pic-name

مهم‌ترین نکاتی که هنگام افزایش فالوور باید به آن دقت داشته باشید

اینستاگرام
چهارشنبه - ۲۹ اردیبهشت ۰۰

اینستاگرام یک شبکهٔ اجتماعی مهم در میان کارآفرینان و کسب‌وکارها تلقی می‌شود. این روزها افزایش فالوور برای دیده شدن بسیار مهم است.

این کار را می‌توان حتی با خرید فالوور هم انجام داد، اما نکتهٔ مهم این است که فالوورهایی که جذب می‌کنید را نگه دارید!

هدف ما از این مقاله این است تا نکاتی را که باعث ریزش فالوورها می‌شود را عنوان کنیم.

علت ریزش فالوور در اینستاگرام چیست؟ اگر شما هم مشغول توسعه دادن یک پیج اینستاگرامی هستید، این سؤال ممکن است برای شما نیز پیش بیاید که چرا فالوور های اینستاگرام کاهش پیدا می‌کنند!

ریزش فالوور پدیده ایست که اگر کیفیت عملکرد شما در اینستاگرام کاهش پیدا کند، حتماً با آن مواجه خواهید شد.

اخیراً به دلیل افزایش تولیدکنندگان محتوا، اینفلوئنسر ها و پیج های فروشگاهی، جو رقابتی سنگینی در اینستاگرام ایجاد شده است.

به همین دلیل است که مخاطب با طیف گسترده‌ای از مطالب مواجه است و چنین جوی به او حق انتخاب می‌دهد تا آنچه را که برایش بهترین گزینه است، دنبال کند.

در این مقاله دلایل و نکاتی را بیان می‌کنیم که باعث می‌شود شما فالوورهای اینستاگرام خود را از دست بدهید، شما می‌توانید جلوی وقوع آن را بگیرید.

اگر این نکات را در نظر داشته باشید می‌توانید شاهد افزایش مداوم فالوورهای خود باشید و از آنفالوشدن و ریزش فالوورهای خود اجتناب کنید.

بنابراین، اگر از ریزش مداوم فالوورهای اینستاگرام خود خسته شده‌اید با ادامه این مقاله همراه باشید.

1- استفاده از ربات فالوورگیر اینستاگرام

استفاده از ربات‌های فالوورگیر اینستاگرام برای تعامل خودکار با کاربران، نه‌تنها فالوورهای بی‌کیفیت و نامناسب را به حساب شما جذب می‌کند، می‌تواند شمارا با مشکل روبرو کند.

شما به ربات اینستاگرام اجازه می‌دهید به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند و از طرف شما لایک کند، نظر دهد، فالو کند و انفالو کند.

اما این نرم‌افزارها خلاف شرایط خدمات اینستاگرام هستند. ربات‌های اینستاگرامی با دسترسی به API این رسانه اجتماعی کار می‌کنند.

این دسترسی در حالی صورت می‌گیرد که هیچ اجازه‌ای از سوی اینستاگرام برای دسترسی به این API صادر نشده است.

اگر می‌خواهید فالوورهای خود را حفظ کنید، باید از ربات‌ها اجتناب کنید.
 

2- در انتشار پست‌ها زیاده‌روی می‌کنید

یکی از دلایلی که کاربران را نسبت به پیج شما سرد می‌کند انتشار بیش‌ازحد پست است.

کاربران برای هدف خاصی به پیج شما می‌آیند و به دنبال آن هدف شمارا دنبال می‌کنند.

زمانی که شما پشت سر هم پست انتشار می‌دهید و یا زمانی که استوری پشت استوری می‌گذارید چند تصور را برای کاربر ایجاد می‌کنید:

کاربر برای دیدن محتوای باکیفیت به پیج شما می‌آید. زمانی که شما خود را محدود به تولید محتوای بیش‌ازاندازه می‌کنید کیفیت را از دست خواهید داد و فقط به تولید می‌پردازید.

کاربر برای دیدن پیج شما نیاز به فرصت و زمان دارد. شما با انتشار بیش‌ازحد محتوا این زمان را از کاربر می‌گیرید.

شاید کاربری از برند شما و محصولات شما لذت ببرد.

اما زمانی که به این برنامه سر میزند، با حجمی از پست و استوری روبرو می‌شود که نمی‌داند کدام را نگاه می‌کند، و برند شما آزاردهنده به‌حساب می‌آید و او شمارا ترک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: افزایش فالوور اینستاگرام با تولید محتوای حرفه ای

3- اولین برداشتی که ایجاد می‌کنید، ضعیف است

برداشت اول همه‌چیز است. دریک مصاحبه شغلی، در یک قرار ملاقات، یا حتی در اینستاگرام، اولین برداشت بازدیدکننده جدید پس از مشاهده پیج شما بسیار مهم است. بنابراین به این نکته توجه کنید.

علاوه بر تصاویر شما، اولین چیزی که بازدیدکنندگان جدید می‌خواهند ببینند بیوگرافی شما است.

  • آیا بیو شما جذاب و کامل است؟
  • آیا توضیح می‌دهد که شما چه کسی هستید یا تجارت شما چیست؟
  • آیا عنوان می‌کنید که چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید؟
  • کجا فعالیت می‌کنید؟
  • از کجا می‌توانند اطلاعات بیشتری کسب کنند؟ و غیره.

اگر این کار را نکرده‌اید، فرصت بزرگی را از دست می‌دهید و احتمالاً اولین برداشت شما خوب پیش نرفته است!

بیوی اینستاگرام اولین چیزی است که افراد بعد از وارد شدن به اکانت شما مشاهده می‌کنند، پس حواستان خیلی به آن باشد.

 

4- انسجام و ثبات و مضمون ندارید

درست مانند بیوگرافی شما، تصاویر موجود در قسمت فید شما، طعم فوری آنچه را که در مورد آن هستید و آنچه می‌توانند از شما انتظار داشته باشند را به مخاطب می‌بخشد.

اگر فید اینستاگرام شما با تصاویر بسیار متفاوت، رنگ‌های ناسازگار و کیفیت تصویر متفاوت پر شده است، می‌توانید فالوورهای بالقوه را بترسانید.

از طرف دیگر، اگر فید شما با عکس‌هایی با کیفیت بالا پر شود تعداد فالوورهای شما به طور طبیعی سر به فلک می‌کشد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام بارگذاری هر چیزی در حساب خود در نظر بگیرید:

* آیا این عکس به‌خودی‌خود جالب است؟ (آیا کیفیت بالایی دارد و به کانون توجه حساب شما مربوط می‌شود؟)
* آیا عکس‌ها از ترکیب، رنگ یا محتوای یکسانی برخوردار هستند.
* آیا همه عکس‌های من عنصری دارند که آن‌ها را به هم پیوند دهد؟ (رنگ تکرارشونده، فضای سفید ثابت، انتخاب قلم یکسان؟)

5- کپشن های شما جالب و جذاب نیستند

تصاویر عالی در پست‌های شما می‌توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. اما کپشن های جذاب، مخاطبان شمارا وادار به تعامل با شما خواهند کرد.

اگر می‌بینید بعد از گذاشتن یک پست فالوور های شما ریزش می‌کنند، علت ریزش فالوور ممکن است در کیفیت کپشن باشد.

برای رفع این مسئله می‌توانید در پست‌های بعدی خود، موارد زیر را رعایت کنید:

نظر خود را در مورد تصویری که انتشار داده‌اید بنویسید.

  • آیا این تصویر چیزی است شما به آن علاقه دارید؟
  • آیا با تصویر منتشر شده ارتباط برقرار می‌کنید؟
  • آیا تصویری که پست کرده‌اید از عناصر اساسی کسب‌وکار شماست؟

نوشتن در مورد همهٔ این موارد می‌تواند جذاب باشد.

مخاطبان خود را دعوت به فعالیت کنید.

سؤال بپرسید، از آن‌ها بخواهید نظر خودشان را برای شما بنویسند. لایک کنند و یا دوستان خود را تگ کنند.

پیشنهاد ویژه: انواع راه‌های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام

6- از هشتگ ها به‌درستی استفاده نمی‌کنید

اگر به‌طورکلی از هشتگ ها استفاده نمی‌کنید، باید بگوییم متأسفانه دچار اشتباه بزرگی شده‌اید. برای توسعه پیج در اینستاگرام، هشتگ یکی از ضروریات است.

زیرا محتوای شمارا در طول روز در معرض دید مخاطبان جدید قرار می‌دهد.

اگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، لزوماً فالوور های خود را از دست نخواهید داد. اما فالوور های جدیدی را نیز به دست نمی‌آورید.

7- شما درمعرض شادوبن (Shadowban) اینستاگرام قرارگرفته‌اید

فعالیت بیش‌ازاندازه و انجام حرکت‌های اسپم منجر به شادوبن شدن پیج شما خواهد شد.

درصورتی‌که فعالیت شما در اینستاگرام به‌صورت غیرطبیعی افزایش پیدا کند، اینستاگرام پیج شمارا در معرض Shadowban قرار می‌دهد.

با چنین جریمه‌ای دیگر نمی‌توانید از تأثیر هشتگ ها بهره‌مند شوید و راه یافتن به اکسپلورر نیز برایتان غیرممکن ممکن می‌شود.

در این صورت است که فالوور های شما راکد مانده و روزبه‌روز کم خواهند شد.

اگر گمان می‌کنید که برای پیجتان چنین اتفاقی افتاده است، روش‌های خروج از شادوبن را بایستی امتحان کنید.

حتما مطلب " راهکارهای 100 درصد رایگان افزایش فالوور "  را مطالعه بفرمایید.

8- شما ارزش، سرگرمی یا آموزش ارائه نمی‌دهید

اگر می‌خواهید رشد کنید و مخاطب خود را حفظ کنید، یا آن تعداد فالوورهایی که الان دارید را راضی نگه‌دارید، باید نوعی مشکل برای آن‌ها حل کنید.

آیا آن‌ها می‌خواهند بافتنی یاد بگیرند؟ چند نکته یا آموزش ویدیویی به آن‌ها ارائه دهید.

 آیا آن‌ها به دنبال خنده یا چیز خنده‌داری هستند که بتوانند با دوستانشان به اشتراک بگذارند؟

به آن‌ها الگوهای رفتاری کاملاً خوش‌ساخت و کپشن تعریف‌شده خنده‌دار ارائه دهید.

دلیل ریزش فالوور در اینستاگرام می‌تواند بی‌کیفیتی تولید محتوای شما باشد.

درست است که همیشه می‌گوییم کمیت پست‌های شما اهمیت زیادی دارد، اما کمیت بدون کیفیت بدرد کاربران نمی‌خورد.

علت ریزش ناگهانی فالوور می‌تواند از این مورد باشد. فقط انتشار پست نمی‌تواند به شما کمک کند.

پست شما باید کیفیت همراه با کمیت لازمه را داشته باشد. اگر شما فقط به تولید پست اهمیت دهید و روزانه بارها و بارها محتوای بی‌کیفیت خود را انتشار دهید کاربر با خود چه فکری می‌کند؟!

مگر نه اینکه مهم‌ترین نکته در این برنامه داشتن فالوورهای ارزشمند است؟

پس به‌جای تولید روزانه چند پست روزی یک پست کافی است. حتی گاهی نیاز است یک روز در میان این کار را انجام دهید.

حتما مطلب " ایده های جذاب تولید محتوای اینستاگرام " را مطالعه کنید.

9- به‌اندازهٔ کافی فعال نیستید

اگر انتظار دارید نمودار افزایش فالوور های شما روند صعودی را طی کند، لازم است تا شما نیز دست‌به‌کار شوید و کمی خلاقیت را چاشنی فعالیت‌های اینستاگرامی خود کنید.

صرف پست گذاشتن شمارا به یک کاربر فعال در اینستاگرام تبدیل نمی‌کند. برای افزایش فالوور لازم است تا به تعامل با سایر کاربران بپردازید.

روزانه زمانی را اختصاص دهید تا به پست‌های مخاطبان هدف خود سر بزنید.

پست‌های آن‌ها را لایک کنید، نظر خود را بنویسید و از این طریق تعامل خود را با مخاطبانتان بیشتر کنید.

یکی از دلایلی که پیج های کسب‌وکارها دچار ریزش فالوور می‌شوند ارتباط نامناسب و یا ضعیف با کاربران است.

اگر یک پیج کاری دارید باید همیشه و با سرعت پاسخگوی کاربران خود باشید. حتی اگر 10 عدد فالوور بیشتر ندارید.

اگر سؤالی کاربر از شما می‌پرسد و یا چیزی از شما می‌خواهد باید سعی کنید کمتر از دو ساعت جواب او را بدهید.

اینستاگرام شما فروشگاه شماست. مگر می‌شود یک نفر به شرکت یا فروشگاه شما بیاید و شما دو روز بعد قیمت و یا اطلاعاتی را که می‌خواهد به او بدهید.

حتی لحن صحبت کردن با مشتری باید طوری باشد که او این تصور را نکند که از روی اجبار با او حرف می‌زنید.

 

10- بیش‌ازحد محصولات خود را تبلیغ می‌کنید.

اگر مرتباً محصولات خود را بدون ارائهٔ هیچ محتوای ارزشمندی تبلیغ می‌کنید، مخاطب شما خیلی زودتر ازآنچه فکرش را می‌کنید خسته خواهد شد.

تبلیغ محصول در اینستاگرام هیچ مشکلی ندارد. در اصل به همین دلیل است که ما به دنبال مخاطب جدید و بیشتر در اینستاگرام هستیم. اما بین فروش، و فروش بالا تفاوت وجود دارد.

محتوای تبلیغاتی به این معنا است که کسب‌وکارها فقط محتوای تبلیغاتی مربوط به محصولات خود را انتشار می‌دهند.

و این پست‌ها برای کاربرانشان ارزش زیادی ندارد. درحالی‌که کاربران پیجی را دنبال می‌کنند تا از محتوای مفید و ارزشمند آن استفاده کنند.

در حقیقت افراد به دنبال محتوای ارزشمند هستند و اگر پیج شما نتواند محتوای ارزشمندی برای آن‌ها داشته باشد، شمارا آنفالو می‌کنند.

مهم‌ترین دلیل ریزش فالوور صفحات برندها، این است که تنها به دنبال تولید پست‌های تبلیغاتی هستند و منتظرند که فروش آن‌ها افزایش پیدا کند.

نتیجه این عمل کاملاً برعکس است و منجر به ریزش فالوورهای آن‌ها می‌شود.

11- محتوای نامرتبط منتشر می‌کنید

خودتان را جای مشتری‌ها و یا طرفداران خود بگذارید. وارد پیج موردعلاقه تکنولوژی خود شده‌اید، و این پیج شروع به گذاشتن پست‌هایی در مورد ورزش و فوتبال می‌کند! آیا بازهم تمایل دارید این پیج را دنبال کنید؟

محتوای هر پیجی باید مختص به پیج و زمینه کاری آن برند باشد. انتشار محتوای نامرتبط کاربران را نسبت به شما دلسرد می‌کند.

فقط روی زمینه تخصصی خودتان کارکنید و انواع محتوا را برای زمینه کاری خودتان درست کنید.

 

12- یکی دیگر از دلایل ریزش فالوورهای شما این است که فالوور های شما فیک هستند

بسیاری از پیج های اینستاگرام در ابتدای کار، با خرید فالوور فیک تمایل دارند تا اعتباری را برای پیج خود ایجاد کنند که واقعی نیست.

زمانی که شما به پیج خود فالوور فیک اضافه می‌کنید، میزان تعامل کافی در پیج شما وجود ندارد، درنتیجه وقتی یک کاربر واقعی به پیج شما سر می‌زند، به پیج شما اعتماد نمی‌کند.

به همین دلیل است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از وب‌سایت‌های مطمئن فالوور خریداری کنید. سایت فالوور یک وب‌سایت مطمئن برای افزایش فالوور واقعی و باکیفیت است.

کاربران اینستاگرام به دلایل زیر شمارا دنبال می‌کنند

•    از محصول شما در منزل دارند و یا از خدمات شما استفاده کرده‌اند، می‌خواهند بدانند محصول بعدی چیست.
•    به دنبال خدمات و دیدن کارایی‌های محصولات شما هستند تا از شما خرید کنند.
•    به دنبال پشتیبانی و یا خرید هستند.
•    علاقه‌مند به محصول شما هستند و شاید هرگز این توان را پیدا نکنند که از محصول شما خریدی داشته باشند.
•    برای پر کردن اوقات فراغت خود به اینستاگرام سر می‌زنند.
•    برای یادگیری و آموزش

این دلایل را به‌خوبی بررسی کنید و ببینید که چه محتوایی آن‌ها را راضی نگه می‌دارد.

جهت حفظ فالوورهای پیج اینستاگرام خود، نکات مهم زیر را رعایت کنید

•    بیو جذاب و جالب بنویسید زیرا برداشت اول مهم است
•    در پست گذاشتن تعادل را رعایت کنید (افراط‌وتفریط نکنید)
•    تا جایی که می‌توانید تعامل ایجاد کنید، مشارکت کنید.
•    پست‌های مرتبط منتشر کنید.
•    کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد.
•    انسجام پیج و قالب کلی پیج را حفظ کنید.
•    کپشن های جذاب بنویسید.
•    از هشتگ ها به‌درستی استفاده کنید.
•    خیلی تبلیغات نکنید.
•    محتوای شما ارزشمند و سرگرم‌کننده و آموزشی باشد.
•    فالوور واقعی جذب کنید.

اگر به دنبال یک سایت مطمئن برای خرید فالوور باکیفیت و واقعی هستید، سایت فالوور پیشنهاد می‌شود.

خوبی این روش این است که مشکلات و پیامدهای ربات فالوورگیر را در پی ندارد.

می‌توانید در کمترین زمان و با اطمینان خاطر از خدمات سایت فالوور استفاده کنید.

اگر به دنبال افزایش فالوور واقعی اینستاگرام هستید و می‌خواهید سریع‌تر تعداد فالوورهای اولیه خود را افزایش دهید حتماً از خدمات سایت فالوور استفاده کنید.

برای ورود به قسمت فروشگاه این سایت روی “خرید فالوور اینستاگرام” کلیک کنید.

 

نکات مهم برای حفظ فالوور و افزایش فالوور
لازمه درآمدزایی در اینستاگرام، رعایت نکات مهم در اینستاگرام است. اگر شما پیج اینستاگرام خود را به‌صورت صحیح در اینستاگرام رشد ندهید، نتیجه مثبتی دریافت نخواهید کرد و سود شما از این فضا با فعالیت شما سازگاری نخواهد داشت. اگر به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام هستید و می‌خواهید افرادی که شمارا فالو می‌کنند پیج شمارا ترک نکنند و به پست‌های ارسالی شما توجه کنند، این موارد را رعایت کنید.

 

1- از ویدئو استفاده کنید
ویدیوها دارای قدرت تصویر و صدای فوق‌العاده‌ای هستند و صوت و تصویر، ازجمله ابزارهایی است که مستقیماً روی روحیات و تصمیم‌گیری‌های افراد تأثیر می‌گذارد. امروزه افراد وقت و حوصله خواندن متن‌های طولانی را ندارند و همین امر موجب می‌شود که ویدیو با استقبال بیشتری مواجه شود. هم‌چنین به‌وسیله ویدیو، می‌توانیم حجم بالایی از محتوا و اطلاعات را در مدت‌زمانی کوتاه به مخاطبان خود منتقل کنیم. دیدن محصولات و شنیدن توضیحات اضافی در مورد محصول یا خدمت موردنظر، موجب می‌شود افراد راحت‌تر برای خریداری تصمیم بگیرند و افزایش فروش شمارا در پی داشته باشد. باوجود پیشرفت تکنولوژی و عصر ارتباطات، هنوز هم افرادی وجود دارند که نمی‌توانند به فضای آنلاین برای خریدوفروش اعتماد کنند. با ویدیو می‌توانیم حس اعتماد افراد را بیشتر کرده و آن‌ها را در مورد محصول یا خدمت خود قانع کنیم. زیرا به این صورت، وجود فردی واقعی را در فضای آنلاین احساس می‌کنند. شما با ارسال ویدئو در اینستاگرام، به‌راحتی می‌توانید لایک بیشتری را از فالوورهای خود دریافت کنید، می‌توانید به‌خوبی آن‌ها را سر ذوق آورید و توجهات به پیج اینستاگرام خود را افزایش دهید.

2- از هشتگ های مناسب استفاده کنید
سعی کنید در هر پستی که ارسال می‌کنید حداقل 2 هشتگ شناخته‌شده و پرکاربرد استفاده کنید. از هشتگ های ترند شده یا معروف استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا شانس نمایش تصاویر شما در جستجوی اینستاگرام افزایش داشته باشد و در صورت نمایش شمارا با افزایش فالوور روبرو نماید.
برای استفاده از هشتگ‌های مناسب ابتدا باید آن‌ها را پیدا کنید! مسیر زیر را دنبال کنید:
1.    به صفحه اکسپلور اینستاگرامتان بروید.
2.    عبارت موردنظر و مرتبط با کارتان را بدون علامت # سرچ کنید.
3.    به لیست tags بروید.
4.    اینستاگرام هشتگ های پربازدید و ترند را بر اساس میزان محبوبیت و استفاده شدن به شما نشان خواهد داد.
بر اساس یک بررسی، پست‌های دارای ۹ هشتگ، در مقایسه با پست‌هایی که فقط ۱ هشتگ برایشان قرار داده‌شده است، نزدیک به دو و نیم برابر عملکرد بهتری در جذب مخاطب دارند. درنتیجه عدم استفاده از هشتگ، هرگز مطلوب نیست! حال هرچه تعداد و کیفیت هشتگ های مورداستفاده افزایش پیدا کند، میزان تأثیرگذاری پست‌ها نیز بالاتر خواهد رفت.

 

3- تعامل با پیج های ایسنتاگرام در زمینه کاری مشابه
پست‌های ارسال‌شده توسط پیج هایی با زمینه کاری مشابه را لایک کنید، برایشان کامنت بگذارید. این کار باعث افزایش تعامل میان شما، کاربران و همکارانتان می‌شود. همکاری با پیج‌های مشابه و رقیب، می‌تواند تعامل و جذب فالوور را افزایش دهد. این کار را با تگ کردن یکدیگر انجام دهید و همکاری دوستانه داشته باشید. می‌توانید ویدیوهایی مشترک تولید کنید یا در استوری‌هایتان برای هم به‌صورت متقابل تبلیغ کنید. این روش علاوه برافزایش فالوور، به تغییر دید مخاطب نسبت به شما کمک می‌کند. در این صورت شمارا به‌عنوان فردی صمیمی و با نیت دوستانه خواهند شناخت.
اگر پستی را پسندیدید، از آن رد نشوید، آن را لایک کنید و برای آن کامنت ارسال کنید. کامنت ارسالی را مرتبط بنویسید و از یک ساختار مشخص (پست خوبی بود، عالی بود و ...) استفاده نکنید.

4- در اینستاگرام مسابقه برگزار کنید
هدف از برگزاری مسابقه اینستاگرامی موفق حتماً افزایش فروش نیست و می‌توانید ده‌ها هدف دیگر داشته باشید. مثلاً می‌توانید تعداد فالوورها یا تعامل صفحه خود را افزایش دهید یا حتی هدف شما این باشد که لایک‌های یک پست خاص به تعداد معینی برسد.
۳ نوع مسابقه اینستاگرامی
•    لایک کنید یا کامنت بگذارید تا برنده مسابقه باشید
•    اشتراک‌گذاری پست‌ها به همراه یک هشتگ خاص
•    درخواست از کاربران برای ارسال آدرس ایمیل به شما
در حالت کلی برای شروع یک مسابقه پس از تعیین اهداف، باید مراحل زیر را طی کنید:
•    مخاطبان هدف خود را مشخص کنید
•    نوع مسابقه را مشخص کنید
•    فرمت مسابقه خود را مشخص کنید
•    هشتگ اختصاصی مسابقه خود را انتخاب کنید
•    یک جایزه مناسب و ارزشمند برای شرکت‌کنندگان در نظر بگیرید
•    محل برگزاری مسابقه را مشخص کنید
•    از ابزارهای برگزاری مسابقه اینستاگرامی موفق استفاده کنید

 

5- پیج اینستاگرام خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی (کانال‌های خود و ...) تبلیغ کنید
مطالبی را مختص اینستاگرام خود تولید کنید و در سایر شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را ارسال نکنید و در تبلیغات خود این موارد را نام ببرید (به‌عنوان‌مثال تصاویر پشت‌صحنه فیلم را در اینستاگرام ببینید).
 بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و یا social media marketing امروزه به یکی از پرکاربردترین ابزارهای تبلیغاتی تبدیل شده است. در شرایط کنونی شبکه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسان‌ها تبدیل شده است و این موضوع فضایی مناسب برای معرفی خدمات، محصولات و تبلیغات را فراهم کرده است. پلتفرم‌های بسیاری در بستر شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تلگرام، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، فیس‌بوک اشاره کرد.

6-در زمان‌های مناسب پست بگذارید
الگوریتم اینستاگرام به زمان اهمیت می‌دهد. فید اینستاگرام دیگر به ترتیب زمانی چیده نمی‌شود. بااین‌حال، الگوریتم جدید اینستاگرام زمان پست شدن محتوا را به‌عنوان یکی از عامل‌های نشان دادن محتوا به مخاطب در نظر می‌گیرد. اینستاگرام همیشه تلاش می‌کند تا جدیدترین محتواها را به شما نشان دهد. پس اگر می‌خواهید در اینستاگرام موفق شوید یک تقویم محتوایی برای مطالب اینستاگرام تدوین کنید.
 چطور بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را تعیین کنیم؟
•    فالوورهای شما چه کسانی هستند؟ چه زمان‌هایی اینستاگرامشان را چک می‌کنند؟ این مورد تا حد زیادی به تایم آزاد و غیر کاری فالوورهایتان بستگی دارد
•    محتوای پیج شما چیست؟ یکی از مهم‌ترین مواردی که به شناسایی بهترین زمان پست گذاشتن کمک می‌کند، محتوای شماست. کسب‌وکارتان چیست؟ فروشگاه اینستاگرامی؟ چه پست‌هایی آپلود می‌کنید؟ ویدئوهای سرگرم‌کننده؟ ویدئوهای آموزشی؟
•    آزمون‌وخطا کنید
تجربه نشان داده بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام و البته مؤثرترین زمان، بین ۹ تا ۱ شب است. فالوورهایتان در حال استراحت هستند و بالاترین بازدید را می‌گیرید. اگر قرار است ویدئو آموزشی پست کنید این زمان بهترین زمان است. مخصوصاً اگر مخاطب‌هایتان مرد هستند، اصلاً این فرصت را از دست ندهید.

 

7- برای جلب‌توجه کاربران خود از فیلترها استفاده کنید
فرقی نمی‌کند با یک حساب شخصی در اینستاگرام فعالیت کنید یا یک حساب کاری در این شبکهٔ اجتماعی داشته باشید، درهرصورت برای گرفتن بازخورد مورد انتظار خود، حتماً باید عکس‌های منحصربه‌فردی در این رسانه منتشر کنید. شاید فکر کنید که این موضوع فقط و فقط به کیفیت دوربین شما و قدرت آن بستگی دارد؛ اما بد نیست بدانید که حتی با دوربین معمولی گوشی و تنها با استفاده از قابلیت‌های خود اینستاگرام نیز می‌توانید عکس‌های حرفه‌ای و خیره‌کننده‌ای را پست کنید.

 8- به قسمت بیو پیج اینستاگرام خود توجه کنید
متن بیو اینستاگرام درواقع قرار است در همان مراحل اول، نظر مخاطب را جلب کند تا شمارا دنبال کند. بیو اینستاگرام، تنها جایی است که شما می‌توانید فقط در چند ثانیه به مخاطب خود اعلام کنید که: چه کسی هستید؟ چکار می‌کنید؟ چه کمکی می‌توانید به مخاطب بکنید؟ و اصلاً چرا باید شمارا دنبال کند؟ شما می‌توانید در بیو اینستاگرام‌تان، لینک وب‌سایت بگذارید و ترافیک ایجاد کنید. در قسمت بیوگرافی اینستاگرام، می‌توانید به مخاطب راه‌های ارتباطی (شماره تماس، ایمیل و آدرس) را نشان دهید. در آخر هم می‌توانید، مخاطب را وادار به انجام کاری کنید. (مثلاً از او بخواهید که وارد لینک وب‌سایتتان شود).

 

9- در پست و استوری خود سؤالات چالشی بپرسید
سؤالات چالشی استوری و پست اینستاگرام تأثیر زیادی در جذب مخاطب برای شما دارند. همچنین شما می‌توانید به‌صورت مستقیم سؤالات خود را در کپشن پست‌ها بپرسید و تعامل خود را با مخاطبانتان افزایش دهید.
چند نمونه از سؤالات چالش‌برانگیز و ایجادکننده تعامل برای پیج های بیزینسی:
•    از آن‌ها بپرسید کدام‌یک از محصولات و یا خدمات شمارا بیشتر استفاده می‌کنند و چرا؟
•    برای این‌که پی ببرید چرا بعضی از محصولات و خدماتتان کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرند، یک سؤال جداگانه از مخاطبانتان بپرسید تا از نقاط ضعف آن‌ها آگاه شوید.
•    از آن‌ها بپرسید بزرگ‌ترین مانعی که آن‌ها را از خرید کردن از شما منصرف می‌کند، چیست؟
•    شما می‌توانید سؤالات کلی از مخاطبان خود بپرسید. سؤالاتی که به اتفاقات روز حوزه کاری شما مرتبط باشند و مخاطبان را وادار به شرکت در این چالش کند. یا از آن‌ها سؤالات تصادفی، بحث‌برانگیز، خنده‌دار و عجیب بپرسید (که مستقیماً به شغل شما مربوط نمی‌شوند). نظر خود را در مورد یک رویداد اخیر بپرسید، چگونه آن‌ها قصد دارند تعطیلات خود را بگذرانند، کتاب موردعلاقه‌شان چیست؟ و …
•    بزرگ‌ترین دغدغه مشتریانتان را بیابید. برای این کار کافی است یک سؤال درباره دغدغه‌شان در حوزه فعالیت خود بپرسید تا بتوانید دغدغه‌های آن‌ها را رفع کنید.
•    یک سؤال در پست اینستاگرام از مخاطبان بپرسید و بین جواب‌های درست قرعه‌کشی کنید و در پست بعدی برنده را معرفی کنید و اعتماد ایجاد کنید.

10-در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها حتماً پست ارسال کنید
افرادی که دارای برنامه کاری استاندارد هستند، برای تعطیلات آخر هفته ممکن است وقت زیادی را در اینستاگرام بگذرانند. در این روزها، افراد زمان بیشتری را به شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند.
 

11- شناخت خوبی نسبت به فالوور هایتان داشته باشید و نرخ تعامل را افزایش دهید
به بیانی ساده، نرخ تعامل اینستاگرام, تعداد لایک ها و کامنت های دریافت شده در یک پست تقسیم بر تعداد فالوورهایی که در یک دوره زمانی خاص در نظر گرفته می‌شوند، تعریف می‌شود. این معیار معمولاً برای یک دوره زمانی خاص مانند یک ماه محاسبه می‌شود. نتایج این محاسبات به‌طورکلی اطلاعاتی در اختیار ما قرار می‌دهد که می‌توانیم به کمک آن میزان تکامل و رشد صفحه اینستاگرام خود را در طول زمان رصد کنیم. در حقیقت اعداد به‌دست‌آمده برای این نرخ می‌تواند میزان مشارکت سایر افراد در پیج ما را نشان دهد و به فاکتورهای مختلفی مانند تعداد لایک، تعداد فالوورها، تعداد کامنت ها و تعداد بازدیدها از صفحه بستگی دارد.
سعی کنید با کسانی که با شما تعامل دارند گفتگو کنید. حتماً پاسخ کامنت ها را بدهید و هیچ‌یک از آن‌ها را بدون پاسخ نگذارید. اگر به دنبال افزایش فالوور ماندگار هستید، کاربرانتان را محترم بشمارید و ارزش زیادی برای آن‌ها قائل شوید.
بعد از ارسال هر پست میزان تعامل آن‌ها را بررسی نمایید و بیشتر بر مواردی تمرکز کنید که فالوور هایتان بیشتر می‌پسندند.

12- از ارسال پست نترسید
تحقیقات نشان داده است ارسال پست زیاد نمی‌تواند یک معیار منفی برای شما باشد اما یک مورد کافی برای افزایش مشارکت فالوورهایتان نیست. یک تعداد منطقی را در نظر بگیرید و طبق آن عدد پیش بروید و از تغییر شدید بپرهیزید (اگر روزی 3 پست می‌گذارید به‌یک‌باره به‌ روزی 10 پست افزایش ندهید)

 

13- افراد مرتبط با حوزه کاری خود را فالو کنید
گر در قسمت کاربران پیشنهادی افرادی را دیدید که مرتبط با کسب‌وکار شما هستند حتماً آن‌ها را فالو کنید. این می‌تواند یک ویژگی مثبت برای شما باشد. تعامل با همکاران از دیدگان کاربران به اعتبار کسب‌وکار اضافه می‌کند.

14- لوکیشن (موقعیت مکانی) خود را در اینستاگرام ثبت کنید
لوکیشن در اینستاگرام به معنی موقعیت مکانی است. یعنی شما با این کار به فالوورهای خود نشان می‌دهید که استوری یا پست موردنظر مربوط به کدام مکان است. بنابراین اگر شما یک کسب‌وکار محلی را اداره می‌کنید، حتماً از برچسب مکان استفاده کنید. این کار شانس دیده شدن تصاویر شما در جستجو کاربران را به‌شدت افزایش می‌دهد.

 

15- به‌صورت منظم پست بگذارید
زمان‌بندی ارسال پست را ثابت نگه‌دارید. حداقل باید روزی یک‌بار پست ارسال کنید. اگر به مدت یک هفته یا چند روز فعالیت نداشته باشید و پست ارسال نکنید، رشد نخواهید کرد. دنبال کنندگان شما به انتظار مطالب شما به بازدید صفحه می‌آیند، بنابراین این مهم است که به شکل منظرم مطلب ارائه کنید. هر پست فرصتی برای جذب دنبال کننده جدید است. به‌عنوان‌مثال هر بار که پست ارسال می‌شود نظراتی دریافت می‌کنید و مطالب شما توسط افرادی بازنشر داده می‌شوند و فرصتی خواهد بود تا افراد جدید شمارا دنبال کنند. بنابراین اینکه همواره پست و مطلب جدید ارائه دهید تأثیر مستقیمی در این روند خواهد داشت.

16- همه افراد جذب زیبایی می‌شوند
نه‌تنها محتوای پست شما باید قابل‌اعتماد و جالب باشد بلکه باید ازنظر زیبایی‌شناختی نیز لذت‌بخش بوده و قابل به اشتراک‌گذاری باشد. در نظر بگیرید اگر علامت برند و یا امضای خود را به شکل عجیب و بزرگی در تصویر یک پست به‌صورت واترمارک قرار دهید، چه حس ناخوشایندی دست خواهد داد. چه کسی می‌خواهد چنین مطلبی را به اشتراک بگذارد؟!
اگر کسی بخواهد پست شمارا بازنشر دهد و از محتوای آن استفاده کند، اما شما تبلیغات بزرگی را انجام داده باشید و واترمارک عجیبی تنظیم‌شده باشد، آن شخص را منصرف خواهید کرد. هر چه افراد بیشتری پست‌های صفحه شمارا بازنشر دهند باعث رشد بیشتر پیج اینستاگرام شما خواهد شد.


 

 

 

 

 


 

 

 

برچسب‌ها :
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید