کمپین اینستاگرام، ابزار قدرتمند رشد فروش

کمپین اینستاگرام، ابزار قدرتمند رشد فروش

اینستاگرام
سه شنبه - ۲۲ شهریور ۰۱

مزایای کمپین ایستاگرام

کمپین اینستاگرام سال‌ها پیش از کلمه‌ای پر زرق و برق و غیرقابل پیش‌بینی در اینترنت به یک استراتژی بسیار مورد توجه تبدیل شد. اما این به هیچ وجه به این معنی نیست که این خبر قدیمی است.

به عنوان یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار، احتمالاً با ایده فراگیر یا «وایرال شدن» آشنا هستید و دوست دارید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

اما حقیقت این است که تصورات نادرست زیادی در مورد آنچه که واقعاً برای انجام این کار باید صورت گیرد و مزایایی که حاصل می‌شود، وجود دارد.‌

مبانی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

قبل از پرداختن به همه اینها، بیایید مطمئن شویم که دقیقاً کمپین اینستاگرام چیست.

اگرچه امروزه معمولاً به فعالیت آنلاین در رسانه اجتماعی اینستاگرام اشاره می‌شود، اما هر فعالیتی که موجب تبلیغات دهان به دهان گردد، می‌تواند کمپین اینستاگرام در نظر گرفته شود.

اگر هدف این است که انبوهی از مردم در مورد محصول یا شرکت شما خبری را پخش کنند، محصولات را به مخاطبان جدید اعلام کنند و رشد سریعی برای کسب و کار شما ایجاد کنند، پس این یک کمپین اینستاگرام است.

قبل از بازاریابی اینترنتی، مدیران کسب‌وکارها باید از رسانه‌های سنتی و خارجی استفاده می‌کردند یا از مشتریان خود می‌خواستند این کار را انجام دهند.

این تبلیغات زمان بسیار بیشتری طول می‌کشید و در برخی موارد بسیار گران بود، اما امروز، ما رسانه‌های اجتماعی در دسترسی داریم که به ما امکان می‌دهد به همان جایگاه، بسیار سریعتر و ارزان‌تر از همیشه دست پیدا کنیم.

اگرچه فراگیر شدن از نظر فنی آسان‌تر است، اما امروزه چالش‌برانگیزتر می‌باشد، زیرا رقابت بسیار بیشتری نسبت به گذشته وجود دارد.

به دلیل افزایش رقابت، کمپین اینستاگرام اغلب باید "مهندسی" شود.

کمپین مهندسی شده

وقتی امروز در مورد کمپین اینستاگرام صحبت می‌کنیم، در واقع در مورد یک کمپین برنامه‌ریزی شده صحبت می‌کنیم. بله، برخی از بزرگترین اتفاقات فراگیر، اغلب به صورت تصادفی رخ می‌دهند، اما هرچه بیشتر و بیشتر پیش می‌رویم، در می‌یابیم که کمپین اینستاگرام دارای استراتژی و مهندسی دقیق است.

یکی از بهترین نمونه‌های شناخته شده در این مورد، مطالعه موردی «گروس هکینگ» از هات میل است.

زمانی که هات میل برای اولین بار راه‌اندازی شد، از کمپین اینستاگرام استفاده کرد تا به سرعت به بهترین سرویس ایمیل رایگان تبدیل شود. تا اینکه سرانجام جیمیل در سال 2012 از آن پیشی گرفت.

استراتژی آن ساده و به این صورت بود:

  • آدرس‌های ایمیل و خدمات رایگان را ارائه داد.
  • این عبارت کوتاه را به پایین هر ایمیل ارسالی اضافه کرد: ایمیل خصوصی و رایگان خود را در https://www.hotmail.com دریافت کنید.
  • به کاربران اولیه اجازه داد شروع به ارسال ایمیل به شبکه‌های شخصی و حرفه‌ای خود کنند.

مشاهده کرد که کاربران زمانی که از دوستان و همکاران خود هات میل دریافت می‌کنند، تعداد نفرات بیشتری در هات میل ثبت نام می‌کنند.

حتی هنگامی که ویروس هات میل گسترش یافت، سرورها را در حال اجرا و سرپا نگه داشت.

در آن زمان، هات میل ساده‌ترین و بصری‌ترین سرویس ایمیل موجود و رایگان بود. کاربران آن بسیار زیاد بودند و تا به امروز یکی از موفق‌ترین مطالعات موردی کمپین باقی مانده است.

کمپین اینستاگرام خوش شانس

اغلب اوقات، وقتی چیزی به شدت فراگیر می‌شود، شانس زیادی همراه آن است. یک نمونه اینچنینی در سال 2016 مربوط می‌شود به شرکت پوشاک ونس.

معروفیت این شرکت مربوط می‌شد به شوخی دو نوجوان در اسنپ چت که پس از فراگیر شدن ویدیو آنها ونس با افزایش 20 درصدی فروش مستقیم به مصرف کننده و افزایش 30 درصدی در فروش آنلاین، فروش فوری را شاهد بود.

اما نحوه واکنش شرکت به این موفقیت فراگیر حتی چشمگیرتر بود. ونس همان اوایل بعد از فراگیر شدن ویدیو در رسانه‌های اجتماعی متوجه آن شد و بلافاصله از آن استفاده کرد.

بازاریابی خود را روی این کمپین متمرکز نمود و وب سایت خود را راه اندازی کرد تا همه بازدیدکنندگان را مستقیماً به کفش‌های سفیدی که در کلیپ فراگیر شده دیده می‌شود، بفرستد.

این پدیده رسانه‌ای نمی‌توانست در زمانی بهتر از این اتفاق بیافتد، زیرا ونس حدود یک ماه تا پنجاهمین سالگردش فاصله داشت و در بهترین زمان ممکن بهترین اتفاق را تجربه کرد.

مزایای کمپین اینستاگرام (وایرال) شده:

مزایایی که با لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و دیده شدن سریع بدست می‌آید به کنار، کمپین اینستاگرام می‌تواند به طرق مختلف برای برند شما مفید باشد.

1. کاهش هزینه‌های تبلیغات

در حالی که در ابتدا کمپین اینستاگرام شما ممکن است به کمی فشار ابتدایی نیاز داشته باشد، (شاید تبلیغ پولی در رسانه‌های اجتماعی)، همین‌که که مخاطبان شما شروع به جذب آن کردند، آن‌ها اشتراک گذاری را برای شما انجام می‌دهند و شما می‌توانید پس از آن هزینه تبلیغات خود را کاهش دهید.

علاوه بر این، ابتکارات آینده شما به دلیل آگاهی از نام تجاری که در طول کمپین اینستاگرام شما ایجاد شده است، به احتمال زیاد به طور طبیعی به مخاطبان بیشتری می‌رسد.

2. رشد سریع

موفقیت در تجارت به ندرت سریع اتفاق می افتد.

حتی مواردی که شبیه موفقیت‌های یک شبه به نظر می‌رسند، معمولاً به یک مبارزه 10 ساله پشت آن مربوط هستند که در آن بنیان‌گذاران بسیاری از تلاش‌های ناموفق را پشت سر گذاشتند تا سرانجام به نتیجه درستی رسیدند.

با این حال، کمپین اینستاگرام یکی از معدود تاکتیک‌هایی است که پتانسیل ایجاد رشد انفجاری را در زمان بسیار کمی دارد.

این بدیهی است که جذاب‌ترین مزیت برای صاحبان کسب و کار است، اما همچنین سخت‌ترین مزیت برای دستیابی به آن هم همین امر می‌باشد.

خوشبختانه، برای موفقیت در کمپین اینستاگرام نیازی به موفقیت یک شبه ندارید. اگر بتوانید حتی با هزینه نسبتاً کم رشد ثابت و مداوم داشته باشید، در حال حاضر از بازی جلوتر خواهید بود.

3. قرار گرفتن در معرض جریان رسانه‌های اصلی

به عنوان بازاریابان ورودی، معمولاً می‌گوییم که برای ایجاد آگاهی نیازی به رسانه‌های جریان اصلی ندارید، اما هیچ کس نمی‌تواند قدرت مخاطب را انکار کند.

کمپین اینستاگرام، زمانی که به درستی انجام شود، به رسانه‌ها این امکان را می‌دهد تا برند شما را بدون پرداخت هزینه یا درخواست برای آن پوشش دهند.

بخش زیبا در مورد تحت پوشش رسانه‌های اصلی قرار گرفتن این است که به خودی خود باعث فراگیر شدن برند می‌شود.

زیرا رسانه‌های کوچکتر داستان‌های منتشر شده توسط نام‌های بزرگ را دنبال می‌کنند. فقط تصور کنید که یک تبلیغ در NBC یا ABC چه کاری می‌تواند برای برند شما انجام دهد.

4. افزایش اعتبار

واقعیت ساده این موضوع این است که اعتبار معمولاً با شناخت، اعتماد و پذیرش حاصل می‌شود.

وقتی برند شما فراگیر"وایرال" می‌شود و توجه مخاطبان جدیدی را به خود جلب می‌کند، افراد بیشتری مایلند به آن فرصت بدهند و آن را امتحان کنند.

به Dollar Shave Club فکر کنید؛ چند نفر بعد از ویدیوی فراگیر شده آن ناگهان حاضر شدند تیغ‌های جدید را امتحان کنند.

5. جذب سریع مشتری

اگرچه ما معمولاً بر فروش‌هایی که از کمپین اینستاگرام ناشی می‌شود تمرکز می‌کنیم، اما نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که فراگیر (وایرال) شدن تأثیر فوق العاده‌ای بر جذب مشتری دارد.

مردم همیشه به سمت موضوعات پرطرفدار گرایش دارند. ممکن است همه هنوز آماده خرید از شما نباشند.

اما وقتی توجه کافی را به خود جلب می‌کنید، مطمئناً شما را در خاطر حفظ می‌کنند و زمانی که آماده خرید هستند حتماً شما را به یاد می‌آورند.

اگر بخواهیم به طور واقع بینانه به این موضوع بپردازیم، شما اگر یک برند شرکت به شرکت (B2B) یا یک تجارت مبتنی بر خدمات هستید، احتمالاً از کمپین اینستاگرام، مشتریان بالقوه بیشتری نسبت به مشتریان واقعی کسب خواهید کرد، اما قطعاً ارزش این تلاش را دارد.

6. افزایش ترافیک وبسایت و رتبه‌بندی سئو

تقریباً 80% از بازاریابان ادعا می‌کنند که با حضور فعال فزاینده، ترافیک وب سایت را افزایش داده‌اند. جای تعجب نیست زیرا 73% از بزرگسالانی که یک بار در روز آنلاین می‌مانند، زمان زیادی را در رسانه‌های اجتماعی می‌گذرانند.

از آنجایی که 80% از کاربران اینستاگرام حداقل یکی از سایت‌های تجاری را دنبال می‌کنند، اگر می‌خواهید برند خود را در رتبه‌های برتر سئو قرار دهید، ایجاد ترافیک برای سایت شما مهم می‌شود.

7. صرفه‌جویی در وقت شما

بسیاری از حساب‌ها قبلاً تجارت کوچک خود را در بازار رقابتی ایجاد کرده‌اند. همه در حال ترویج خلاقیت برند خود هستند.

آنها نیاز به راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک و تحقیقات داده‌های زیاد و فالوورهای پایدار دارند.

8. تقویت بازاریابی محتوا

برای جلب توجه و علاقه مشتریان، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای اجتماعی شما با انگیزه برند مطابقت دارد.

به اشتراک گذاری رسانه محتوا بسیار سریعتر و همچنین آسانتر شده است. با این وجود، برای دستیابی به مخاطب هدف باید یک استراتژی عالی داشته باشید.

کسب و کارهای کوچک چگونه می‌توانند از کمپین اینستاگرام بهره ببرند؟

  • محصولات را محبوب کنید

اگر شرکت شما در اینستاگرام ظاهر شود، محصولات را نمایش می‌دهد. این خدمات و محصولات افراد زیادی را به پروفایل شما جذب می‌کند.

اگر اینستاگرامرها روزانه پست‌های شما را ببینند، اطلاعات بیشتری در مورد برند و شرکت شما خواهند داشت.

به عنوان مثال، اگر صفحه مد میخک را در اینستاگرام اجرا کنید، کاربران علاقه‌مند به مد به پروفایل شما جذب می‌شوند.

حتی ممکن است پس از بازدید از نمایه برند شما و مشاهده محصولات، برای خرید لباس با شما تماس بگیرند.

  • ترندهای جدید را به راحتی ایجاد و منتشر کنید

اکثر کاربران در اینستاگرام دوست دارند با تغییر روند پیشرفت کنند. هشتگ‌هایی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی‌ترند هستند که به مردم اطلاع می‌دهند.

اگر یک کسب و کار کوچک دارید و می‌خواهید آن را تقویت کنید، می‌توانید فالوورهای اینستاگرام را به نمایش بگذارید. سپس، می‌توانید از هشتگ‌ها استفاده کنید تا در کانون توجه قرار بگیرید.

اگر نام چالش سطل یخ را شنیده‌اید، مطمئناً می‌دانید که هشتگ‌ها چقدر مهم هستند. بنابراین، ممکن است یک ترند جدید ایجاد کنید یا یک ترند موجود را که برند شما می‌فروشد، تقویت کنید.

به عنوان یک برند کوچک، حتی ممکن است تخفیف‌هایی ارائه دهید و چنین چالش‌هایی را ایجاد کنید. اما ابتدا باید به یک چالش فکر کنید، سپس آن را اجرا کنید و در نهایت ویدیوها را با هشتگ آپلود کنید.

  • به دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی متصل شوید

آیا می‌دانستید که می‌توانید یک حساب رسانه اجتماعی را به حساب دیگری متصل کنید؟

اگر چنین است، برند شما در اینستاگرام می‌تواند پیوند مستقیمی به آن در توییتر و فیس‌بوک داشته باشد. ممکن است یک ترفند معمولی به نظر برسد اما بسیار مفید است.

برای یک تجارت کوچک که مایل به گسترش از طریق کمپین اینستاگرام است، اتصال برنامه‌ها بسیار عالی است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی یک دکمه ضربه بزنید. این تمام کار است.

بنشینید و از تبدیل شدن برندتان به چهره‌ای قابل مشاهده در هر پلتفرم رسانه اجتماعی لذت ببرید.

به این ترتیب، افراد از همه برنامه‌ها می‌توانند محصولات شما را ببینند، روی تصاویر آن‌ها نظر بدهند و حساب شما را دنبال کنند. اما، بهتر از همه، آن‌ها محصولات شما را می‌خرند.

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید