p چگونه عکس های اینستاگرام خوبی بگیریم: 5 نکته که اکنون باید امتحان کنید
چگونه عکس های اینستاگرام خوبی بگیریم: 5 نکته که اکنون باید امتحان کنید

چگونه عکس های اینستاگرام خوبی بگیریم: 5 نکته که اکنون باید امتحان کنید

اینستاگرام
سه شنبه - ۱۰ اسفند ۰۰

ما همیشه در اینستاگرام پیجهایی می‌بینیم که اصلا عکس های اینستاگرام خوبی نمی‌گیرند. مطمئناً در دید اولیه کاربر این موضوع نمود پیدا می‌کند که آنها هیچ آشنایی با گرفتن عکس‌های خوب ندارند.

و فقط سعی می‌کنند که چیزی که در ذهن آنها از یک عکس خوب هست را پیاده کنند. در این صورت کسی جز آشنایان و دوستان، لایک و کامنت را برای شما ارسال نمی‌کنند.

اما چه کنیم که بتوانیم لایک و کامنت بیشتری برای عکس های اینستاگرام پیج کاری دریافت کنیم؟ با ما باشید تا به‌طور مفصل این موضوع را بیان کنیم.

هنگامی‌که اینستاگرام برای اولین بار در سال 2010 راه‌اندازی شد، دوربین‌های گوشی‌های هوشمند، هنوز فاقد ویژگی‌ها و کیفیت بودند.

عکس‌ های اینستاگرام با دوربین درون برنامه گرفته شده‌اند و در صفحه‌های امروزی، آن پست‌های قدیمی تار و بریده به نظر می‌رسند.

اکنون، فید اینستاگرام ترکیبی از عکس‌های گوشی هوشمند و عکس‌های پردازش شده حرفه‌ای است.

دوربین گوشی‌های هوشمند اکنون به‌اندازه کافی خوب است که می‌توان به‌سرعت از آن استفاده کرد و برخی از افراد حتی امکانات جدید آنها را نمی‌دانند.

اگر به دنبال بهبود مهارت‌های عکاسی خود برای برند خود هستید تا بتوانید بدون توجه به منابعی که دارید، عکس های اینستاگرام عالی بگیرید، پس این مقاله برای شما مناسب است.

کسب‌وکارهای کوچک همیشه نمی‌توانند یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنند، بنابراین بهترین کار این است که برخی از اصول اولیه عکاسی را بدانید و بدانید که واقعاً چه چیزی باعث ایجاد تعامل در اینستاگرام و افزایش لایک می‌شود.

نکات گرفتن عکس اینستاگرام عالی

این یک راهنمای کلی برای گرفتن عکس‌ های اینستاگرام خوب با استفاده از گوشی هوشمند است.

اگر می‌خواهید پس از تسلط بر این نکات، مجموعه مهارت‌های عکاسی خود را بیشتر گسترش دهید، باید سعی کنید از گوشی هایی استفاده کنید که کیفیت متوسط رو به بالایی را داشته باشند.

گوشی‌های هوشمند زیادی وجود دارد که می‌توانید با کمک آنها عکس‌ های اینستاگرام بسیار خوب و باکیفیت بگیرید.

دقت کنید که این گوشی‌ها قابلیت‌های زیادی برای ادیت عکس و حتی ویدیو داشته باشند.

اما امروز قصد داریم در کنار یک دوربین گوشی خوب، موارد مهمی را در نظر بگیریم که بسیار می‌تواند در یک عکس زیبا تأثیر بالایی داشته باشد.

مواردی که تمام عکاسان حرفه‌ای آنها را ستون‌های عکاس حرفه‌ای می‌دانند. بدون آنها کیفیت یک عکس به‌مراتب افت خواهد داشت.

حتی اگر شما بهترین گوشی هوشمند با دوربین باکیفیت و یا حتی بهترین دوربین عکاسی هم داشته باشید، اگر این موارد را رعایت نکنید، کارتان بسیار سخت خواهد بود.

مهم‌ترین عوامل گرفتن عکس های اینستاگرام خوب و عالی

1. نور را درک کنید

نور یکی از بزرگ‌ترین عوامل در عکاسی است. نور خیلی زیاد و سوژه شما کسل‌کننده به نظر می‌رسد.

تصویری که خیلی کوچک است و یک تصویر تیره‌وتار، هیچ‌وقت توجه مخاطب شما را جلب نمی‌کند.

وقتی عکاسی برند انجام می‌دهید، می‌خواهید بفهمید که چگونه نور بر مکانی که معمولاً در آن عکاسی می‌کنید تأثیر می‌گذارد.

به‌عنوان مثال، اگر در یک رستوران هستید، توجه داشته باشید که خورشید چه زمانی و از کجا می‌آید.

  •     آیا برخی از پنجره‌ها راحت‌تر از بقیه هستند؟
  •     آیا آفتاب ظهر همه‌چیز را خیلی روشن می‌کند؟
  •     نورهای مصنوعی کجا هستند و آیا نورافکن‌ها، نور نامطلوبی روی میز می‌اندازند؟

آفتاب اولیه صبح و غروب آفتاب معمولاً درخشش ملایم‌تری دارند. پرتوهای خشن خورشید ظهر، اغلب به قسمت‌های سفید تصویر برخورد می‌کند.

اگر بدانید خورشید و نورها در فضای شما چگونه رفتار می‌کنند، برنامه‌ریزی برای عکاسی آسان‌تر خواهد بود.

1. نور را درک کنید

در این مثال، عکاس از پرده‌های شفاف برای پراکندگی نور ورودی استفاده می‌کند. نتیجه یک عکس با نور خوب و بدون نور شدید خورشید است.

برای گوشی‌های هوشمند، صبور بودن با دوربین مفید است. چند دقیقه وقت بگذارید و روی نواحی مختلف فوکوس کلیک کنید تا ببینید که هایلایت ها و سایه‌ها چگونه تغییر می‌کنند. برای تنظیم روشنایی از نوار لغزنده استفاده کنید.

نکته: از یک سوژه، در زاویه و صحنه یکسان در طول روز عکس بگیرید تا حسی از نور در دسترس خود داشته باشید.

ممکن است لازم باشد ساعت‌ها قبل از سرو غذا، غذای خود را برای عکاسی آماده کنید، زیرا این زمان مناسبی برای برنامه قبل از عکاسی است.

با روش‌های ساده برای حل مشکلات عکاسی معمولی خلاق باشید: اگر می‌خواهید برخی از سایه‌ها را برجسته کنید، از یک تابلوی پوستر سفید برای بازتاب نور استفاده کنید.

2. لایه‌ها را برای ایجاد علاقه اضافه کنید

در حالی که ظاهر ساده و سبک همیشه مد است، می‌توانید عکس‌های خود را با افزودن لایه‌ها تغییر دهید.

این به معنای مخلوط کردن در مواد مختلف و اضافه کردن یک المان یا پس زمینه است.

شما همچنان سوژه‌ای را در فوکوس خواهید داشت، اما لایه‌ها به آن جذابیت می‌افزایند و بیننده را به سمت سوژه شما هدایت می‌کنند.

لایه‌ها را برای ایجاد علاقه اضافه کنید

در مثال بالا، یک لیوان خالی در سمت راست برای محو کردن بخشی از تصویر استفاده شده است.

چشم شما به‌طور غریزی به سمت چپ حرکت می‌کند تا روی قهوه تمرکز کند و سپس به سمت راست روی عناصر گلدان می‌رود.

برخی از گوشی‌های هوشمند حالت پرتره را برای شما در دسترس قرار می‌دهند، تا بتوانید به‌راحتی در عکس‌های خود عمق ایجاد کنید.

اگر پس‌زمینه پیچیده‌ای دارید، بهتر است روی سوژه‌تان فوکوس کنید و پس‌زمینه را محو کنید.

گرفتن عکس از طریق پنجره

در این مثال، بستنی و مخروط در فوکوس هستند، در حالی که فرد پشت آنها تار است.

به‌اندازه کافی کنتراست واضح و تار وجود دارد تا بتوانید در نگاه اول هر چیزی که در تصویر اتفاق می‌افتد را درک کنید.

نکته: به‌جای عکس مستقیم، یک کاغذ در کنار لنز یا یک شیء، پشت یک ساختار بزرگ‌تر اضافه کنید.

همچنین گرفتن عکس از طریق پنجره با برخی بازتاب‌ها در پیش‌زمینه می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

برای تغییر نقاط لمسی مختلف باید روی صفحه‌نمایش گوشی خود ضربه بزنید، پس امتحان کنید و ببینید که چگونه بر روی تصاویر به‌دست آمده تأثیر می‌گذارند.

3. از عکاسی مداوم برای عکس‌های اکشن استفاده کنید

وقتی در یک رویداد هستید و نیاز به گرفتن چند عکس دارید، فقط یک یا دو عکس نگیرید.

در عکاسی رویداد، شما می‌خواهید تعداد زیادی عکس را انتخاب کنید.

چرا؟ شما همیشه مجبورید وسط یک مکالمه به یک نفر نگاه کنید، به چشمانتان در وسط گفتگو یا ترکیبی از این دو.

برای غلبه بر این حواس‌پرتی، عکس را با ترکیب‌بندی و نور موردنظر آماده کنید، سپس از حالت عکس پی‌درپی، برای گرفتن چندین عکس در مدت‌زمان کوتاه استفاده کنید. می‌توانید بعداً آنها را مرتب کنید تا بهترین‌ها را پیدا کنید.

از عکاسی مداوم برای عکس‌های اکشن استفاده کنید

در اینجا، چندین عکس پشت سر هم از مراحل مختلف ریخته‌گری، گرفته می‌شود.

به این ترتیب، لازم نیست نگران باشید که فقط یک شانس برای گرفتن عکس عالی وجود دارد، می‌توانید بعداً برای یافتن بهترین عکس از بین تمام عکس‌ها، مرور کنید.

نکته: از تعداد عکس‌های اکشنی که باید قبل از پیدا کردن عکس عالی بگیرید، دلسرد نشوید.

حتی باتجربه‌ترین عکاسان رویداد حرفه‌ای ممکن است تنها 10 درصد از عکس‌های گرفته شده را ارائه دهند.

4. از قانون یک سوم و فضای سفید استفاده کنید

در اصول عکاسی، قانون یک سوم راهنمای ترکیب‌بندی است. کادر خود را به سه نوار عمودی با فاصله یکسان و سه نوار افقی با فاصله یکسان تقسیم کنید.

اینکار با یک شبکه نه قسمتی به‌پایان خواهد رسید. محل تلاقی خطوط جایی است که می‌توان سوژه‌ها را متمرکز کرد.

از قانون یک سوم و فضای سفید استفاده کنید

تصویر بالا سوژه (کروسان) را در بالای صلیب پایین سمت راست نشان می‌دهد.

برای برخی از عکس‌ها، ممکن است واقعاً بخواهید سوژه خود را ایزوله کنید.

در این صورت، استفاده از قانون یک سوم با فضای سفید، نتیجه‌ای عالی خواهد داشت.

نکته: این خطوط شبکه ممکن است در دوربین تلفنتان در حین گرفتن عکس در دسترس شما باشد.

داشتن این پوشش‌ها به شما کمک می‌کند، سوژه خود را روی خطوط شبکه قرار دهید.

5. زوایای خود را با هم مخلوط کنید

قبلاً خطوط شبکه را ذکر کردیم که به شما کمک می‌کند عکس‌های خود را مرتب کنید. اینها برای ایجاد گوشه‌ها نیز مفید هستند.

برای گرفتن عکس از بالا یا داخل شات عالی، خطوط شبکه را طوری مطابقت دهید که عناصر تصویر، موازی باشند.

این یعنی چی؟ میزها یا دیوارها باید در عکس شما موازی با خطوط شبکه دوربین باشند.

زوایای خود را با هم مخلوط کنید

شات روی لبه‌های فنجان به صورت خطی قرار می‌گیرد، تا کاملاً عمودی باشد. این به بیننده یک خط دید زیبا را مستقیماً به سوژه می‌دهد.

و حالا که پیشنهاد کرده‌ایم صف‌آرایی کنید، از مخلوط کردن آن نترسید! قبل از گرفتن عکس، به‌عقب برگردید و آن را از زوایای مختلف بررسی کنید. گاهی اوقات یک شات زنده جالب‌ترین نیست.

اگر می‌خواهید زاویه جدیدی را امتحان کنید، مطمئن شوید که عمداً آن را موازی با خطوط شبکه قرار نمی‌دهید. این نوع نگاه به تصاویر کمی آزاردهنده خواهد بودو مصنوعی بودن عکس را می‌رساند.

تکنیک گرفتن عکس های خوب اینستاگرام

برای این عکس، Fenty رویکرد گوشه بالایی را برای گنجاندن رنگ‌های مختلف در نظر گرفت. اگر از پهلو گرفته شود، مقداری از محصول پنهان می‌شود.

اگر از بالا گرفته شود، نمی‌توانیم ببینیم بسته‌بندی چگونه است.

نکته: برخی از دوربین‌های گوشی‌های هوشمند دارای یک تلاقی میانی هستند که هنگام گرفتن عکس از بالا ظاهر می‌شود. از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید که یک شات کاملاً ردیف شده از بالا دریافت می‌کنید.

عکس‌ های اینستاگرام خود را با بیشترین لایک آنالیز کنید

قبل از اینکه شروع به عکس گرفتن با تلفن خود از برند خود کنید، بنشینید و کمی تحلیل کنید.

اگر ندانید مخاطبان شما چه عکس‌هایی را دوست دارند، وقت گذاشتن برای گرفتن عکس‌های خوب برای شما سودی ندارد.

برای مقابله با این، دو منبع داده وجود دارد که باید در نظر بگیرید: پست‌های فعلی و پست‌های رقبا یا پست‌های صنعتی حتی غیر حوزه کاری شما.

از گزارش اینستاگرام یا تجزیه و تحلیل‌های مشابه برای یافتن جذاب‌ترین پست‌ها استفاده کنید.

ببینید آیا شباهتی بین آنها وجود دارد یا خیر. آیا افرادی در کادر بودند؟ آیا نور طبیعی دخیل بود؟ آیا کاملاً متقارن بود؟

اکنون که به این تصاویر نگاه کردید، ایده بهتری از آنچه در بین مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود خواهید داشت.

چند یادداشت عکس بنویسید و بهترین عکس‌ها را بگیرید. این به‌عنوان بخشی از اثبات هویت برند شما عمل می‌کند.

حفظ هویت منسجم در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا همیشه در نگاه کاربران به برندی تبدیل شوید که به علایق کاربران احترام می‌گذارد.

سپس با تجزیه‌وتحلیل رقبا، بررسی کنید که رقیب شما و بقیه صنعت چه می‌کنند و چگونه عکس های اینستاگرام عالی می‌گیرند.

چه نوع تصاویری بیشتر پست می‌شود و با آنها تعامل برقرار می‌شود؟ آیا آن تصاویر با عکس‌هایی که در حال حاضر دارید متفاوت هستند؟

در شبکه اجتماعی اینستاگرام، کاربران با تصاویر و ویدیو سروکار دارند. پس شما باید به یک درک خوبی از تصاویر و ویدیو دست پیدا کنید تا بتوانید تعامل کاربران با پیج خودتان را بالاتر ببرید.

مطالب زیادی در سطح اینترنت وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات خودتان را درمورد کیفیت عکس های اینستاگرام و چگونگی یک پست عالی، بالاتر ببرید.

حتماً در این مورد تحقیق کنید، زیرا فروش شما به همین لایک و کامنت کاربران و تعامل با آنها، بستگی دارد.
 

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید