به اطلاعات بینش داستان خود دسترسی پیدا کنید. یک کاربر حتی میتواند ببیند که چند نفر آن را فوروارد کردهاند، چند نفر بعدی را سوایپ کردهاند، چند نفر استوری را از هشتگها پیدا کردهاند و چند نفر پس از دیدن استوری از نمایهشان بازدید کردهاند. کاربران همچنین میتوانند از صفحه حساب خود به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. با کلیک بر روی سمت راست بالای حساب کاربری خود؛ به آنها انتخابهای مختلفی داده میشود، از جمله آمار که دارای نماد نمودار است.
کاربران در کمترین زمان به تجزیه و تحلیل حساب خود وارد میشوند و در آنجا انواع دادهها را پیدا میکنند. میتوانید بفهمید که در هفته گذشته چند نفر حساب شما را بررسی کردهاند و چند بازدید داشتهاید. همچنین میتوانید بفهمید که در هفته گذشته چند فالوور داشتید و چند نفر شما را فالوو کردهاند.
Instagram Insights به شما این امکان را میدهد که تعداد ایمپرشن اینستاگرام، دسترسی، کلیکهای وبسایت و کلیکهای CTA در ۷ روز گذشته را بدانید. همچنین به شما این امکان را میدهد تا دریابید که در مجموع و در هفته گذشته چه تعداد پست گذاشتهاید.
IMPRESSION چیست؟
ایمپرشن اینستاگرام هنگام دستیابی به مخاطبان شما از اهمیت بالایی برخوردار است. هر تعداد تبلیغات یا کمپینهایی که ممکن است اجرا کنید یا دسترسیهایی که به دست آورید، قطعاً تعداد ایمپرشن اینستاگرام شما بیشتر از آنها خواهد بود.
آنها مشخص میکنند که چند کاربر چند بار پست شما را مشاهده کردهاند و چند نفر آن را بیش از یک بار مشاهده کردهاند. بنابراین، شما یک استراتژی بر اساس جنبههای پست خود ایجاد میکنید که بوسیله آن بینندگان را جذب کنید.
تفاوت بین دسترسی و ایمپرشن
ما اغلب فکر میکنیم که دسترسی و ایمپرشن یکی هستند و از آنها برای یک زمینه استفاده میکنیم. اما این درست نیست. دسترسی و ایمپرشن چیزهای کاملاً متفاوتی هستند و معنای آنها از یک پلت فرم به پلت فرم دیگر تغییر میکند. آنچه فیس بوک به عنوان ایمپرشن در نظر میگیرد، در توییتر به عنوان دسترسی نامیده میشود. بنابراین نباید آنها را یکی دانست و نباید از آنها به یک شکل برای همه پلتفرمها استفاده کرد.
نحوه بررسی ایمپرشن در اینستاگرام
همانطور که قبلاً ذکر شد، بررسی ایمپرشن در اینستاگرام بسیار آسان است. فقط باید به داشبورد Insights بروید و در آنجا همه معیارها را با هم ببینید. میتوانید به داشبورد فعالیت بروید، به در پایین صفحه ایمپرشنها را پیدا کنید. اگر میخواهید ایمپرشنهای اینستاگرام از آخرین عکسی که پست کردهاید را ببینید، کافی است به آن تصویر بروید و روی insights کلیک کنید. در پایین سمت راست متوجه خواهید شد که پست شما چه تعداد ایمپرشن داشته است. به همین راحتی!
راههایی برای افزایش موفقیت آمیز ایمپرشن اینستاگرام
اگر به فکر ایجاد یک استراتژی اینستاگرام برای برند خود هستید یا میخواهید کسب و کار موجود خود در اینستاگرام را بهبود بخشید، این مطلب از follower.ir را تا انتها بخوانید و نکات واقعاً مفیدی را بیاموزید.
- از تمام ویژگیها و فرمتها استفاده کنید
جذابیت اصلی اینستاگرام طیف گستردهای از ویژگیهایی است که ارائه میکند و دائماً در حال به روز رسانی و اضافه شدن به آن است. بصری بودن این پلتفرم رسانه اجتماعی پیشرو برای هر چیزی دلیل محبوبیت آن در بین مردم میباشد. بنابراین با وجود گزینهها و قالبهای پست، چرا آن را بخشی از استراتژی خود نکنید؟ چند گزینه عبارتند از:
- ریلزها
- استوری های اینستاگرام
- نظرسنجی
- آزمونها
- فیلترها و غیره
- پخش زنده
- کاتالوگهای خرید
- نکات برجسته داستان
میتوانید از تنوع موجود در فیلترها، هشتگ ها و سایر ابزارهای تعامل استفاده کنید. ارتباطات یک جاده دو طرفه است که به مشتریان شما این امکان را میدهد که با شما و برند شما ارتباط برقرار کنند.
- از مکان جغرافیایی استفاده کنید
اگر کسبوکار شما افراد محلی بیشتری را هدف قرار میدهد، این راه ایدهآل برای جلب نظر است. بسیاری از کاربران اینستاگرام اغلب مکانهای خاصی را به جای هشتگ جستجو میکنند. خود را به راحتی در دسترس قرار دهید. با استفاده از موقعیت جغرافیایی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی رسانههای اجتماعی خود، میزان دسترسی، تعامل و تاثیرگذاری اینستاگرام خود را افزایش دهید. یکی دیگر از نکات مثبت اینست که میتوانید شاهد پستهایی باشید که برند شما را با موقعیت جغرافیایی نشان میدهند.
- ببینید که چه هشتگهایی در ترند هستند
صحبت کردن در مورد هشتگ ها، یکی از کاربردیترین و مرتبطترین تکنیکها برای افزایش ایمپرشن و جذب فالوورهای جدید است. حتی در این استراتژی، نحوه استفاده از هشتگ ها نقش مهمی دارد. راه ایده آل این است که هشتگ های مختلف را ادغام کنید و مجموعههای متعددی از آنها بسازید. از هشتگ های خاص مکان گرفته تا سن و علایق، هشتگ های شما باید مخاطبان شما را هدف قرار دهند.
- با تبلیغات اینستاگرام کار کنید
ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد، زیرا ما در مورد دسترسی ارگانیک اینستاگرام نیز صحبت میکنیم، که طرف دیگر تبلیغات اینستاگرام است. شما میتوانید از طریق تبلیغات اینستاگرام دسترسی ارگانیک به دست آورید. بله درست متوجه شدید. این میزان بالای دسترسی با انتخاب دقیق یکی از پست که بالاترین نرخ تعامل را داشته باشد، با استفاده از تجزیه و تحلیل اینستاگرام به دست میآید. هنگامی که تصویر یا ویدیوی مناسب را پیدا کردید، میتوانید آن را از طریق تبلیغات اینستاگرام تبلیغ کنید و به طور ارگانیک پست را در فیدهای کاربران مشاهده نمایید.
- در زمان پیک یا اوج اینستاگرام پست بگذارید
هیچ قدرتی بزرگتر از زمان بندی خوب نیست. ارسال پست در زمان مناسب به شما بیشترین میزان دسترسی بالقوه اینستاگرام شما را میدهد و ایمپرشن اینستاگرام شما را افزایش میدهد. زمان ارسال پست خود را با زمانی که فالوورهای شما بیشترین فعالیت را دارند، مطابقت دهید. ممکن است سخت باشد اما غیرممکن نیست. به یاد داشته باشید این امر شانس بیشتری را برای مشاهده محتوای شما به ارمغان میآورد.
- جنبه اجتماعی اینستاگرام را کاوش کنید
زمان و ارتباطات موارد بسیار اساسی هستند، اما برای یک شرکت هسته اصلی و پایه محکم آن میباشند. این دو عامل مهم در رسانههای اجتماعی یا شبکههای اجتماعی نیز اساس رشد هستند. شما نمیتوانید اجتماعی بودن و ارتباطات را از پلتفرم خارج کنید و همچنان موفق باشید. آنچه شما نیاز دارید تعامل با فالوورهای خود است. این امر منجر به دسترسی ارگانیک اینستاگرام میشود که یک راه عالی برای کسب نتایج موفق در الگوریتم است. پاسخ به سؤالات کاربران، نشان دادن قدردانی از لایک ها و نظرات نیز کلید آگاهی از برند است. یک تعامل اجتماعی متعادل با فالوورهای شما باعث میشود که آنها دوباره برگردند.
- پست گذاری زیاد در اینستاگرام ممنوع
ما معتقدیم این مورد مربوط به تخصیص منابع و زمان شماست. به جای انتشار 20 پست در هفته، از منابع و زمان مشابه فقط برای یک یا دو پست استفاده کنید و آنها را با بهترین کیفیت ممکن به اشتراک بگذارید.
محتوای با کیفیتی که به دنبال کنندگان شما مرتبط است، شانس بیشتری برای دریافت پاسخ مثبت از طرفداران شما دارد. به نوبه خود، این امر میتواند به پستهای شما کمک کند تا در فید دنبال کنندگان رتبه بالاتری داشته باشند.
نکته پایانی
یک استراتژی اینستاگرام خوب برای برند خود آماده کنید و تمام راههای ذکر شده در بالا را در نظر داشته باشید. حتی با استفاده از تنها یکی از تکنیکها، میتوانید تفاوت بزرگی را مشاهده کنید، اما اگر همه نکات را به طور یکسان رعایت نمایید، یک طرح کلی استراتژیک را با دقت ایجاد کرده و آن را به طور کامل پیاده سازی کنید، با در نظر گرفتن الگوریتم اینستاگرام، کسب و کار شما به موفقیت بزرگی در افزایش ایمپرشنها و موارد دیگر دست پیدا خواهد کرد.
اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در زمینه نحوه ارتقاء میزان ایمپرشن اینستاگرام کسب نمایید با ما تماس بگیرید.
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید