p بهترین زمان تعامل کاربران در اینستاگرام در سال 2022
بهترین زمان تعامل کاربران در اینستاگرام

بهترین زمان تعامل کاربران در اینستاگرام

اینستاگرام
دوشنبه - ۲۶ اردیبهشت ۰۱

برای درک بهترین زمان تعامل کاربران در اینستاگرام، مهم است که بدانید اینستاگرام چگونه تکامل یافته است. محبوبیت این شبکه به عنوان اولین و تنها پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب (حتی بیشتر از تیک تاک) افزایش یافته است.

مردم عکس‌های غذا، سفرها، مد و رویدادهای خود را به اشتراک گذاشتند. و پس از معرفی پروفایل‌های تجاری در اینستاگرام، این پلتفرم تگ کردن برندها، رستوران‌ها و مکان‌ها را برای کاربران آسان‌تر کرد.

این امر اینستاگرام را به یک ابزار بازاریابی بصری ارزشمند برای برندها و مشاغل تبدیل کرده است.

به همین دلیل است که دانستن بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام، می‌تواند برای استراتژی محتوای رسانه‌های اجتماعی شما بسیار مفید باشد.

اکنون، با ویژگی‌هایی مانند خرید اینستاگرام و منتورینگ، کسب‌وکارها از استارت‌آپ‌ها تا کسب‌وکارها و همچنین برندهای تأثیرگذار، می‌توانند از قدرت اینستاگرام برای جلب‌توجه مخاطبان خود استفاده کنند.

و به‌عنوان بستری برای کشف برندها، محصولات یا خدمات، مهم است که تصاویر و محتوای باکیفیت بالا در زمان مناسب در مقابل چشمان مصرف‌کنندگان بالقوه قرار گیرد.

بهترین زمان تعامل کاربران در اینستاگرام

بهترین زمان تعامل کاربران در اینستاگرام

    بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام: دوشنبه‌ها ساعت 11 صبح، سه شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 2 بعدازظهر و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها از ساعت 10 صبح تا ظهر
    بهترین روزها برای ارسال پست در اینستاگرام: سه شنبه و چهارشنبه
    بدترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام: یکشنبه

اینستاگرام رشد شگفت‌انگیزی را در دو سال گذشته تجربه کرده است و تا اوایل سال 2022 به 2 میلیارد کاربر ماهانه رسیده است.

در حالی که رقابت برای محتوای ویدئویی کوتاه TikTok شدید است، قدرت ماندگاری اینستاگرام غیرقابل انکار است، به‌خصوص که ویژگی‌های جدید را ارائه می‌کند و امکانات موجود را بهبود می‌بخشد.

ویدیوی اینستاگرام جان تازه‌ای پیدا کرده و به ویدیوهای 60 دقیقه‌ای گسترش یافته است، Reels ایجاد و کشف ویدیوها را در برنامه آسان کرده است.

مشابه فیسبوک، بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مشارکت در ظهر در روزهای هفته با ساعات اوج مصرف بین 10 صبح تا 1 بعدازظهر شدیدتر می‌شود، در حالی که عصرها و آخر هفته‌ها هنوز فرصت‌های بیشتری را برای مشارکت نشان می‌دهند.

اگر به دنبال تقویت استراتژی اینستاگرام خود هستید، از بهترین زمان‌ها برای ارسال داده‌ها استفاده کنید و راهنمای ما را برای استفاده حداکثری از حضور اینستاگرام خود بررسی کنید.

بهترین زمان تعامل کاربران آنلاین در اینستاگرام بر اساس هر حوزه

با داشتن بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام، شروعی عالی برای هر تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی است، مهم است که ببینید چگونه داده‌ها به جایگاه خاص شما ترجمه می‌شوند.

با کمک تهیه گزارشات جامع که در طی سال گذشته بدست آورده‌ایم، توانسته‌ایم بهترین زمان‌ها را برای پست گذاشتن در اینستاگرام در ده صنعت ثبت کنیم.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای کالاهای مصرفی و فروشگاهی

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای کالاهای مصرفی و فروشگاهی

 

  •     بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای کالاهای مصرفی: یکشنبه ساعت 15. و ساعت 4 بعدازظهر
  •     بهترین روزهای ارسال پست در اینستاگرام برای کالاهای مصرفی: یکشنبه، دوشنبه، پنجشنبه
  •     بدترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای کالاهای مصرفی: شنبه‌ها

صنعت فروشگاهی طیف وسیعی از محصولات را شامل می‌شود، از جمله دسته‌های غذایی و غیر غذایی، از مواد غذایی و نوشیدنی‌ها گرفته تا پوشاک، کفش و هر چیز دیگری.

اگرچه تقاضا برای کالاهای بسته‌بندی مصرفی حدود 5 درصد در ایران افزایش یافت، تعامل رسانه‌های اجتماعی برای کالاهای مصرفی نسبتاً کم بود.

اگر چه بیشتر روزهای هفته در اینستاگرام شاهد مشارکت بودیم، بهترین زمان برای ارسال پست بعدازظهرهای یکشنبه از ساعت 3 بعدازظهر بود. شنبه‌ها کمترین سهم را برای این حوزه داشتند.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای آموزش

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای آموزش

  •     بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای آموزش: سه شنبه ساعت 10 صبح.
  •     بهترین روزها برای پست کردن در اینستاگرام برای آموزش: سه شنبه، چهارشنبه و جمعه
  •     بدترین روزهای ارسال پست در اینستاگرام برای آموزش: یکشنبه‌ها

مؤسسات آموزش عالی و آموزش عالی نسبت به سال گذشته شاهد روز جدیدی از فرصت‌های تعامل در اینستاگرام بوده‌اند.

جمعه‌ها بالاترین روزهای مناسب را در سال گذشته داشتند، اما اکنون از ساعت 10 صبح تا بعدازظهر به سه شنبه‌ها تغییر کرده‌اند.

از هایلایت کردن زندگی دانش‌پذیران گرفته تا اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های مجموعه آموزشی، یک استراتژی رسانه اجتماعی برای آموزش باید چندین کارکرد را انجام دهد.

به خاطر داشته باشید که برخی از مجموعه های آموزشی پروفایل‌های اجتماعی متعددی) را برای برآورده کردن این نیازها اجرا می‌کنند و به‌طور مؤثر مخاطبان متمایز را در زمان مناسب هدف قرار می‌دهند.

بهترین زمان برای پست کردن در اینستاگرام برای امور مالی

بهترین زمان برای پست کردن در اینستاگرام برای امور مالی

 

  •     بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای امور مالی: سه شنبه ساعت 6 صبح.
  •     بهترین روزها برای پست کردن در اینستاگرام برای امور مالی: سه شنبه
  •     بدترین روز برای پست کردن در اینستاگرام برای امور مالی: پنجشنبه تا شنبه

برای تعاملات اجتماعی با مؤسسات مالی، متوجه شدیم که اینستاگرام بهترین بستر برای تعامل نیست.

این ممکن است به دلیل ماهیت بسیار منظم صنعت مالی باشد، یا شرکت‌ها پس از اجرای تست‌های اجتماعی خود متوجه شده‌اند که مخاطبان آنها به دنبال اطلاعات بانکی در اینستاگرام نیستند.

بهترین زمان برای پست کردن در اینستاگرام برای مراقبت‌های بهداشتی و آرایشی

بهترین زمان برای پست کردن در اینستاگرام برای مراقبت‌های بهداشتی و آرایشی

  •     بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای مراقبت‌های بهداشتی و آرایشی: پنجشنبه 7 صبح.
  •     بهترین روزها برای ارسال پست در اینستاگرام برای مراقبت‌های بهداشتی و آرایشی: سه شنبه، پنجشنبه و جمعه
  • بدترین روز برای پست کردن در اینستاگرام برای مراقبت‌های بهداشتی و آرایشی: دوشنبه‌ها

آرایشی و خدمات مراقبت‌های بهداشتی چند سال گذشته را با چالش بزرگ پاسخگویی به مخاطبان جهانی سپری کرده‌اند.

با ورود این بیماری همه‌گیر به سومین سال خود و توزیع واکسن‌ها، تعامل با سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی در اینستاگرام نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

بزرگ‌ترین تعامل در اینستاگرام لاوزم آرایشی و بهداشتی، صبح پنجشنبه از ساعت 9 صبح شروع می‌شود و تا ظهر تمام می‌شود.

با این حال، هنوز مشارکت با تعامل در طول هفته وجود داشت.

با به اشتراک‌گذاری مراقبت‌های بهداشتی در سایر پلتفرم‌های اجتماعی در سال 2021، می‌توانیم فرض کنیم که مخاطبان به دنبال پاسخ به سؤالات خود در سایر سیستم‌عامل‌ها مانند توییتر بوده‌اند.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای کافی‌شاپ

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای کافی‌شاپ

 

  •     بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای کافی‌شاپ: پنجشنبه در ساعت 11 صبح، جمعه در ساعت 10 صبح و 3 بعدازظهر.
  •     بهترین روزها برای ارسال پست در اینستاگرام برای کافی‌شاپ: دوشنبه، سه شنبه، پنجشنبه و جمعه
  •     بدترین روز برای پست اینستاگرام برای کافی‌شاپ: چهارشنبه

هتل‌ها و برندهای کافی‌شاپ، شاهد تغییر متوسطی در زمان نامزدی در اینستاگرام بوده‌اند.

نامزدی در روزهای جمعه در طول روز و تا عصر بیشتر بود، اما ما شاهد کاهش جزئی در نامزدی صبح جمعه در اینستاگرام هستیم.

در حال حاضر بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای کافی‌شاپ، پنجشنبه در ساعت 11 صبح و جمعه در ساعت 10 صبح و 3 بعدازظهر است.

در طول هفته در اینستاگرام تعامل وجود دارد و بیشترین روزهای تعامل پنج شنبه و جمعه است.

بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام برای رسانه‌ها

بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام برای رسانه‌ها

  •     بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای رسانه‌ها: دو شنبه‌ها ساعت 10 و 11 صبح.
  •     بهترین روزها برای پست در اینستاگرام برای رسانه‌ها: یکشنبه تا چهارشنبه
  •     بدترین روزهای ارسال پست در اینستاگرام برای رسانه‌ها: جمعه

تعامل با حساب‌های رسانه‌ای یا صنعت روزنامه‌نگاری از ساعات اولیه صبح روز هفته تا بعدازظهر ثابت بود.

این ممکن است نشان‌دهنده تمایل کاربران برای چک کردن جلسات طولانی‌تر، از جمله تماشای و تعامل با استوری های اینستاگرام باشد.

با این حال، ما از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 4 صبح تا 4 بعدازظهر شاهد تعامل متوسط به بالا در اینستاگرام برای صنعت رسانه هستیم.

بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام برای غیرانتفاعی‌ها

بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام برای غیرانتفاعی‌ها

  •     بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای سازمان‌های غیرانتفاعی: سه شنبه‌ها 9 صبح تا 3 بعدازظهر، شنبه‌ها 9 صبح.
  •     بهترین روزها برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای سازمان‌های غیرانتفاعی: دوشنبه و سه شنبه
  •     بدترین روزهای ارسال پست در اینستاگرام برای سازمان‌های غیرانتفاعی: جمعه

در مقایسه با سال گذشته، سازمان‌های غیرانتفاعی مشارکت مشابهی در اینستاگرام داشتند.

داده‌های ما در مورد بهترین زمان‌ها برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای سازمان‌های غیرانتفاعی نشان‌دهنده تعامل قوی در طول هفته در ساعات کاری اداره و همچنین صبح‌های آخر هفته است، اما بهترین زمان‌ها برای پست کردن سه شنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر است و شنبه ساعت 9 صبح.

حتی با وجود این تعامل مداوم با مخاطب، برای سازمان‌های غیرانتفاعی مهم است که بهترین زمان‌ها را برای ارسال پست آزمایش کنند.

با کمک تست AB در پست گذاری های مختلف، می‌توانید آنچه را که برای سازمان شما بهترین است را بیابید، و زمان‌هایی را که مخاطبان هدف شما بیشتر تعامل می‌کنند، را انتخاب کنید.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای رستوران‌ها

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای رستوران‌ها

  •     بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای رستوران‌ها: سه شنبه از ساعت 10 صبح تا ظهر
  •     بهترین روزها برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای رستوران‌ها: سه شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها
  •     بدترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای رستوران‌ها: جمعه‌ها و شنبه‌ها

در سال 2021، رستوران‌ها به سفارش‌های آنلاین، تحویل یا خدمات کنار خیابان، نشستن در فضای باز و غذاخوری محدود در داخل خانه ادامه دادند.

ارتباط با کارکنان و غذاخوری‌ها تغییر می‌کرد، زیرا قوانین و تعطیلات به دلیل برخی شرایط، در طول سال نوسان داشتند.

تعاملات اینستاگرام برای رستوران‌ها و بارها به‌طور نابرابر توزیع شد، اما شاهد تعامل بیشتر از سه شنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا ظهر بودیم و با نزدیک شدن به آخر هفته‌ها کاهش می‌یابد.

به خاطر داشته باشید که پلتفرم‌های مختلف راه منحصربه‌فردی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

ارائه تبلیغات و به‌روز رسانی‌های منحصربه‌فرد مناسب برای هر پلتفرم، رستوران شما را برای مشتریان بالقوه در ذهن نگه می‌دارد.

بهترین زمان برای پست در اینستاگرام برای فناوری

بهترین زمان برای پست در اینستاگرام برای فناوری

  •     بهترین زمان برای پست کردن در اینستاگرام برای فناوری: چهارشنبه ساعت 8 صبح و جمعه ساعت 10 صبح.
  •     بهترین روزها برای پست کردن در اینستاگرام برای فناوری: چهارشنبه، جمعه و شنبه
  •     بدترین روز برای پست کردن در اینستاگرام برای فناوری: یکشنبه‌ها

تنها در سال گذشته، شرکت‌های فناوری - از جمله SaaS، نرم‌افزار و B2B - شاهد رشد مشارکت رسانه‌های اجتماعی در فیس‌بوک و توییتر بوده‌اند.

پلتفرم‌های اجتماعی برای حفظ ارتباط با مشتریان فعلی بسیار مؤثر هستند، و به برندها اجازه می‌دهند تا جامعه‌ای پیرامون محصولات خود ایجاد کنند و مراقبت مفیدی برای مشتری ارائه دهند.

شاید تعجب‌آور باشد که ببینیم نرم‌افزار و فناوری، تعداد زیادی از زمان‌های تعامل را در اینستاگرام به‌دست آورده‌اند.

با این حال، برای شرکت‌های فناوری و مارک‌های B2B، مناسب است تا محتوای بصری خلاقانه مانند: اینفوگرافیک ها و گزارش‌ها را برجسته کنند.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای سفر و گردشگری

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای سفر و گردشگری

  •     بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای سفر و گردشگری: سه شنبه‌ها ظهر
  •     بهترین روزها برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای سفر و گردشگری: سه شنبه‌ها و پنج شنبه‌ها
  •     بدترین روزهای ارسال پست در اینستاگرام برای سفر و گردشگری: شنبه‌ها

صنایع مسافرتی و گردشگری همچنان شاهد کاهش تعامل در اینستاگرام هستند زیرا چندین محدودیت سفر در سال 2021 برداشته شده است.

چه درگیر در گردشگری «مجازی» باشد، چه اکتشاف محلی، یا کشف مکان‌های جدید، داده‌های ما نشان می‌دهد که مخاطبان کمتر به تلاش‌های تعامل برندهای مسافرتی و گردشگری پاسخ می‌دهند.

در اینستاگرام، بیشترین پست عمدتاً در روزهای سه شنبه در سراسر روز کاری و بیشترین پست در ظهر بود.

پنجشنبه ها از ساعت 9 صبح تا ظهر، دومین روز پرفروش اینستاگرام برای شرکت‌های مسافرتی و گردشگری است.

چگونه بهترین زمان خود را برای تعاما با کاربران در رسانه‌های اجتماعی پیدا کنید

بازاریاب‌های اجتماعی می‌توانند زمانی که به داده‌ها در بهترین زمان برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی مجهز باشند، محتوا را به‌طور مؤثرتری برنامه‌ریزی کنند.

با این حال، همان‌طور که پلتفرم‌ها با نحوه استفاده برندها و مصرف‌کنندگان از شبکه‌های اجتماعی تکامل می‌یابند، راه‌های جدیدی برای نوآوری در تعاملات همیشه وجود دارد.

قالب‌ها و گرایش‌های محتوای جدید، می‌توانند به شما کمک کنند به روش‌های غیرمنتظره به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید، یا حتی بخش‌ها و شخصیت‌های جدیدی را پیدا کنید که قبلاً روی آنها تمرکز نداشتید.

در حالی که ارسال پست در زمان‌های اوج تعامل یک استراتژی پیشرو است، تجزیه‌وتحلیل دقیق مخاطبان شما ممکن است زمان‌های شلوغ کمتری را نشان دهد که مخاطبان خاص شما فعال هستند، اما رقبای شما فعال نیستند.

ابزار و برنامه های مدیریت و برنامه ریزی پست در اشتراک‌گذاری شبکه اجتماعی، می‌تواند به شما در تحقیق در مورد تجزیه‌وتحلیل‌های خود و ایجاد نتایج سفارشی برای حساب‌هایتان کمک کند، تا طیف وسیعی از داده‌ها را در صنایعی که در اینجا بررسی کردیم، تکمیل کند.

با این ابزارها مانند برچسب‌گذاری پست و گزارش بین کانالی، می‌توانید عوامل مختلفی مانند انواع شبکه یا رسانه را از هم جدا کنید، و در مورد اینکه چگونه زمان ارسال بر موفقیت اجتماعی شما تأثیر می‌گذارد، کاوش کنید.

جمع‌بندی نهایی

ما می‌دانیم که این گزارش‌ها فقط می‌توانند سؤالاتی را درباره منبع داده‌ها ایجاد کنند. به همین دلیل است که می‌خواهیم در مورد داده‌هایی که به‌دست آورده‌ایم و اینکه چگونه به اینجا رسیده‌ایم شفاف باشیم.
 

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید

دسته بندی ها
جدیدترین مقالات