p آمار استوری اینستاگرام
آمار استوری اینستاگرام

آمار استوری اینستاگرام

اینستاگرام
جمعه - ۱۷ تیر ۰۱

دیدن آمار استوری اینستاگرام

استوریهای اینستاگرام مسیری باشکوه برای کسب و کارها برای ایجاد آگاهی از برند و افزایش تعامل با مشتریان بالقوه ارائه می‌دهند.

در این پست، به شما کمک می‌کنیم تا آمار استوری اینستاگرام را ببینید و آن را بشناسید و بدانید چگونه می‌توانید به طور مؤثر تجزیه و تحلیل استوری اینستاگرام را برای رشد کسب و کار ردیابی کنید.

آمار استوری اینستاگرام: درک معیارهای استوری

قبل از شروع کار، اجازه دهید ابتدا یک قدم به عقب برداریم و نگاهی به اهمیت استوری اینستاگرام برای کسب و کارهای رو به رشد بیندازیم.

به منظور تقویت حضور شرکت خود در اینستاگرام، باید محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید و بفهمید چه چیزی برای کسب و کار شما بهتر است.

اگرچه اسنپ چت اولین پلتفرم بزرگی بود که فرمت اشتراک گذاری استوری 24 ساعته را رایج کرد، اینستاگرام آن را به سطح بالاتری رسانده است.

پنج سال پیش، اینستاگرام تمام فرمت Stories را از یک رقیب مستقیماً کپی کرد. اجماع عمومی بر این بود که قطعاً شکست خواهد خورد. اما این پلتفرم با رشد تصاعدی خود در چند سال گذشته ثابت کرده است که همه اشتباه می‌کنند.

استوری اینستاگرام صنعت رسانه‌های اجتماعی را متحول کرده است و اکنون تقریباً هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی استوری را به روشی ارائه می‌دهند.

به شخصه، بیشتر وقت من در رسانه‌های اجتماعی صرف پیمایش استوری‌های اینستاگرام می‌شود. با تمام فیلترها و برچسب‌های سرگرم کننده، بدون شک اعتیاد آور است.

چرا از استوری اینستاگرام برای تجارت استفاده کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم، استوری‌های اینستاگرام فرصتی منحصر به فرد برای کسب و کارها برای ایجاد آگاهی از برند و افزایش تعامل با مشتریان بالقوه ارائه می‌دهند.

این امر کمک می‌کند تا یک تماس شخصی با روشی که با مشتریان بالقوه ایجاد کنید و با آنها در تعامل باشید.

با استفاده از ویژگی‌های استوری اینستاگرام مانند هشتگ‌ها، منشن‌ها و دسترسی عمومی، حتی افرادی که شما را در پلتفرم فالو نمی‌کنند، می‌توانند محتوای شما را ببینند.

همچنین، با استفاده از ویژگی‌هایی مانند نظرسنجی، سؤالات آزمون و لینک، می‌توانید واکنش مستقیم مخاطبان خود را به دست آورید.

در اینجا روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از استوری‌های اینستاگرام برای تجارت خود استفاده کنید:

1. محصولات جدید را به نمایش بگذارید.

2. محتوای وبلاگ را به مینی مقالات تبدیل کنید.

3. روش takeover اینستاگرام را میزبانی نمایید.

4. یک رویداد زنده فیس بوک را به صورت زنده پخش کنید یا آن را تحلیل نمایید.

5. پرسش و پاسخ و نظرسنجی‌های بازخوردی اجرا کنید.

6. پیشنهادات و هدایای محدود ارائه دهید.

7. نقاط عطف شرکت را جشن بگیرید.

8. اخبار شرکت را اعلام کنید.

9. پشت صحنه به اشتراک بگذارید.

ما در این مقاله به طور مفصل در مورد هر یک از این موارد صحبت کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

چگونه آمار استوری اینستاگرام را مشاهده کنیم؟

برای بررسی تجزیه و تحلیل استوری‌های اینستاگرام خود، مطمئن شوید که یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام دارید. سپس باید موارد زیر را انجام دهید:

اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و به پروفایل خود بروید.

نماد منو در گوشه بالا سمت راست باز کرده و Insights را انتخاب نمایید.

به پایین صحفه بروید.

اکنون مشاهده همه را انتخاب کنید تا استوری‌های ارسال شده در 30 روز گذشته را ببینید.

برای دریافت نمای کلی از همه اقدامات انجام شده در استوری‌های خود، تعاملی مانند دسترسی (Reach) یا Impressions را انتخاب کنید.

برای دیدن آمار یک استوری به پایین صفحه بروید.

آشنایی با آمار استوری اینستاگرام

استوری‌های اینستاگرام معیارهای معمول رسانه‌های اجتماعی شما مانند لایک، کامنت، ذخیره و غیره را ندارد. آن‌ها مجموعه‌ای از معیارهای خود را دارند که به سه دسته تقسیم می‌شوند.

1. Discovery (کشف)

2. Engagement (تعامل)

3. Navigation (پیمایش)

معیارهای Discovery

مردم از اینستاگرام برای کشف برندها و محصولات جدید استفاده می‌کنند و اکثر آنها پس از دیدن یک برند یا محصول در استوری اینستاگرام ادعا می‌کنند که علاقه بیشتری به برند یا محصولی دارند.

دسترسی: تعداد حساب‌هایی که استوری شما را دیده‌اند.

ایمپرشن‌ها: تعداد کل دفعاتی که استوری شما مشاهده شده است (از جمله بازدیدهای تکراری).

معیارهای پیمایش

معیارهای پیمایش یا Navigation به شما ایده خوبی از اینکه چه چیزی برای برند شما کار می‌کند و چه چیزی نه، می‌دهد.

تب‌های رو به جلو: تعداد دفعاتی که افراد به یک استوری ضربه زده‌اند تا استوری بعدی را ببینند.

تب‌های رو به عقب: تعداد کل دفعاتی که افراد برای دیدن استوری قبلی به عقب ضربه زدند.

کشیدن استوری بعدی: تعداد کل دفعاتی که افراد استوری بعدی را دیده‌اند.

خروج از استوری: تعداد کل دفعاتی که افراد از استوری شما خارج شده‌اند.

پیمایش: مجموع کل اقدامات برگشت، جلو، استوری بعدی و خروجی انجام شده از استوری.

معیارهای تعامل

معیارهای تعامل به شما کمک می‌کنند تا میزان تعامل را برای استوری‌های اینستاگرام خود اندازه گیری کنید.

بازدید از پروفایل: تعداد کل دفعاتی که پروفایل برند شما توسط شخصی که استوری شما را مشاهده کرده است، بازدید می‌شود.

پاسخ‌ها: همه افرادی که به استوری شما پاسخ داده‌اند.

فالوها: تعداد کل حساب‌هایی که پس از مشاهده استوری، شما را فالو کردند.

اشتراک گذاری: تعداد کل دفعاتی که استوری شما به اشتراک گذاشته شده است.

بازدید از وب سایت: افرادی که پس از تماشای استوری شما روی پیوند موجود در بیو کلیک کرده‌اند.

ضربه‌ روی استیکرها: تعداد کل ضربه‌ها روی هشتگ، مکان، نام‌گذاری یا برچسب‌های محصول در استوری شما.

تماس‌ها، پیامک‌ها، ایمیل‌ها، دریافت مسیرها: تعداد افرادی که پس از مشاهده استوری یکی از این اقدامات را انجام داده‌اند.

بازدید از صفحه محصول: تعداد کل بازدیدهایی که صفحات محصول شما از طریق برچسب‌های محصول در استوری دریافت کرده‌اند.

بازدید از صفحه محصول در هر برچسب محصول: تعداد بازدیدهای صفحه محصول برای هر برچسب محصول در استوری.

تعاملات: تعداد کل اقداماتی که افراد پس از مشاهده استوری شما انجام دادند.

چگونه نرخ تکمیل استوری‌های خود را پیدا کنید

آمار استوری اینستاگرام همچنین داده‌هایی را در مورد نحوه تعامل بینندگان با استوری‌های اینستاگرام شما ارائه می‌دهند، بنابراین می‌توانید اطلاعات مهمی در مورد تعداد افرادی که با کل استوری شما درگیر هستند را بیابید.

اگر یک اسلاید را در استوری خود مشاهده کنید، فهرستی از معیارها شامل جلو رفتن، عقب رفتن، استوری بعدی و خروج‌ها را مشاهده خواهید کرد.

این نوع داده‌های تعامل برای تجزیه و تحلیل استوری‌های اینستاگرام برای یافتن اینکه چه نوع محتوایی بهترین عملکرد را دارد عالی است. بنابراین می‌توانید تعیین کنید چه چیزی را باید بیشتر پست کنید. در ادامه معنی هر یک از آنها آمده است:

ضربه رو به جلو

ضربه زدن به جلو تعداد دفعاتی است که بیننده برای پرش به استوری بعدی، به سمت راست صفحه ضربه زده است. از آنجایی که بسیاری از افراد در تماشای استوری‌های اینستاگرام به سرعت به راست صفحه ضربه می‌زنند، ضربه زدن به عقب، دیدن استوری بعدی و خروج‌ها همه نشانه‌های بهتری از عملکرد استوری‌های شما هستند.

به عنوان مثال، اگر یک حساب اینستاگرام برای یک فروشگاه آنلاین کفش ورزشی دارید، باید به نحوه عملکرد انواع مختلف محتوا در مقابل دیگران توجه کنید.

آیا مخاطبان شما بیشترین تعامل را در هنگام به اشتراک گذاری عکس‌های محصول دارند؟ یا فیلم‌های پشت صحنه را ترجیح می‌دهند؟ آیا آنها ویدئوها را بیشتر ترجیح می‌دهند؟

ردیابی این نوع معیارها می‌تواند به شما کمک کند نه تنها نحوه عملکرد محتوای مشابه را بدانید، بلکه نحوه عملکرد محتوای مختلف را نیز دریابید.

ضربه به عقب

ضربه زدن به عقب تعداد دفعاتی است که بیننده برای تماشای مجدد استوری قبلی به سمت چپ صفحه ضربه زده است. این معیار می‌تواند نشانه‌ای عالی از عملکرد استوری باشد.

وقتی بیننده به عقب ضربه می زند، می‌تواند به این معنی باشد که فکر می‌کند محتوا ارزش تماشای مجدد را دارد یا در حالی که در حال بررسی سریع استوری‌های شما بود، یکی از آنها توجه او را به خود جلب کرده است. اگر یک پست دارای تعداد زیادی ضربه به عقب است، نوع محتوا را یادداشت کنید و به استفاده از آن در استوری‌های آینده خود ادامه دهید.

این یکی از بهترین راه‌ها برای باز کردن قفل ترندهای جدید و یافتن محتوای مفید برای مخاطبان شما خواهد بود.

استوری بعدی (Next Story) و خروج‌ها

خروج‌ها تعداد دفعاتی است که شخصی از استوری شما خارج شده است، در حالی که استوری بعدی تعداد ضربه‌ها را به استوری بعدی نشان می‌دهد.

در حالی که این دو معیار مشابه هستند، خروج‌ها مفهوم منفی کمتری دارند. برای مثال، اگر شخصی از استوری شما خارج شود، فقط می‌تواند به این معنا باشد که تماشاگر برای تماشای استوری‌ها وقت کمی دارد. همچنین، اگر یک پیوند قابل کلیک را در استوری خود قرار دهید، ممکن است برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه را به سمت بالا کشیده باشد.

معیار استوری بعدی بیشتر نشان دهنده این است که بیننده بیش از حد استوری شما را تماشا کرده است و می‌خواهد به بعدی بپرد. این داده‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید پست‌های بهینه استوری اینستاگرام شما چقدر باید باشد، 3 اسلاید یا 13 اسلاید؟

این معیارها همچنین می‌توانند به ‌طور باورنکردنی گویا باشند و نشان دهند که در کجای استراتژی محتوای خود می‌توانید پیشرفت کنید تا توجه مخاطبان خود را حفظ نمایید. اگر موارد بعدی یا خروج زیادی برای استوری‌های خود می‌بینید، لازم است کیفیت محتوای خود را بررسی کنید.

باید همیشه محتوایی ایجاد کنید که به اندازه کافی جالب باشد تا مخاطبان خود را تا انتها نگه داشته و برای مطالب بیشتر بازگرداند.

نحوه اندازه گیری تعامل با بررسی آمار استوری اینستاگرام

تجزیه و تحلیل استوری اینستاگرام انواع تعاملاتی را که استوری شما دریافت کرده، ردیابی می‌کند. این فعل و انفعالات به بالا کشیدن صفحه و پاسخ‌ها تقسیم می‌شوند.

بالا کشیدن صفحه

سال گذشته، اینستاگرام امکان افزودن لینک به استوری اینستاگرام را ارائه کرد که یک معامله بسیار بزرگ بود. در واقع، اولین باری بود که کاربران می‌توانستند لینک‌هایی را به اینستاگرام اضافه کنند که لینک موجود در بیو آن‌ها نیست. این ویژگی در حال حاضر فقط برای پروفایل‌های تجاری اینستاگرام با بیش از 10000 فالوور و حساب‌های تأیید شده در دسترس است.

اگر بخواهید از لینک‌های قابل کلیک برای هدایت ترافیک به کمپین‌های وب، صفحات محصول یا پست‌های وبلاگ خود استفاده کنید، ردیابی تعداد دفعاتی که کاربران در استوری‌های اینستاگرام شما صفحه را به سمت بالا می‌کشند، راهی عالی برای فهمیدن بهترین محتوا است.

اگر میزان بالا کشیدن صفحه شما کم است، سعی کنید متنی را اضافه کنید یا فلشی قرار دهید که به پایین صفحه نمایش شما اشاره دارد تا کاربران بدانند باید صفحه را بالا بکشند. همچنین گیف های زیبای «swipe up» استوری اینستاگرام وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. این امکان وجود دارد که مخاطبان شما پیوند را از دست داده باشند و نیاز به کمی تلنگر در جهت درست داشته باشند.

پاسخ‌ها

پاسخ‌ها، مشابه تعاملات برای عکس‌ها و ویدیوها، تعداد دفعاتی است که شخصی مستقیماً به بخشی از استوری شما پاسخ داده است. اما برخلاف نظرات روی یک عکس یا ویدیو، این پاسخ‌ها در صندوق ورودی شما قرار می‌گیرند و به صورت عمومی نشان داده نمی‌شوند.

ایجاد استوری‌های اینستاگرام که فالوورها را تشویق به پاسخ دادن می‌کند، راهی عالی برای افزایش تعامل کلی شماست. به محتوایی که مخاطبانتان را به سمت ارتباط با شما سوق می‌دهد، دقت کنید و همچنان از این فرصت‌ها برای ارتباط با فالوورهایتان در آینده استفاده کنید.

این تعاملات نه تنها به حفظ استوری اینستاگرام شما در صدر فیدهای دنبال کنندگان کمک می‌کند، بلکه به ایجاد ارتباط عمیق‌تر با مخاطبان شما می‌انجامد.

اندازه گیری برچسب‌های هشتگ و موقعیت مکانی با آمار استوری اینستاگرام

تجزیه و تحلیل استوری‌های اینستاگرام تعداد ضربه‌های روی استیکرها را به شما نشان می‌دهد و ارزیابی عملکرد آنها را در استوری اینستاگرام آسان‌تر می‌کند. می‌توانید ببینید که چند نفر روی هر برچسب کلیک کرده‌اند، که می‌تواند به شما کمک کند بفهمید آیا برای مخاطبانتان مفید هستند یا نه.

اخیراً، اینستاگرام صفحه جستجو و کاوش را گسترش داده است تا هشتگ و استوری‌های مکان را نیز در بر بگیرد. اکنون وقتی هشتگ یا برچسب موقعیت مکانی را به یک استوری اضافه می‌کنید، سایر کاربران اگر آن را در صفحه کاوش جستجو کنند، می‌توانند آن را پیدا نمایند. این بدان معنی است که استوری‌های شما اکنون توسط هر کسی در پلتفرم قابل کشف است.

اندازه گیری کشف با آمار استوری اینستاگرام

اگر استوری شما در یک هشتگ یا استوری موقعیت مکانی توسط اینستاگرام نشان داده شود، می‌توانید تعداد بینندگانی را که آن را مشاهده کرده‌اند، از طریق صفحه کاوش مشاهده کنید.

هنگامی که استوری شما به نتایج جستجو برای یک مکان اضافه می‌شود، اینستاگرام با ارسال یک اعلان به شما اطلاع می‌دهد یا می‌توانید آن را در بالای استوری خود مشاهده کنید. وقتی شخصی استوری شما را از یک صفحه هشتگ یا موقعیت مکانی مشاهده می‌کند، هنگام مشاهده افرادی که استوری شما را دیده‌اند، نام آن صفحه را نیز در آمار استوری مشاهده خواهید کرد.

همچنین می‌توانید تعداد دفعاتی که استوری توسط فالوورهای شما به اشتراک گذاشته می‌شود را مشاهده کنید. اگر متوجه شدید استوری شما اشتراک‌گذاری‌های زیادی دارد، می‌توان گفت که علاقه دنبال‌کنندگان خود را برانگیخته‌اید و باید به محتوای «قابل اشتراک‌گذاری» توجه داشته باشید:

این قابلیت به شما فرصت می‌دهد تا با استوری‌های اینستاگرام خود به تعداد زیادی مخاطب جدید و کشف نشده دست یابید. این مخاطبان جدید اگر از چیزی که می‌بینند خوششان بیاید، حتی ممکن است شما را دنبال کنند.

نحوه ردیابی ترافیک از استوری اینستاگرام

همانطور که استوری‌های اینستاگرام همچنان در حال محبوب‌تر شدن هستند، برای کسب و کارها و برندها مهم است که به فید و استوری خود به عنوان دو پلتفرم مجزا نگاه کنند. در حالی که استراتژی و محتوای فید و استوری‌های شما باید با هم کار کنند، مهم است که ترافیک و سایر KPIهای مهم را به طور جداگانه بررسی نمایید تا بفهمید چه چیزی برای هر یک از این مخاطبان بهترین عملکرد را دارد.

ایجاد پیوندهای قابل ردیابی یک راه عالی برای جدا نگه داشتن آمار از یکدیگر است تا به شما کمک کند دقیقاً تعیین کنید که ترافیک از کجا می‌آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات ما را در وبلاگ بخوانید.

 

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید