چگونه از تجزیه‌وتحلیل هشتگ اینستاگرام برای رشد برند خود استفاده کنیم

چگونه از تجزیه‌وتحلیل هشتگ اینستاگرام برای رشد برند خود استفاده کنیم

اینستاگرام
شنبه - ۰۴ دی ۰۰

می‌دانید که هشتگ ها برای اینستاگرام مهم هستند. شما مقالات بی‌شماری در مورد آن خوانده‌اید و احتمالاً یک ابزار تجزیه‌وتحلیل هشتگ اینستاگرام برای ردیابی عملکرد خود نیاز دارید.

اما وقتی به داده‌ها نگاه می‌کنید، چه مواردی برای شما بسیار مهم هستند؟

مطمئناً، هشتگی را که زیاد استفاده می‌کنید، می‌شناسید.

گفتن اینکه "هشتگ برند ما 1000 لایک دریافت کرده است"، باعث نمی‌شود کسی از صندلی خود بپرد و احساس خوشحالی کند.

اگر نتوانید نقاط بین هشتگ های اینستاگرام و نوع موفقیت (نزدیک به هدف، رشد برند، آگاهی و غیره) را به هم متصل کنید، مشتریان و شرکت‌های برتر شگفت‌زده نخواهند شد.

می‌بینید، جمع‌آوری داده‌ها برای به دست آوردن آن تقریباً به همان اندازه بد است، که اصلاً جمع‌آوری نشده است.

هشتگ ها زمانی می‌توانند به شما کمک کنند که اطلاعات و داده‌های مناسبی را به شما بدهند.

اگر تنها کاری که انجام می‌دهید این است که یک بار در هفته به هشتگ های پرکاربرد نگاه کنید و سپس برنامه خود را با بررسی داده‌ها تغییر دهید.

اگر این کار را نکنید، مطمئناً آسیب زیادی به برند خود وارد کرده‌اید و فرصت‌های بزرگی را از دست می‌دهید.

اما نگران نباشید، ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه از هشتگ ها بهترین استفاده را ببرید.

دیگر نگران چگونگی تجزیه‌وتحلیل هشتگهای اینستاگرام خود نباشید.

در اینجا نحوه تبدیل داده‌های خود به مراحل عملی که استراتژی اینستاگرام شما را بهبود می‌بخشد و رشد واقعی کسب‌وکار را نشان می‌دهد، آورده شده است:

چرا ردیابی و تجزیه‌وتحلیل هشتگهای اینستاگرام بسیار مهم است؟

ابتدا، خوب است بدانید که چرا هشتگ ها را در اینستاگرام باید بررسی کنید.

اگر از قبل دلایل خود را می‌دانید، به راحتی به بخش بعدی بروید.

اما اگر دوست دارید با که یک ابزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی که به شما امکان می‌دهد، تجزیه‌وتحلیل‌های خود را ردیابی کنید، کار کنید، به خواندن ادامه دهید.

با توجه به اینکه هشتگ ها جزء اصلی اینستاگرام هستند، حفظ اطلاعات مفید و غیر مفید می‌تواند به جذب فالوورهای جدید و دستیابی به مخاطبان جدید کمک کند.

به یاد داشته باشید، هشتگ ها به افراد غیر دنبال کننده اجازه می‌دهند، محتوای شما را پیدا کنند. و اگر آنچه را که می‌بینند دوست داشته باشند، ممکن است تصمیم بگیرند که دکمه فالوو را بزنند.

علاوه بر قابلیت کشف، هشتگ ها همچنین راهی برای ردیابی کمپین‌های خود در اختیار شما قرار می‌دهند.

خواه در حال تبلیغ یک محصول جدید، راه‌اندازی یک مسابقه یا تلاش برای هدایت ترافیک به سمت یک محتوا باشید، یک هشتگ برنددار می‌تواند به شما در رتبه‌بندی محتوای مربوط به یک کمپین خاص کمک کند.

سپس با استفاده از ابزار تجزیه‌وتحلیل هشتگ اینستاگرام می‌توانید عملکرد این هشتگ ها را زیر نظر بگیرید.

بنابراین هشتگ ها اهمیت بسیار بیشتری از آن چیزی دارد که فقط به انتهای کپشن اضافه کنید.

آنها می‌توانند فالوورهای شما را افزایش دهند و بینش عمیق‌تری از استراتژی اینستاگرام خود به شما بدهند.

اگر تازه وارد دنیای هشتگ ها و اینستاگرام هستید، توصیه می‌کنیم پست زیر را ببینید.

اکنون که متوجه شدید چرا هشتگ‌ها را ردیابی می‌کنید، بیایید نگاهی بیندازیم به این که چگونه داده‌ها را برای برند خود ارزشمند و کاربردی کنیم.

اندازه جامعه شما چقدر است؟

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های رسانه‌های اجتماعی به طور کلی این است که به برندها مکانی برای رشد و پرورش جامعه‌ای از مشتریان و طرفداران می‌دهد.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که واقعاً جامعه شما چقدر بزرگ است؟

معیار اصلی که بسیاری از برندها برای اندازه‌گیری اندازه مخاطبان خود از آن استفاده می‌کنند، تعداد دنبال کنندگان است که البته منطقی هم است.

مردم انتخاب می‌کنند که شما را دنبال کنند، بنابراین باید به برند شما علاقه‌مند شوند، درست است؟

مشکل تکیه بر تعداد فالوور این است که همه فالوورهای شما به طور فعال برند شما را دنبال نمی‌کنند.

آنها ممکن است سال‌ها پس از خواندن مقاله‌ای از سایت شما یا دیدن یک تبلیغ، شما را دنبال کرده باشند.

اما با گذشت زمان، علاقه خود را از دست می‌دهند، بنابراین دیگر با صفحه شما ارتباط برقرار نمی‌کنند و حتی پست‌های شما را نمی‌بینند.

آیا واقعاً می‌توانید این حساب‌ها را به عنوان "فالوور" نام تجاری خود در نظر بگیرید؟

خوب در اینجا، تجزیه‌وتحلیل هشتگ اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند.

با هشتگ های برند دار شروع می‌شود. از آنجایی که این نوع هشتگ ها به عنوان هشتگ های مخصوص و مهم شرکت شما هستند، می‌توانید بین میزان استفاده آنها و تعداد مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

البته، این به شما اعداد خاصی نمی‌دهد، اما تصویری از فعال بودن جامعه اینستاگرام شما را نشان می‌دهد.

برای مثال یک حساب بیزینسی به نام Bullet Journal بیش از 200000 فالوور در اینستاگرام دارد.

این تعداد یک عدد قابل‌توجهی است. جالب‌تر اینکه تعداد پست‌هایی که هشتگ #bulletjournal دارند از آن بیشتر است.

تجزیه‌وتحلیل هشتگ اینستاگرام

این نشان‌دهنده آن است که برند نه تنها پیروانی دارد، بلکه جامعه فعالی دارد که مایل به تبلیغ و حمایت از محصول خود است.

این ارزش یک امتیاز واقعی است که می‌توان از طریق تجزیه‌وتحلیل هشتگ اینستاگرام آنها به دست آورد.

به کمپین‌های آنلاین و آفلاین متصل شوید

یکی از بزرگ‌ترین مزایای ردیابی هشتگ اینستاگرام این است که می‌تواند به شما کمک کند بین تبلیغات‌های آنلاین و آفلاین خود ارتباط برقرار کنید.

به عنوان مثال، اگر تبلیغاتی در فروشگاه دارید که در آن مشتریان باید از سایت شما عکس بگیرند و از یک هشتگ برند دار استفاده کنند، تجزیه‌وتحلیل شما می‌تواند موفقیت کمپین را اندازه‌گیری کند.

شما می‌توانید بررسی کنید که هر چند وقت یک‌بار از یک هشتگ استفاده می‌شود و حتی داده‌ها را با رشد مخاطب مرتبط کنید.

شرکت نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی Mailchimp اوایل امسال بازاریابی آفلاین و آنلاین را با کمپین Did You Mean خود ترکیب کرد.

این کمپین بر اساس غلط املایی خنده‌دار نام برند (#failchips) اجرا شد و شامل یک سری تبلیغات بسیار عجیب‌وغریب بود.

Mailchimp علاوه بر تلاش‌های آنلاین، بیلبوردهایی را در شهرهای موردنظر خود قرار داده و حتی کیسه‌های فیزیکی خاصی را نیز ساخته است.

تجزیه‌وتحلیل هشتگ اینستاگرام

به‌طور طبیعی، مردم وقتی با این دارایی‌های بازاریابی مواجه شدند، شروع به استفاده از هشتگ #failchips کردند.

تحلیل هشتگ اینستاگرام

با استفاده از تجزیه‌وتحلیل هشتگ اینستاگرام، Mailchimp به راحتی می‌تواند با ردیابی هشتگ هایی مانند #failchips، میزان محبوبیت تلاش‌های آفلاین خود را مشاهده کند.

تحلیل هشتگ اینستاگرام

چه نوع محتوایی باید ایجاد و به اشتراک گذاشته شود؟

این شاید یکی از مستقیم‌ترین داده‌هایی باشد که می‌توانید از تجزیه‌وتحلیل هشتگ اینستاگرام دریافت کنید.

ابتدا هشتگ هایی را پیدا کنید که بیشترین تعامل را دارند. با گزارش تعامل هشتگ با کمک ابزارهایی که معرفی خواهیم کرد، به راحتی می‌توان این مورد را پیدا کرد.

در میان هشتگ های پرکاربرد، مضامین رایج را بیابید و محتوای بیشتری در مورد این موضوعات ایجاد کنید.

به عنوان مثال، در یک گزارش می‌بینیم که تعامل کمی پیرامون هشتگ های مربوط به آب میوه‌ها وجود دارد.

این نشانه خوبی است که در این حوزه، برندها می‌توانند عکس‌ها یا فیلم‌های بیشتری از آب میوه‌ها و کاسه‌های اسموتی به اشتراک بگذارند.

این داده همچنین می‌تواند برای توسعه ایده‌های محتوایی برای وبلاگ‌ها یا سایر رسانه‌های محتوایی مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های برندها این است که بفهمند مخاطبان آنها می‌خواهند چه نوع محتوایی را ببینند.

اغلب اوقات این یک فرآیند آزمون‌وخطا است تا زمانی که آنچه را که کار می‌کند پیدا کنید.

اما با تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام خود، می‌توانید با شناسایی گرایش‌ها در هشتگ‌های خود کمی استراتژیک‌تر شوید، تا تصویر واضح‌تری از آنچه مخاطبان شما به سمت آن جذب می‌شوند، ارائه دهید.

استراتژی رشد اینستاگرام خود را بهبود بخشید

هشتگ ها یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن پروفایل اینستاگرام و افزایش مخاطب هستند.

به نوعی، به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس علایق پست‌هایتان به چه کسانی دسترسی پیدا می‌کند.

به عنوان مثال، یک فروشگاه آب‌میوه‌های طبیعی می‌تواند از هشتگ‌هایی مانند #ارگانیک یا #غذای طبیعی استفاده کند تا پست‌های خود را توسط افرادی که احتمالاً به محصولاتش علاقه دارند کشف کند.

با این حال، استفاده ساده از هشتگ های مرتبط، تضمینی برای هجوم افراد به صفحه شما نیست.

به همین دلیل است که نظارت بر تجزیه‌وتحلیل برای هشتگ های اینستاگرام شما بسیار مهم است.

این موضوع به شما اجازه می‌دهد تا کشف کنید که کدام هشتگ ها کار می‌کنند و کدام ها برای برند شما کار نمی‌کنند.

اهمیت این موضوع بیشتر از یافتن هشتگ هایی است که بیشترین جستجو را دریافت می‌کنند.

شما باید هشتگ هایی را انتخاب کنید که آگاهی و تعامل را برای برند شما افزایش دهد.

سپس شروع به استفاده مکرر از این هشتگ ها می‌کنید و هشتگ های مشابه را برای ایجاد تنوع پیدا می‌کنید.

هرچه در مورد هشتگ های خود استراتژیک تر باشید، آنها در افزایش مخاطبان شما مؤثرتر خواهند بود.

ابزارهای آنالیز هشتگ اینستاگرام را امتحان کنید

اگر به این نقطه رسیدید و با خود فکر می‌کنید "ابزار تجزیه‌وتحلیل رسانه‌های اجتماعی فعلی نمی‌تواند هیچ یک از اینها را انجام دهد"، نگران نباشید.

بسته به آنچه که در تلاش برای دستیابی به آن هستید، ابزار تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام فعلی شما ممکن است این قابلیت‌ها را نداشته باشد.

همچنین، ممکن است لازم باشد از ترکیبی از چند ابزار برای به دست آوردن تمام داده‌های موردنیاز خود استفاده کنید.

در هر شرایطی که هستید، در اینجا لیستی از ابزارهایی وجود دارد که تمام داده‌هایی را که برای ردیابی و تجزیه‌وتحلیل هشتگ های خود در اینستاگرام نیاز دارید به شما ارائه می‌دهد:

1. Sprout Social

یکی از بهترین برنامه‌های جالب برای شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزار Sprout Social است که مجموعه‌ای از ابزارهای گزارش‌دهی اینستاگرام، از جمله داده‌های عملکرد هشتگ را دارد.

تجزیه‌وتحلیل هشتگ در اینستاگرام

از این ابزار برای پیگیری هشتگ‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید و همچنین اینکه کدام هشتگ‌ها بیشترین تعامل را به خود جلب می‌کنند، استفاده کنید.

علاوه بر این، برای کمک به تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام هشتگ ها را در استراتژی آینده خود بگنجانید، می‌توانید به داده‌های شنیداری اجتماعی این ابزار دسترسی داشته باشید تا بفهمید کدام هشتگ ها در صنعت شما یا رقبای شما عملکرد خوبی دارند.

2. Keyhole

این ایده خوبی است که اطلاعاتی در مورد هشتگ هایی که برندتان استفاده می‌کند داشته باشید.

اما وقتی به دنبال هشتگ های جدید هستید یا می‌خواهید بدانید چه چیزی در حال ترند است، چطور؟

اینجاست که Keyhole می‌تواند مفید واقع شود. 
این ابزار به شما امکان می‌دهد هر هشتگ را جستجو کنید و داده‌های سریعی در مورد تعداد دفعات استفاده از آن، افرادی که از آن استفاده می‌کنند و سایر معیارها را دریافت کنید تا به برند شما کمک کند بیشترین استفاده را از هشتگ‌های اینستاگرام داشته باشد.

تجزیه‌وتحلیل هشتگ در اینستاگرام

3. Command

برای بازاریابان رسانه‌های اجتماعی که می‌خواهند به تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام بر روی گوشی و در حال حرکت و فعالیت روزانه دسترسی داشته باشند، ارزش نگاه کردن را دارد.

این برنامه iOS چند گزارش مختلف هشتگ در اختیار شما قرار می‌دهد که نام تجاری شما می‌تواند از آنها برای تبدیل هشتگ ها به مراحل عملی برای رشد برند اینستاگرام شما استفاده کند.

به عنوان مثال، در تصویر زیر می‌توانید ببینید کدام اینفلوئنسرها از هشتگ‌های خاصی استفاده می‌کنند، هشتگ چقدر تعامل دارد و موارد دیگر.

تحلیل هشتگ ها در اینستاگرام

4. Iconosquare

Iconosquare یک ابزار تحلیلی محبوب اینستاگرام با گزارش قدرتمند هشتگ است.

به عنوان مثال، می‌توانید رشد استفاده از هشتگ‌ها را دنبال کنید، پست‌هایی که بیشترین تأثیر را روی یک هشتگ خاص دارند و مکان‌هایی را روی نقشه که از هشتگ‌های شما استفاده می‌شود تجسم کنید.

بررسی هشتگ اینستاگرام

5. Pixlee

Pixlee یک پلت فرم مدیریت کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر است. 

اگر بازاریابی اینفلوئنسر بخشی از استراتژی اینستاگرام شما است، Pixlee ردیابی هشتگ محتوای شما و همچنین محتوای تولیدشده توسط اینفلوئنسرهایی که با آنها کار می‌کنید و جامعه شما ارائه می‌دهد.

این آن را به یک راه حل عالی برای ردیابی هشتگ های مربوط به یک کمپین خاص یا در یک دوره زمانی خاص تبدیل می‌کند.

ابزارهای تحلیل برای هشتگ اینستاگرام

فراتر از تحلیل هشتگ در ایستاگرام فکر کنید

هشتگ ها برای بازاریابی اینستاگرام بسیار ارزشمند هستند، بنابراین پیگیری و تجزیه‌وتحلیل تلاش‌های شما مهم است.

با این حال، مهم‌ترین مرحله استفاده از تجزیه‌وتحلیل داده‌های آن، قسمت هشتگ اینستاگرام است.

از نکات و ابزارهای موجود در این مقاله برای فراتر رفتن از مقیاس بندی استفاده کنید و شروع به اقدام در مورد داده‌های هشتگ خود کنید.

تجزیه‌وتحلیل هشتگ اینستاگرام + ابزار رایگان تجزیه‌وتحلیل هشتگ اینستاگرام

هشتگ ها در ابتدا در توییتر ظاهر شدند، اما در حال حاضر در اکثر شبکه‌های اجتماعی رایج هستند.

آنها به ویژه برای سازماندهی محتوا و نگه‌داشتن پست‌های مشابه در محتوای مرتبط، بسیار مفید هستند.

برندها همچنین هشتگ های سفارشی را برای نشان دادن برند خود ایجاد می‌کنند و گاهی اوقات برای هر کمپین بازاریابی هشتگ های جداگانه‌ای را تبلیغ می‌کنند.

با این حال، استفاده از هشتگ به خاطر پر کردن متن کپشن به تنهایی فایده‌ای ندارد. در واقع، دریایی از هشتگ در کپشن می‌تواند افراد را از پست شما دور کند.

همچنین گفته می‌شود که اینستاگرام برای کاربران به عنوان راهنمایی شناخته می‌شود، که از مجموعه هشتگ‌های مشابهی در هر پستی که می‌گذارند، صرف‌نظر از محتوای هر پست استفاده می‌کنند.

شما باید از هشتگ ها به صورت استراتژیک استفاده کنید تا به شما در رسیدن به اهداف پست خود و افزایش فالوور واقعی کمک کند.

شما اهدافی برای حساب اینستاگرام خود دارید، درست است؟

این بدان معنی است که شما باید مراقب تجزیه‌وتحلیل هشتگ های اینستاگرام باشید، هم از نظر هشتگ هایی که استفاده می‌کنید و هم از هشتگ های احتمالی که ممکن است در آینده استفاده کنید.

ابزار تجزیه‌وتحلیل هشتگ اینستاگرام

ما اخیراً ابزاری ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند هر هشتگ را در اینستاگرام تجزیه‌وتحلیل کنید تا ارزش آن را به عنوان یک اصطلاح ببینید.

می‌توانید یک هشتگ وارد کنید و ابزارها، معیارهای مهم مربوط به استفاده از هشتگ را به شما نشان می‌دهد، مانند دسترسی به فالوور، تعداد فالوورها، لایک‌های پست و نظرات.

ابزار تجزیه‌وتحلیل هشتگ اینستاگرام

هشتگ چیست؟

هشتگ چیست؟

اکثر مردم احتمالاً حداقل یک درک اولیه از نحوه استفاده از هشتگ در رسانه‌های اجتماعی دارند. امروزه در سایت‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، فیسبوک یا تلگرام، تقریباً همه‌گیر شده است.

با این حال، بسیاری از مردم ممکن است فراموش کرده باشند که نماد # زمانی به عنوان نماد پوند در ایالات‌متحده و سایر کشورهایی که نماد پوند را به این نام نمی‌نامیدند، شناخته می‌شد.

اولین کاربر که استفاده از هشتگ را در اینترنت و در توییتر بکار برد، به نام کریس مسینا بود.

او تغییر مسیر نماد # را به عنوان راهی برای تمایز بین گروه‌ها و موضوعات در توییتر پیشنهاد کرد.

توییتر به خوبی به پیشنهاد این کاربر پاسخ داد و به سرعت استفاده از هشتگ، به یک ویژگی رسمی در پلتفرم تبدیل شد.

شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز از روند هشتگ گذاری پیروی کردند

دیری نگذشت که کاربران فیس بوک، پین‌تر است، لینکدین و اینستاگرام نیز از این هشتگ برای گروه‌بندی پست‌ها پیرامون موضوعات استفاده می‌کردند.

اما کاربران اینستاگرام استفاده ویژه‌ای از هستگ می‌کنند. برخلاف اکثر شبکه‌های اجتماعی دیگر که استفاده از هشتگ‌ها را به دو یا سه در هر پست محدود می‌کنند، اینستاگرام استفاده از هشتگ‌های معمولی را برای کمک به افراد برای یافتن عکس‌ها و ویدیوهای مرتبط تشویق می‌کند.

شما می‌توانید از 30 هشتگ در یک پست اینستاگرام استفاده کنید. با این حال، فقط به این دلیل که می‌توانید از 30 هشتگ استفاده کنید، به این معنی نیست که باید از 30 هشتگ در هر پست اینستاگرام استفاده کنید.

چرا باید آنالیز هشتگ را ردیابی کنید؟

ایجاد یک هشتگ برند دار به این معنی نیست که در اینستاگرام موفق خواهید شد.

بسیاری از شرکت‌ها هشتگ‌ها را با بهترین شکل ایجاد می‌کنند و سپس اجازه می‌دهند که این مفهوم به‌مرور از یاد برود.

در واقع داشتن یک حساب کاربری اینستاگرام لزوماً برای هر شرکتی کافی نیست.

باید یک عامل ارتباطی بین استفاده از هشتگ شما و حساب اینستاگرام شما و یک نشانه قابل اندازه‌گیری برای موفقیت وجود داشته باشد.

برای برخی از کاربران بسیار آسان است که بخشی از روز خود را صرف ایجاد پست‌های اینستاگرامی (با هشتگ یا بدون هشتگ) کنند، که این موضوع نشان‌دهنده عدم استراتژی بازاریابی در اینستاگرام هست.

چرا باید آنالیز هشتگ را ردیابی کنید؟

مانند تمام جنبه‌های استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای تجارت، باید به تجزیه‌وتحلیل هشتگ نگاهی بیندازید تا تعیین کنید که آیا به شما کمک می‌کند به سمت اهدافتان سوق پیدا کنید یا خیر.

هیچ فایده‌ای ندارد که به صاحب بیزینس خود بگویید، که مردم در ماه گذشته 500 بار از هشتگ های شما استفاده کرده‌اند.

شما باید حداقل یک مرحله در تجزیه‌وتحلیل هشتگ و داده‌های اینستاگرام خود را جلو ببرید.

بهتر است گزارش دهید که مردم در ماه گذشته 500 بار از هشتگ برند شما برای به اشتراک گذاشتن پست‌های مربوط به محصول جدید شما استفاده کرده‌اند که به نوبه خود باعث شناخت بیشتر برند شما می‌شود.

بنابراین باید از خود بپرسید که چرا از هشتگ استفاده می‌کنید و چرا وقت خود را صرف پیگیری میزان استفاده از یک نوع هشتگ خاص مربوط به برند خود می‌کنید؟

ممکن است به این دلیل باشد که اینستاگرامرهای جدید بتوانند محتوای شما را پیدا کنند.

آنها ممکن است به موضوعی که شما درباره آن پست می‌گذارید علاقه داشته باشند، و اگر آنچه را که می‌بینند دوست داشته باشند، ممکن است شما را دنبال کنند.

هشتگ ها همچنین می‌توانند به ردیابی کمپین‌های شما کمک کنند. می‌توانید از آن به‌عنوان راهی برای گروه‌بندی پست‌ها استفاده کنید.

نه تنها پست‌های خودتان در این موضوع با هم باقی می‌مانند، بلکه پست‌هایی را از طرفداران خود و دیگرانی که به اندازه کافی علاقه‌مند هستند تا برچسب را درج کنند، پیدا خواهید کرد.

شما می‌توانید عملکرد یک هشتگ برند را در ابزارهای تحلیل هشتگ مربوط به برندتان که انتخاب می‌کنید، نظارت کنید.

همچنین برخی از ابزارها به مشاء امکان می‌دهند که بتوانید از ابزار تجزیه‌وتحلیل هشتگ برای اندازه‌گیری اثربخشی استفاده رقبای خود از یک نوع هشتگ استفاده کنید.

حتی ممکن است اصطلاحات مرتبط و موفقی را که قبلاً به آنها فکر نکرده بودید کشف کنید.

هشتگ ها می‌توانند به شما نشان دهند که واقعاً به محتوای شما علاقه‌مند هستند یا خیر؟

ابزارهای تحلیل برای هشتگ اینستاگرام

بسیاری از اینستاگرامرها فالوورها را با علاقه‌مند بودن به پست یکی می‌دانند، یعنی هر چه تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید، افراد بیشتری به محتوای شما علاقمند می شوند.

در حالی که، این یک راهنمای بسیار بد است.  فقط به این دلیل که شخصی یک بار شما را فالو کرده است، به این معنی نیست که آنها فعالانه به مطالبی که پست می‌کنید علاقه‌مند هستند.

این موضوع با حساب‌های کاربری بزرگ، افراد مشهور و اینفلوئنسرهای بزرگ آشکارتر می‌شود.

گاهی اوقات افراد فقط به این دلیل که نام را می‌شناسند، این حساب‌ها را دنبال می‌کنند.

آنها ممکن است فیلم‌های بازیگر، کتاب‌های نویسنده، آهنگ‌های نوازنده یا بازی‌های ورزشی رقابتی را دوست داشته باشند.

با این حال، این بدان معنا نیست که او علاقه فعالی به پست‌های اجتماعی یک شخص و یا برند خاصی دارد.

با این حال، واضح است که شخصی که از هشتگ شما در یک پست استفاده می‌کند، علاقه واقعی به حساب شما دارد.

بدیهی است که آنها بیشتر درگیر هستند و به احتمال بیشتری متوجه آنچه شما پست می‌کنید می‌شوند.

استفاده از هشتگ‌های شما به شما این پیام را می‌دهد تا میزان فعال بودن جامعه اینستاگرام خود را بهتر درک کنید.

هشتگ ها می‌توانند به شما در تصمیم‌گیری بهترین محتوا برای ایجاد و اشتراک‌گذاری کمک کنند.

با نگاهی دقیق به تجزیه‌وتحلیل هشتگ خود، یک راهنمای عالی برای هشتگ هایی دریافت خواهید کرد.

نگاهی دقیق‌تر به تجزیه‌وتحلیل خود بیندازید و به اشتراک‌گذاری پست‌های بیشتر با محبوب‌ترین هشتگ ها توجه کنید.

به عنوان مثال، یک فروشگاه گل ممکن است از تجزیه‌وتحلیل هشتگ خود متوجه شود که تعامل خوبی در مورد هشتگ هایی وجود دارد که کلمه خرید گل را نشان می‌دهد، اما در مورد فروشگاه گل کم است.

سپس این فروشگاه یاد می‌گیرد که پست‌های بیشتری ایجاد کند، که تصاویر خرید گل را نشان دهد و در عوض هشتگ فروشگاه گل را کاهش دهد.

هشتگ ها می‌توانند به شما در بهبود بازرایابی اینستاگرام کمک کنند

می‌توانید از هشتگ‌ها برای معرفی برند خود به افراد جدید در حوزه‌ای که ممکن است بخواهید روی آن تمرکز کنید، استفاده کنید.

می‌توانید هشتگ‌های مناسبی را برای پست‌های خود انتخاب کنید تا به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند.

برای مثال، اگر می‌خواهید یک ماده گیاهی را به طیف محصولات خود معرفی کنید، می‌توانید پست‌هایی از جمله هشتگ #ماده_گیاهی (و هشتگ‌های مرتبط دیگر مانند #ماده_گیاهی_جدید) ایجاد کنید.

هر مصرف‌کننده گیاه‌خواری که پست‌های اینستاگرام را با این برچسب مرور می‌کند، با پست شما روبرو می‌شود و احتمالاً نگاهی دقیق‌تر به پیشنهادات شما بیندازند.

البته این عمل همیشه جواب نمی‌دهد. برای مثال ممکن است متوجه شوید که مردم به هشتگ #ماده_گیاهی_جدید نگاه نمی‌کنند و افراد کمی پست‌های شما را دنبال می‌کنند.

در این مورد، تجزیه‌وتحلیل هشتگ به شما می‌گوید که زمان آن رسیده است که برای پست‌های بعدی به هشتگ دیگری بروید.

بدانید که برخی از هشتگ ها که بیش‌ازحد مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌تواند تأثیر مضاعف داشته باشد.

اول، ممکن است آنها هشتگ هایی باشند که برای مشتریان بالقوه شما هیچ علاقه واقعی نداشته باشند.

شما می‌توانید از آنها استفاده کنید، اما افرادی که می‌خواهید شما را دنبال کنند، ممکن است آن عبارت را جستجو نکنند.

از طرف دیگر، ممکن است آنها هشتگ های محبوبی باشند، اما افراد و برندهای زیادی از آن هشتگ ها استفاده می‌کنند، که ممکن است پست شما به سرعت در تعداد زیادی پست با این نوع هشتگ گم شود.

چگونه هشتگ ها را در اینستاگرام ردیابی کنیم؟

در بالا به ابزارهایی برای آنالیز هشتگ اینستاگرام اشاره کردیم. اگر می‌خواهید ابزارهای اضافی را امتحان کنید، قبلاً تعداد زیادی ردیاب هشتگ را برای نظارت بر عملکرد هشتگ به صورت آنلاین در نظر گرفتیم.

اگر یک حساب کاربری تجاری (یا سازنده) در اینستاگرام دارید، به Insights اینستاگرام نیز دسترسی خواهید داشت.

می‌توانید با کلیک بر روی دکمه «مشاهده اطلاعات آماری» در زیر آن، اطلاعاتی درباره هر پستی دریافت کنید.

اگر به بالا بروید، اطلاعات زیادی در مورد هر پست پیدا خواهید کرد. یکی از آماری که اینستاگرام ارائه می‌دهد، در مورد هشتگ است.

یکی از آمارهای ذکر شده در زیر این عبارت، برداشت شما از هشتگ ها است. این به شما می‌گوید که چند نفر از طریق هشتگ به پست شما رسیده‌اند.

متأسفانه، اینستاگرام فقط داده‌های هشتگ جمع‌آوری‌شده در پست‌های خودتان را به شما می‌دهد و اگر جزئیات بیشتری می‌خواهید باید از یکی از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل هشتگ استفاده کنید.

چگونه هشتگ ها را در اینستاگرام ردیابی کنیم؟

قبل از شروع یک کمپین جدید چه تحقیقاتی در مورد هشتگ باید انجام دهید؟

اگر کسب‌وکاری هستید که از اینستاگرام استفاده می‌کنید، باید دائماً آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای مخاطبان شما مفید است.

همچنین برای تعیین اینکه کدام هشتگ برای شما کار می‌کند و کدام ناپایدار است، باید آزمایش کنید. انتظار نداشته باشید که هر هشتگی را استفاده می‌کنید برای شما بسیار موفق عمل کند.

شما می‌خواهید از هشتگ هایی استفاده کنید که برای جمعیت هدف شما جذاب باشد، نه فقط آنهایی که عموماً محبوب هستند.

شما می‌خواهید به تدریج یک لیست طولانی از هشتگ های مرتبط را برای افزایش فالوور اینستاگرام خود ایجاد کنید. 

بر این اساس، می‌توانید یک لیست کوتاه از هشتگ هایی که باید روی آنها تمرکز کنید، را تهیه کنید.

هر یک از این هشتگ ها را به صورت جداگانه انتخاب کنید و ببینید اینستاگرامرها  چقدر از آنها استفاده می‌کنند.

معمولاً ابتدا بر روی محبوب‌ترین هشتگ ها تمرکز می‌کنید، اگرچه به یاد داشته باشید که تمرکز کمی روی هشتگ های عمومی وجود دارد، که به مخاطب هدف شما مرتبط نیستند.

شما باید یک یا چند هشتگ برند ایجاد کنید و آنها را به رزومه و سایر انواع روشهای بازاریابی خود اضافه کنید. آن را به همان روشی که لوگوی شما انجام می‌دهد ارسال کنید.

کلید موفقیت در استفاده از هشتگ این است که با آنها به ذهن استراتژیک فکر کنید. 

آنها را به اهداف بازاریابی خود ارتباط دهید و آنها را به عنوان چیزی ضروری و غیرقابل استفاده در پست‌های خود استفاده نکنید.

پیشنهادی که ما به شما داریم این هست که حتماً به فکر استفاده از هشتگ در اینستاگرام باشید و حداقل هرماه یک‌بار آمارهای جدیدی را با کمک ابزارهای آنالیز اینستاگرام پیدا کنید.

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید

دسته بندی ها
جدیدترین مقالات