اینستاگرام با حدود 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه، مدتهاست که بهعنوان یک شبکه اجتماعی طبقهبندی میشود.
اینستاگرام یکی محبوبترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی است و تاکنون سریعترین رشد را در بین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی داشته است، به همین دلیل کسبوکار شما باید از آن استفاده کند.
اگر قبلاً اکانت بیزینسی برای اینستاگرام خود نساختهاید، اکنون زمان ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام شما است.
اینستاگرام مکانی است که در آن عکس و فیلم به اشتراک گذاشته میشود. شما میتوانید از طریق تصاویر بصری داستانهای غنی و الهام بخشی از تجارت و نام تجاری خود بگویید.
ازآنجاییکه سایر شبکههای اجتماعی به پست و عکس و فیلم اهمیت بیشتری میدهند، اینستاگرام بهترین شبکه مکمل برای گنجاندن در بازاریابی شما برای تسهیل ارسال مطالب است.
برندها و شرکتها برای انتخاب اکانت خود اکنون بیش از هر زمان دیگری در اینستاگرام حق انتخاب دارند.
با معرفی اکانت جدید کریتور اینستاگرام، اکنون سه گزینه پیش رو دارید و ممکن است از خود بپرسید کدام نوع اکانت برای شما بهتر است. پرسونال، کریتور یا بیزینسی؟
اکانت بیزینسی اینستاگرام به دلیل ارائه ابزارهایی برای آنالیز، تبلیغات و… از سوی اینستاگرام، برای کسبوکارها بهتر است.
پیشنهاد ویژه: راهکارهای 100 درصد رایگان افزایش فالوور
آموزش طریقه ساخت اکانت بیزینسی برای اینستاگرام
اکانت بیزینسی اینستاگرام چیست و برای چه کسانی است؟
اکانت بیزینسی برای اینستاگرام تحت عناوین دیگری همچون پروفایل کسبوکار اینستاگرام نیز شناخته میشود.
درواقع پروفایل کسبوکار یک قابلیت رایگان است و توسط اینستاگرام به اکانت هایی پیشنهاد میشود که قرار است حسابشان بهعنوان مشاغل و کسبوکارهای تجاری شناخته شود.
درواقع صاحبان این پیج ها میخواهند با اکانت تجاری خود در اینستاگرام کسب درآمد کنند.
اکانت بیزینسی در اینستاگرام نسبت به اکانت های شخصی گزینههای بیشتری نظیر تجزیهوتحلیل رفتار مشتریان، گزینههای تماس، تبلیغات و… ارائه میدهد.
تمامی شبکههای اجتماعی به دنبال عرضه بسترهایی هستند که کاربران و مشاغل بتوانند به بهترین شیوه برای کسبوکارهای خود تولید محتوا کنند.
یک سرویس خوب باید ابزار سنجش بازخورد از مخاطبین را داشته باشد تا بتوان به کمک آن رفتار مخاطب را برای افزایش فروش تجزیهوتحلیل کرد.
اینستاگرام یکی از این سرویسهاست که با امکان تبدیل اکانت شخصی به اکانت تجاری اینستاگرام این قابلیت را برای کسبوکارها فراهم آورده است.
اکانت بیزینسی اینستاگرام یکی از دو گزینه حساب حرفهای رایگان است که در اختیار کاربران اینستاگرام قرار دارد.
اکانت های تجاری چندین ابزار و خدمات بازاریابی بیشتر از اکانت شخصی ارائه میدهد، مانند:
• تجزیهوتحلیل اینستاگرام از میزان دسترسی و اطلاعات جمعیتی دنبال کنندگان
• توانایی تبلیغ پستها و قرار دادن تبلیغات در اینستاگرام
• قرار دادن بسیاری از گزینههای تماس برای کسبوکار شما، ازجمله شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس فیزیکی
اگر صاحب برند هستید و قصد استفاده از اینستاگرام برای فروش محصول و بازاریابی کسبوکار خود را داشته باشید یا فقط بخواهید آگاهی از نام تجاری را از طریق تعامل افزایش دهید، از یک اکانت بیزینسی برای اینستاگرام استفاده کنید.
بیشتر بخوانید: آموزش و ترفندهای استوری اینستاگرام
آموزش ایجاد اکانت بیزینسی برای اینستاگرام
1- اینستاگرام را دانلود کنید
برخلاف سایر شبکههای اجتماعی، ارسال مطالب در اینستاگرام فقط با استفاده از برنامه تلفن همراه قابل انجام است.
بنابراین مرحله 1 این است که تلفن هوشمند خود را بیرون بیاورید، و اینستاگرام را در فروشگاه برنامه پیدا کنید و آن را بارگیری کنید.
2- با استفاده از آدرس ایمیل اکانت ایجاد کنید
درحالیکه استفاده از حساب شخصی خود در فیسبوک آسانتر به نظر میرسد اما این کار را نکنید!
این یک حساب کاربری بر اساس صفحه شخصی فیسبوک شما ایجاد میکند.
ازآنجاکه این مورد برای تجارت شماست، شما باید از آدرس ایمیل کسبوکار خود استفاده کنید.
نکته حرفهای: اگر از آدرس ایمیل کسبوکار خود استفاده میکنید، مخاطبین با استفاده از ویژگی Find Friends میتوانند راحتتر شمارا پیدا کنند.
3- انتخاب نام کاربری و پسورد
در مرحله بعد، یک نام کاربری و پسورد (گذرواژه) ایجاد خواهید کرد.
اگر اینستاگرام را برای شرکتی راهاندازی میکنید، نام کاربری باید نام شرکت باشد یا تا جایی که میتوانید آن را نزدیک کنید.
اگر یک آژانس املاک و مستغلات، نماینده بیمه یا موارد مشابه هستید، نام، تجارت و موقعیت مکانی خود را انتخاب کنید.
شما به چیزی نیاز دارید که شمارا از یک حساب شخصی متمایز کند.
توجه: اینستاگرام بر اساس نامی که وارد میکنید، بهطور خودکار نام کاربری برای شما ایجاد میکند. با مرور این دستورالعملها بهراحتی میتوانید این مورد را تغییر دهید.
4-دوستان و مخاطبین فیسبوک خود را پیدا کنید
سپس، از شما خواسته میشود افرادی را پیدا کنید که از طریق Facebook آنها را دنبال میکنید.
بهتر است قبل از شروع به فالو کردن افراد، حساب خود را تکمیل کنید و یک یا دو عکس پست بگذارید، بنابراین اکنون خوب است روی " skip" کلیک کنید.
اینستاگرام به شما این فرصت را میدهد تا دوستان فیسبوک خود را هر وقت بخواهید از تنظیمات صفحه خود پیدا کنید، بنابراین این پیشنهاد، یکبار نیست.
پیشنهاد عالی برای شما: استفاده از IGTV اینستاگرام برای بازاریابی
5- انتخاب عکس پروفایل مناسب
زمان گذاشتن عکس است! عکس پروفایل شما باید لوگوی شما باشد یا در صورت نداشتن لوگو، چیزی قابلتشخیص باشد که مربوط به برند شما باشد.
به یاد داشته باشید، این اکانت بیزینسی برای اینستاگرام شما است، نه یک صفحه شخصی. از عکسهای سلفی یا عکسهای دستهجمعی خودداری کنید.
اگر برند شرکت خود هستید، از یک عکس که متناسب پرسونال برندینگ شما باشد استفاده کنید یا عکس جدید بگیرید.
پس از کلیک کردن روی "افزودن عکس"، چندین گزینه برای واردکردن عکس دریافت خواهید کرد.
از فیسبوک وارد نکنید؛ که اطلاعات مربوط بهحساب شخصی شمارا بازیابی میکند.
بهشرط اینکه یک حساب تجاری باشد، میتوانید از توییتر وارد کنید.
پس از بارگذاری عکس پروفایل، از شما سؤال میشود که میخواهید اطلاعات خود را ذخیره کنید.
این باعث میشود ورودیهای آینده سریعتر شوند. میتوانید ذخیره را انتخاب کنید یا میتوانید دوباره "skip" را فشار دهید.
سپس صفحهای با حسابهای پیشنهادی برای دنبال کردن مشاهده خواهید کرد.
لازم نیست هیچکدام را دنبال کنید و اگر متناسب با استراتژی شما نباشد، نباید این کار را انجام دهید.
بهعنوانمثال، اگر یک اکانت بیزینسی برای یک شرکت املاک ایجاد میکنید، گردشگری هفتگی را دنبال نکنید.
برای رفتن به مرحله بعدی، در گوشه بالا سمت راست روی Finish کلیک کنید.
6- مشخصات خود را کامل کنید
برای دیدن اکانت خود، روی دکمه اکانت در پایین سمت راست ضربه بزنید، سپس روی دکمه "ویرایش Edit Your Profile" کلیک کنید.
در اینجا اطلاعات حساب خود را تکمیل و ویرایش کنید. برای بیوگرافی و اطلاعات تماس، قسمتها را تکمیل کنید.
این تنها مکانی در اینستاگرام است که به شما امکان میدهد از URL استفاده کنید که میتوانید روی آن کلیک کنید.
بهعنوانمثال، اگر URL را در کپشن عکسی که پست میکنید قرار دهید، افراد نمیتوانند روی آن کلیک کنند، بنابراین وقت خود را تلف نکنید.
اکانت شما تنها مکانی است که برای قرار دادن URL خود نیاز دارید. ترجیحاً افراد را به وبسایت خود یا هرجایی که نیاز دارید هدایت کنید.
در قسمت بیو اکانت خود، تعداد کاراکترها محدود است. خلاصه اینکه چهکاری انجام میدهید و در چه مکانی قرار دارید.
هر زمان که بخواهید میتوانید این بخش را ویرایش کنید، بنابراین اگر بلافاصله کلمات عالی به ذهن شما نرسید، نگران نباشید.
یک مطلب کاربردی برای شما: انواع راههای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام
7- ایجاد اکانت بیزینسی برای اینستاگرام
برای شروع، وارد حساب کاربری اینستاگرامتان بشوید.
در قسمت Account Settings گزینهٔ Switch to Business Profile را انتخاب کنید
در این مرحله، از شما خواسته میشود وارد اکانت فیسبوک خود بشوید. میتوانید skip را بزنید
سپس اینستاگرام از شما میخواهد شماره تماس یا ایمیل خود را قرار دهید.
تمام شد! به همین سادگی شما هم صاحب یک بیزینس اکانت اینستاگرام شدید.
با پایان مراحل ساخت اکانت بیزینسی، قابلیتهای جدیدی در بخش پروفایل کاربری قرار میگیرند و میتوانید از آنها استفاده کنید.
برای اینکه اکانت بیزینسی خود را دوباره به اکانت معمولی بازگردانید، وارد منوی آپشن شده و در بخش “Business Settings”، گزینه “Switch Back to Personal Account” را انتخاب نمایید.
در نظر داشته باشید که با انتخاب این گزینه صفحه شما همچنان عمومی بوده و باید خودتان بهصورت دستی آن را بر روی حالت “Private” قرار دهید.
اضافه کردن دکمه Contact به اینستاگرام و قابلیتهای آن
از نظر ظاهری تفاوتهایی مابین یک بیزینس پروفایل (Business Profile) یا اکانت بیزینسی برای اینستاگرام نسبت به پروفایلهای معمولی وجود دارد.
یکی از محسوسترین این تفاوتها مربوط به گزینهای میشود که با عنوان Contact در کنار گزینه Edit Profile شما واقعشده است.
با انتخاب این گزینه کاربران میتوانند به سه قابلیت دسترسی داشته باشند. این قابلیتهای Get Directions، Call و Email نام دارند و عملکرد هر یک از آنها به شرح زیر است:
گزینه Get Directions: با انتخاب گزینه Get Directions کاربر میتواند آدرس شرکت یا محل خدماتدهی شمارا بیابد.
گزینه Call: با انتخاب گزینه Call شماره تماسهای پشتیبانی و خدماتدهی شرکت موردنظر نمایان میشوند.
گزینه Email: با انتخاب گزینه Email کاربر میتواند به آدرس ایمیل رسمی شرکت موردنظر دسترسی یافته و بدینصورت با آن شرکت ارتباط مستقیم و رسمیتری را برقرار سازد.
اهمیت اضافه کردن دکمه Contact به اینستاگرام
حال شاید این سؤال برایتان پیشآمده که گزینههای تماس چه مزیتی برای بیزینس شما دارند؟
پیشازاین کاربران شما برای ارتباط گرفتن با شما موظف بودند تا تنها از طریق دایرکت به شما پیام دهند، در صورتیکه با بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام حال شما میتوانید راههای ارتباطی خود را گسترش دهید.
ازاینپس فالوورهای شما میتوانند به روشهای مختلفی با شما ارتباط بگیرند.
هر فردی که صاحب کسبوکاری است میداند که حفظ ارتباط با مشتریان میتواند باعث رشد و افزایش کسبوکار شود.
قابلیت Insights بیزینس اکانت اینستاگرام
گزینه جدید و جالب دیگری که در بیزینس اکانت اینستاگرام میتوانید آن را مشاهده کنید، آیکونی است که در بخش فوقانی و سمت راست صفحه به شکل یک چارت یا نمودار نمایش دادهشده است.
این آیکون در کنار گزینه تنظیمات یا Settings که به شکل چرخدنده ارائهشده موجود است.
بخشی که به آن اشاره داشتیم با نام اختصاصی Insights شناخته میشود.
در این بخش اطلاعات جالبی از عملکرد بیزینس اکانت کاربر نمایش داده میشود.
در بخش Insight بیزینس اکانت اینستاگرام خود میتوانید به آمار مربوط به پستهای خود دسترسی داشته باشید.
این آمار بهصورت یک اطلاعات جمعیتی ارائه میشود.
شما در بخش فالوورهای بیزینس پروفایل اینستاگرام خود میتوانید به آمار دقیقتری نظیر جنسیت فالوورهای خود، محل سکونت آنها، میزان درگیری آنها با بیزینس پروفایل اینستاگرام شما و… هم دست پیدا کنید.
همچنین امکان مشاهده کل فالوورهای اکانت بیزینسی اینستاگرام، جنسیت و سن آنها هم بهصورت نمودارهای آماری در اینستاگرام ارائه شده است.
قابلیت لینک در استوری
یک قابلیت جالب که فقط در اکانت بیزینسی قابل انجام است گذاشتن لینک در استوری میباشد.
که باعث افزایش ترافیک سایت شما شده و مشتریان شما بیشتر میشوند. (در صورتی که صفحه سایت خود را به زیبایی ساخته باشید و کار با آن صفحه آسان باشد)
قابلیت امکان تبلیغ Promote
قابلیت جالب دیگری که وجود دارد استفاده از پروموشن است. این قابلیت در اصل یک نوع تبلیغ است که بهشدت باعث افزایش بازدیدکنندگان میشود.
شما میتوانید با استفاده از فیلم و عکس تبلیغ بسازید و افراد را بعد از کلیک روی آنها به صفحه موردنظر هدایت کنید.
هدف این تبلیغها یافتن مشتریان جدید، تبلیغات در حد گسترده و ارائه دادههای آماری دقیق و جزئی است.
تا قسمت از کار متوجه شدهایم که اکانت مناسب برای برندها در اینستاگرام یک اکانت تجاری است.
اما ازآنجاییکه هر قابلیتی ممکن است معایبی نیز داشته باشد معایب این اکانت ها را نیز بیان میکنیم.
اما توجه کنید که مزایای این اکانت ها بسیار بیشتر از معایب آن هستند و در حال حاضر برای کسبوکارها بهترین گزینه به شمار میآیند.
معایب اکانت بیزینسی برای اینستاگرام
اینستاگرام این قابلیت را به وجود آورده تا افرادی که پیج بیزینسی ایجاد میکنند را به تبلیغ در فیسبوک و اینستاگرام تشویق کند.
زیرا از ابتدا هدف فیسبوک این بوده که خیلی از کارها پولی انجام شوند.
ازآنجاییکه صاحبین مشاغل حاضر هستند برای پیشرفت کار خود هزینه کنند مدیران اینستاگرام به این فکر افتادند که با استفاده از این قابلیت برای خود کسب درامد کنند.
اگر شما از تبلیغات پولی آنها استفاده کنید هم برای آنها خوب است هم بازدید شمارا بیشتر میشود.
ولی اگر این کار را نکنید و بهمرور فالوورهای شما بسیار افزایش مییابد یعنی اکانت شما هیچ سودی برای این شرکت نداشته است.
درنتیجه پستهای شمارا کمتر در دسترس قرار میدهد و همین موضوع به اکانت شما صدمه وارد میکند.
پس در استفاده از اکانت بیزینسی بسیار دقت کنید و اگر در آینده بازدیدکنندگان پیج شما کاهش یافتند بدانید که دلیل آن میتواند بیزینس سازی اکانت باشد.
اما ما هنوز هم میگویم که اکانت مناسب برای برندها در اینستاگرام یک اکانت بیزینسی است. زیرا آپشن های زیادی را ارائه میدهد.
استراتژی اکانت بیزینسی برای اینستاگرام
پس از ایجاد اکانت بیزینسی اینستاگرام خود، در ساخت برند خود، از تعاملات جدید با دوستان و مشتریان لذت ببرید.
پس از اتمام کار انتشار و تعامل، وقت آن است که به این فکر کنیم که چگونه اینستاگرام میتواند به شما در رونق کسبوکار شما کمک کند.
تبلیغات اینستاگرام میتواند شمارا به سمت افرادی که میخواهید ببرند، خواه در شبکه شما باشند یا نباشند.
نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید