اکنون قدرت اینستاگرام را مشاهده کردهاید. از شکایات مشتریان گرفته تا محصولی که ویروسی میشود، این پلتفرم ویژگیهای بسیاری را برای مشاغل کوچک ارائه میدهد و زمینه بازی دیجیتال را بهعنوان یک مثال در بین مشاغل کوچک و بزرگ تبدیل میکند.
اما از آنجایی که مدت زیادی است از اینستاگرام استفاده میشود، اطلاعات زیادی در مورد نحوه استفاده برندها از آن در دسترس شما است.
در این راهنما، ما نحوه استفاده از اینستاگرام برای مشاغل کوچک شما را بهعنوان ایدههای خاص در مورد چگونگی افزایش ردپای دیجیتالی خود بررسی میکنیم.
چرا باید از اینستاگرام برای مشاغل کوچک خود استفاده کنید؟
وقتی حضور شما بهدرستی برنامهریزی و مدیریت شود، اینستاگرام مزایای وسیعی را برای مشاغل کوچک ارائه میدهد.
اگر از این پلتفرم بهعنوان منبع بازاریابی استفاده میکنید، به یک استراتژی بازاریابی مستند در اینستاگرام نیاز دارید.
بله، حتی اگر فقط شما حساب را مدیریت میکنید. طبق مطالعه خود اینستاگرام، 81 درصد از کاربران گفتند که اینستاگرام به آنها در جستجوی محصولات و خدمات کمک میکند.
شما نمیخواهید تعداد زیادی از مشتریان را از دست بدهید فقط به این دلیل که در شبکه فعال نیستید.
نکاتی را برای افزایش فالوورهای حسابهای اینستاگرام مشاغل کوچک خود بخوانید.
1. اصول اولیه: مشخصات خود را تنظیم کنید
این ممکن است توجه شما را جلب کند، اما این یک یادآوری ضروری است. پس از ایجاد حساب تجاری، یک دقیقه وقت بگذارید تا نمایه اینستاگرام خود را مرور کنید.
ویژگیها و تنظیمات جدید همیشه تغییر میکنند، گاهی اوقات بدون اطلاع قبلی. بررسی اینکه آیا برخی ویژگیهای جدید را امتحان کردهاید، مشکلی نخواهد داشت.
سایر عناصر استاندارد نمایه اصلی کسبوکار، که باید موردتوجه قرار گیرد شامل: بهروزرسانی دستههای تجاری، ساعات کار، مکان، روش تماس و لینک به هرگونه خدمات یا کاتالوگ محصولات است.
وقتی اینجا هستید، بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که عناصر نمایه شما، مانند بیوگرافی و تصویر نمایه شما، با برندی که در کل رسانههای اجتماعی شما هست، مطابقت دارد.
بیشتر بخوانید: راهنمای کامل بازاریابی در اینستاگرام
2. لینک خود را در رزومه بهبود بخشید
مدیران رسانههای اجتماعی در نحوه استفاده کامل از زمینه لینک واحد که اینستاگرام ارائه میدهد، خلاق شدهاند.
استفاده از این لینک در نشریات و استفاده از آن برای ارائه صفحه فرود با ترکیبی از محتویات تازه و لینکهای همیشهسبز به مهمترین صفحات محصول و خدمات متداول شده است.
اگر کسبوکار شما دارای لینکهای مشترک است، چندین لینک دارد که میخواهید به مشتریان ارائه دهید، چندین پیشنهاد یا همه موارد فوق را دارد، پس رویکرد صفحه فرود برای شما مناسب است.
ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما امکان میدهد لینکی را در صفحه فرود بیوگرافی خود ایجاد کنید.
SproutLink با ارائه یک صفحه فرود که شبکه شما را تکرار میکند و لینکهای قابل کلیک برای هر پست را برای برجستهسازی و هدایت مهمترین مطالب شما فراهم میکند، Sprout Social را به یک فرآیند راهاندازی آسان تبدیل میکند.
علاوه بر این، میتوانید برای بهینهسازی و برنامهریزی بقیه محتویات خود در جریان کار ارسال Sprout در اینستاگرام بمانید.
همانطور که میخواهید نمایه خود را با اطلاعات اولیه کسبوکار تنظیم کنید، مشاغل کوچک نیز باید مهمترین اطلاعات را از طریق لینک رزومه با مشتریان به اشتراک بگذارند.
3. پستهای خود را برچسبگذاری جغرافیایی کنید
وقتی در حال ارسال پست از محل فیزیکی مشاغل کوچک خود هستید، نام مکان را به پست اضافه کنید.
اگر قبلاً این کار را نکردهاید، میتوانید به پستهای قبلی بروید و آنها را ویرایش کنید.
برچسبهای جغرافیایی چه میکنند؟
اینستاگرام همه پستهای برچسبگذاری شده در این سایت را جمعآوری کرده و آنها را در رتبههای برتر و اخیر قرار میدهد.
تصاویر برند شما جزو تصاویر مشتریان است. "مشاهده اطلاعات" در بالای لینکها برای کسب اطلاعات در مورد کسبوکار شما بسیار مهم هست.
همه اینها به آگاهی از نام تجاری میافزاید و به مشتریان کمک میکند تا کسبوکار شما را پیدا کنند.
نمیدانید در رستوران چه چیزی سفارش دهید؟ کافی است جدیدترین عکسها را مرور کنید و ببینید مردم چه توصیههایی میکنند.
حتما بخوانید: راهنمای کامل هشتگ گذاری در اینستاگرام
4. از ویژگی ذخیره استفاده کنید
این استراتژی با مخاطب روبرو نیست. اما میتواند برای تقویت استراتژی محتوای اینستاگرام کسبوکار کوچک شما مفید باشد.
اینستاگرام این قابلیت را دارد که یک پست را "ذخیره" کرده و آن را در گروه دستهبندی کند تا بعداً مشاهده کنید.
درحالیکه ایجاد گروه ضروری نیست، این کار به خاطر دلایل زیر توصیه میشود. روشهای زیادی برای استفاده از این ویژگی برای تحقیق و الهام وجود دارد.
برخی از ایدهها عبارتاند از:
- رقبای شما در مورد چه چیزی ارسال میکنند
- الهام بصری برای عکس
- با کپشن های عالی برخورد کردهاید
- ایدههایی برای مشاغل آینده
- نظرات مشتریان
- هر دو نظر مشتری خوشحال و ناراضی
- تأثیرگذاران بالقوه
همانطور که میبینید، گزینههای بسیار زیادی برای شما وجود دارد. اگر فکر میکنید "اوه، این یک پست عالی است"، دکمه ذخیره را فشار دهید.
پیشنهاد عالی: 5 دلیل نتیجه ندادن تبلیغات در اینستاگرام
5. از Highlights برای نشان دادن موضوع کسبوکار خود استفاده کنید
Highlights استوری های اینستاگرام به شما فرصتی میدهد تا اطلاعات بیشتری در مورد شرکت خود به اشتراک بگذارید.
Highlights با نمایش آنها در نمایه شما پس از حذف 24 ساعته هر استوری، عمر آنها را افزایش میدهد و میتواند به شما کمک کند این استوری ها را در منبع آسان محتوای دائمی جمعآوری کنید. ازآنجا که آنها در بالای شبکه شما ظاهر میشوند، با اصول اولیه شروع کنید، مانند:
درباره: چند پست درباره ارزشها، ساعتها و مارک تجاری شما
مکانها یا نکات برجسته برای هر مکان: اگر چندین مکان دارید، در مورد هر یک صحبت کنید و عکسهای آنها را به اشتراک بگذارید.
نظرات یا پستهای مشتری: از پستهای فید مشتری ارسال کنید یا نظرات برجستهای را از جاهای دیگر ایجاد کنید.
سؤالات متداول: اطلاعاتی را که مشتریان اغلب درخواست میکنند به اشتراک بگذارید. این امر در زمان پاسخگویی به مشتریان نیز در وقت شما صرفهجویی میکند. زیرا میتوانید آنها را به آن تمایز هدایت کنید.
ویژگیهای محصول/خدمات: برای هر محصول یا خدمات یک جامع یا تمایز قائل شوید. برخی موارد را که نمیتوانید در یک پست واحد قرار دهید.
اکنونکه اصول اولیه را درک کردهاید، زمان خلاقیت بیشتر فرا رسیده است. یک مکان خوب برای شروع موضوعات محتوایی است که قبلاً در فید خود ایجاد کردهاید.
آیا برای هر کارمند رشتهای ایجاد میکنید؟
همه اینها را در برجسته ذخیره کنید. شما ممکن است برنامهریز رویداد باشید.
به پشتصحنه فرایند خود بروید تا آنچه را که برای مشتری انجام میدهید توضیح دهید.
با نکات برجسته خود لذت ببرید. اینجاست که صدای برند شما واقعاً میتواند بدرخشد.
یک مطلب کاربردی: استراتژی موفق بازاریابی اینستاگرام
6. ایجاد راهنما
درست مانند Highlights اینستاگرام، راهنماها به شما این فرصت را میدهند که پستهای موردعلاقه خود را در یک قسمت از محتوای ویژه گروهبندی کنید.
اما برخی تفاوتهای کلیدی وجود دارد. از نظر فرم بیشتر ویراستاری است، گویی مقالهای را میخوانید.
میتوانید عکسها و پستهایی را از فید خود و از فیدهای دیگران که ذخیره کردهاید، قرار دهید.
هر کدام از آنها اجازه میدهد یک کپشن را اضافه کنند، جایی که میتوانید در مورد محصول یا سایتی که ارائه میدهید بیشتر بنویسید.
علاوه بر ایدههایی که قبلاً ذکرشده است، راهنماها برای تهیه لیستی از توصیههای سایت عالی هستند.
ممکن است همه سایتهای شما یا شرکتهای محلیای باشد که توصیه میکنید.
شما میتوانید موضوع را با معرفی شهر خود، کاوش در محلهای که در آن زندگی میکنید یا توصیههای یک فرد تأثیرگذار، گسترش دهید.
اگر در استفاده از این ویژگی تردید دارید؟ نگران نباشید. تا زمانی که آماده انتشار آنها نباشید، راهنماها میتوانند بهعنوان پیشنویس ذخیره شوند.
7. به کپشن ها توجه کنید
اولین خط در کپشن خطی است که توجه افراد را به خود جلب میکند و تصمیم میگیرد که آیا آنها برای مطالعه بیشتر کلیک میکنند یا خیر.
علاوه بر توجه به خط اول، باید بقیه کپشن را نیز بررسی کنید. با اضافه شدن اخیر تحقیقات کلمات کلیدی اینستاگرام، آنچه در عنوان اینستاگرام خود مینویسید مهمتر از همیشه است.
قبلاً میتوانستید با کلمات خود ملایم باشید یا سبک داشته باشید، و اگرچه این بدان معنا نیست که هنوز نمیتوانید این کار را انجام دهید، باید مطمئن شوید که کلماتی را که میخواهید دیگران با شما ارتباط برقرار کنند، قرار دهید.
مشابه تحقیقات کلیدی، این میتواند شامل برند تجاری شما یا اصطلاحات کلی مربوط به دسته کسبوکار شما باشد.
پیشنهاد ویژه: اهمیت بازاریابی اینستاگرام
8. همیشه از لایو اینستاگرام استفاده کنید
محبوبیت استارت آپ های تجاری در سال 2021 هنگامی افزایش یافت که مدیران بازاریابی و صاحبان مشاغل در خانه کار میکردند. اما همچنان نیاز به ارتباط شخصی با مشتریان داشتند.
استفاده از لایو اینستاگرام مزایای زیادی دارد. بزرگترین مورد این است که دنبال کنندگان هنگامیکه حساب کاربری آنها دنبال میشود اعلانی دریافت میکنند.
لایو بهویژه هنگامیکه میخواهید در شبکه برجسته شوید بسیار حیاتی است. چند ایده برای شروع پخش زنده:
- پشتصحنه بروید: در فضای خود گشت بزنید یا یک فرایند خلاقانه را به نمایش بگذارید. هر چیزی که مشتری نمیتواند به آن دسترسی داشته باشد جایی است که شما باید شروع کنید.
- بازی پرسش و پاسخ: اینستاگرام دارای ویژگی پرسش و پاسخ است که در صورت استفاده از برچسب پیوندی، پست استوری نیز تغییر میکند تا آن را منعکس کند. میتوانید از من سؤالات و پاسخهای مستقیم در مورد هر چیزی یا محصول خاص بپرسید.
- مصاحبه: پخش زنده را با حساب دیگری به اشتراک بگذارید. داشتن یک مهمان زنده به شما این امکان را میدهد که با آنها مصاحبه کنید یا میکروفون را در اختیار آنها قرار دهید تا نشان دهد آنها به چه چیزی علاقه دارند.
- نمایش یک محصول یا خدمات: آیا نمایش محصول یا خدمات خود آسانتر از بیان آن است؟ برای جزئیات بیشتر از Live استفاده کنید. در صورت وجود نظرات، بینندگان همچنین نکاتی را در مورد آنچه میخواهند ببینند به شما ارائه میدهند.
9. تبلیغات "فقط دنبال کنندگان" ارائه دهید
همه فروش خوب را دوست دارند. اما فروش انحصاری؟ این از شیوه بازاریابی و فوریت FOMO استفاده میکند.
اگر تبلیغات فقط برای دنبال کنندگان را برای مدت محدود اجرا میکنید، دلیل دیگری برای فالوورهای شما ایجاد میکند تا در تماس باشند و در آماده تبلیغات بعدی باشند.
اگر میخواهید تبلیغات زیادی ایجاد کنید یا فروش فوری داشته باشید تا تبلیغات غیرقابل پیشبینی شوند، از پوستر جذاب و حرفهای استفاده کنید.
10. هدیه دادن
یکی از بهترین راهها برای رشد حساب کاربری اینستاگرام بهصورت ارگانیک، هدایا است.
چیزی که مردم بیشتر از فروش خوب دوست دارند، چیزهای رایگان است.
بسته به نحوه ساخت هدیه، میتواند تعامل بیشتری برای شما ایجاد کند.
علاوه بر درخواست از افراد برای پیگیری حساب شما، الزاماتی مانند ذخیره یک پست، اظهارنظر درباره یک پست یا ارسال آن برای یک دوست را نیز اضافه کنید.
مسابقات اینستاگرام میوهای ناشناخته برای مشاغل کوچک است.
همچنین میتوانید برای افزایش آگاهی از نام تجاری خود با سایر مشاغل کوچک که دارای مخاطبان مشابه هستند جفت شوید.
البته، شما نباید به این استراتژی بهعنوان تنها استراتژی رسانههای اجتماعی خود اعتماد کنید.
به دنبال کنندگان جدید خود دلایل بیشتری برای ماندن و حضور در پیج اینستاگرام داشته باشند.
11. میزان استفاده از DM خود را افزایش دهید
ایجاد اجتماع یک فرایند کند است و یکی از جنبههای آن ایجاد ارتباط بین شما و مشتری است.
چه راهی بهتر از پیامهای شخصی برای انجام این کار وجود دارد؟
نکته مهم: مصرفکنندگان رسانههای اجتماعی را بهعنوان کانالی برای خدمات به مشتریان ترجیح میدهند.
47 درصد از مصرفکنندگان علاوه بر اینکه در پیج های برندها عضو هستند، برندهایی را که بهموقع پاسخ میدهند، بهعنوان عامل اصلی تمایز که آنها را از خرید آنها نسبت به رقبا وادار میکند، شناسایی کردند.
افزایش استفاده از DM تنها به معنی پاسخگویی نیست. شما همچنین باید فعالانه با مشتری در فیدها و استوریهای او مشارکت داشته باشید.
همانطور که DM اینستاگرام شما بیشتر و بیشتر مورداستفاده قرار میگیرد، متوجه خواهید شد که برای مدیریت همه پیامها به راهی نیاز دارید.
DM های اینستاگرام خود را با گردش کار مدیریت کنید تا بتوانید زمان بیشتری را برای پاسخگویی به مشتریان صرف کنید.
12. تجزیهوتحلیل خود را پیگیری کنید
ارزش تکرار این نکته را دارد که در راهنماهای دیگر یافت میشود: این آنالیتیک اینستاگرام را دنبال کنید.
بدون دادههایی که حس موفقیت درونی شما را پشتیبانی میکند، استراتژیهای شما ثابت نخواهد ماند.
اگر بهتازگی شروع بهکار کردهاید، میتوانید از طریق برنامه اینستاگرام یا فیس بوک عمیقتر به دید اصلی خود بپردازید.
همچنین میخواهید مطمئن شوید که تفاوت بین نمایش، دسترسی و سایر معیارهای شبکه را درک کردهاید.
دادههای اینستاگرام خود را بررسی کنید تا ایدههای بیشتری در مورد کارکردن یا مکانهایی که میتوانید استراتژی خود را بهبود بخشید دریافت کنید.
از اینستاگرام برای استراتژی مشاغل کوچک خود حتی بیشتر استفاده کنید.
این لیست مکان خوبی برای شروع تاکتیکهای بازاریابی اینستاگرام است که مشاغل کوچک میتوانند از آن برای بهبود حضور آنلاین خود استفاده کنند.
تقویت استراتژی اینستاگرام با نکاتی مانند استفاده از نکات برجسته استوری و استفاده منظم از لایو اینستاگرام به شما کمک میکند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید