IGTV اینستاگرام بهتر است یا ویدیوها و پستهای معمولی؟
در چند ماه گذشته، ممکن است متوجه چیز جدیدی در فید اینستاگرام خود شده باشید. این پستهای جدید ویدیو هستند، اما این ویدیوها کامل نیستند.
در واقع آنها پیشنمایش هستند. IGTV اینستاگرام پیش نمایشی برای سرویس نزدیک و مرتبط اینستاگرام میباشد. هدف IGTV این است که چیزی شبیه به تلاقی بین اینستاگرام و یوتیوب باشد.
این برنامه که برای تلفن همراه طراحی شده و تحت رهبری تلفن همراه است، به جای فرمت افقی ویدیوهای YouTube، ویدیوهای فرمت عمودی را هدف قرار داده است.
IGTV به برنامه اینستاگرام متصل است، اما با آن یکسان نیست. میتوان گفت که این یک برنامه مستقل به خود است.
معایب IGTV
مشکلات IGTV اینستاگرام به وضوح میتواند IGTV را تحت فشار قرار میدهد. قرار دادن پیش نمایش در ویدیوهای IGTV اینستاگرام اساساً دارای جنبه تبلیغاتی است.
همه کاربران اینستاگرام این درخواست را دارند که: لطفاً از پلتفرم ویدیوی ما در پیش نمایش IGTV استفاده کنید. IGTV به دلایل مختلف به کندی رشد کرده است.
برای مثال، در حالی که این اپلیکیشن به اینستاگرام لینک شده است، اینستاگرام نیست. این پایگاه کاربری متفاوت، اپلیکیشن و الزامات متفاوتی برای پستها دارد.
ممکن است از حساب اینستاگرام خود برای دسترسی به آن استفاده کنید، اما این همان پلتفرم نیست. IGTV اینستاگرام برای مدت طولانی، از تعداد کم بیننده رنج میبرد و این فشار اخیر به منظور سرعت بخشیدن به پذیرش آن در میان کاربران است.
باید دید که آخرین فشار چقدر مؤثر خواهد بود. اما واضح است که اینستاگرام قصد ندارد IGTV را حذف کند. آنها به سرمایهگذاری در آن ادامه خواهند داد.
دلایل استقبال کم از IGTV اینستاگرام
از آنجایی که آنها میخواهند IGTV یک قاتل یوتیوب باشد، جای تعجب نیست که آنها همه راههایی را که دارند کاوش کنند. چرا پذیرش اینقدر کند بود؟ به احتمال زیاد کمبود مخاطب اولیه همراه با مشکل در تولید ویدیو دلیل آن است.
در واقع، بیشتر آموزشهای ویدئویی و تنظیمات اولیه در نرم افزار ویرایش ویدئو بر روی فرمت یوتیوب یا فیلم تمرکز دارند که شامل صفحه عریض وضوح بالا، برای مشاهده روی پلت فرم دسکتاپ یا تلویزیون است.
این درحالی است که، IGTV اینستاگرام بر روی ویدیوهای عمودی تمرکز دارد. میدانید چرا روی این پلتفرم هنوز سرمایهگذاری میشود؟ بله درست است، زیرا این ویدیوهای عمودی ممکن است برای مخاطبان تلفن همراه ایده آلتر باشند.
میدانید چه چیزی برای ویدیوهای عمودی قالببندی شده است؟ آری فقط و فقط دوربین گوشی همراه و هیچ دوربین دیگری برای این ویدیوها قالببندی نشده است و ضبط ویدیوی عمودی با کیفیت بالا به طرز شگفت انگیزی مشکل است.
این برای برندها و کاربرانی که در حال حاضر کار زیادی با ویدئو انجام نمیدهند، مانع بزرگی برای ورود در مقایسه یوتیوب است و میتوان گفت تقریباً ارزشش را ندارد.
IGTV اینستاگرام همچنین یک مانع برای پذیرش برای سازندگان محتوا و برخی برندها دارد و آن فقدان گزینههای کسب درآمد است.
مقایسه یوتیوب و IGTV
فروشگاههایی که محصولات یا کالاها را میفروشند، میتوانند افراد را از IGTV به وبسایت خود معرفی کنند، اما هیچ درآمدزایی مستقیمی وجود ندارد.
یوتیوب تبلیغات اجرا میکند و به سازندگان مبلغ بسیار اندکی پول پرداخت مینماید. IGTV اینستاگرام اصلاً به سازندگان پولی نمیپردازد و این سازندگان به توانایی خودشان برای کسب درآمد خارج از سایت متکی هستند.
این اپلیکیشن همچنین فاقد هر نوع ویژگی جستجوی واقعی است. از آنجایی که جستجو و یافتن محتوا در یوتیوب و حتی در اینستاگرام از طریق هشتگ، بخش بزرگی از این سیستم است، عجیب است که IGTV ویژگی جستجوی قابل مقایسهای ندارد.
سازندگان این ویژگی را اینگونه توجیه میکنند که میخواهند پلتفرم نوعی تجربه لحظهای باشد. میتوانید محتوای تولید شده افرادی را که دنبال کردهاید و در IGTV ظاهر میشود مشاهده کنید.
به عبارت دیگر، آنها میخواهند نامشان بیشتر در این تلویزیون به نمایش درآید. البته مشکل در واقع این است که نیاز مردم این نیست.
سرویسهای استریم درخواستی و حتی امکان خرید رسانهای یوتوب همگی بسیار محبوب هستند و دلیل اصلی آن این است که مردم دوست ندارند زمانهای خاصی را تنظیم کنند تا محتوایی را که میخواهند ببینند.
اگر یک دنبال کننده سر سخت باشید، از دست دادن ویدئو که در زمان مشخصی پخش میشود میتواند ویرانگر باشد.
با انتشار محتوای اپیزودیک در استوریها، این واقعیت که سرویس ویدئویی به سبک تلویزیون اینستاگرام مانع از این مفهوم میشود، باور نکردنی است.
یکی دیگر از مضرات احتمالی IGTV اینستاگرام این است که شبیه به ماهیت ناپایدار استوری است و واقعاً در جستجو شاخص نمیباشد. اگر قبلاً در IGTV نباشید و سازنده ویدئو را دنبال نکنید، پیدا کردن محتوای IGTV آن بسیار دشوار میشود.
مزایای IGTV اینستاگرام
اما همه اینها بدان معنا نیست که IGTV بی فایده است. به هرحال، دلایل بسیار قوی برای استفاده از IGTV وجود دارد. قطعاً IGTV اینستاگرام مزایای ملموسی دارد. اول و شاید به صورت محدود، پلتفرم هنوز جدید است.
اگر اکنون وارد آن شوید و منظورم همین الان است، یکی از اولین پذیرندگان خواهید بود و این به معنی آن است که شما اغلب در موقعیتی هستید که با رشد مخاطب خود همراه خواهید بود، به جای اینکه بخواهید در رقابتهای از پیش تعیین شده مبارزه کنید.
نمیگویم که آسان است، اما شما قطعاً باید در نقش خود رشد کنید. با رشد پلتفرم به رشد خود ادامه دهید و برای نوآوریهای خود فکر و تلاش کنید.
به عبارت دیگر، شما باید در واقع یک رهبر فکری باشید و وقتی که رقابت نسبتاً کمی وجود دارد، این امر سادهتر است.
علاوه بر این، IGTV مزایای دیگری نسبت به یوتیوب یا اینستاگرام دارد. در مقایسه با یوتیوب، IGTV به صورت کامل با موبایل قابل اجرا است.
این امر به طور خاص برای تعامل با مخاطبان تلفن همراه طراحی شده است و اگر برند شما بتواند این کار را انجام دهد، یک مزیت بزرگ برای شما به حساب میآید.
مدت زمان پخش ویدیوهای IGTV اینستاگرام برای اکثر سازندگان تا 10 دقیقه یا برای سازندگان تأیید شده تا یک ساعت میرسد.
این زمان در مقایسه با یوتیوب زیاد نیست، اما در مقایسه با پستهای ویدیویی یا ویدیوهای موجود در استوریهای اینستاگرام، فضا و انعطافپذیری بیشتری با ویدیوهای شما دارد.
IGTV همچنین یک پلتفرم چارچوببندی شده است. یعنی نمیتوانید ویدیوهایی را که در سایتهای دیگر پست میکنید بگیرید و آنها را در IGTV بارگذاری کنید.
همه سازندگان ویدیو با داشتن هزاران ویدیو در YouTube هنوز باید چیز جدیدی برای IGTV اینستاگرام تولید کنند، مخصوصاً به دلیل فرمت ویدیوی عمودی که این پلتفرم دارد.
ویدیوهای عمودی همیشه در یوتیوب با ترفندهای مختلف فیلتر برای پر کردن فضای طرفین پست میشوند. اما ویدیوهای افقی را نمیتوان به راحتی با همین روش در IGTV پست کرد.
توصیه میکنم پست «چگونه از IGTV اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟» را مطالعه نمایید.
تفاوت IGTV و استوری
استوریهای اینستاگرام کوتاه مدت هستند و پستهای ویدیویی اینستاگرام نسبتاً پیش پا افتاده و محدود میباشند.
IGTVهای اینستاگرام از نظر نوع محتوایی که میتوانید پست کنید و طول عمر آن محتوا بسیار انعطاف پذیرتر هستند.
در حالی که قبلاً به برنامه مستقل IGTV اینستاگرام به عنوان یک آسیب اشاره کرده بودم، ولی اگر محتوای جذابی داشته باشید نیز میتواند مفید باشد، زیرا در IGTV حواس پرتی کمتری وجود دارد.
هیچ تبلیغی برای جذب کاربران وجود ندارد، هیچ اقدام دیگری که کاربر در اینستاگرام انجام میدهند وجود ندارد.
این پلتفرم فقط فید محتوایی است که میتوانید کاربران خود را در آن جذب کنید و اگر هیچ چیز دیگری نباشد، IGTV یک پلتفرم خوب برای ویدیوهای صمیمی و نزدیک شما است.
از آنجایی که این پلتفرم کوچک است و ارتباط با مخاطبان شما فوریتر است، مکان خوبی برای ارتباطات عمیقتر و در قالبهای مختلف است.
کدام را باید انتخاب کنید؟
توجه داشته باشید که بیشتر مواردی که در بالا ذکر کردم، مقایسه IGTV اینستاگرام با یوتیوب و استوری است و نه با پستهای ویدیویی معمولی اینستاگرام. دلیل آن اینست که «پستهای ویدیویی اینستاگرام تا حدی بد است».
آنها تقریباً فقط پستهای عادی اینستاگرام هستند که به جای عکس یا مجموعهای از عکسها، با یک ویدیوی کوتاه پیوست شدهاند و فکر میکنم هیچ چیز دیگری که آنها را در مقایسه با پستهای معمولی متمایز کند، وجود ندارد.
استوریها نسبت به پستهای ویدئویی معمولی تأثیر بیشتری بر اینستاگرام دارند. استوریها اعلانها و نمایشگر خاص خود را دارند و میتوانند بسیار قویتر از ویدیوهای اصلی باشند.
ویدیوهای معمولی واقعاً ارزش صحبت کردن را ندارند. اگر بپرسید که بین پستهای ویدئویی IGTV و پست معمولی کدام را انتخاب میکنم، من 100٪ با IGTV موافق هستم و من آن را واقعاً سؤال مورد بحثی در نظر نمیگیرم.
اگر بپرسید بین IGTV یا استوری اینستاگرام کدام را انتخاب میکنم؟ این یک سؤال بسیار پیچیدهتر است.
داستانها بسیار جذاب هستند و در عین حال که گذرا میباشند، برای مخاطبان و برندها بسیار ارزشمند هستند.
IGTV اینستاگرام یا YouTube
صادقانه بگویم، این یک انتخاب آسان نیست، زیرا هرکدام از آنها نقشهای متفاوتی را با سبکهای مختلف محتوا ایفا میکنند که مقایسه آنها را دشوار کرده است.
معمولاً من می گویم از هر دو استفاده کنید، اما واقعاً نمیتوانید به راحتی محتوا را از یکی به دیگری تغییر مسیر دهید. در این مورد، یوتیوب احتمالاً برنده است.
ویدیوهای یوتیوب در جستجوها بسیار بیشتر مشاهده میشوند، مخاطبان بسیار بیشتری دارند و زمانی که به آستانه درآمدزایی رسیدید و تماشاگران زیادی داشتید میتوانید برای ویدیوهایتان پول دریافت کنید.
مطمئناً، دستیابی به این موارد میتواند مشکل باشد، اما بر خلاف IGTV اینستاگرام حداقل این مورد ممکن است.
نحوه استفاده از IGTV
من فکر میکنم IGTV یک پلتفرم برای همه نیست. برخی از برندها و اینفلوئنسرها بازده بهتری نسبت به سایر آن خواهند داشت. اساساً اگر راهی برای تولید محتوای محدود و جذاب برای مخاطبان صمیمی دارید، از آن استفاده کنید.
اگر قصد دارید تبلیغات تجاری تولید کنید، برای استفاده شما مناسب نیست. برای استفاده از IGTV اینستاگرام، اولین کاری که باید انجام دهید این است که کانال خود را بسازید که بسیار ساده است.
کافیست وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید، روی نماد IGTV در گوشه و سپس آیکون تنظیمات ضربه بزنید. برای ایجاد یک کانال کلیک کنید و سپس دستورات را دنبال کنید.
همچنین میتوانید با کلیک کردن روی نمایه خود و کلیک کردن روی برگه IGTV یک کانال IGTV از وب ایجاد کنید. آپلود در IGTV اینستاگرام بسیار ساده است. فقط قبل از اینکه بتوانید آن را آپلود کنید، باید روی گوشی شما باشد.
* به شدت توصیه میشود که پیش نمایش ویدیوی IGTV خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. این کلیپهای 60 ثانیهای پیشنمایش ویدیوی کامل هستند و به کاربران اینستاگرام این امکان را میدهند که برای ادامه تماشا در IGTV ضربه بزنند، که آنها را به کانال شما منتقل میکند. این احتمالاً بهترین کاری است که میتوانید برای افزایش بیننده IGTV اینستاگرام خود انجام دهید.
* هنگام تولید ویدیوهای IGTV اینستاگرام، مشخصات فنی را به خاطر بسپارید. فایلها باید MP4 با کد H.264 با صدای AAC باشند. شما به یک ویدیوی عمودی با نسبت تصویر 9:16 میخواهید. ویدیوهای 30 فریم در ثانیه ایده آل هستند، زیرا کیفیت تصاویر بالای 60 فریم در ثانیه کاهش مییابد. ویدئوها باید کمتر از 10 دقیقه و کمتر از 650 مگابایت باشند.
* همچنین در هنگام بارگذاری از شما خواسته میشود که یک عکس روی جلد برای ویدیوی خود آپلود کنید. این عکس مانند یک تصویر کوچک در YouTube کار میکند. عکسی از ویدیو یا جلدی که ویرایش میکنید تا افراد را وادار به کلیک کردن برای تماشا کنید. با این حال، بر خلاف YouTube، پس از بارگذاری عکس روی جلد خود نمیتوانید آن را ویرایش کنید. پس ابتدا مطمئن شوید که چیزی متقاعد کننده و بدون خطا ایجاد کردهاید تا بعداً از آن پشیمان نشوید.
* من همچنین به شدت توصیه میکنم مطمئن شوید که ویدیوی شما برای افراد بدون داشتن صدا هم میتواند تأثیرگذار باشد. اگر فقط شما در مقابل دوربین صحبت میکنید، سعی کنید آن را زیرنویس کنید. اگر موسیقی است، خوب، ممکن است شانسی نداشته باشید. به یاد داشته باشید که بسیاری از مردم با دستگاههایشان ویدیو شما را در حالت بیصدا تماشا میکنند و شما میخواهید تا جایی که میتوانید این افراد را جذب کنید.
* فراموش نکنید که اگرچه IGTV اینستاگرام در بیشتر موارد مستقل است، اما همچنان میتوانید یک توضیح برای ویدیوتان بنویسید و همچنان میتوانید هشتگها را در آن قرار دهید. بله، میدانم که گفتم هنوز جستجو در IGTV اینستاگرام کار نمیکند، اما هنوز هم ایده خوبی است که توضیحات با هشتگها را زودتر بنویسید، بنابراین وقتی جستجو پیادهسازی شد، شما از قبل آماده هستید.
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید