بیایید در ابتدا در مورد یک موضوع صحبت کنیم. موفقیت در اینستاگرام فقط با درست کردن یک پیچ تجاری و پست گذاشتن همیشگی نیست.
همچنین یادگیری نحوه رسیدن به موفقیت در اینستاگرام، فقط به تعداد فالوورها محدود نمیشود.
در عوض، موفقیت از یک مخاطب درگیر و محتوای عالی ناشی میشود.
اینستاگرام یک بستر قوی و مناسب برای کسانی هست که به دنبال تلاش بیشتر برای افزایش فالوور واقعی و رضایت آنها هستند.
شاید فکر کردن به حصول اطمینان از نتایج موفقیتآمیز، زمانی که بهتازگی با یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام شروع کردهاید دشوار به نظر برسد، اما متوجه خواهید شد که همان رویکرد برنامهریزی دقیق در اینجا به شما کمک خواهد کرد.
به همین دلیل است که ما یک راهنمای پنج مرحلهای ساده و در عین حال بسیار مؤثر، در مورد چگونگی موفقیت در اینستاگرام گردآوری کردهایم.
نکات موفقیت در اینستاگرام را برای بهبود استراتژی خود
1. استراتژی محتوای خود را برنامهریزی کنید
احتمالاً از قبل میدانید که ارسال چند عکس یا فیلم کافی نیست و منتظر رسیدن سریع مخاطبان باشید.
در عوض، باید یک استراتژی محتوا درست کنید، درست مانند هر کمپین بازاریابی دیگری.
در اینجا چند دستورالعمل خاص اینستاگرام وجود دارد:
1- بهترین پستها را در صنعت خود پیدا کنید و رقبای خود را پیگیری کنید. 5 تا 10 رقیب (مانند مارکهای مشابه) را پیدا کنید و بهترین پستهای آنها را در چند ماه گذشته ثبت کنید. تمام موارد مشترک را علامت بزنید: مربوط به محصول، رنگهای روشن، تصاویر افراد و تمهای دیگر، و ببینید چه چیزی کار میکند. نه تنها میخواهید حسابهای دیگر را کپی کنید، بلکه به شما کمک میکند ببینید چه چیزی در جایگاه شما جلب توجه میکند.
2- شروع به ساخت تعداد زیادی محتوا پیرامون موضوع یا ایده مشابه کنید. با برنامهریزی پستهایی که میتوانند حداقل یک یا دو ماه محتوا ارائه دهند، ثبات بیشتری در کیفیت و پیام دریافت خواهید کرد. آن را با توجه به تقویم رسانههای اجتماعی خود تنظیم کنید و مطمئن شوید که هر پست احساسی ثابت دارد.
3- سعی کنید با محتوای خود تا حد امکان منحصربهفرد باشید. اگرچه گفتن این کار آسانتر از انجام آن است، اما خلاقیت در اینستاگرام کار میکند و راههای قابل اعتماد زیادی برای الهام گرفتن از ایدههای پست اینستاگرام وجود دارد.
روی ابزارهای ویرایش عکس برای محتوای خود سرمایهگذاری کنید. چه Adobe Photoshop یا VSCO باشد، محتوای شما باید عالی باشد تا توجه مخاطب را به خود جلب کند.
عکاسی زیبا و شگفتانگیز همیشه توجه بینندگان را به خود جلب میکند.
ممکن است در ابتدا به نظر برسد که صرفاً برای ساخت محتوا کار زیادی لازم است، اما پاداش آن ارزش آن را دارد. محتوای بهتر منجر به تعامل بیشتر میشود.
وقتی فالوورهای شما واقعاً از مطالبی که پست میکنید لذت میبرند و مشتاقانه منتظر پستهای جدیدتر هستند، شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری یا مشتری افزایش میدهید.
2. از هشتگ های برنددار استفاده کنید
بهعنوان یک برند رسانه اجتماعی، بهنوعی بازاریابی نیاز دارید. این خط باریکی بین تبلیغاتی بودن و مدبر بودن است.
بر اساس شاخصهای جدید، 57 درصد از کاربران، برندها را در رسانههای اجتماعی دنبال نمیکنند، زیرا آنها بیش از حد تبلیغاتی هستند.
برای جلوگیری از تبلیغ بیش از حد برند خود، در حالی که هنوز برند خود را بازاریابی میکنید، هشتگ های برند اینستاگرام را در نظر بگیرید.
یک آمار مهم که باید بدانید، این است که از هر 10 هشتگ در اینستاگرام، هفت مورد هشتگ برند هستند.
البته استراتژی صحیح اگر در هشتک گذاری اینستاگرام، بهدرستی انجام شود مطمئناً میتواند باعث افزایش فالوور واقعی اینستاگرام شود.
این بدان معناست که هشتگ شما باید منحصربهفرد، به یاد ماندنی و جذاب باشد.
بهعنوان مثال، Thrive Market از هشتگ #letsthrive برای تبلیغ محتوای تولیدشده توسط کاربران در اینستاگرام، استفاده میکند.
هشتگ ها بهعنوان منبع تعامل بین برند و کاربران عمل میکنند.
بهجای تبلیغ، شما بهسادگی کاربران خود را برجسته میکنید.
نکته حرفهای در مورد موفقیت در اینستاگرام: فراموش نکنید که کل هشتگ خود را بررسی کنید، زیرا گاهی اوقات ممکن است با چیز دیگری مرتبط باشد.
از خجالت بپرهیزید و کمپین هشتگ گذاری خود را مشخص کنید.
آنالیز هشتگ اینستاگرام را اجرا کنید
مهم است که بدانید هشتگ های شما چگونه کار میکنند، تا بتوانید قبل از اینکه خیلی دیر شود تنظیمات را انجام دهید.
با کمک ابزارهای تجزیهوتحلیل اینستاگرام، میتوانید بهراحتی در مورد کلیدواژههای برتر و جذابترین هشتگها در اینستاگرام اطلاعاتی کسب کنید.
علاوه بر این، میتوانید ببینید که آیا کلمات کلیدی شما به مخاطبان اینستاگرام شما مربوط است یا خیر.
ابزارهای آنالیز پیج اینستاگرام، میتواند هشتگهایی را که معمولاً با نام تجاری شما در گزارش روند خود ذکر میشود، نشان دهند.
بنابراین شما زمینهای را برای آنچه مردم در مورد برند شما میگویند، بهدست میآورید.
نتایج خود را تجزیهوتحلیل کنید یا هشتگ ها را مقایسه کنید، تا ببینید کدام یک بهترین است.
3. شما یک فراخوان برای اقدام دارید
در اینجا سؤالی وجود دارد که هر شرکتی باید در مورد استراتژی اینستاگرام خود از خود بپرسد. چه چیزی کاربران را به دنبال کردن و تعامل با برند شما سوق میدهد؟
همانطور که قبلاً ذکر شد، داشتن تصاویر عالی قطعاً به جذب کاربران کمک میکند.
با این حال، اگر فراخوان مناسبی برای اقدام نداشته باشید، چگونه مخاطبان شما میدانند که در آینده چه میشود؟
کپشن اینستاگرام برای یک حساب کاربری موفق ضروری است. آنها همه چیز را به مخاطبان شما میدهند، از زمینه محصولات و خدمات شما گرفته تا درخواستهای کلیدی برای اقدام برای پیشبرد تبدیل.
بهعنوان مثال، اگر تولیدکننده کفش هستید، از نظرات اینستاگرام برای برجسته کردن همکاریها و طرحهای جدید یا محدود استفاده میکند.
این عنوان کار خوبی برای برجسته کردن طراحی نسخه محدود انجام میدهد، تا کاربران را به خرید در حال حاضر وادار کند.
کپشن ها همچنین فرصتهای خوبی برای استفاده از هشتگ های جدید توسعهیافته، ترند و گسترش آگاهی فراهم میکنند.
لینک خود را فراموش نکنید
اینستاگرام از این نظر منحصربهفرد است که فقط یک لینک را در بیو کاربر مجاز میکند.
التبه جدیداً میتوانید در استوری اینستاگرام خودتان از المان لینک کمک بگیرید و برای کمپینهای اینستاگرام، از آنها استفاده کنید.
اما به دلیل حذف 24 ساعته استوری، تمرکز ما در این بخش برای لینک بیو هست.
این یک روش معمول است که کپشن های شما بینندگان را به لینک موجود در بیو اینستاگرام شما هدایت میکند. به همین دلیل لینک شما باید تا حد امکان مرتبط و بهروز باشد.
بهترین روش بسیار رایج، پیوند دادن به یک صفحه فرود اختصاصی اینستاگرام است که معمولاً دارای چند پیوند بسیار آسان به محتوا، محصولات یا خدمات اخیر ذکرشده در فید شما است.
میتوانید از یک صفحه ساز برای اینستاگرام استفاده کنید یا صفحه خود را ایجاد و بهروزرسانی کنید.
در هر صورت، مطمئن خواهید شد که کاربران به تعداد زیادی محتوای بسیار مرتبط مطابق با آنچه در پستهای اخیر شما دیدهاند و به سایت شما منتقل میشوند، دست پیدا میکنند.
یک نوع قیف بازاریابی بهطور مؤثر، که برای بهبود فروش شما بسیار مؤثر خواهد بود.
در تصویر بالا برند معروف Evernote، این کار را برای تبلیغ آخرین همکاریها و رویدادهای سخنرانی انجام میدهد.
در این مثال، این شرکت لینکی را ارسال کرد که کاربران را به جلسات سخنرانی خاصی هدایت میکرد، اما یک دکمه مستقیم برای دریافت Evernote نیز داشت.
با استفاده از یک صفحه فرود منحصربهفرد، کاربران محتوای خاص اینستاگرام را به صفحهای کاربردی هدایت میکنید که با هدف آن پست مطابقت دارد.
4. با کاربران اینستاگرام تعامل داشته باشید
اگر در ساخت برند خود در اینستاگرام نسبتاً تازه کار هستید، لازم است گامهای کوچکی برای ایجاد تعامل بردارید.
با این حال، برندهای کوچکتر میتوانند طرفداران خود یا کسانی را که "کاربران باتجربه" در نظر گرفته میشوند، دنبال کنند.
در عین حال، از فضای خود برای تعامل با کاربران استفاده کنید و در صورت تولید محتوای مرتبط با صنعت شما، آنها را دنبال کنید.
بهطور مثال، اگر شما یک پیج عکاسی هستید، سعی کنید بهطور منظم محتوای تولیدشده توسط کاربران از هنرمندان، عکاسان و طراحان را در پیج خودتان با تگ کردن آنها، منتشر کنید.
در تصویر اکانت زیر مشاهده میکنید که این پیج، بهطور منظم محتوای تولیدشده توسط کاربران که از هنرمندان، عکاسان و طراحان گرفتهاند را منتشر میکند.
شاید برخی از بزرگترین طرفداران شما در حال حاضر محتوای عالی در اینستاگرام تولید میکنند.
سعی کنید ببینید چگونه آنها میتوانند با برند شما همکاری کنند تا در هر دو طرف کار کنند.
از تعاملات روباتیک خودداری کنید
هیچکس واقعاً نمیخواهد با یک پیام خودکار صحبت کند، بنابراین از پاسخهای خودکار خودداری کنید.
حتی برندهای بزرگی مانند زمانی را پیدا میکنند تا با پاسخهای جالب و سرگرمکننده به دنبال کنندگان پاسخ دهند.
لازم نیست مکالمه کامل باشد، اما یک پاسخ میتواند برای تعامل شما در اینستاگرام معجزه کند.
با توجه به آمارهای اینستاگرام، اگر فالوور شما در شبکههای اجتماعی نادیده گرفته شود، از هر سه کاربر یک نفر به سراغ رقیب شما خواهد رفت.
این موضوع باید اولویت برای کسبوکار اینستاگرام شما باشد. سؤالات بیپاسخ در نظر افراد، انعکاس خوبی ایجاد میکند.
بنابراین مطمئن شوید که مایلید برای پاسخگویی به فالوورها، تلاش کنید.
اگر توصیهها و نظرات خوبی میخواهید، آماده استفاده از اینستاگرام بهعنوان منبع اطلاعات و تماس خود باشید.
5. با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید
همانطور که قبلاً ذکر شد، بسیاری از برندها محتوای تولیدشده توسط کاربر را برای ارتباط با کاربران، همکاری در محتوا و تبلیغ یکدیگر در اینستاگرام ترکیب میکنند.
اما این افراد نیازی به یک میلیون کاربر ندارند یا باید یک سلبریتی باشند تا به شما کمک کنند بینندگان بیشتری پیدا کنید.
در عوض، برندها باید تأثیرگذاران ویژهای را در رسانههای اجتماعی پیدا کنند، که در واقع میتوانند تعامل و بحث در مورد شرکت شما را افزایش دهند.
در اینجا مراحل اساسی برای یافتن اینفلوئنسرها در اینستاگرام آمده است:
از BuzzSumo برای پیدا کردن و دنبال کردن رهبران صنعت خودتان استفاده کنید. این یک راه عالی برای یافتن اینفلوئنسرهای کمتر شناختهشده با پیروان جمعیتی اصلی در جایگاه خاص شما است.
1- با اینفلوئنسرها تعامل داشته باشید و در مورد همکاریها بپرسید. در مورد مطالب آنها نظر دهید یا سؤالاتی مرتبط با زمینه کاری خود بپرسید. سپس میتوانید سؤال بزرگتر را بپرسید.
2- از کوچک شروع کنید. بهاحتمال زیاد، قبلاً با اینفلوئنسرهای سطح بالا تماس گرفتهشده است یا شاید آنها یک فرآیند خاصی برای همکاری با افراد و پیجها داشته باشند. از ضلع کوچکتر شروع کنید و راه خود را به کسانی که دنبال کنندههای زیادی دارند بپیوندید.
این هوشمندانه است که ارتباطات خود را پرورش دهید و برای آنها ارزش قائل شوید. زیرا اینفلوئنسرها نیز مانند مخاطبان شما همیشه با پیامهای خودکار درگیر هستند.
سعی کنید با ملاقات در رویدادهای صنعتی یا درخواست میزبانی وبینارهای مشترک، روابط واقعی ایجاد کنید.
راههای زیادی برای برقراری ارتباط وجود دارد، اما اگر این کار را بهدرستی انجام دهید، حساب اینستاگرام موفق شما منبع سرگرمی و اطلاعاتی برای مخاطبان شما خواهد بود.
جمعبندی برای موفقیت در اینستاگرام
اگر به فکر موفقیت در اینستاگرام هستید به مشاء توصیه میکنیم که حتماً موارد بالا را با دقت بخوانید. اگر اطلاعات کافی در مورد آنها ندارید پیشنهاد میکنیم که حتما در مورد هر کدام از این 5 مورد دانش بیشتری کسب کنید.
اینستاگرام بستری مناسب برای برندهایی هست که به دنبال کسب فالوور و تبدیل آنها به مشتری هستند.
در غیر این صورت، خیلی از افراد نمیتوانند در آن به موفقیت بالایی دست پیدا کنند و در مدتزمان کوتاهی به شکست نزدیک میشوند.
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید