p راهنمای پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام
راهنمای پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام

راهنمای پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام

اینستاگرام
دوشنبه - ۲۰ دی ۰۰

امروزه خیلی از کسب‌وکارها به دنبال جذب بیشتر فالوور هستند و در این راستا سعی می‌کنند با ترفندهای خطرناک، الگوریتم اینستاگرام را دور بزنند.

اما بر عکس همین اتفاق هم هست و خیلی از کسب‌وکارها توانسته لند با یک استراتژی صحیح محتوایی، مخاطبان علاقه‌مند و عاشق خرید را جذب خود کنند.

جذب مخاطب هدف در اینستاگرام، همانند خیلی از رسانه‌های دیگر، استراتژی‌های مناسب خود را می‌طلبد.

امروزه با افزایش برنامه‌های مختلف برای کار با اینستاگرام، می‌توانیم بگوییم تنها ضعف کسب وکارها در صورت عدم موفقیت، نداشتن امکانات نیست.

بلکه ضعف در تدوین محتوای خوب برای پروژه برندینگ در اینستاگرام هست.

در این مقاله ما قصد داریم در مورد تکنیک‌هایی برای جذب مخاطبان هدف در اینستاگرام، به بحث بپردازیم.

داشتن دانش عمیق از مخاطبان هدف اینستاگرام، بخش مهمی از استراتژی بازاریابی موفق اینستاگرام است.

تا زمانی که ندانید چه چیزی فالوورهای شما را علاقه‌مند و انگیزه قرار می‌دهد، در تولید محتوای مناسب برای جذب آنها مشکل خواهید داشت.

مگر اینکه بدانید چه زمانی آنها فعال هستند، موفقیت چندانی در رسیدن به آنها در زمان مناسب نخواهید داشت.

بنابراین مهم است که یاد بگیرید چگونه مخاطبان هدف خود را در اینستاگرام پیدا کنید و بهترین روش‌های هدف‌گذاری اینستاگرام را برای دستیابی به آنها کشف کنید.

این پست به شما کمک می‌کند دقیقاً این کار را انجام دهید.

چگونه مخاطبان هدف خود را در اینستاگرام بیابید و پیدا کنید

چگونه مخاطبان هدف خود را در اینستاگرام بیابید و پیدا کنید

بیایید با چند روش اساسی برای تعریف مخاطب هدف خود در اینستاگرام شروع کنیم.

علاوه بر آن، نکاتی در مورد مخاطب شناسی نیز خواهید یافت، تا بتوانید نحوه هدف قرار دادن مخاطب هدف در اینستاگرام را بیاموزید.

1. با شخصیت‌های بزرگ‌تر شروع کنید

لزوماً لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید. اگر کسب‌وکار شما قبلاً شخصیت‌های خریدار را شناسایی کرده است، اغلب منطقی است که از همان اطلاعات برای تعیین مخاطبان هدف اینستاگرام خود استفاده مجدد کنید.

شما یک ایده واضح از اینکه یک مشتری معمولی برای کسب‌وکار شما، چگونه به نظر می‌رسد دارید.

  • از خود بپرسید محصول شما چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟
  • چه کسی محصول شما را طراحی کرده است؟
  • مخاطب شما به دنبال چه چیزی است؟

برای مثال، برندی مانند Evernote، یادداشت‌برداری و سازماندهی اطلاعات مهم را برای افراد آسان‌تر می‌کند.

پیدا کردن مخاطب هدف

بنابراین مخاطبان هدف آنها معمولاً عبارت‌اند از:

الف) متخصصان پرمشغله.  

ب) که به دنبال راه حل‌هایی برای سازماندهی اطلاعات و وظایف خود

ج) و افزایش بهره‌وری خود هستند.

2. داده رقابتی را جمع‌آوری کنید

شما می‌توانید با نگاه کردن به مخاطبان رقبای خود در اینستاگرام، چیزهای زیادی در مورد مخاطبان هدف خود بیاموزید.

ببینید آنها چه نوع فالوورهایی دارند و چه نوع پست‌هایی ارسال می‌کنند.

این می‌تواند به شما ایده دهد که مخاطب هدف شما در اینستاگرام چگونه هستند و چه رفتاری از خود نشان می‌دهند.

می‌توانید ببینید که آیا هنگام شروع به جمع‌آوری تصویری از مخاطبان خود، شکاف‌هایی وجود داشت یا مخاطبی که از دست داده‌اید.

در حالی که ابزار Phlanx Influencer Auditor برای تحقیقات اینفلوئنسر است، ابزاری عالی برای تجزیه‌وتحلیل رقابت شما نیز هست.

به سادگی دسته رسانه‌های اجتماعی آنها را وارد کنید و این ابزار یک گزارش جامع برای حساب‌های آنها ایجاد می‌کند.

می‌توانید بینش‌های مهم مخاطب مانند: مکان دنبال‌کنندگان، جمعیت‌شناسی، و نام‌های برند را کشف کنید.

مخاطب هدف در اینستاگرام

3. استفاده از داده‌های جمعیتی موجود

بینش جمعیت شناختی فعلی که می‌توانید از تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام خود به دست آورید، می‌تواند چیزهای زیادی در مورد مخاطبان هدف شما در اینستاگرام به شما بگوید.

در بخش «Insights» به «مخاطب» بروید. در اینجا، می‌توانید برخی از آمارهای حیاتی درباره فالوورهای فعلی خود از جمله گروه سنی، جنسیت و مکان را مشاهده کنید.

مخاطب در اینستاگرام

این داده‌ها را با شخصیت‌های خریدار خود و اطلاعاتی که از تحقیقات رقبا جمع‌آوری کرده‌اید، ترکیب کنید.

این باید به شما کمک کند تصویر واضحی از آنچه که مخاطب هدف شما در اینستاگرام به نظر می‌رسد، ارائه دهید.

4. گوش دادن اجتماعی را برای درک مکالمات مرتبط انجام دهید

تحقیق در مورد مخاطبان یکی از مراحل کلیدی برای درک مخاطبان و اجرای هدف‌گذاری مؤثر اینستاگرام است.

یکی از بهترین راه‌ها برای درک مخاطبان هدف خود در اینستاگرام، گوش دادن به شبکه اجتماعی است.

تا زمانی که ندانید مخاطبان شما در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند و به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند، درک نحوه تعامل با آنها دشوار خواهد بود.

از ابزارهای رسانه‌های اجتماعی برای شناسایی مکالمات در صنعت خود و موضوعات خاص استفاده کنید.

این می‌تواند به شما ایده بهتری از آنچه مخاطبان هدف شما در مورد آن صحبت می‌کنند، احساس آنها در مورد یک موضوع خاص و اینکه چه کسی آن مکالمات را هدایت می‌کند، به شما می‌دهد.

با این کار، می‌توانید گفتگوهای پرطرفداری را که می‌توانید در آن شرکت کنید و رهبران فکری تأثیرگذار را شناسایی کنید تا به شما در تقویت پیام برندتان کمک کنند.

5. از نظرسنجی‌های اینستاگرام خود نهایت استفاده را ببرید

اگر قرار است در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید، چرا مستقیماً از آنها نپرسید؟

از نظرسنجی‌های استوری اینستاگرام بهترین استفاده را ببرید تا سؤالات مرتبطی را بپرسید که به شما در درک بهتر مخاطبان و بهبود هدف‌گذاری اینستاگرام کمک می‌کند.

می‌توانید از آنها بپرسید که چه نوع محتوایی را ترجیح می‌دهند و از شما چه انتظاری دارند.

یا می‌توانید نظرسنجی‌هایی ایجاد کنید تا جزئیات علاقه‌مندی‌ها و دوست‌نداشتن‌ها، علایق و سرگرمی‌های آنها، رفتار خرید و غیره را بررسی کنید.

در اینستاگرام به مخاطبان هدف خود برسید و درگیر آن شوید

در اینستاگرام به مخاطبان هدف خود برسید و درگیر آن شوید

اگر نمی‌دانید با اطلاعات چه کار کنید، می توانید مخاطبان هدف خود را در اینستاگرام پیدا کنید.

هنگامی‌که ایده روشنی از اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چه می‌خواهند داشتید، می‌توانید از Insights برای هدف‌گذاری مؤثر اینستاگرام استفاده کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود را در اینستاگرام جذب کنید و آنها را علاقه‌مند کنید:

1. از هشتگ های مناسب استفاده کنید

هشتگ های مناسب می‌توانند شما را در مقابل مخاطبان مناسب قرار دهند.

مخاطب هدف شما باید علایق مرتبط با برند و یا صنعت شما داشته باشد.

همچنین به این معنی است که آنها از هشتگ های مرتبط با صنعت استفاده می‌کنند یا آنها را دنبال می‌کنند.

وظیفه شما این است که مطمئن شوید که از این هشتگ ها استفاده می‌کنید تا افراد مناسب بتوانند محتوای شما را کشف کنند.

اینجا دقیقاً جایی است که می‌توانید از ابزارهای نظارت بر رسانه‌های اجتماعی نهایت استفاده را ببرید.

گزارش آنها به شما کمک می‌کند تا هشتگ‌های برتر را که افراد در نمایه‌هایتان ذکر می‌کنند کشف کنید.

بنابراین می‌توانید مرتبط‌ترین و محبوب‌ترین هشتگ‌ها را برای استفاده در پست‌های خود، برای مشاهده بهتر محدود کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند RiteTag، بهترین هشتگ ها را در صنعت خود جستجو کنید.

علاوه بر پست‌های فید اینستاگرام خود، فراموش نکنید که استوری های خود را با هشتگ های مناسب تگ کنید.

هشتگ گذاری در اینستاگرام، دارای استراتژی‌هایی هست که حتماً باید در مورد آنها اطلاعات بالایی داشته باشید.

از هشتگ های مناسب استفاده کنید

2. استفاده از تگ‌های سایت

در مورد هدف‌گذاری اینستاگرام مبتنی بر مکان، می‌توانید از ویژگی برچسب‌گذاری مکان این پلت فرم، نهایت استفاده را ببرید.

از آنجایی که استوری ها و پست‌های برچسب‌گذاری شده با سایت در جستجوهای مرتبط نشان داده می‌شوند، این ویژگی می‌تواند به میزان قابل‌توجهی در معرض دید پست شما با مخاطبان مناسب قرار گیرد.

پیدا کردن مخاطبان هدف در اینستاگرام

به عبارت دیگر، افرادی که علاقه‌مند به محتوا یا رویدادهای ثبت‌شده در آن مکان‌ها هستند، می‌توانند پست‌های شما را در نتایج جستجوی خود ببینند.

از آنجایی که این محتوا بسیار به آنها مرتبط است، شانس زیادی وجود دارد که برای مشاهده آن، و حتی تعامل با آن وقت بگذارند.

به‌طور مثال در تصویر زیر می‌بینید که اکانت اینستاگرام اسپرز یکی از پست‌ها را در مرکز AT&T پرچم گذاری کرد.

با اینفلوئنسرهای مناسب ارتباط برقرار کنید

3. با اینفلوئنسرهای مناسب ارتباط برقرار کنید

اینفلوئنسرها قدرت را در حوزه‌های خاصی به عنوان نتیجه مستقیم اشتیاق و تخصص خود به کار می‌گیرند.

خیلی از کسب‌وکارها با کمک آنها، صدها هزار دنبال کننده جمع کرده‌اند که علایق آنها با شغل آنها مطابقت دارد.

بنابراین همکاری با اینفلوئنسرهای مناسب می‌تواند برای دستیابی به مخاطبان هدف شما در اینستاگرام بسیار مؤثر باشد.

این ممکن است شامل مشارکت با اینفلوئنسرهایی باشد که مخاطبان هدف شما دنبال آن هستند و مشتاقانه منتظر آنها هستند.

راه‌های مختلفی برای یافتن اینفلوئنسرهای مناسب اینستاگرام برای برند شما وجود دارد.

با جستجوی هشتگ 

با استفاده از هشتگ های صنعتی یا برند، جستجوی هشتگ انجام دهید.

در میان «پست‌های برتر» در نتایج جستجو به دنبال محتوای یک اینفلوئنسر در آنها بگردید.

این باید به شما کمک کند تأثیرگذارانی را که محتوای مرتبط در جایگاه شما ایجاد می‌کنند پیدا کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک برند دکوراسیون منزل هستید و می‌خواهید با افرادی که به دکوراسیون منزل خود علاقه‌مند هستند دسترسی پیدا کنید.

هشتگ #diyhomedecor را جستجو کنید و پست‌های برتر را در نتایج جستجو مرور کنید.

مخاطبین مهم در اینستاگرام

 برای این مثال، اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر به پست زیر بیندازیم که در زیر پست‌های بالای این هشتگ ظاهر می‌شود.

مخاطبان در شبکه اینستاگرام

 اکنون حسابی را که پست را ایجاد کرده است بررسی می‌کنیم. در این مورد، کاربر down_mulberry_lane است.

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، کاربر 34.8 هزار دنبال کننده دارد و محتوای او بسیار مرتبط با دکوراسیون خانه است.

با دسترسی و ارتباط با آنها، آنها می‌توانند یک تأثیرگذار برای برند شما در این زمینه باشند.

از پلتفرم‌های کشف اینفلوئنسر استفاده کنید

از پلتفرم‌های کشف اینفلوئنسر استفاده کنید

همچنین می‌توانید از پلتفرم‌های کشف اینفلوئنسر مانند BuzzSumo و Influence.co برای انجام تحقیقات خود استفاده کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی خاص صنعت را وارد کنید و پلتفرم‌ها، تأثیرگذارترین افراد مرتبط با آن کلمات کلیدی را نشان خواهند داد.

علاوه بر این، می‌توانید از مجموعه تجزیه‌وتحلیل‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی Sprout، برای شناسایی تأثیرگذارانی که مکالمات مرتبط را در حوزه شما هدایت می‌کنند، استفاده کنید.

هنگامی که تأثیرگذاران مناسب برای برند خود را شناسایی کردید، می‌توانید بسته به اهداف خود، با آنها با چندین نوع مشارکت در تعامل باشید. شما می‌توانید:

  •     از آنها بخواهید محصول یا خدمات شما را بررسی کنند.
  •     آنها را وادار کنید تا محتوای شما را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند.
  •     با آنها برای یک مسابقه هدیه شرکت کنید.
  •     از آنها بخواهید حساب شبکه‌های اجتماعی شما را برای مدت‌زمان مشخصی تصاحب کنند.
  •     آنها را وادار کنید تا نام تجاری یا محصول شما را به طرز درخشانی بیان کنند.

به‌عنوان مثال، Yes Style، یک خرده‌فروش، با اینفلوئنسر زیبایی @sophsmakeupp برای تبلیغ محصولات خود شریک شده است.

اینفلوئنسر یک فیلم آموزشی کوتاه ایجاد کرده است، که شبیه به محتوای معمولی است که به‌طور منظم تولید می‌کند.

در این ویدیو، از محصولاتی استفاده‌شده است، که مردم می‌توانند در فروشگاه مربوطه بخرند و بررسی کوتاهی از هر محصول را توضیح داده است.

اینستاگرام و مخاطبان هدف

این یک نمونه عالی از مشارکت با اینفلوئنسرهای مناسب برای دستیابی به مخاطبان هدف خود در اینستاگرام است.

4. در گفتگوهای مرتبط و پرطرفدار شرکت کنید

درگیر شدن در مکالمات مناسب، می‌تواند به شما کمک کند توجه افراد مناسب را جلب کنید.

این به شما کمک می‌کند تا برخی از مکالمات فعال‌تر را که می‌توانید از طریق پست‌های فعال موجود با آن‌ها درگیر شوید، یا مکالمات جدیدی را شروع کنید، که فرصتی عالی برای ایجاد تعامل دارند، درک کنید.

همچنین می‌توانید از این ابزارها برای ردیابی احساسات برند و درک احساس مردم، نسبت به برند شما و رقبایتان استفاده کنید.

این به شما بینشی در مورد نحوه متمایز کردن کسب‌وکار خود و جذب مؤثرتر مخاطبان هدف می‌دهد.

5. از داده‌های تحلیلی الهام بگیرید

علاوه بر این، می‌توانید داده عملکرد را از محتوای منتشرشده خود جمع‌آوری کنید تا بفهمید مخاطبان شما چه چیزی را دوست دارند.

انواع محتوایی را که بیشترین تعامل را دارند کشف کنید، تا بتوانید درک کنید که چه چیزی با مخاطبان شما مرتبط هست.

از این اطلاعات برای تقویت استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود و توسعه محتوای جذاب‌تر استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از ویژگی برچسب‌گذاری پیام برای گروه‌بندی کمپین‌ها و هشتگ‌های مختلف استفاده کنید، که امکان مشاهده جزئیات بیشتر پست‌هایی که اغلب مشاهده می‌شوند را فراهم می‌کند.

در اینستاگرام شرکت کنید

درک بهتر از اینکه مخاطبان هدف شما در اینستاگرام چه کسانی هستند و چه چیزی را دوست دارند، به شما امکان می‌دهد استراتژی تعامل خود را ارتقا دهید.

از نکات بالا برای یافتن، پیدا کردن و جذب مخاطبان خود در اینستاگرام استفاده کنید.
 

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید

دسته بندی ها
جدیدترین مقالات