برای بازاریابان استفاده از شبکههای اجتماعی بسیار زیاد مهم شده است. امروزه کسانی که از این شبکه به که ها دور باشند، قشر زیادی از مشتریان را از دست دادهاند.
ویژگی های اینستاگرام برای بازاریابان، به قدری مناسب هست که نمیتوانید بهراحتی از آن عبور کنید و این شبکه را نادیده بگیرید.
پیشنهاد میکنم که حتماً این مطلب را بهدقت بخوانید و اگر نیاز به مطالب بیشتری در زمینه استراتژی بازاریابی اینستاگرام و آموزشات بیشتر داشتید، از بخش بلاگ سایت فالوور، اطلاعات خود را افزایش دهید.
همگامی با تغییرات شبکههای اجتماعی یک چالش است. بهخصوص امروز که تقریباً بهروزرسانیهای هفتگی وجود دارد.
استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما، اغلب باید با این بهروز رسانیها تغییر کند.
ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم. اینستاگرام نزدیک به یک میلیارد کاربر دارد. اینستاگرام مانند بسیاری از کانالهای اجتماعی مدرن، پر از ویژگیها است و دائماً در حال تغییر است، تا همگام با تکامل فضای اجتماعی باشد.
ما ابتدا یک مرور سریع از جدیدترین موارد اضافه شده به این پلتفرم خواهیم داشت، سپس جزئیات مربوط به ویژگیهای تثبیتشده اینستاگرام را که برای بازاریابان ضروری است، بررسی میکنیم.
معرفی بهترین ویژگی های اینستاگرام
اینستاگرام در چند سال گذشته، بهروزرسانیهای زیادی را منتشر کرده است، که همچنان در حال رشد است.
بیایید نگاهی به مهمترین تغییرات برای شرکتها و کارشناسان بازاریابی بیندازیم.
تست حذف لایک:
از اواخر سال 2019، اینستاگرام در حال آزمایش حذف مخاطبان، مانند شمارنده پست در چندین بازار از جمله ایالاتمتحده است.
با این حال، این پلتفرم همچنان لایک ها را دنبال میکند و معیار مهمی برای بازاریابان است.
استیکرهای استوری همچنان در حال رشد هستند:
استیکرهای پویا برای استوریهایی با قابلیتهایی، مانند نظرسنجی یا شمارش معکوس روزبهروز برای کاربران اینستاگرام محبوبتر میشوند، و این پلتفرم همچنان استیکرهای جدیدی را اضافه میکند.
از جمله استیکر Quiz که اخیراً اضافه شده است، که میتواند برای استوریهای بسیار تعاملی عالی باشد.
فقط مطمئن شوید که این را اشتباه نگیرید. عملکرد یک نظرسنجی چند پاسخی است، زیرا با کلیک روی آن پاسخهای "درست" و "اشتباه" را نشان میدهد.
خرید با ویژگیهای واقعیت افزوده
برندهای منتخب در حال حاضر میتوانند ویژگی جدید خرید اینستاگرام را آزمایش کنند که از فیلترهای واقعیت افزوده استفاده میکند که کاربران از پستها و استوریهای اینستاگرام و همچنین پلتفرمهای دیگری مانند اسنپ چت میشناسند تا محصولات را امتحان و خرید کنند.
پیامرسانی با موضوعات گسترش مییابد
Thread یک برنامه مستقل جدید است، که به پیامهای اینستاگرام شما از لیست "دوستان نزدیک" که میتوانید در اینستاگرام ایجاد کنید پیوند میدهد.
در حالی که این یک سرویس پیامرسانی با دسترسی شخصیتر است و با گروههای کوچکتر دوستان طراحی شده است.
تکامل این برنامه به ارائه بینشی در مورد زمانی که کاربران اینستاگرام میخواهند پیامهای بازاریابی محوری را دریافت کنند که بهطور گسترده توزیع میشوند، کمک میکند.
ویژگی های اینستاگرام برای بازاریابان
از زمان راهاندازی، اینستاگرام ویژگیهای زیادی را اضافه کرده است که به نفع بازاریابان است، ویژگیهای تبلیغاتی پولی و همچنین پستهای ارگانیک.
بیایید نگاهی به برخی از مهمترین ویژگی های اینستاگرام برای بازاریابان بیندازیم.
ویژگیهای ویدئو اینستاگرام
احتمالاً با پستهای ویدیویی اینستاگرام آشنا هستید. این پستها شبیه پستهای عکس معمولی هستند، با این تفاوت که اجازه میدهند یک ویدیو تا 60 ثانیه طول بکشد.
میتوانید قبل از اشتراکگذاری پست، یک فیلتر، عنوان و موقعیت مکانی خود را برچسبگذاری کنید.
پستهای ویدیویی تعامل بیشتری با کاربر، نسبت به عکسها در اینستاگرام ایجاد میکنند.
این برای برندهایی که به دنبال برنده شدن با استفاده از الگوریتم جدید اینستاگرام هستند، که تعامل کاربر در پستهای شما را برای تصمیمگیری در مورد نمایش یا عدم نمایش محتوای شما ردیابی میکند، بسیار بزرگ است.
ویدیو لایو اینستاگرام
لایو اینستاگرام با ویدیوی اینستاگرام متفاوت است. زیرا به صورت کاملاً زنده است. در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:
فالوورهای شما یک اعلان فوری دریافت میکنند، که به آنها میگوید پخش زنده دارید.
فالوورها میتوانند در زمان واقعی جریان ویدیوی زنده را نظر دهند یا لایک کنند.
ویدیو پس از پایان ناپدید نمیشود و میتوانید در حساب ذخیره کنید.
این روش دیگری برای بازاریابان برای ایجاد شفافیت و اعتبار برند است، که هر دو در بهروزرسانی اخیر الگوریتم اینستاگرام مهم بودند.
IGTV اینستاگرام
Instagram IGTV یک برنامه در اینستاگرام است که به کاربران امکان اشتراکگذاری ویدیوهای حداکثر یک ساعته را میدهد. مانند یک سریال تلویزیونی.
این خبر مهمی برای سازندگان محتوا است که درگیر محتوای ویدیویی هستند. یکی از سریعترین روندهای رو به رشد در بازاریابی محتوا که بیش از 80 درصد از مشاغل از بازاریابی ویدیویی استفاده میکنند.
IGTV به بازاریابان این امکان را میدهد که محتوای ویدیویی طولانیتری را با این ویژگی به اشتراک بگذارند، تا در صورت اشتراکگذاری ویدیوی جدید به کاربران اطلاع دهند.
ویژگیهای استوری ایسنتاگرام
یکی از بزرگترین مواردی که اخیراً به اینستاگرام اضافه شده است، ویژگی استوری اینستاگرام است.
استوریها شبیه اسنپ چت هستند، زیرا کاربران ویدئوهایی را به استوری اضافه میکنند که میتوان آنها را 24 ساعت قبل از ناپدید شدن تماشا کرد.
در طول 24 ساعت میتوانید محتوای استوری را هر چند بار که بخواهید مشاهده کنید.
استوری ها بهصورت دایرههای کوچک در بالای فیدهای دنبال کنندگان شما ظاهر میشوند.
برچسبهای قابل خرید در استوری ها
برچسبهای قابل خرید به کسبوکارها این امکان را میدهند که محصولات خود را در عکسهای خود برچسبگذاری کنند.
بهعنوان مثال، اگر مدلی را نشان میدهید که در کفشهای دویدن برند شما نمایش داده میشود، میتوانید کفشها را تگ کنید تا کاربران بتوانند مستقیماً روی صفحه محصول کلیک کرده و کفش را خریداری کنند.
اکنون، شرکتها میتوانند محصولات را در استوری نیز برچسبگذاری کنند. این یک راه عالی برای نمایش محصولات خود در یک رویداد زنده یا در محتوای تولید شده توسط کاربر است.
همینطور به اشتراکگذاری استوری های یکی از مشتریان خود را در استوری خود و برچسبگذاری محصول خود تصور کنید.
ویژگیهای استوری ها:
- ضبط ویدیو تا 15 ثانیه
- مشاهده عکسها تا 10 ثانیه
- اضافه شدن شده نامحدود به استوری
- پیامرسانی مستقیم در استوری ها
- برای باز کردن قفل عکسها و ویدیوها از رول دوربین شخصی خود، انگشت خود را روی صفحه دوربین به پایین بکشید (فقط میتوانید به محتوای 7 روز گذشته در فیلم دوربین خود دسترسی داشته باشید)
- شما میتوانید تعداد کل بازدیدها و کاربرانی که محتوای شما را مشاهده کردهاند را پیگیری کنید.
در تنظیمات اینستاگرام خود میتوانید تنظیمات استوری را انجام دهید. میتوانید استوری های خود را از فیدهای کاربران خاص پنهان کنید و افرادی که میتوانند یا نمیتوانند از طریق پیامهای مستقیم به شما پاسخ دهند را، ویرایش کنید.
سایر ویژگیهای ضروری اینستاگرام برای بازاریابان
پستهای موجود را به تبلیغات تبدیل کنید
قبلاً نمیتوانستید یک پست موجود را به تبلیغ تبدیل کنید، مگر اینکه دکمه Promote را در برنامه فشار دهید.
اکنون شرکتها میتوانند پستهای ارگانیک خود را در Ads Manager به تبلیغات تبدیل کنند.
البته این موارد برای کاربران ایرانی قابلیت اجرا را در حال حاضر ندارد. اما شاید در زمانی که این ویژگی"ی ممکن شود، میتوانید از اینجا راهکار را بررسی کنید.
در اینجا نکاتی در مورد اینکه چه پستهای ارگانیک ارزش پرداخت برای تبلیغ دارند آورده شده است:
1- به محبوبترین پستهای خود بروید. اینها احتمالاً بهترین محتوای شما هستند، که به هر دلیلی کاربران شما بیشترین ارتباط را با آنها دارند.
۲- تبلیغات متناسب با نوع محتوایی که تبلیغ میکنید اجرا کنید. اگر پستهای ارگانیک شما لایکهای زیادی دریافت میکنند، نمایش آنها را به عنوان یک تبلیغ جذاب در نظر بگیرید.
توجه: شما تبلیغات اینستاگرام خود را در فیسبوک Ad Manager مدیریت خواهید کرد. زیرا فیسبوک مالک اینستاگرام است.
Push Notifications برای حسابهای موردعلاقه شما
بهعنوان یک کسبوکار، ممکن است دریافت اعلانها از حسابهایی را که دنبال میکنید، در اولویت قرار ندهید. اما شما کاملاً میخواهید فالوورهای شما اعلانهایی از شما اضافه کنند.
این ویژگی تا حدی پنهان در اپلیکیشن موبایل موجود است. برای روشن کردن Notifications:
به نمایهای که میخواهید از آن اعلان دریافت کنید بروید > روی سه نقطه (نماد هات داگ) کلیک کنید و > «روشن کردن Notifications پست» را انتخاب کنید.
پس از انتخاب، هر بار که اکانت محتوای جدیدی پست میکند، اعلانهایی را دریافت خواهید کرد.
در مطالعهای که انجام شده است، محققان دریافتند که 65 درصد از کاربران تلفن همراه که دریافت اعلانهای فوری برای یک برنامه را انتخاب کردهاند، ظرف 30 روز بازگشتهاند.
این مطالعه همچنین نشان داد که کاربرانی که Push Notifications را فعال کردهاند، سه برابر بیشتر از افرادی که این کار را انجام ندادهاند، درگیر میشوند.
نکاتی برای وادار کردن کاربران به روشن کردن اعلانها برای حساب شما:
1- از آنها بپرسید! تعجب خواهید کرد که چند نفر به دستور مستقیمی مانند این در رسانههای اجتماعی پاسخ میدهند. آیا تا به حال فکر کردهاید که چرا در اکثر فراخوانها برای اقدام در وب "اینجا را کلیک کنید" را قرار میدهند؟
2- همیشه با ارزشترین مطالب ممکن را ارسال کنید. از خود بپرسید، آیا این پست چیزی است که کاربران نمیتوانند بدون آن زندگی کنند؟ آیا این چیزی است که آنها کاملاً میخواهند بدانند؟ پاسخها باید مثبت باشد. در غیر اینصورت هیچ پستی ارسال نکنید.
اگر کاربران شما اعلانها را برای حساب شما فعال کنند، میتوانید با ارسال پستی درباره راهاندازی محصول، معاملات و تبلیغات جدید، فروش بیشتری کسب کنید.
نام کاربری و هشتگ هایپرلینک در به یو شما
وقتی @ یا # را تایپ میکنید، نام کاربری یا هشتگ بعدی بهطور خودکار با لینک مرتبط میشود.
این یک خبر عالی برای مشاغل است. زیرا تنها راه برای وادار کردن فالوورهای شما به تعامل با سایر حسابهای شما یا هشتگ هایی است که شرکت شما استفاده میکند.
فیلترهای موردعلاقه شما
40 فیلتر اینستاگرام وجود دارد که میتوانید هنگام ارسال ویدیوها یا عکسهای جدید اینستاگرام، خلاق باشید.
اما بهعنوان یک شرکت، شما میخواهید محتوای شما از نظر تصویر و سبک برند ثابت باشد.
اگر بیش از یک نفر دارید که اینستاگرام شما را مدیریت میکنند، ثابت نگهداشتن ظاهر و احساس شما دشوار است.
اینستاگرام به شما امکان میدهد با انتخاب نماد چرخدنده در انتهای لیست فیلتر، فیلترهای موردعلاقه خود را مدیریت کنید.
از یک نفر در تیم طراحی خود یا یک بازاریاب/ مدیر برند ارشد بخواهید فیلترهایی را که شرکت شما استفاده میکند، شناسایی کند.
بیش از حد آن را تجزیهوتحلیل نکنید. فقط آنچه را که احساس میکنید با هویت شرکت شما مطابقت دارد، انتخاب کنید.
محتوای دارای برچسب جغرافیایی را با دقت مدیریت کنید
استفاده از محتوای دارای برچسب جغرافیایی، برای اهداف بازاریابی میتواند بسیار ارزشمند باشد، بهخصوص برای یک تجارت فیزیکی.
با این حال، اگر برچسبگذاری جغرافیایی را فعال کردهاید، حتی عکسها یا ویدیوهایی که تگ نکردهاید، احتمال بسیار زیادی دارد تا دقیقاً خیابانی را که عکس را در اینستاگرام پست کردهاید، نشان دهند.
اگر محتوایی که پست میکنید مربوط به مکان کسبوکار شما باشد، ممکن است این را نیاز داشته باشید. بهخصوص اگر میخواهید مشتریان مکان کسبوکار شما را به خاطر بسپارند، مانند رستوران یا فروشگاه).
از سوی دیگر، اگر یک مدیر یا آژانس رسانههای اجتماعی هستید، ممکن است بخواهید مکانهایی را که پست میکنید، تماشا کنید و مطمئن شوید که این برچسبهای جغرافیایی حذف شدهاند.
میتوانید این کار را بهراحتی انجام دهید: نماد مکان را انتخاب کنید > روی ویرایش در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید > هر تعداد عکس یا ویدیو را که میخواهید انتخاب کنید و برچسبهای جغرافیایی را حذف کنید.
روشی سادهتر برای مدیریت اینستاگرام
اگرچه پلتفرم بومی اینستاگرام تغییر حسابها را برای کسبوکارها آسان میکند، اما شما هنوز بسیاری از ویژگیهای مدیریتی و ابزارهای تحلیلی را ندارید.
با ابزارهای مدیریت رسانههای اجتماعی، میتوانید هشتگ ها را کنترل کنید، نظرات را مدیریت کنید و بینش قدرتمندی در مورد دادههای اینستاگرام خود بهدست آورید.
با کمک آنها میتوانید چندین حساب و همه نظرات را از یک صندوق ورودی مدیریت کنید، بهجای جابهجایی بین حسابها، هر بار که میتوانید بررسی کنید که در هر کدام چه اتفاقی افتاده است.
بهعنوان یک کسبوکار، میتوانید تعامل خود را ساده کنید و ابزار همکاری را برای تیم رسانههای اجتماعی خود فراهم کنید تا کارها را کارآمدتر انجام دهند.
جمعبندی نهایی ویژگی های اینستاگرام برای بازاریابان
رسانههای اجتماعی بهسرعت در حال تکامل هستند تا همگام با خواستههای مصرفکنندگان و رقابت از دیگر پلتفرمها باشند.
بهترین شرط شما این است که از این ویژگیها و بهروزرسانیهای جدید استفاده کنید و بر نحوه استفاده از ویژگیهای جدید بهعنوان یک بازاریاب یا کسبوکار تمرکز کنید.
مطمئن شوید که در ماههای آینده فقط بر تبلیغات اینستاگرام تمرکز نکنید. تعامل را در اولویت قرار دهید زیرا الگوریتم به نفع تعامل تغییر کرده است.
ویژگیهای موردعلاقه و جدید شما در اینستاگرام چیست؟ چگونه از آن برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده میکنید؟
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید