الگوریتم اینستاگرام چیست؟ چگونه از الگوریتم اینستاگرام زنده بمانیم؟

الگوریتم اینستاگرام چیست؟ چگونه از الگوریتم اینستاگرام زنده بمانیم؟

اینستاگرام
دوشنبه - ۱۷ آبان ۰۰

آیا دوست دارید تا برند شما هیچ‌وقت با الگوریتم اینستاگرام، دچار مشکل نشود؟ ازآنجایی‌که اینستاگرام از یک پلتفرم ساده به یک شبکه اجتماعی گسترده و دارای الگوریتم‌های زیادی تبدیل شده است، آشنا بودن به این الگوریتم‌ها می‌تواند برای شما دردسرساز شود.

به‌روزرسانی‌های قبلی الگوریتم بر دسترسی ارگانیک برندها تأثیرات مثبت و منفی گذاشته است.

این عامل باعث شده تا بازاریابان برای درک تغییرات و تجدیدنظر در رویکرد استراتژی‌های بازاریابی اینستاگرام خود به تکاپو بیفتند.

درست مانند هر فید شبکه اجتماعی دیگری، اینستاگرام به به‌روز رسانی و بهبود نحوه عملکرد الگوریتم در طول زمان ادامه داده است.

در این راهنما، وضعیت الگوریتم اینستاگرام را برای شما، تجزیه‌وتحلیل خواهیم کرد.

همچنین به برخی از استراتژی‌ها و تاکتیک‌های خاص می‌پردازیم تا اطمینان حاصل کنیم که با ادامه تکامل الگوریتم، دسترسی و افزایش فالوورهای خودتان را به حداکثر برسانید.

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

برای درک بهتر الگوریتم فعلی اینستاگرام، بیایید کمی به‌عقب برگردیم.

در سال 2016، اینستاگرام اعلام کرد که فیدهای کاربران، لحظه را که برایتان مهم هستند در اولویت دید شما قرار می‌دهد.

مشابه تغییرات فیس‌بوک، که دوستان و خانواده و اطرافیان را در اولویت قرار می‌دهد، الگوریتم اینستاگرام نیز پست‌های جدید را که به حوزه‌های موردعلاقه کاربران مربوط می‌شود، اولویت‌بندی می‌کند.

در بخش زیر سیگنال‌های رتبه‌بندی الگوریتم اینستاگرام را توصیف کرده ایم:

  •     علاقه: علاقه احتمالی شما به محتوا بر اساس ارسال در موضوعات مشابه.
  •     جدید بودن: پست‌های جدیدتر بر پست‌های قدیمی اولویت دارند.
  •     ارتباط داشتن: محتوای حساب‌هایی که بیشتر با آن‌ها تعامل داشته‌اید، در اولویت قرار دارد.
  •     فرکانس: تعداد دفعاتی که از اینستاگرام استفاده می‌کنید، فاکتورهایی برای تعیین بیشترین پست در فید شما دارد.
  •     میزان استفاده: صرف زمان بیشتر برای پیمایش برنامه در فید اینستاگرام خود به این معنی است که بیشتر یا حتی همه چیزهایی را که الگوریتم در حال حاضر به شما ارائه می‌دهد، مشاهده خواهید کرد.

اینستاگرام فاکتورهای رتبه‌بندی هر نوع محتوا را در پستی در سال 2021 که برای افزایش شفافیت در مورد «الگوریتم‌ها، طبقه‌بندی کننده‌ها و فرآیندها» طراحی شده بود، مشخص کرد.

عوامل کلیدی ذکر شده در اینجا به خوبی با آنچه قبلاً گزارش شده است، مطابقت دارد:

  •     اطلاعات در مورد پست: از مشارکت تا داده‌های عمومی‌تر مانند مکان را شامل می‌شود.
  •     اطلاعات در مورد شخصی که پست گذاشته است: مانند تعاملات قبلی شما با آنها و اینکه محتوای آنها برای شما جالب است.
  •     نوع فعالیت شما در دیدن پستها: این شامل تعداد پست‌هایی است که دوست داشته‌اید و به طور کلی چگونه با محتوا ارتباط برقرار می‌کنید.
  •     سابقه تعامل شما با شخص: اقداماتی مانند لایک، سیو و اشتراک، می‌تواند میزان علاقه شما را به ادامه تعامل با حساب دیگری نشان دهد.

چگونه درک الگوریتم اینستاگرام را تشخیص بدهیم؟

چگونه درک الگوریتم اینستاگرام را تشخیص بدهیم؟

یک استراتژی محتوا ایجاد کنید که به الگوریتم اینستاگرام دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهد؛ ارائه بدهد.

یکی از راه‌های انجام این کار، ایجاد مداوم محتوای باکیفیت است که بتواند در برابر تغییرات الگوریتم‌های آینده مقاومت کند.

وقتی متوجه کاهش تعامل فالوورها با پست‌های خود در اینستاگرام می‌شوید، ممکن است این اتفاق، همیشه به دلیل تغییرات الگوریتم نباشد.

با این حال، این نکات به شما کمک می‌کند در آینده مطمئن‌تر گام بردارید و آمادگی کامل، در هر زمان با به‌روزرسانی الگوریتم جدید، با محتوای عالی و درک عمیق‌تر از نحوه عملکرد پلتفرم اینستاگرام داشته باشید.

9 استراتژی و تاکتیک در جهت پیروی و شکست دادن الگوریتم اینستاگرام

بر اساس اطلاعاتی که در مورد نحوه عملکرد الگوریتم و آنچه به‌طور مستقیم دیده‌ایم، مطمئناً افزایش دسترسی و تعامل شما در یک برنامه و استراتژی سازمان‌یافته امکان‌پذیر است.

در اینجا یک مرور سریع از استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی خواهیم کرد، که اگر می‌خواهید مطمئن شوید تا افراد بیشتری محتوای شما را ببینند، باید از آنها استفاده کنید.

1. کیفیت عکس خود را بالا ببرید

به گفته خود اینستاگرام، رتبه بالاتر در فیدهای فالوورها با ایجاد «محتوای عالی» همراه است.

این موضوع کاملاً درست است. به‌جز آنچه که "محتوای خوب" را تشکیل می‌دهد، در چشم بیننده است و جزئیات زیادی به ما نمی‌دهد.

عکس باکیفیت می‌تواند لایک بگیرید. اما عکس بی‌کیفیت نمی‌تواند هیچ تعاملی را ایجاد کند.

تکنیک های افزایش لایک بسیار زیاد هستند ، که باید در مورد آن آموزشات زیادی کسب کنید.

به همین دلیل هست که بیشترین لایک و اشتراک‌گذاری مطالب در اینستاگرام اغلب مربوط به پست‌های جذاب و باکیفیت است.

رنگ‌های پررنگ. محوطه‌سازی زیبا. این موارد همان چیزی است که باعث می‌شود مردم در مسیر خود توقف کنند و دکمه "لایک" را فشار دهند.

یا حتی یک کامنت هم برای این عکس زیبا و باکیفت برای شما ارسال کنند. مانند عکس زیر:

شکست دادن الگوریتم اینستاگرام

اگر محتوایی تولید می‌کنید که واقعاً چشم‌ها را به خود جلب می‌کند، جلوتر از بقیه رقبای خود هستید.

اگر نمی‌توانید به‌صورت همیشگی این کار را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم هر از چند گاهی به تولید برخی تصاویر حرفه‌ای فکر کنید.

حتی اگر در یک صنعت به‌ظاهر "خسته‌کننده" هستید، عکس‌های باکیفیت بالا یک موضوع بسیار مهم هستند تا اینکه یک کار معمولی باشد.

همچنین به خاطر داشته باشید که بسیاری از برنامه‌ها مانند: «فتوشاپ» و برنامه‌های موبایلی در گوگل پلی یا کافه بازار، وجود دارند که می‌توانند به عکس‌های شما ظاهر حرفه‌ای‌تری بدهند.

2. به ارسال کردن استوری های ثابت ادامه دهید

احتمالاً استوری هیچ نوع تأثیر خاصی بر الگوریتم اینستاگرام ندارد.

چرا به آنها اشاره می‌کنیم؟

باید در ابتدا این را به شما بگوییم که، این یک نوع محتوای بسیار محبوب است که به‌عنوان یک نوع بازاریابی اینستاگرام، با بیش از 500 میلیون کاربر روزانه بسیار مؤثر است و جالب‌تر اینکه یک سوم از پربازدیدترین استوری‌ها مربوط به افراد معروف و برندها هستند.

علاوه بر این، استوری‌ها بدون توجه به روش‌های الگوریتم در مورد شناسایی محتوا، در بالای فیدهای کاربران قرار می‌گیرد.

به‌طوری که شما همیشه در ذهن مخاطبان خود قرار می‌گیرید و در دسترس مخاطبانتان هستید.

همیشه در زمان ارسال یک محتوا در اینستاگرام، به‌جای انتخاب بین "استوری" و پست‌های معمولی، طرز فکر شما باید این باشد که "چرا این دو نمی‌توانند در کنار هم و با هم باشند؟"

در حالی که خیلی از افراد حرفه‌ای در اینستاگرام، از ترکیب این دو مورد برای یک محتوای جذاب و خاص یک برنامه‌ریزی و استراتژی دارند.

استوری‌ها روشی معتبر و سریع برای جذب مخاطب شما ارائه می‌دهند که مردم به‌وضوح آن را دوست دارند.

استوری اینستاگرام همچنین به معنای واقعی کلمه حساب برند شما را به جلو و مرکز فیدهای فالوورهای شما می‌برند.

به‌طور خلاصه، استوری‌ها اکانت شما را دائماً در جلوی چشم فالوورهای اینستاگرام شما قرار می‌دهند.

این نکته بسیار مهمی برای به اشتراک گذاشتن و ارسال استوری هایی است که فالوورها را تشویق می‌کند تا با محتوای شما تعامل داشته باشند.

3. محتوای ویدیویی بیشتری ارسال کنید

هیچ‌وقت اینستاگرام به‌صراحت نگفته است که ویدیو بر عکس‌ها اولویت دارد.

این ممکن است باعث شود فکر کنیم با آنها یکسان رفتار شده است، اما بیایید عمیق‌تر به این موضوع بپردازیم، که چرا ویدیو قطعاً ارزش توجه شما را دارد.

آنچه را که در ابتدای این مقاله در مورد محتوای باکیفیت گفتیم را به خاطر دارید؟

با توجه به اینکه ویدیو به‌طور خودکار در فیدهای فالوورهای شما پخش می‌شود، مسلماً هیچ راه بهتری به غیر از آن، برای جلب‌توجه فالوورهای اینستاگرام که همیشه مشغول مرور پیچ‌های مرتبط هست، وجود ندارد.

و همان‌طور که الگوریتم اینستاگرام تا حدی از منطق الگوریتم فیس‌بوک پیروی می‌کند، باید سعی کنیم فالوورهای ما تا حد امکان با پروفایل‌های ما کار کنند.

ویدیوهای کوتاه و طولانی از مردم می‌خواهد که اسکرول را متوقف کنند و این ویدیوی پیج شما را که در فید آنها قرار گرفته است را ببینند.

مطمئناً ویدیو برای اینستاگرام اولویت بالایی دارد. زیرا برنامه آنها برای در اختیار گرفتن ترافیک بیشتر و جلو زدن از یوتیوب، بسیار سریع در حال پیش رفتن است.

همین موضوع باعث شده آیت تا پلتفرم اینستاگرام همچنان به اضافه کردن ویژگی‌های ویدیویی جدیدی مانند Reels و IGTV ادامه دهد.

شما می‌توانید ودیو را هم در فید و هم در استوری خودتان را در جهت دیده شدن در بالای فید کاربران، قرار دهید.

به این معنی که اینستاگرام به‌طور جدی بر توانایی فالوورها برای یافتن محتوای ویدیویی جدید تأکید می‌کند.

به‌عنوان نکته مهم، لازم نیست محتوای ویدیوی شما بسیار زیاد ازلحاظ زمانی یا خلاقیت بسیار خاصی داشته باشد.

به‌طور مثال؛ در هر زمانی که می‌توانید، ویدیوهای پشت‌صحنه یا ویدیوهای کوتاه در جهت جذب فالوو، برای برندهای بزرگ و کوچک کافی است.

آنچه مهم است این است که شما نوعی ویدیو تولید کنید. اما ویدیویی که قابلیت لایک و سیو را داشته باشد.

4. لایو خود را بیشتر کنید

همانند استوری، لایو هم تأثیر خاصی بر الگوریتم اینستاگرام ندارد.

ویژگی خاص لایو اینستاگرام که با قرار گرفتن در بالای فید استوری فالوورهای شما، اعلان‌هایی را برای فالوورها ارسال می‌کند.

لایو خود را بیشتر کنید

زیبایی لایو این است که مخاطب بیشتر به عناصر دیگری غیر از برند و محصولات شما اهمیت می‌دهد. در حالی که انتظار چیزی ساده‌تر و غیرعادی را از برند و کسب‌وکار شما دارد.

این موضوع نشان می‌دهد که استرس کمتری برای تولید محتوای حرفه‌ای و ساده وجود خواهد داشت.

همان‌طور که برندها باید ویدیوی معمولی و جذاب را امتحان کنند، لایو اینستاگرام نیز نکته مهمی برای جذب فالوور واقعی و تعامل با الگوریتم اینستاگرام است.

در سرتاسر سال 2021، لایو به‌عنوان راهی برای ارتباط با فالوورها از طریق پرسش‌ها و پاسخ‌های برند، رویدادهای دیجیتال، و تبلیغات، گسترش یافته است.

امروزه بسیار شاهد هستیم که افراد با داشتن طیف مختلفی از تعداد فالوور، با فالوورهای خودشان در هر هفته حداقل یک لایو را برگزار می‌کنند.

حتماً لایو را اجرا کنید. خلاقیت در اجرای لایو بسیار زیاد هست و برندهای زیادی در زمان‌های خاص برنامه‌های جالبی را برای تعامل با فالوورها انجام می‌دهند.

5. نظرات اینستاگرام را ایجاد کنید

الگوریتم اینستاگرام قرار است تعامل را در اولویت قرار دهد. این بدان معنی است که لایک و اشتراک‌گذاری یک منبع ارزشمند است.

اما تشویق تعاملات رودررو یک رویکرد کاملاً متبحرانه در اینستاگرام است. انجام این کار نیز آسان است. زیرا می‌توانید مستقیماً از فالوورهای خود بخواهید که نظر بدهند.

برای مثال، کپشن‌هایی بر اساس تگ کردن دوست یا ارائه نظرات بر اساس سؤالات فالوورها، تکنیک‌های بسیار خوبی برای ترغیب افراد به صحبت هستند.

مکالمات، باعث افزایش تعامل می‌شود و نشانه مثبتی برای الگوریتم اینستاگرام است.

به‌طور معمول هر پستی در حساب شما نمی‌تواند قابلیت تعامل بالا را داشته باشد.

حتماً مراقب باشید که از کارهای خطرناک بدون برنامه و استراتژی، برای نظرات استفاده نکنید.

زیرا انجام این کارها نیاز به تکنیک‌های حرفه‌ای دارد.

به عبارت دیگر، شما باید به‌طور هدفمند کپشن‌های مبتنی بر پست را در اینستاگرام خود بگنجانید.

اما پیشنهاد می‌کنیم که در هر پستی به‌طور غیرطبیعی از این تاکتیک استفاده نکنید.

6. یک مسابقه یا هدیه بسازید

در بسیاری از کسب‌وکارها، متوجه خواهید شد که پست‌های مسابقه و هدایا از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین آنها هستند.

چه به اشتراک‌گذاری یک هشتگ یا ایجاد محتوای تولیدشده توسط کاربر باشد یا هر نوع دیگری، مسابقات می‌تواند به ایجاد تعامل در پیج اینستاگرام شما کمک کند.

علیرغم باور غلطی که وجود دارد، این مسابقات هنوز زنده و پرطرفدار هستند.

فقط مطمئن شوید که برای انجام یک مسابقه در رسانه‌های اجتماعی آمادگی کامل را دارید و برنامه‌ریزی اصولی را پیش‌بینی کرده‌اید.

 همچنین استراتژی «خبر کمتر ولی بهتر» را برای مسابقات خود در نظر بگیرید، تا زمان زیادی برای ایجاد حس انتظار بین آنها وجود داشته باشد.

7. از قدرت هشتگ خود استفاده کنید

هرچه تمرکز بیشتری روی پست‌های خود داشته باشید، بهتر است. 

هشتگ ها می‌توانند در چند ثانیه به جذب این نوع پست‌ها بیشتر کمک کنند.

هشتگ گذاری اینستاگرام به‌عنوان بخشی از استراتژی محتوای شما تضمین می‌کند که پست‌های شما در رتبه اول جستجوی کاربران هستند.

از قدرت هشتگ خود استفاده کنید

اگر از استفاده زیاد از هشتگ ها می‌ترسید، در مقاله هشتگ گذاری اینستاگرام تکنیک های طلایی آن را گفته ایم.

بر اساس استراتژی بازاریابی اینستاگرام در مورد نحوه استفاده از هشتگ، استفاده از حداکثر 30 هشتگ می‌تواند برای پست موردنظر شما مؤثر باشد.

بااین‌حال، مطمئن شوید که مرتبط است و فقط شبیه هرزنامه از تکرار زیاد چند هشتگ استفاده نکنید.

اکثر توصیه می کنند نهایت از 8 تا 15 هشتگ برای هر پست ، با توجه به نوع حوزه کاری خودتان استفاده کنید.

هشتک گذاری در الگوریتم اینستاگرام

برای استفاده از بهترین تگ‌ها به‌جای افزایش بی‌مورد متن کپشن، از برنامه‌هایی که بهترین هشتگ ها را به شما معرفی می‌کنند استفاده کنید. 

زیار در صورت استفاده ناصحیح از کپشن نویسی ، ممکن هست تعامل خوبی را نتوانید دریافت کنید.

این کار باعث می شود تا با کمک تمرکز روی تگ‌هایی که می‌توانند دسترسی شما را به فالوورها به حداکثر برسانند، بهترین بهره را ببرید.

8. در ساعات اوج حضور کاربران پست کنید

شاید مستقیم‌ترین راه برای تعامل بالا با الگوریتم اینستاگرام، ارسال پست در ساعات اوج حضور کاربران در این شبکه اجتماعی هست.

در اینجا نگاهی اجمالی به بهترین زمان برای ارسال بر اساس آخرین تحقیقات آورده شده است.

در ساعات اوج حضور کاربران پست کنید

البته این نکته هم مهم هست که ارسال پست در زمان اوج حضور کاربران، لزوماً باعث افزایش فالوور شما و دیدن پست‌ها شما نمی‌شود.

بااین‌حال، با ارسال محتوایی که با نوع نیاز کاربران و تعامل با آنها بسیار مناسب هستند، می‌توانید بهترین بازدهی را دریافت کنید و به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنید.

مخاطبان هر پیج به خاطر نوع پست‌هایی که قرار می‌دهند متفاوت هستند، و بنابراین ممکن هست، فالوورهای شما در زمان‌های دیگری تعامل بهتری داشته باشند.

این موضوع با توجه به گزارش‌هایی که خودتان در زمان‌های مختلف ارسال پست به‌دست آورده‌اید، متفاوت خواهد بود.

ابزارهایی هستند که می‌توانند به‌طور خودکار تشخیص دهند که دنبال کنندگان شما چه زمانی محتوای شما را بیشتر می‌بینند.

سپس می‌توانید پست‌های خود را قبل از ارسال در آن زمان‌ها، برنامه‌ریزی کنید.

الگوریتم اینستاگرام

9. وقتی شک دارید، اغلب پست کنید!

درنهایت، از افزایش نرخ پست خود نترسید.

همان‌طور که Recode اشاره می‌کند، اینستاگرام در سال 2018 به‌صراحت گفت که پست کردن "اغلب" بهترین روش برای تعامل با مخاطبان آنهاست.

به قول خودشان:

"ما ترتیب پست‌های افراد را [به‌طور مکرر] کاهش نمی‌دهیم. مطمئن می‌شویم فید شما متنوع به نظر می‌رسد تا بتوانیم پست‌ها را جدا کنیم."

به‌نوعی این راهنما، ما را به عملکرد بهتر از کل الگوریتم اینستاگرام هدایت می‌کند.

انتشار بیشتر به شما فضای بیشتری برای آزمایش و ارزیابی اختصاص می‌دهد، که کدام نوع از محتوا برای شما به خوبی کار می‌کند و کدام نه؟!

باید یک تقویم محتوای متنوع برنامه‌ریزی کنید، که به شما کمک کند تا به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

این به شما این امکان را می‌دهد که به‌جای اینکه در زمانی که ما در قسمت بالا برای زمان ارسال پست بیان کردیم، بیشتر در برنامه شخصی خود، پست گذاری را انجام دهید.

آیا آماده پذیرش الگوریتم جدید اینستاگرام هستید؟

هنوز راه‌های زیادی وجود دارد که برندها می‌توانند مشتریان را در مواجهه با الگوریتم در حال تحول اینستاگرام بدون نیاز به هزینه زیاد در تبلیغات جذب کنند.

انجام این کار به معنای استفاده از آخرین ویژگی‌های پلتفرم و همچنین ابزارهای زمان‌بندی است، تا مطمئن شوید که دائماً محتوای تازه و به‌موقع را نشان می‌دهید که تعامل را تشویق می‌کند؟ به‌جای فرار از قوانین جدید الگوریتم، با آن دوست شوید.

اگر متوجه شدید که پس از تغییر الگوریتم برای تغییر استراتژی محتوای خود مشکل دارید، سایت فالوور را دنبال کنید تا سریع‌ترین تغییرات و آپدیت‌های الگوریتم اینستاگرام را دریافت کنید.
 

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید

دسته بندی ها
جدیدترین مقالات