استفاده از مسابقه اینستاگرام بهعنوان روشی برای ترغیب تعامل فالوورها بسیار مناسب هست.
امروزه خیلی از مخاطبان در ایسنتاگرام با شنیدن کلمه مسابقات اینستاگرامی، به دنبال شرکت کردن دران هستند.
با توجه به موفق بودن این روش در تمام کسبوکارها باید روشهایی را بشناسید که بتواند بهترین کارایی را داشته باشد.
خیلی از کسبوکارها با برگزاری آن توانستند فروش خوبی داشته باشند، اما در عین حال برخی کسبوکارهای اینستاگرامی، روش صحیح استفاده از مسابقه اینستاگرامی را نمیدانند و نتایج خوبی را بهدست نیاوردند.
چگونه بتوانیم با برگزاری هر مسابقه، اهداف مالی و کاری خود را بهدست بیاوریم؟ چه ایدههایی را استفاده کنیم؟
کدام ایدههای جذاب در اینستاگرام برای برگزاری مسابقات، بازدهی خوبی دارد؟
تمام این مسائل را امروز برای شما باز خواهیم کرد تا بتوانید با برگزاری مسابقه اینستاگرام، به نتایج فوری و مناسب دست پیدا کنید.
دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید یک مسابقه در اینستاگرام برگزار کنید، چه به دنبال افزایش سریع حضور آنلاین خود باشید و چه صرفاً میخواهید به دنبال کنندگان خود، انگیزه برای تعامل را بدهید.
اما اگر میخواهید یک مسابقه اینستاگرامی را میزبانی کنید، قوانین و دستورالعملهایی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا از قانونی و موفقیتآمیز بودن آن مطمئن شوید.
برای اینکه مطمئن شوید در بهترین مسابقه اینستاگرامی ممکن شرکت میکنید، این راهنما را در مورد نحوه اجرای مسابقه اینستاگرامی که مخاطبان شما از شرکت در آن هیجانزده میشوند را گردآوری کردهایم. بیایید یک نگاهی بیندازیم!
در حالی که استراتژی انواع مسابقات اینستاگرام در مورد بازگرداندن مخاطبان شما هستند، استراتژی بازاریابی کلی اینستاگرام نیز مزایای مهمی دارد: برندها میتوانند توجه زیادی را به خود جلب کنند و مخاطبان بیشتری را نیز با آنها ایجاد کنند.
قوانین مسابقه اینستاگرام
ابتدا باید قوانین اینستاگرام و مواد قانونی را مرور کنیم. شاید متوجه شده باشید که اکثر مسابقات یا هدایای اینستاگرام با یک کپشن بسیار طولانی همراه با حروف ریز زیاد همراه هستند.
این به این دلیل است که اینستاگرام قوانین و دستورالعملهای زیادی دارد تا اطمینان حاصل کند که در صورتی که هیچیک از طرفین معامله را نهایی نکنند، از هرگونه مسئولیتی رهایی یابند.
در اینجا خلاصهای کوتاه از مهمترین نکات در قوانین مسابقه اینستاگرام آمده است:
- مسئولیت اجرای قانونی مسابقه در اینستاگرام بر عهده خود شماست.
- از علامتگذاری نادرست در عکسها خودداری کنید.
- شامل یک نسخه کامل از اینستاگرام توسط هر شرکتکننده و همچنین متنی که بهوضوح بیان میکند که مسابقه شما بههیچوجه، شکل یا شکلی توسط اینستاگرام حمایت نمیشود.
- اینستاگرام به شما در مسابقه کمک نمیکند.
- شما با مسئولیت خود مسابقه اینستاگرام را اجرا میکنید.
شما میتوانید خطمشی کامل را در اینجا بخوانید، اما اساساً اینستاگرام مطمئن میشود که شما میدانید که آنها هیچ مسئولیتی ندارند، و مطمئن میشوید که فالوورهای شما بدون توجه به اینکه مسابقه چگونه پیش میرود، اینستاگرام غیرمسئولانه است.
ایدهها و نمونههای مسابقه اینستاگرام
سپس آماده هستید تا برنامهریزی مسابقه اینستاگرام خود را شروع کنید.
اما دقیقاً چگونه میخواهید مردم وارد شوند و استراتژی بازاریابی کلی شما چه مزایایی دارد؟
چندین نوع مختلف مسابقه وجود دارد که میتوانید اجرا کنید، بنابراین ما لیستی از مسابقات موردعلاقه خود را برای انتخاب شما آماده کردهایم.
1. لایک، نظر و فالو کنید
یکی از محبوبترین راههای ثبتنام این است که مردم عکس شما را لایک کنند تا در مسابقه اینستاگرامی شما حضور یابند، یا نظر بدهند و یا حساب شما را دنبال کنند تا بتوانند شرکت کنند.
در اینجا یک نمونه عالی از این نوع مسابقه اینستاگرامی است که توسط CAUSEBOX جمعآوری شده است.
بهسادگی جایزه خود را معرفی کنید، قوانین اصلی را تنظیم کنید و نتایج ارسالی را تماشا کنید.
میتوانید از مردم بخواهید درباره دلیل برنده شدن نظر بدهند، کسی را برای برنده شدن معرفی کنند یا بهسادگی دوستی را تگ کنند تا این خبر را منتشر کند.
با این حال، این گزینه آخر بهتنهایی یک ایده عالی برای مسابقه است. برای یافتن راههای بیشتر برای اینکه تگ کردن دوستان در مسابقه بهطور مؤثر انجام شود، به ادامه مطلب مراجعه کنید.
2. یک دوست را تگ کنید
آیا واقعاً میخواهید در مورد مسابقه اینستاگرام خود اطلاعاتی را منتشر کنید؟ از مردم بخواهید که وقتی وارد شدند دوستشان را تگ کنند! کاربران میتوانند هر تعداد از دوستان را که دوست دارند تگ کنند تا شانسهای بیشتری دریافت کنند.
سپس، آن کاربران احتمالاً وارد میشوند و برخی از دوستان خود را تگ میکنند، و تأثیر چند برابری آگاهی در مورد مسابقه و برند شما را ایجاد میکنند.
همچنین میتوانید یک تگ مسابقه دوستی را در اینستاگرام میزبانی کنید تا از فالوورهای خود بخواهید فردی را که شایسته دریافت جایزه است، مانند مثال زیر که توسط doll10beauty اجرا میشود، نامزد کنند.
در این مثال، آنها از دنبال کنندگان خواستند تا دکتر، پرستار، کارگر فروشگاه مواد غذایی یا سایر کارگران را که قرار است در طول همهگیری کووید-19 بدون وقفه کار کنند، تگ کنند.
این یک راه عالی برای تشکر از افرادی است که برای کمک به دیگران و همچنین رشد پایگاه مشتریان شما در همان زمان سخت تلاش کردهاند.
3. محتوای تولید شده توسط کاربر
اگر به دنبال سازماندهی یک کمپین در مورد جمعآوری محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) برای به اشتراکگذاری آنلاین هستید، ایجاد یک مسابقه اینستاگرامی حول این مفهوم میتواند یک راه عالی برای انجام این کار باشد.
از مخاطبان خود بخواهید با یک هشتگ خاص عکسی را در فید خود به اشتراک بگذارند یا کار شما را تگ کنند تا بتوانید بهراحتی همه مطالب را در یک مکان پیدا کنید.
این نه تنها به مشتریان شما برای کمک شما پاداش میدهد، بلکه منبع کاملی از تصاویر تولیدشده توسط کاربر را برای به اشتراک گذاشتن در فید خود، برای برنامهریزی محتوای آینده به شما میدهد.
4. همکاری
یکی دیگر از راههای عالی برای گسترش مخاطبان خود، همکاری با یک برند مشابه است که با هم در یک مسابقه هستند.
اگر این مسیر را دنبال کنید، کاربران برای شرکت باید هر برندی را که با هم وارد مسابقه میشوند دنبال کنند.
در اینجا نمونهای از آنچه ممکن است از Ring Concierge و Elemis به نظر برسد آورده شده است.
بسیاری از اینفلوئنسرها همچنین هدایای مشترکی مانند این را میزبانی میکنند، که به دنبال کمک به دنبال کنندگان خود در کشف برندها و وبلاگ نویسان جدید است و بالعکس.
اگر برای افزایش حضور خود در اینستاگرام تلاش میکنید، یک تعاونی یا هدیه ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.
5. استوری اینستاگرام
به اشتراک گذاشتن یک پست در استوری اینستاگرام به مخاطبان خود بهعنوان یک ورودی میتواند راه بسیار خوبی برای انتشار این خبر باشد.
برای کاربران بسیار آسان است که در استوری های اینستاگرام خود پست کنند، بنابراین درخواست چنین چیزی بهعنوان ورودی، درخواست زیادی از مخاطبان شما ندارد و میتواند راهی عالی برای اطلاعرسانی باشد.
نحوه برگزاری مسابقه اینستاگرامی
اکنون که ایدههای فوقالعاده مسابقه اینستاگرام را پوشش دادهایم، اجازه دهید شما را با یک راهنمای سریع و گامبهگام در مورد نحوه اجرای یک مسابقه یا جایزه آشنا کنیم.
1. هدف مسابقه اینستاگرام خود را تعیین کنید
قبل از هر چیز، باید مطمئن شوید که هدف کلی مسابقه اینستاگرام خود را مشخص کردهاید تا بدانید که چگونه درنهایت موفقیت یا عدم موفقیت آن را تشخیص دهید.
آیا سعی میکنید مخاطبان خود را بیشتر در محتوای خود جذب کنید؟
آیا قصد دارید فالوورهای بیشتری تولید کنید؟
آیا برنامه شما برای ایجاد کتابخانهای از محتوای تولیدشده توسط کاربر برای اشتراکگذاری در رسانههای اجتماعی است؟
هدف یا هدف اصلی شما هرچه که باشد، این را در طول کل فرآیند برنامهریزی مسابقه در نظر داشته باشید، تا هر کاری که انجام میدهید برای هدف نهایی شما منطقی باشد.
2. روش ورود خود را انتخاب کنید
کاربران چگونه وارد مسابقه اینستاگرامی شما خواهند شد؟ در نظر بگیرید که به مثالهایی که در بالا به اشتراک گذاشتیم برگردید. چه چیزی بیشتر با هدف یا هدف اصلی شما هماهنگ است؟
اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که انتخاب میکنید، ثبتنام برای افراد در مسابقه آسان است.
هیچکس وارد رقابتی نمیشود که او را ملزم به انجام کارهای زیادی میکند. مردم میخواهند روند ورود شما ساده و آسان باشد.
هنگامیکه بهترین راه برای شرکت در مسابقه را انتخاب کردید، وقت آن است که برنامهریزی بقیه جزئیات را شروع کنید.
ابتدا تصمیم بگیرید که مسابقه اینستاگرام شما چقدر طول خواهد کشید. مخاطب شما باید چند روز را پشت سر بگذارد؟
اطمینان حاصل کنید که مهلت از قبل تعیینشده است و بهطور واضح به مخاطبان خود بگویید که اشتراک چه زمانی بهپایان میرسد.
دوم، آیا از هشتگ برای کمپین خود استفاده میکنید؟
چه افرادی داشته باشید که با این هشتگ عکس ارسال کنند یا از آنها بخواهید که از آن در نظرات استفاده کنند، ایجاد یک هشتگ کمپین که هیچکس دیگری از آن استفاده نمیکند، ایده خوبی است.
بهاینترتیب، میتوانید ورودیهای مسابقه را از پستهای معمولی در مورد برند خود بررسی کنید.
سوم اینکه موضوع مسابقه شما چیست؟
این امر مخصوصاً برای مسابقاتی که بر محتوای تولیدشده توسط کاربر تمرکز دارند بسیار مهم است.
شما میخواهید مطمئن شوید که مخاطبان شما انواع عکسهایی را که میخواهید به اشتراک بگذارید، میشناسند.
در ضمن سؤالهای زیر را هم باید بررسی کنید:
چگونه به برنده اطلاع میدهید؟
آیا او را در یک نظر تگ میکنید؟
در پست جدید او را به اشتراک میگذارید؟
با آنها تماس میگیرید؟
آنها را در استوری اینستاگرام خود تگ کنید؟
این چیزی است که شما باید از قبل برای آن برنامهریزی کنید و زود به دست اندرکاران کار خود اطلاع دهید.
3. یک جایزه انتخاب کنید
قبل از شروع مسابقه، باید یک جایزه خوب انتخاب کنید. شما میخواهید این موضوع مختص مخاطبان هدف شما باشد، نه چیزی که کسی بخواهد برنده شود.
بهعنوان مثال، یک جایزه نقدی، یک iPad یا یک آیفون میتواند برای هر کسی جذاب باشد.
اما که یک کارت هدیه یا محصول از فروشگاه شما فقط برای افرادی جذاب است که بههرحال از شما خرید زیادی میکنند.
این کمک میکند تا مخاطبان هدف خود را بیشتر درگیر کنید و همچنین میتواند به اهداف توسعه شما کمک کند.
اگر برنده عکسهای خود را از محصولاتی که از رقابت دریافت کرده است پست کند، شما آگاهی بیشتری کسب خواهید کرد و به تلاشهای خود خواهید رسید.
4. داراییهای کمپین خود را طراحی کنید
تصاویر گرافیکی را برای تبلیغ مسابقه اینستاگرام خود قرار دهید تا بتوانید آن را در پلتفرمهای مختلف، در خبرنامه ایمیل خود، در وبسایت خود و موارد دیگر تبلیغ کنید.
مطمئن شوید که برای هر یک از فیدهای اینستاگرام خود تصاویری ایجاد کرده و آنها را در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید، تا تعداد فالوورهایی که مسابقه را زودتر تماشا میکنند افزایش دهید و زمان زیادی برای جمعآوری آثار در اختیار شما قرار دهد.
5. تصمیم بگیرید که چه کسی مسابقه اینستاگرام شما را اجرا خواهد کرد
شما نمیخواهید سرآشپزهای زیادی در آشپزخانه داشته باشید، بنابراین تصمیمگیری در مورد اینکه چه کسی محتوای مسابقه اینستاگرام شما را مدیریت خواهد کرد، ایده خوبی است.
همچنین میتوانید از ابزارهای همکاری تیمی Sprout Social استفاده کنید تا مطمئن شوید که همهچیز به خوبی اجرا میشود و هیچ ورودی را از دست نمیدهید.
فقط نظرات و پستهای مختلف را به اعضای تیم مربوطه اختصاص دهید، تا مطمئن شوید که چیزی پشت گوش گذاشته نمیشود.
همچنین میتوانید پستها را بهعنوان مربوط به یک مسابقه خاص علامتگذاری کنید، بنابراین بهراحتی میتوانید این نامگذاریها و پستها را از انواع دیگر مانند: پیامهای مربوط به خدمات مشتری یا پستهای مربوط به یک کمپین متفاوت، مرتب کنید.
6. مسابقه اینستاگرام خود را راهاندازی کنید
شما آماده حرکت هستید! مسابقه اینستاگرام خود را شروع کنید، منتظر بمانید تا آثار شروع شود و برنده را اعلام کنید!
حتماً معیارهای خود را بررسی کنید تا ببینید مسابقه اینستاگرام شما در برابر اهداف اولیه شما چگونه عمل میکند.
اگر مسابقه شما موفقیتآمیز است، به استراتژی رسانههای اجتماعی خود، مسابقات و هدایای منظم اضافه کنید.
همین امروز مسابقه اینستاگرامی خود را ایجاد کنید
اکنونکه میدانید چگونه یک مسابقه در اینستاگرام برگزار کنید، وقت آن است که شروع کنید.
اهداف خود را تعیین کنید، بهترین راه برای جمعآوری پستها را انتخاب کنید و شروع به اهدای جوایز سرگرمکننده به مخاطبان خود کنید.
راههای دیگری را برای تقویت استراتژی رسانههای اجتماعی خود در قسمت نظرات برای ما و دیگر دوستان ارسال کنید.
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید