چگونه بدون استفاده از رباتهای فالوورگیر اینستاگرام، در اینستاگرام محبوب شوید؟ چگونه تعداد زیادی فالوور به دست میآورید؟
نکته اصلی این است که هرچه بیشتر فعال باشید. نظر بدهید و پستها را لایک کنید. اغلب محتوای جدید ایجاد کنید.
حسابهای مربوطه را دنبال کنید، افراد را دنبال کنید. این فعالیتها را بهطور مداوم انجام دهید و تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید.
البته خیلی سخت است که بخواهید هرروز این فعالیتها را انجام دهید. مدیریت حساب اینستاگرام، تنها یک وظیفه در لیست کارهای شما است.
ممکن است مجبور باشید روی حسابهای دیگر در شبکههای اجتماعی تمرکز کنید. به جلسات بروید در رویدادها شرکت کنید. و هرروز محتوا تولید کنید.
بنابراین چگونه میتوانید برند اینستاگرام خود را بسازید و برای کارهای دیگر وقت بگذارید؟
چگونه یک برند موفق در اینستاگرام ایجاد میکنید؟ شاید پاسختان استفاده از رباتها و اتوماسیون اینستاگرام است.
اکنون، اگر به جوانب مثبت و منفی استفاده از رباتهای اینستاگرام فکر میکنید، نگران نباشید!
مزایا و معایب استفاده از ربات فالووگیر اینستاگرام
ربات اینستاگرام چیست؟
رباتهای اینستاگرام به شما امکان میدهند کارهای اینستاگرام خود را خودکار کنید.
اگر میخواهید با فالوورهای خود تعامل داشته باشید، باید علاوه بر دنبال کردن پستها و حسابها، نظرات خود را بنویسید.
اگرچه بررسی پستهای فالوورهای خود جالب است، اما نمیتوانید این کار را بهصورت 24 ساعته در 7 روز هفته انجام دهید.
اما به دلیل وجود رباتها، میتوانید آرام بنشینید و آرام باشید! رباتهای اینستاگرام میتوانند این کارها را برای شما انجام دهند.
میتوانید رباتها را بهصورت خودکار تنظیم کنید و پستهایی که از هشتگ خاصی استفاده میکنند را لایک کنید یا برایشان نظر بگذارید.
مثلاً برای پستها مینویسند، عالی بود! به کمک رباتها میتوانید کاربرانی را که شمارا دنبال کردهاند، دنبال کنید.
بهطور خلاصه، آنها میتوانند به شما در ساختن نام تجاریتان کمک کنند.
اما رباتها کاملاً عالی نیستند. آنها روبات هستند. آنها فقط کارهایی را انجام میدهند که برای آنها برنامهریزیشدهاند.
به این معنی که فرضاً آنها میتوانند برای پستی مسخره که از یک هشتگ خاص استفاده کرده، "عالی" نظر دهند یا برای یک واقعه غمانگیز به شرطی که هشتگ مشخصشده را داشته باشد، نظر دهند "عالی"
بیشتر بخوانید: افزایش فالوور اینستاگرام با تولید محتوا
رباتهای اینستاگرام خوب هستند یا بد؟
ربات اساساً یک برنامه است که یک سری وظایف مشخص و معین را بهصورت خودکار و اتوماتیک انجام میدهد.
حال رباتهای اینستاگرامی هم چنین کارایی و قابلیتی دارند؛ به این معنا که یک سری وظایف مشخص مانند فالوکردن سایر کاربران یا کامنت گذاشتن برای دیگران را بهصورت خودکار و طبق برنامه مشخص انجام میدهند.
رباتهای اینستاگرامی انواع مختلفی دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره میشود:
• ربات مخصوص فالو کردن خودکار مخاطبان (فالوورگیر اینستاگرام)
• ربات مخصوص آنفالو کردن خودکار مخاطبان
• ربات مخصوص کامنت گذاشتن خودکار برای سایر حسابها
• ربات مخصوص پست کردن خودکار تصاویر
• ربات مخصوص لایک کردن خودکار تصاویر
• ربات مخصوص ارسال پیام در دایرکت
حال با توجه به نکاتی که بیان شد میتوان گفت که ربات اینستاگرامی نقش کارمند شمارا ایفا میکند و میتواند حساب کاربری شمارا بهراحتی و در سریعترین زمان ممکن مدیریت و راهبری کند.
درواقع ربات اینستاگرام همان کاری را برای شما انجام میدهد که یک کارمند 24 ساعته انجام میدهد.
پیشنهاد ویژه: راهکارهای 100 درصد رایگان افزایش فالوور
مزایای رباتهای اینستاگرام
اتوماسیون، نوآوری است. این روزها شرط میبندم که شما میخواهید ارسال ایمیلها، خریدهای مواد غذایی ماهانه و پرداخت قبضهای خود را خودکار کنید.
نمیخواهید کارهای منظم را مرتباً تکرار کنید. بنابراین منطقی است که شما میخواهید اینستاگرام خود را نیز خودکار کنید.
همچنین منطقی است که رباتهای اینستاگرام باید مدیریت اینستاگرام ما را آسان کنند.
بنابراین بیایید در مورد برخی از مزایایی که هنگام استفاده از این ابزارها باید در نظر گرفت، بحث کنیم:
1- رباتهای اینستاگرام سریع و کارآمد هستند
زمان طلاست. هرچقدر که بخواهید هرروز با فالوورهای خود تعامل داشته باشید، وقت کافی نخواهید داشت.
صرف ساعات زیاد در هفته برای دنبال کردن پستهای فالوورهای خود، امکانپذیر نخواهد بود.
با استفاده از رباتها، این کارها بهطور خودکار برای شما انجام میشود.
آنها میتوانند 24 ساعته در 7 روز هفته درباره پستها نظر دهند، فالوو کنند و لایک کنند. بنابراین با صرف کمترین وقت و تلاش، نتیجه میگیرید.
پیشنهاد ویژه: تفاوت فالوورهای فعال و فالوورهای غیرفعال اینستاگرام
2- رباتهای اینستاگرام فالوورهای شمارا افزایش میدهند (فالوورگیر اینستاگرام)
رباتها میتوانند کاربران را در نیچ شما جستجو کنند و بهطور خودکار آنها را دنبال کنند.
رباتهای فالوورگیر اینستاگرام همچنین میتوانند کاربرانی را که شمارا فالو کردهاند، نیز فالو کنند.
با این روش میتوانید دسترسی خود را افزایش داده و مشتریان بالقوه را کشف کنید.
روزهایی که باید برای یافتن مشتری ایده آل خود در پروفایلهای مختلف پیمایش میکردید، گذشته است.
در عوض، میتوانید به ربات اجازه دهید لیدهای بالقوه شما را پیدا کند. بهعلاوه، میتواند با این مشتریان و پیروان بالقوه جدید تعامل کند.
3- رباتهای اینستاگرام با پیروان شما تعامل ایجاد میکنند
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ایجاد تعامل معتبر، به زمان نیاز دارد. خوبی این رباتها است که میتوانند این کار را برای شما انجام دهند.
آنها میتوانند بهصورت خودکار پستها را دنبال کنند، لایک کنند و نظر دهند.
یک نقطهضعف بزرگ این است که تعامل واقعی نیست. رباتها میتوانند نظرات نامناسبی بدهند.
اما شما راهی برای پیگیری پاسخهای ارسالشده به دنبال کنندگان خود ندارید. و تعاملات واقعی یا صمیمانه را نمیتوان برنامهریزی کرد.
4- صرفهجویی در زمان و امکان وقت گذاشتن روی سایر وظایف
همانطور که بیان شد استفاده از ربات اینستاگرام باعث میشود که در زمان شما صرفهجویی شود.
وقتی در زمان خود صرفهجویی کنید، وقت بیشتری پیدا میکنید که بتوانید سایر کارهای مربوط به کسبوکار خود را انجام دهید.
کارهای زیادی هست که در این فرصت میتوانید انجام دهید.
بهعنوانمثال یک وبسایت راهاندازی کنید و یک محتوای خوب برای وبسایت خود تولید کنید تا هم در رسانههای اجتماعی قدرت زیادی داشته باشید و هم بتوانید وبسایت خود را به جایگاهی برسانید که همیشه مدنظرتان بوده است.
معایب رباتهای اینستاگرام
1- ارسال کامنتهای نامناسب
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، رباتها متن یا شرح عکس را در نظر نمیگیرند.
آنها فقط به افزودن نظر بر اساس هشتگ فکر میکنند. همانطور که میتوانید تصور کنید، این میتواند شرایط بدی را ایجاد کند.
مثال: استفانی گیلبرت، بنیانگذار Small Talk Social، از یک ربات استفاده میکرد که برای پستهایی با هشتگ موردنظرش، ایموجی لبخند میگذاشت.
متأسفانه، ربات او در زیر پست دختری که به خاطر مرگ دوستش ناراحت بود، ایموجی لبخند گذاشت و هنگامیکه آن دختر برای او دایرکت ارسال کرد، از ماجرا مطلع شد.
برای رباتها اهمیتی ندارد که آیا این پستی که دارند زیر آن کامنت میگذارند، با کامنتی که میخواهند زیر آن بگذارند، سازگاری دارد یا هیچ سازگاری بین این دو موضوع وجود ندارد؟
رباتها وظیفهای که به آنها محول میشود را بدون در نظر گرفتن مسائل دیگر انجام میدهند. رباتها حتی میتوانند اعتبار برند شمارا از بین ببرند.
حتما مطلب " انواع راههای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام " را بخوانید.
2- رباتها تعامل واقعی را ایجاد نمیکنند
آیا رباتهای اینستاگرام میتوانند جایگزین تعامل انسانی شوند؟
جیمز مک مأنوس، بازاریاب شبکههای اجتماعی، رباتها را آزمایش کرد تا به این موضوع پی ببرد.
او ربات را برای نظر دادن "پست عالی، متشکرم برای به اشتراکگذاری" برنامهریزی کرد. و یک شکلک ساده.
نتایج؟ او زیر 383 پست نظر داد اما هیچ تعامل واقعی نداشت.
هیچکس علاقهای به اظهارنظر با شکلک صورتک خندان نداشت. او دنبال کنندگان بسیار کمی پیدا کرد، اما آنها واقعاً به نمایه او علاقهمند نبودند.
بالاخره شما با یک شکلک، انتظار چه نوع تعاملی را دارید؟ مردم نمیخواهند با یک واکنش ساده با شما ارتباط برقرار کنند.
بهطور خلاصه، در قسمت نظرات، رباتها میتوانند زیاد نظر دهند، اما مردم به نظرات عمومی علاقه ندارند. بنابراین کیفیت تعاملات پایین است.
3- ربات فالوورگیر اینستاگرام مخاطبین واقعی شمارا جذب نمیکنند
اگر فکر میکنید فالوور گیر اینستاگرام مشکلی ندارد، دوباره فکر کنید!
درحالیکه هزاران حساب را دنبال میکنید و در ازای آن صدها فالوور جدید دریافت میکنید و در پایان میتوانید دنبال کنندگان تصادفی بیشتری را به شبکه خود اضافه میکنید که مخاطبین واقعی و مورد انتظار شما نخواهند بود.
شاید مجبور شوید در لیست فالووهای خود بگردید تا مخاطبین مورد انتظار خود را پیدا کنید. و قطعاً این یک گزینه زمانبر خواهد بود.
نقض شرایط استفاده از اینستاگرام
رباتهای اینستاگرامی با دسترسی به API این رسانه اجتماعی کار میکنند.
این دسترسی در حالی صورت میگیرد که هیچ اجازهای از سوی اینستاگرام برای دسترسی به این API صادر نشده است.
قوانین اینستاگرام در رابطه با استفاده از ربات:
• کاربران نباید بدون اجازه اینستاگرام به API های اختصاصی این رسانه اجتماعی دسترسی پیدا کنند.
• اطلاعات ورود بهحساب اینستاگرام خود را ذخیره نکنید.
• از API اینستاگرام برای نمایش محتوای کاربر، واردکردن یا تهیه پشتیبان از محتوای یا مدیریت روابط اینستاگرام استفاده نکنید.
• اطمینان حاصل کنید که تمامی نظرات و کامنتهای شما متناسب با حال و هوای کاربری است که دارید برای او کامنت میگذارید. از ارسال تبلیغات بازرگانی و غیر معتبر یا اسپم در اینستاگرام خودداری کنید.
• کسبوکارها نباید چند کار را بهصورت همزمان انجام دهند.
بیشتر بخوانید: چگونه از فالوور اینستا برای موفقیت کمک بگیریم
اینستاگرام چه اقداماتی برای مبارزه با رباتهای اینستاگرامی انجام میدهد؟
اینستاگرام برای اینکه با اقدامات رباتها مبارزه کند، تصمیم گرفته است که یک سری سیاستها را پیاده کند.
• یکی از کارهای اینستاگرام، اعمال محدودیت است. پژوهشگران با توجه به محدودیت کاربر انسانی، محدودیتهایی برای اینستاگرام اعمال کردهاند. بهعنوانمثال هر کاربر در هر ساعت مجاز به ارسال 10 دایرکت است و اگر از این حد فراتر برود، اینستاگرام میفهمد که پای یک ربات در میان است و ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.
• ارسال اطلاعیه برای کسانی که از این رباتها استفاده میکنند
• محدود کردن فعالیتهای کاربر به مدت یک هفته (تمام فعالیتهایی که میتوان در این پلتفرم انجام داد)
• ممکن است رباتها با توجه به الگوریتمهای جدید اینستاگرام فیلتر میشوند و نمیتوان از آنها استفاده کرد.
ممکن است به دلیل استفاده از رباتهای فالوورگیر اینستاگرام با محدودیت و یا بلاک کامل برخی قابلیتهای صفحه مواجه شوید.
دلیل این محدودیتها این است که رباتهای مذکور هیچ تمهیداتی برای فرار از شناسایی توسط سیستمهای امنیتی اینستاگرام ندارند.
این رباتها به دلیل اینکه هیچ کنترلی روی سرعت فعالیتها ندارند و سیستم هوشمندی برای سنجش سرعت فعالیت ندارند باعث محدودیت مقطعی یک یا چند فعالیت (لایک - کامنت - فالو - فالو بک و...) میشوند.
همچنین رباتهای نامتعارف که بر اساس قوانین اینستاگرام کار نمیکنند علاوه بر بلاک شدن آی پی سرورهای خود، باعث مشکلات زیادی برای کاربران خود نیز میشوند.
استفاده از ربات اینستاگرام مانند خوردن یک پیتزای خیلی بزرگ است. ممکن است در ابتدا حس خوبی برای شما داشته باشد اما قطعاً در طولانیمدت برای شما مضر خواهد بود.
وقتی از ربات اینستاگرام استفاده میکنید نیز باید دقیقاً نگران بروز همچین مشکلی در حساب کاربری اینستاگرامتان باشید.
استفاده از ربات اینستاگرام در ابتدای کار یک راهحل بسیار عالی به نظر میرسد، مخصوصاً برای یک کارآفرین که زمان زیادی برای به دست آوردن فالوورهای هدفمند و وفادار ندارد و بیشتر زمان خود را صرف رسیدگی به امور موردنیاز برای پیشرفت و توسعه کار خود میکند.
اما استفاده از هر نوع ربات اینستاگرام یا سیستمهای اتوماسیون، بهعنوان خطری بسیاری بزرگ برای کاربران بهحساب میآید.
پس باید چهکار کنیم. از چه راههای جایگزینی میتوانیم استفاده کنیم که بتوانیم در کمترین زمان فالوور های باکیفیت و واقعی جذب کنیم؟
چهکار کنیم تعامل واقعی در پیج خود ایجاد کنیم؟
راهکارهای جایگزین ربات فالوورگیر اینستاگرام
چندین جایگزین بهجای استفاده از رباتهای اینستاگرامی وجود دارد که در صورت تمایل میتوانید از این جایگزینها استفاده کنید:
1- یک کارمند برای رسانه اجتماعی خودتان استخدام کنید
2- همه کارها را خودتان انجام دهید. تمام کارهایی که قرار است ربات انجام دهد را لیست کنید و پس از برنامهریزی آنها را خودتان انجام دهید.
3- از تبلیغات اینستاگرامی استفاده کنید. البته در کشور ما کاربران عادی نمیتوانند به تبلیغات اینستاگرام دسترسی پیدا کنند؛ زیرا به پرداخت دلار احتیاج دارد ولی شرکتهای بسیاری هستند که میتوانند دسترسی به این تبلیغات را برای شما فراهم کنند.
4- خودتان با کاربران تعامل واقعی برقرار کنید. ممکن است انجام چنین کاری مشکل باشد و برقراری تعامل وقت زیادی از شما بگیرد ولی هر چه باشد، این تعامل واقعی است و ارزش زیادی دارد.
5- اگر در پی تعامل واقعی هستید تمام تلاش خودتان را بکنید که محتوای ارزشمند تولید کنید. با تولید محتوای ارزشمند مخاطبان بهتری کسب میکنید. در رسانههای اجتماعی کمیت مهم است ولی کیفیت خیلی مهمتر از کمیت است.
6- اگر به دنبال یک سایت مطمئن برای خرید فالوور باکیفیت و واقعی هستید، سایت فالوور پیشنهاد میشود. خوبی این روش این است که مشکلات و پیامدهای ربات فالوورگیر را در پی ندارد.
میتوانید در کمترین زمان و با اطمینان خاطر از خدمات سایت فالوور استفاده کنید.
اگر به دنبال افزایش فالوور واقعی اینستاگرام هستید و میخواهید سریعتر تعداد فالوورهای اولیه خود را افزایش دهید حتماً از خدمات سایت فالوور استفاده کنید.
برای ورود به قسمت فروشگاه این سایت روی “خرید فالوور اینستاگرام” کلیک کنید.
امیر فلاحی میگه :